Új hozzászólás Aktív témák
-
ρσгτσ
őstag
Igazában már 40 körül van az a korosztály. Szóval már egy ideje felnőtt. Valahol a 80 -as években kezdődött itthon is. Persze jellemzően nem PC -n, de ez már más téma.
Commodore, Spectrum, millió fajta TV játék. Utána a PC is szépen elterjedt. Főleg a 90 -es években.
Szerk.:
Meg mi magyarok azért csúsztunk is ebben a témában a nyugathoz képest.Én a 80 -as években ZX Spectrum -mal kezdtem. Bent pihen a gép a szekrényben.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
hombre[EU]
veterán
potenciál? minden trend és elōrejelzés azt mutatja,hogy a mobil fel fogja zabálni a gaminget...80-90%-os részesedésig meg sem áll
na most pl. a micro esetében az a kérdés,hogy mennyire bíznak a cloudban. lesz-e elég jó a technológia,kapcsolat stb ahhoz,hogy a gamepasszel egy komolyabb szeletet kapjanak a tortából? ki lesz ügyesebb, az apple/qualcomm/nvidia/amd vagy az azure/at&t?Life, Uh, Finds A Way
-
Bad Pritt
nagyúr
Ha pusztán a számokból indulunk ki a 90-es években robbant egy nagyot a piac, mikor megjelent a Game Boi meg a PS. Előtte a Nintendo hozott pár tízmilliós eladásokat, minden más ennél kevesebb embert ért el.
2000-es évek elején voltam iskolás, még az én generációmban sem elfogadott, hogy a gaming a könyvekkel, filmekkel, sorozatokkal egyenértékű szórakozási forma. Unokaöcséméknél viszont (2005-ös évjárat) már iskolaszinten teljesen alap.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
ρσгτσ
őstag
90 -es években (még gyerekként) én már gépeket raktam össze, és volt is rá kereslet. Mi még a betárcsázós neten nevelkedtünk. Akkoriban már nagyon ment a gamer élet, mert voltak olyan menő kártyák is, mint a 3dfx Voodoo.
Még a Pentium előtt. Vagyis...akkor is volt már Pentium 1, csak nálunk több éves csúszásban, mert elég drága volt építeni. Így inkább akkoriban 386, 486, 5x86 futott jobban.
Kislemezeken, tömörítve cipeltük egymáshoz a játékokat. Mielőtt nagyon elterjedt volna a CD. Akkoriban már ugye Norton Commander is volt.
2000 -es évek elején/közepén már rengetegen tolták a játékokat online is...és az való igaz, hogy felénk akkoriban kezdett megint ugrani a PC felhasználók köre. Amihez kellett persze technikai háttér is.
Viszont előtte, már a 80 -as évektől könnyen hozzá lehetett jutni olyan gépekhez (nem PC), amivel szerintem elkezdődött egy korszak. Így már az a nemzedék is aktívan tudott játszani. A jugoszláv vagy csehszlovák piac is segített benne.
Tehát az igaz, hogy lehet ezen vitázni mikor indult be igazán, de globálisan nézve a 80 -as vagy 90 -és évek óta már bőven felcseperedett egy-két korosztály.
Igazából itt szerintem az lesz a kérdés, hogy milyen irányba tud bővülni a piac. Mert az utóbbi időben olyan tényezők is befolyásolták az eladásokat, mint a COVID. Egyrészt az otthoni szórakozás, másrészt a home office miatt is.
Szerk.:
Jah és a 90 -es években volt már nálunk a suliban számítógépes oktatás, bár ez lehet nem volt annyira jellemző...fogalmam sincs. Rendes iskolai óra keretében. Nem fakultatív módon.Na meg a Terep 2 nagy menetelése is a 90 -es években kezdődött.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
Ehhez szerintem az is hozzájárult, hogy sokan akarnak megélni a játékból. Nem mint fejlesztő, hanem mint játékos.
Ráadásul ha kicsit csinos a pofid, akkor már az sem baj, ha az adás 80 százalékában melltartós csöcsöket dugsz a kamerába. Pont ez az oka annak, hogy Twitter -en lassan már nem lehet eldönteni, hogy ki streamer és ki OnlyFans -os. Bár ahogy látom simán van átjárás is a két "szakma" között.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
hombre[EU]
veterán
nem fog megszūnni, de kb ugyanaz fog történni,mint a filmeknél. jött a vod és elvitte a piacot.
szerintem lassan eljön az idō,amikor egy EA vagy ubisoft több játékot fog kiadni mobilra,mint konzolra. ami egyáltalán nem lesz baj,hogy ezek a nagy kiadók átállnak mobilraLife, Uh, Finds A Way
-
Bad Pritt
nagyúr
Streamelt órák arányában jut egyre kevesebb a TV-nek, az meg nem nő már érdemben (sőt, csökkent is). TV egy alapvető háztartási kellék, ahhoz azért radikális változás kell, hogy az emberek ne vegyenek. Valszeg itt is generációs különbség van, fiatalabbak inkább mobileszközön nézik már a dolgokat.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Nem tudom eldönteni, hogy a torták ebben az esetben mit szimbolizálnak.
De igazából teljesen mindegy, annyi a lényeg, hogy ha mozgóképről van szó akkor a TV fokozatosan veszít az értékéből az elmúlt 4-5 év alapján. Nem fog eltűnni, de a mobil tartalomfogyasztás kerül előtérbe ott is, mint szinte minden más esetben.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Hát még ha a Netflixtől jönne az adat, de nem. Azért is nagyon félrevezető, mert a Nielsen piacelemző adatai számítanak első számú forrásnak a streamelt órák tekintetében és ők jelenleg csak TV-re kötött eszközzel mérik ezeket Amerikában. Márpedig az eszközszintű lebontásban ez lenne a lényeges.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Ismerős helyzet, vonattal ingázom munkába (szerencsére csak heti egy nap, mert távmunkás jobbágy vagyok) és jól jön a Steam Deck. Pont tegnapelőtt egy kislány ült mellettem és csillogó szemekkel bámulta, ahogy egy teljes erdőt tettem lakatlanná.
Igazából nem is maga a kézi konzol népszerűsége furcsa, hanem konkrétan a Game Boy Advance volt számomra mindig is egy érdekes jószág.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
ρσгτσ
őstag
A tortákkal nem vagyok képben, de élelmiszert forgalmazok és több területen piacvezetők vagyunk. Viszont nem így működik, ahogy írod. Az egy álom lenne.
Illetve ilyen kis mikro piacon lehetséges, ahol mondjuk előtte csak egy kerület egy részét szolgáltad ki. Tehát gyakorlatilag nem vagy mérhető a globális piacon. Viszont azt garantálom, hogy az első időkben kevesebb fog fogyni a korábbi izből. Jelentősen.
Termékbevezetés pedig plusz költséggel jár, különben baromi lassan fog menni. Vagy sehogy, hiába jó cucc.
Egyébként az a baj a fenti példával, hogy nem számol olyan változókkal, ami ezen a piacon van. Mert például a mobil és a konzolos gaming teljesen más. Felhasználási módjából adódóan talán a Switch áll közelebb hozzá, de mondjuk egy asztali gépnek pont annyi előnye van, amennyi hátránya is a mobillal szemben.
Abban viszont 100% -ban egyetértek veled, hogy két szolgáltatás tud együtt is fejlődni, de hosszútávon biztos, hogy valamelyik vissza fog szorulni. Ami nem feltétlen jelenti azt, hogy eltűnik.
Az embereknek véges a szabadideje, és a meglevő fogyasztók mérlegelni fognak két szolgáltatás között. Tehát ha egyiken játszott napi 2 órát, akkor onnantól nem fog a másik miatt napi 3-4 -et.
Szerk.:
Bár őszintén megmondom nem tudom már követni, hogy a gaming vagy a filmes szokásokról beszélünk, mert keresztbe mennek a válaszok és mindegyik szóba kerül.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
Azért kíváncsi lennék arra, hogy hova tart a gaming.
Nálam például tényező az, hogy bizony a telefon ki tudja váltani a konzolt. Igaz, csak részben. Bár én elég speciális eset vagyok, és ebből nem is igazán szeretnék általánosítani.
Mivel elég jó netem van itthon, így a cloud + Kishi frankón működik. Online játékokkal nem nagyon játszom, ezért nem igazán van jelentősége annak a minimális csúszásnak. Kb. 60-80 óra felhőzés lehet mögöttem, ebben pedig olyan játék is volt bőven, mint például a Forza Horizon 4 vagy az 5. Egyáltalán nem ment rosszabbul úgy sem.
Azt viszont nem mondom, hogy mindenhol szuperül menne, de oda a konzolt sem vinném magammal. Ami eltántorít az egésztől az az, hogy nincs minden olyan játékból cloud lehetőség, ami érdekel.
Viszont én azért is speciális eset vagyok, mert nálam 8 konzol van itthon. Abból 3 a 3 különböző gyártó új generációs gépe. A PS nyilván elég kötött, és marad az asztali módban.
De Switch -nél például kb. csak itthon szoktam játszani, mégsem nagyon kötöm TV -re. Csak olyan játéknál, ahol nagyon ajánlott a vezérlés módja miatt. Mint például a Switch Sports, de már azt is meguntam, meg nem igazán érdekelnek az online módok sem. Így az utóbbi időben biztosan csak kézben volt használva, de előtte is simán 90% felett volt ez az arány.
Azt akarom ebből kihozni, hogy nem feltétlen van mindenkinek igénye arra, hogy mindent TV -n a kanapé kegyelméből toljon. Pedig nekem a nappaliban van 2 jó TV is, ami kiválóan alkalmas játékra.
Egy hordozható eszköz mindig kényelmesebb és egyszerűbb. Főleg, ha az egy multifunkciós cucc, mint a telefon.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Bad Pritt
nagyúr
Nyilvan lesznek kivetelek, mint ahogy most is vannak, pl rts jatekok pc only
Huh, amúgy ebben is fejlődik az emberiség. Az hagyján, hogy Steam Decken lehet handheld módban játszani mindent, végülis van track pad, beállítható egérként, működik, bár szuboptimális élmény.
Viszont a nemrég konzolon megjelent Age of Empires II DE teljes crossplay támogatást kapott, úgyhogy a Steam és WinStore játékosokat összedobálja a kontrolleresekkel még ranked ladder queue-ban is. Olyan dolgok történnek ezeken a meccseken, amit én nem gondoltam volna, hogy megtapasztalok két évtizednyi AoE tapasztalattal 1000 elo fölött.De amúgy annak viszont nagyon örülök, hogy egyre több játékos tér vissza az RTS-ekhez, Age of sorozatot felkarolta a community majd a Red Bull Gaming és baromi jó versenyeket rendeznek, jön idén rengeteg ígéretes cím, CoH3 már megjelent, Stormgate az ex-Blizzard fejlesztőktől, Tempest Rising ex-Westwood fejlesztőktől, Men of War 2, Age of Mythology remake és még tuti van pár, amire nem figyeltem fel.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
F-ECT$
titán
Én is szerettem nagyon a műfajt, viszonylag sokat is játszottam vele, aztán meguntam. Pl megvettem az SC2-t, és még a kampányt se tudtam végigjátszani, annyira nem fogott meg, pedig előtte C&C, RA, WC2-3, SC megvolt single és multi vonalon is (utóbbi mondjuk csak LAN partykon).
Utána még belenéztem 1-2 verseny közvetítésbe is, de ami ott megy arra én már nem leszek képes, és szerintem ez is a baj a műfajjal: az APM elég sokat számít mind az építkezés, mind a csapatok irányítása terén. Ezt magasan tartani iszonyat meló, és fárasztó. Emellett nagyon kell multitaszkolni benne, amire nagyon sokan nem igazán képesek (köztük én sem).
1-2 éve ha jól tudom, akkor az AI már meg tudta verni az emberi ellenfeleket, ez adhat egy lökést a műfajnak, mert ezzel tök jól skálázható gépi ellenfeleket is lehet csinálni, ami izgalmasabbá teheti a kamányokat (bár a jó single részhez meg jó sztori és átvezető animációk is kellenek, ami meg egy csomó meló, egyszerűbb egy multi címet csinálni).
Valahogy ezt kellene jól meglépniük, hogy támadás közben is jól tudd menedzselni az építkezést / gyártást, mert ezzel tudnának egy picit könnyíteni a játékon, amire szerintem szükség lenne ha nagy tömegeket akarnak elérni. (Pláne ha konzolra is ki akarják hozni - ide pl bevezethetnének valami hang alapú vezérlést is.)[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
Bad Pritt
nagyúr
Szomorú vagyok én is miatta, top zsánerem volt a kétezres évek elején, AoEII-ből tanultam meg angolul kb. Most azért jobb a helyzet, mint pár éve volt, Microsoft láthatóan ráfeküdt a témára, kis túlzással több Age of megjelenésük volt összesen az elmúlt pár évben, mint minden más. Ami sajnálatos, hogy a Blizzard elszúrta a W3 remake-et és a kínai szitu miatt a SC Remastered és SCII is hatalmas játékosbázist vesztett idén, szóval az úgy RIP.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Azért ezek nagy részét megugorja egy modern RTS. Utasításláncok akár 50 parancsig, gyors elérésbe lehet rakni mindent és nem feltétlen kell mindent manuálisan parancsba adni és nem kell konkrétan ráállni az épületekre. Az egy alap igazság marad, hogy ha az ember elkezdi tudatosan használni a billentyűzetet kinyílik előtte a világ egy RTS-ben.
A SupCom azért elég más liga, mint a népszerűbb stratégiák. Mai napig játszogatom a FAF-ot, ott olyan szintű játékismeret és stratégiai gondolkodás kell, hogy legalább egy kis sikerélményed legyen ami egy mai játékos számára szvsz elképzelhetetlen, nem véletlen lett sokkal butább a SupCom 2 meg aztán a Planetary Annihilation is. De az tény, ha pusztán azt nézzük, mi a lényege az RTS-eknek akkor hands down a SupCom a zsáner csúcsa.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Hát meg nem tolják már elegen. Steamcharts szerint 1000 alatt a peak játékosszám és ezt érezni is, egy 2 órás session fele simán elmegy malmozással még csúcsidőben is, úgyhogy nem lehet pörgetni a meccseket, nehéz fejlődni. Viszont mikor végre összerak egy 4v4-et Seton's Clutchon ott általában kő kövön nem marad.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
F-ECT$
titán
Igen a C&C UI nekem is jobban tetszett, mert legalább tudtad gyártani a tankokat támadás közben. Egyébként nem tudom, hogy hova fejlődött az irányítás az elmúlt 20 évben, már lehet hogy rég sokkal jobb, mint anno, csak nem is nagyon adok esélyt a műfajnak, mert főleg PS-sel játszok már csak. (Illetve mobilon toltam pár éve a Boom Beach-et, az mondjuk nagyon tetszett - ki is maxoltam ingyen .)
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
Bad Pritt
nagyúr
Fantasztikus lenne, még egy PC vásárlást is megérne nekem. Creative Assembly-t megnézném, mit tudna összehozni a zsánerben, ha el tudnák engedni a birodalomépítést és csak a real time grand strategy részére koncentrálnának egy játéknak, rengeteg minden megvan már náluk egy ilyen játékhoz.
Total Annihilation le is van árazva most GOG-on, be is húztam nosztalgiázni.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Moby
addikt
-
Én ezelőtt a Hyper X előtt, csak Sennheiser-t használtam (HD 595 például). Egyikkel sem volt gondom.
Utálom is ezt a gamer vonalat elhiheted. Igazán sosem ültem fel rá, ez az egy füles ami az otthon. Mert a Sennheiser fejesekkel úgy játszottam, hogy álló mikrofonom volt. Azt váltottam le anno a Hyper X-szel. Csak hát az idő megette (és kiköpte).#8323 Moby
Ez a wireless téma csak eszembe jutott, azért kérdeztem rá. Mert én se nagyon láttam olyanokat, ami mindkettővel jó lenne. Most meg már nála van mindkét konzol, szóval olyan kellene akkor, ami mindkettőt kezel. De szerintem egy vezetékes fejhallgató is jó lesz.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Moby
addikt
A cloudok jól szólnak. Ezért terjedt el ennyire. Ilyen árban nem kapsz jobbat nem gémerben sem. Tartósabbat talán (gyengébb hangzással), viszont ehhez kapható minden, ha valaki nem akarja 4-5 évente cserélgetni (az árába tonképp az is belefér). Csak ilyet nehéz leírni, mert az isten tudja, hogy ma mit raknak bele, már nem is így hívják, mert azt is eladták. Szóval az, hogy ma milyen, ezt nem tudom én sem. Jobbat sem nehéz venni hangzásra, de azok inkább duplája árban.
[ Szerkesztve ]
-
Bad Pritt
nagyúr
Ugyan, én bevallom, hogy benyaltam a propagandát 2020-ban, elhittem az Amerikai Álmot, hogy itten Kánaán lesz és havi egy ezresért ömleni fognak az Xbox exkluzívok is és főleg azért hittem el, mert a Microsoft aljas módon kiejtette a Perfect Dark meg a Fable nevét jó előre. Nem azt mondom amúgy, hogy panaszkodni kéne, voltak jó játékok az XGS-től az elmúlt két évben, legutóbb kifejezetten jól szórakoztam a Pentimenttel is, élvezettel égettem el a valószínűleg eretnekeket, de azért na...
Amúgy amire nagyon kíváncsi lennék, hogy az idei év eddigi pár hónapja miként alakulhatott, Xbox fronton elég erős kezdést kaptunk főleg a Hi-Fi Rush, Atomic Heart meg Wo Long révén, meg ahogy láttam meglepően sokan másztak rá az AoEII-re is konzolon.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
ρσгτσ
őstag
Én HFW -vel kezdtem, aztán mivel marhára untam a folyamatos utalgatásokat az előző részre, így inkább átmentem a HZD -re. Utána már kissé untam magam a HFW -ben...
Nem mondom hogy rossz játék, mert nekem is tetszik, de azért nem az a kategória, amire érdemes azonnal rárobbanni.
Nem tudom milyen eladásokat csinált, de biztos jót tett neki, hogy már megjelenés után több országban szét alciózták. Meg kb. PS5 bundle függő játék lett.
Egyébként én nem az a fajta ember vagyok, aki nyíltan elkezd szarozni játékokat. Mert például GTA5 -ért sem adnék egy fillért sem, de nem lehet szar, ha ennyi embert megmozgat. Meg aztán elismerem a jót akkor is, ha nem az én stílusom. Pl. Elden Ring.
Szerk.:
Azt viszont gáznak tartom, ha annak örülünk, hogy 10-20+ éves játékokat foltozgatnak újra. Akkor is, ha amúgy remek játék. Meg kb. olyanok a folytatások, ami kb. DLC -nek is elmenne. Akkor is, ha amúgy jó.Persze ezeket el lehet adni újra teljes áron, meg fel lehet nyalni az egekbe metacritic -en.
Szerk.2.:
Amúgy számomra az elmúlt évek után nagyobb alkotásokat telintve sokkal jobbnak tűnik a 2023 -as év. Akkor is, ha amúgy lesz ami átcsúszik 2024 -re.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Moby
addikt
Fú az a recsit nálam nagyon elásta magát Mégegy, ami nem ment végig. GT7 mondjuk végigment. Nem vagyok a zsáner nagy rajongója, meg szerintem techben is eléggé gyenge, de voltak részek, amiket élveztem, meg az a széria már csak a történelme miatt is kiérdemli a tisztelet legalább ilyen módon. Minden részét végigtolam, csúnya lett volna, ha épp ez marad ki, és nem is lett volna miért (voltak annak ettől is gyengébb időszakai is - ld. prologue)
[ Szerkesztve ]
-
Moby
addikt
Ezzel én is pont így vagyok, de nem kell, hogy egy sztori nagyívű, fordulatos, vagy nagyon drámai legyen, mert ezeket nehéz jóra megcsinálni. Elég ha valamilyen módon tudok kapcsolódni hozzá. Lásd pl. Stray. Én teljesen elvagyok ezekkel. Vagy ilyen Deliver us the Moon. Nem kellenek bele feltétlen mitológiai lények, több ezer éven átívelő nagydrámák. Nem ettől lesz jó.
-
Bad Pritt
nagyúr
Én azt veszem észre, hogy ahogy fejlődik a performance capture és egyre élethűbb, filmszerűbb jeleneteket raknak össze a rendezők, úgy nem tud fejlődni, sőt egyenesen degradálódik az írás minősége a játékokban. Vagyis inkább talán azt lehetne mondani, hogy egyre hosszabbak a játékok és egyszerűen nem tudják megtölteni releváns tartalommal, rengeteg az expozíció, mesterkélt szövegek, igazi karakter nélküli, szinte már placeholdernek tűnő szereplők és ezek érdekes módon a színházi közeget juttatják eszembe, ahova kétség kívül illik, sőt szükséges ez a fajta mesterkéltség, viszont a videojátékok többségéhez az interaktív mivoltukból fakadóan természetesebb, emberközelibb párbeszédek kellenének, amikkel könnyebb azonosulni.
Vannak persze pozitív példák a modern korban is, Neil Druckmann, Chris Avellone meg még páran nagyon értik, hogyan kell organikus, hihető párbeszédeket adni a karakterek szájába, miket érdemes egyszerű leírásként a játékos elé tenni inkább, de valahogy én azt érzem, hogy nagy általánosságban nem sikerül egyszerűen meghaladni a '90-es évek színvonalát (gondolok itt elsősorban a BioWare, Black Isle, Ion Storm játékokra főleg), fotorealisztikus performance capture ide, hollywoodi színészek oda. Azt meg sose felejtem el, hogy a Bungie visszafejlődött 20 évet és a Destiny sztorijának 90%-át kb. általános iskolás szintű leírásokba tette, mint anno a Marathonnál, mikor még nem volt szinkron a játékokban. Hihetetlen...
Viszont azt azért hozzáteszem, hogy vannak játékok, amiknek kifejezetten jól áll ez a picit bárgyúnak tűnő fennköltség és ezt jól is prezentálják, ilyen a Larian összes például vagy akár a FromSoftware játékai, illetve kiemelkedő, 10/10-es példának ott a Disco Elysium, ami jelenleg a világ legjobban megírt játéka és minden van benne, amit az ember csak el tud képzelni egy történettől, szívszorítóan emberközeli pillanatoktól kezdve shakespeare-ien pátoszos monológokig.
Zseniális, hihetetlen játék, eszembe jutnak pillanatai és könny szökik a szemembe.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Ez még az első vagy a 2? Sokan szeretik, az első részben nekem is van pár száz órám, a másodikban csak végigtoltam a sztorikat meg mentem pár dungeon kört, de nem tartom jó játéknak egyiket sem, sok szempontból kifejezetten visszafele fejlődtek a Halo 3 meg Reach után. Gunplay-jel egyetértek, egyszerűen nem tudom hova tenni, mikor ezt valaki dicséri.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Wesder
félisten
A Destiny az Live Service Game. Ezèrt is vette meg őket a Sony, mert ugye elvileg 10 ilyen játèkot szeretnènek ès kellett nekik egy tapasztalt stúdió.
A Lightfall a Destiny 2-n belül ilyen új fejezet. Nem is tudom hogy jönnek, talán 6 havonta. Èn mèg nagyon az elejèn vettem meg, talán a 2. ilyen fejezetnèl kb 5 èvvel ezelött valami 10k forintèrt. Mai napig bánom, mert ez sajnos nem az èn játèkom.
I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.
-
Bad Pritt
nagyúr
Ezeknek jó részét (floaty movement, nehezen testreszabható gunplay, UI hülyeségei, nehezen követhető questek) már a Destiny 1-ben nehezményeztem. Meg lehetett szokni, de mikor kijött a Halo 5, amiben rengeteg hibája mellett félelmetesen jó volt a mozgás meg a fegyverek viselkedése akkor azért nagyon látványos volt, hogy a Destiny olyan... furcsa.
Az én elméletem amúgy az lenne és kicsit far-fetched, hogy a D1 akkoriban jelent meg, mikor beindult a multi játékok boomja, mobáktól kezdve FPS-eken át TPS-ekig és a Bungie egy olyan egyértelmű identitást akart adni a játékának, hogy egy pár másodperces, UI nélküli klipből egyértelmű legyen az avatatlan szem számára is, hogy ez egy Destiny, ezért kellett ilyen movement és ennyire látványos animáció a fegyverekhez. Anno a Marathonnál meg a Halo-nál is ugyanezt csinálták, nem akartak generic id meg Valve copy FPS-t gyártani, ezért elég egyedi dizájnmegoldásokat alkalmaztak. Ha a 2000-es évek első felében láttál egy képet egy FPS játékból, aminél a karakter kezében lila fegyver van az Halo volt.Csak ez az egy kieg 60 font amúgy, a többi meg még rájön, senki se a Király visszatérnél kezdi a Gyűrűk urát se. Számomra ez hihetetlen, hogy évente elkérnek minden kiegészítőért ennyit, amit aztán vaultolhatnak. Én az eredeti D2 kampányt mai napig nem játszottam, mert kivették a játékból.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Beszarás ez az algoritmus a reklámok mögött, megemlíted itt egy félmondatban a Udemy-t és az elmúlt fél órában három Udemy reklámot kaptam fb-on és yt-on úgy, hogy előtte soha egyet sem. Múltkor egy ismerősömmel Skype-on beszéltünk narancsfacsarókról és utána hetekig Crowdfarming friss narancs reklámokat kaptam.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
l.skywalker
félisten
Tekintve, hogy én GOG szerint már több mint 5ezer órát raktam bele (aminek szerintem jórésze AFK ) nem nagyon tudom felfogni sem, hogy milyen problémát tapasztaltál a játékban. Szerintem nincs jobb gunplay ma a piacon és a körítés pont annyira összetett, hogy egy kezdő játékosnak érthetetlen, egy kitartónak kihívás
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
félisten
Nem GOG-on nincs Destiny csak a GOG Galaxy nézi az összes platformon eltöltött időt. Xbox One S-en kezdtem vele játszani, majd One X-en folytattam és most ~2 éve Steam-en PC-n játszok vele. Nem tapasztaltam amit leírtál, nem is pontosan értem, hogy ez milyen jelenség.
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
l.skywalker
félisten
Tök érdekes, nekem ez eddig nem tűnt fel, hogy ilyen lenne benne. De elindítom konzolon is és megnézem. És ez mitől van? Valami rossz beállítás vagy mi lehet ez?
[ Szerkesztve ]
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
Bad Pritt
nagyúr
Ez így a leírásod alapján a joystick acceleration lesz. Általánosságban manapság elég magas értéken van, de jobb helyeken lehet állítani. Én általában 0-ra rakom ha lehet, legutóbb a Deathloop pl. alapból játszhatatlan volt emiatt számomra.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Valami rémlik, de most kereső semmit nem hoz ki a kulcsszavakra. De azért ez egy elég erős gyanúsítás részükről, még csak azt se tudnám elképzelni jelen piaci helyzetben, hogy kevesebb erőforrást allokálnának a PS portokra.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
ρσгτσ
őstag
Rossz hozzászólásra válaszoltam.
Bad Pritt #8490:
Eddig sem írták, hogy konzolos verziót portolnak. Meg aztán az milyen lenne Switch -en? Viszont ha teljesen különálló játék készül, akkor az tuti nem mostanában lesz.Az meg Switch -en nem újdonság, hogy mobiljátékot hoznak a platformra. Van pár példa, és nem is kicsi játékokról van szó.
Korábban azért lett volna akadály, mert elzárkóztak a mobil verziónál a kontroller használattól a fejlesztők. Mivel sok volt a panaszkodás megoldották néhány éve. Így nyitott a lehetőség arra, hogy Switch -re is megérkezzen.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
-
l.skywalker
félisten
Igen én is így látom. Habár valószínűleg brutál mennyiségű plusz erőforrásra lenne szükség egy ilyen COD szerű multi live service fps játék kifejlesztéséhez... oh wait. Hisz ott van nekik a Bungie. Ezek szerint ők már előre menekültek volna?
Nem szabad félnem. A félelem az elme gyilkosa. A félelem a kis halál, mely teljes megsemmisüléshez vezet. Szembenézek félelmemmel.
-
ρσгτσ
őstag
Annak idején lehetett kapni telefonokhoz VR -nak nevezett szemüvegeket, amibe bele lehetett rakni a telefont. Ott nyilván az volt a döntő tényező, hogy a telefonodnak milyen volt a kijelzője és milyen felbontáson futott. Akkoriban még láttam benne fantáziát.
Persze ahhoz képest sokat(?) fejlődött, és nem mondom azt, hogy rossz cucc. Mert szerintem van benne fantázia, de nagyon szűk rétegigénynek látom.
Kíváncsi leszek arra, hogy a PSVR2 mennyire fog menni. Szerintem sokan még mindig azt hiszik, hogy ez a Ready Player One. De igazából nagyrészt úgyis a polcon porosodik, ahogy az elődje.
Az, hogy egy játékban van hozzá támogatás szerintem édes kevés addig, amíg nem ad mögé közösséget a support. Az meg eléggé gyerekcipőben jár.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Moby
addikt
Háromszorosába nem kerül, ez ilyen barokkos túlzás, viszont ott gigantikus könyvtárad van hozzá, hiszen az is megy VR alatt, ami sosem készült el arra, illetve lassan minden UE játék menni fog. Persze a UI meg ilyenek nem tökéletesek ezekben, de mikor lesz ennyi játék PSVR-re. Soha. Nem fogja megérni azt a kort. Hogwarts Legacyt tolni VR-ban király lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Az valamelyik Far Cry vagy Crisis volt, de nem emlékszem, hogy csak az egyik VGA-val futott volna a víz szim. Szerintem mindkettőnél megvolt.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Moby
addikt
Magyarán a duplájába kerül. vga-ból sem kell háromszázezres, ha azt gondoljuk, hogy PSVR-hoz elég a 6700XT szint a konzolba, ott is egy PS5 árnak kb a duplájából megkapod azt a gépet, amivel már normálisan működni fog a VR (az más kérdés, hogy minőségben meddig lehet elmenni). Tehát igen. A duplájába kerül. Nem a háromszorosába. Háromszor annyiért már attól jóval jobb minőséget kapsz (HMD-ben nem lesz jobb minőség). Dupla annyiból viszont nem dupla annyi játékot kapsz, hanem sok nagyságrenddel többet, de ami talán a lényeges: nagyjátékból fogsz sokkal többet kapni, amk persze nem lesznek tökéletesen alkalmasak VR-ra, meg hakkolni kell, ez is tény, de ez az a terület, amiben jelenleg pont nagyon gyenge a VR. Mindegyik. De több pénzzel, több törődéssel, kompromisszumok árán ez a hiányosság nagyrészt csillapítható. Viszont ehhez könyékig benne kell lenni a témában, ez az opció nem nyitott "tömegeknek" (VR meg a tömeg...). Ettől biztosan sokkal populárisabb lehet a PSVR2, amennyiben beszélhetünk egyáltalán ilyenről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Hardcore café
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Vicces képek
- Milyen SSD-t vegyek?
- További aktív témák...
- PlayStation 5 / PlayStation 4 Fat/Slim/Pro HDMI IC / csatlakozó szerviz, garanciával, üzletből!
- Xbox Series S 512GB - 9 hónap garancia, vállalkozástól!
- Playstation 5 All Digital Edition 825GB, 12 hónap garanciával, Bp-i üzletből eladó!
- Nintendo Switch RP2040-tiny Picofly 2.74fw CFW chip készlet eladó!
- Nintendo Switch OLED 18.0.1. Dual-Boot Cfw + 256GB MicroSD + Atmosphere 1.7.0, 3 hó garanciával!!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen