Új hozzászólás Aktív témák

  • penge111

    addikt

    Pár napja végeztem két rövidebb címmel, mindkettő metroidvania:

    Salt and Sanctuary, ezt szerintem itt sokan ismerik, és játszották is. Tulajdonképpen egy 2d-s Dark Souls játéknak is felfogható. Nagyon sötét atmoszférája van a játéknak. Szinte minden elemében a nagy 3d-s társára hasonlít. Itt is ha elpatkolunk, akkor a közeli táborhelyen éledünk, és vissza kell szereznünk az addig szerzett sót, amiból képességeket vehetünk magunknak. Apropó képességek, egy brutálisan hatalmas skillfát kapunk a játékban, ahol kedvünkre alakíthatjuk szabadon a karakterünket, hogy mágus, tolvaj, pladin, harcos stb váljon belőle. Itt is nagyon fontos elem a stamina, hiszen minden egyes mozdulatunkat ez határoz meg, hogy mennyit tudunk suhintani az adott fegyverrel, vagy hogyan tudunk elgurulni, ugrani az ellenfél csapásai elől. A történetet szintén a souls játékra jellemző ködösség jellemzi. Nem éreztem nagyon nehéznek a játékot 1-2 boss volt, aminek nagyon sokszor kellett nekiugranom kb. 12-14 óra alatt végeztem a játékkal.

    A másik játék a Curse of the Sea Rats volt, ez is metroidvania, de épp ellenkezője az előző játéknak. Itt sokkal jobban nyomon követhető a sztori, ami szerintem aránylag érdekes is volt, és a párbeszédek igen viccesek. A történet szerint egy brit hajó szenved balesetet, ami tele van kalózokkal és mindenféle haramiával. A legénység tagjait pedig egy boszorkány patkánnyá változtatja, plusz még a kapitány fiát is ellopja. Mi is a legénység tagjai közé tartozunk, a kapitány alkut ajánl, ha visszahozzuk a fiát, akkor felment bennünket a várható büntetésünk alól. A játéknak nagyon szép meseszerű grafikája van. A zene nekem nagyon tetszett, hozta a kalózos feelinget. Lehet coopba is játszani, négy fajta hős (patkány) közül lehet választani, amik merőben különböznek egymástól. A mentési pontoknál lehet is közöttük váltani. Mindegyikhez tartozik egy skillfa, ami nagyon picike, nagyon hamar ki is lehet maxolni. Nyilván azért, hogy a maradék hősöket is kipróbálhassuk. A játék eleinte igen nehéznek bizonyul, míg meg nem szerezzük azokat a képességeket, amiknek a segítségével tovább juthatunk egyes pályaszakaszon. Azonban az új képességek birtokában, illetve hogy nagyon hamar kimaxolhatjuk a skillfákat könnyűvé válik a játék. Sok titok van a játékban, és többféle befejezés. Nekem 12 óra altt sikerült a legjobb befejezést elérnem, és majdnem 100%-ban felderíteni mindent. A tesztek anno nagyon lehúzták a játékot, nekem nagyon kellemes csalódás volt. Buggal egyáltalán nem találkoztam, egy nagy hibája volt, hogy amúgy az ötletes bossharcok, nagyon könnyűekké válnak ahogy haladunk a játékban előre.

    PSN: Dragonmage1980, http://huncritic.hu/

Új hozzászólás Aktív témák