- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Thunderbird
- Windows 11
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Spotify
- Synology routerek
- Hálózati / IP kamera
- Microsoft Excel topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cthulhu Dawn
őstag
STRIX 3080 Overclock3d review
Talan az elso normalisabb teszt.[ Szerkesztve ]
"There are no bad ideas, only great ideas that go horribly wrong" - Jack Donaghy
-
Albigator
őstag
Na egy RTX 3080 EVGA FTW3 Ultra nálam is, ami egy 4+2 (20)-as változat
Minden alapon (proci, RAM, ventik is), Normal BIOS (max 380W), 456.71-es driver:
3DMark Time Spy 13937 (17601 graphics score)
3DMark Fire Strike Ultra 10786 (10936 graphics score)
(TUF-al összehasonlítható, de az 60W-al kevesebbet is evett maximum, 380W vs 320W)
[ Szerkesztve ]
-
maajsz
senior tag
válasz STKDave #7600 üzenetére
Ha magas fps-ű játékot játszol és multi kompetitív akkor felejtsd el a v-syncet. Ami input lagot bemutat az kezelhetetlen, értem ezt ha valóban kompetitív játékot játszol. Az adaptív syncnek amúgy is az lenne a lényege (ha kevesebb fps-t kapsz, mint a monitorod max képfrissítése), hogy kvázi lényegtelenné tegye a v-syncet.
A fast sync arra az esetre való, ha az fps-ed meghaladja a monitoros képfrissítési maximumát és esetleg valami stutteringet tapasztalsz. De ha ilyen van 144 Hz esetén egy 144-es fps cap-el ezt megoldod.
Egyébként én főként kompetitív multiztam és dedikált g-synces monitorom van, de mind a g- mint a v-syncet elhagyom mert fölös input lag. Ha jóféle kijelző nem fog zavarni a stutter meg tearing. Ha inkább "lassabb" sztori játékokat tolsz (pl 60-80 fps) akkor tolhatsz nyugodtan egy g-syncet, de szvsz a vertical akkor is fölös. -
MPowerPH
félisten
Aki 2080Ti -rol valtott, es mar hasznalja a kartyat, attol kerdezem. Mennyire erzheto a fejlodes, foleg 4k -ban? Nem varok tovabb arra, hogy legyen a kinezett kartyamra vizesblokk, vagy kiadjak gyari blokkal. Ha talalok meg egy FC blokkos 2080Ti -t jo aron, akkor megveszem. Mar banom, hogy az elejen a 200k -ert vasaroltat tovabb adtam.
Vagy marad a nalam levo 3080 Strix OC... Persze akinek szivessegbol megvettem, mire ideert, mar nem kellett neki. Az is inkabb vett 120k -val dragabban, minthogy vart volna 7 napot...marha.
A 3090 -et mar el is vetettem, mint vetel. Ha 2021 elejen tenyleg jon egy frissitett szeria TSMC 7nm -es node -on, akkor sok problema megoldodik a kartyakkal, es az a 10% elony valszeg boven elolvad a 3080 Super ellen. Magyaran, jo nagy bukta.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Phoenixres
junior tag
válasz STKDave #7600 üzenetére
Fast-on 300 fps nél is törés mentes a kép cs go alatt nekem.
Corsair 850W TX850M Cooler Master MasterCase Asus TUF GAMING B550-PLUS H500 Kingston 2x16GB DDR4 3200MHz HyperX Predator AMD Ryzen 7 3700X Be quiet! Dark Rock Pro 4 Kingston A2000 1000GB Adata SX6000PNP 512 GB WD EZEX 1 TB Acer Nitro XV272UPbmiiprzx Gaming RTX 3080 GamingPro
-
KAMELOT
titán
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Phoenixres #7608 üzenetére
Fast-nak nem az a lényege, hogy nem limitálja az fps-t, de a frame buffer frissítésével addig kell várni, amíg a benne lévő tartalmat a monitor meg nem jelenítette? Tehát ha 300fps-ed van, és 60fps-t tud a monitorod, akkor csak minden 5. kép jut a monitorra, viszont amíg megy ki a kép, addig nem lesz a frame buffer frissítve, nem lesz tearing. Cserébe ha közel vagy a monitor képfrissítéséhez, némi rángatás lesz a folyamatos mozgásban.
Most nem otthon vagyok, nem tudom megnézni az nv control panelben, hogy miket lehet beállítani
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
RazoR
veterán
válasz Phoenixres #7608 üzenetére
G-sync mellé minek bármilyen vsync????
Driverben vsync off, játékban szintén, Gsync on és riva tunerben limitálod az fps-t 3-al a monitorod frissítése alá és vajsima kép, nincs tearing, minimál input lag, öröm bódottá. -
csibuka85
senior tag
válasz Albigator #7604 üzenetére
Gratulálok a kártyához !
Szép Eredmények !
Használd Egészséggel !
Tegnap én is csináltam pár Gametest videót este de ma felteszem Youtubera. A 3D markot még ma megnézem.Z790 AORUS MASTER,I7 13700K+ARCTIC 420 RGB,G. PHANTOM 4090 GS,G SKILL TRIDENT Z5 RGB 32 GB 7200 CL34, SOUND B. Z,LOGITECH Z5500 THX 5.1,K. Renegade FURY 4 Tb M.2 ,34 TB HDD,EVGA G2 1300W,COSMOS C700P ,LOGITECH G7,G903,ASUS HORUS RGB,R.BLACKSHARK V2 7.1,L.G633 .1, AOC AGON 353UCG 200HZ HDR1000
-
X Factor
addikt
Ha magas fps-ű játékot játszol és multi kompetitív akkor felejtsd el a v-syncet. Ami input lagot bemutat az kezelhetetlen, értem ezt ha valóban kompetitív játékot játszol.
Egyébként én főként kompetitív multiztam és dedikált g-synces monitorom van, de mind a g- mint a v-syncet elhagyom mert fölös input lag.
Nyilván van egy olyan játékos réteg ahol minden a teljesitmenynek van ala rendelve, és a csgo megy low graphon 1280*1024-ben 400fps-el, ennek megvannak a maga okai, de azert egy kicsit a temaban érdemes lenne utanaolvasni. Gsync,freesnyc mellett e a vsync nem okoz semmilyen input lagot. A gsync meg önmagában milyen input lagot okoz?
RazoR Azért mert Így lettek kitalálva ezen technológiák, csak sok a vazar a fejekben. A vsync szinkronizalja a kijelző megjeleniteset az elkeszult framekhez. A monitor kér egy frame-t és a gpu bufferből azt szépen megkapja és kirajzolja. Anno régen ez azért volt problémás, mert a monitor adott esetben fixen 60szor tette ezt meg attól függetlenül, hogy mennyi és milyen frame áll a gpu bufferben. Ugye gsync/freesync nel amig az ember tartomanyon belul van, addig ez nem gond.
A rivatuner-es megoldás mellett siman jelen lehet tearing, plusz a frametime-kba is beleszólhat.[ Szerkesztve ]
Make things work
-
-=RelakS=-
veterán
Ha meghaladja a játék renderelési sebessége a monitor maximális képfrissítését, akkor vsync nélkül ugyanúgy megjelenik a tearing, mintha nem lenne g-sync-es a monitor.
CME
Ez egyszerűen nem igaz. Az elmúlt egy évben szerintem feltűnt volna, hogy valahol a képen van egy törés, mikor pásztáz a kamera.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz X Factor #7617 üzenetére
Egy keveset [videó].
Viszont ha nem akarsz tearing-et magasabb képfrissítésen, akkor inkább limitáld azt, mint hogy bekapcsolod a v-sync-et-Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
X Factor
addikt
válasz -=RelakS=- #7619 üzenetére
Tényleg ne haragudj, nagyon sokat foglakoztam a témával, ismerek engine code-reket, rengeteg diskurzus folyt ezzel a témával, megjelenitesi folyamattal, kepalkotassal stb... ott vannak a tesztek a neten, arra kérsz, hogy menjek szembe a hivatalos ajánlással, menjek szembe azzal, amivel en is szivtam anno, pl BF alatt, mert a userek a mai napig nem ismerik a fentebb emlitett dolgokat, és 10 évvel ezelőttről beragadt a vsync input lagot okoz dolog.
Egy esetben szoktam elfogadni ezt a vsync off-ot, ha valaki főállásban abból él h cs-zik, overwatchozik vagy hasonló fast pace játékot játszik. KB 11 emberről tudok itthon, de nekik minden, mas beallitasuk is igen fura
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
STKDave
csendes tag
válasz Phoenixres #7608 üzenetére
Akkor az lesz nekem a jó beállítás. 4K 60Hz a monitorom.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #98320896 #7622 üzenetére
Amit linkeltem, az 3 éves.
Amit linkelni akartam, az tényleg 4 éves, de ami rosszabb az az, hogy a Fast Sync-ről szól, nem a G-Syncről
X Factor
Csak azt mondom, amit a videó. Azt a fickó sem állítja szerintem, hogy az így bevezetett késleltetés okoz bármi különbséget ahhoz képest, mintha minden sync nélkül játszana valaki.
A videóban meg hogy a gsync+vsync miért okoz nagy késleltetést, azt majd meg kell néznem, mert simán végiggondolva is kb semmi értelme . Ha nem kell a képfrissítésre várni, akkor lag sincs ugye
Azt még hozzátenném, hogy hiába van már meg másfél éve a g-sync-es monitorom, nekem még mindig fura, hogy ha bekapcsolom a control panelben a G-Syncet, és kikapcsolok minden ilyesmit a játékban, akkor is működik a G-Sync Arra számítottam anno, hogy V-Sync kell a működéséhez, és akkor igazodik a monitor a játék képfrissítéséhez.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
maajsz
senior tag
válasz X Factor #7623 üzenetére
Minden extra okoz input lagot, akárhogy is nézed mivel valamilyen számítási folyamat van mögötte. Még a g-sync is, csak valaki számára maximum elviselhető. Én spec Destiny pvp-zek és látok fps csökkenést g-sync on-al.
Ezt a v-sync+adaptiv sync dolgot nem is értem. Az utóbbi konkrétan azért jött létre, hogy elengedhesd a v-syncet, úgy hogy ne legyen tearinged. Most ha egyszerre tolod melyik kap prioritást? Ha van adaptív synced akkor az figyeli mennyi fps-t tol ki a karid, ha beesik a monitor max frissítése alá, oda lövi ahhoz a Hz-et, a kettő meccsel nincs tearing örülsz.
Ha v-syncezel akkor pont ellenkezőleg, az a monitort figyeli és ha megvan a max "frissítésnyi" fpsed oda lockolja, ha nincs akkor a felezi és ahhoz lockolja és visszatart egy egész képkockát amíg a kövezkezőt teljesen ki nem rendereli, kvázi ugyanazt a framet 2x látod, mindaddig amíg megint el nem éred a max Hz-nyi fps-t (ez az ami elviselhetetlen input lagot mutat be).
Ha meg a kettő egyszerre van akkor kvázi redundáns a v-sync az adaptív mellett, mert az eleve csak a max Hz-hez igazítja az fps-t, amihez eleve igazodik a max Hz
Ebből persze az az eset kimaradt amikor több fps-t tolsz ki mint a monitor max Hz, de nekem az nem okoz durva teariget egyáltalán, ha meg zavar arra ott egy szimpla frame cap azt csá. -
Mosqu!to
addikt
-
Phoenixres
junior tag
Mert ha 144 fps fölé megy az fps de nem akarsz tearinget akkor tökéletes beálltás a fast vsync ugyanúgy magas fps-ed lesz de no tearing. 40 fps alá mész akkor is lesz vsync hiába esel ki a gsync tartományából hát ezért.
Corsair 850W TX850M Cooler Master MasterCase Asus TUF GAMING B550-PLUS H500 Kingston 2x16GB DDR4 3200MHz HyperX Predator AMD Ryzen 7 3700X Be quiet! Dark Rock Pro 4 Kingston A2000 1000GB Adata SX6000PNP 512 GB WD EZEX 1 TB Acer Nitro XV272UPbmiiprzx Gaming RTX 3080 GamingPro
-
-=RelakS=-
veterán
Bedig úgy néz ki, egyszerű:
Alapból a monitor igazodik ahhoz a képfrissítéshez, amit a játék produkál, azonban ennek vannak határai. Ha kicsúszol a határokból, akkor a V-Sync fogja elintézni, hogy a jó pillanatban küldje ki a videókártya a képet a frame bufferbe, így ne legyen képtörésed.
Úgy tűnik, hogy változó képfrissítésnél is lehet képtörésed, amit a V-Sync kivéd, viszon mivel itt nem kell rögzített képfrissítés miatt malmoznia, mire kimehet a kép, nem is okoz észrevehető késést.CME
Feltétlenül, mivel a lagokat kimérni nem tudom eszköz híján.
Phoenixres
Tearinged nem lesz, de viszonylag rángatni fog a kép. ÉN 60-120-240 fps-eknél próbáltam. 60-on szörnyű, 120-on elmegy, 240-en meg ... ott őszintén szólva az sem izgat fel, ha nincs semmilyen xxx-Sync bekapcsolva, nem rég is csak tökvéletlen szúrtam ki, hogy nem kapcsoltam vissza a g-sync-et. 480Hz-es monitorral szerintem még véletlenül sem venném észre ezek hiányát.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Mosqu!to
addikt
válasz Mosqu!to #7631 üzenetére
Valahol itt lehet a vége, feszültségeket nem piszkáltam:
EVGA FTW3 Ultra Gaming 450W-os BIOSsal, +130 core +750 mem.
Szépen tartja a 2075-2130 közötti boostot a core.
Konnektorból a gép max 563W-ot mutatott, hwinfo 442-t mért a kártyán. A gyári biossal (400W TDP) 525-öt mutatott max a konnektor, úgyhogy validnak tűnik a 442, nap sikerült a 450-et elérni a benchmarkokkal.[ Szerkesztve ]
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
X Factor
addikt
válasz -=RelakS=- #7627 üzenetére
Ebben a témában én leginkább a gyártókra haragszom, egyszerűen nem öntöttek tiszta vizet a pohárba, h. mi micsoda és hogyan műkődik és mi mit csinál, plusz elvárt igény esetén milyen beállitások passzolnak hozzá. (Ok, van pár grafikon, pár minimalista leiras, de az h. az embereke arcába nyomták volna az infókat, elmaradt)
Ezzel teret engedtek olyan vitáknak amik sok esetben, minden technikai paramért,tudást mellőznek, kvázi hit viták zajlanak megannyi fórumon.
Mi is Így olvasva, igazából ugyanazt irogatjuk egymásnak. Meg jól le is irtad a lényeget, pár mondatban mi miért hogyan mukodik.
Annyival egésziteném ki, h. a csgo és overwatch vagy mas kompetitiv fps kicsit kivételes, mert egyrészt egy hajszariton is elfutnak, masfelől vagy engine sajatossag vagy egyéb dolgok miatt a jatekosok szeretik ha 300fps-el megy, ami azért ha belegondolsz elég szürreális.
maajsz
Minden extra okoz input lagot, akárhogy is nézed mivel valamilyen számítási folyamat van mögötte
Ezt a v-sync+adaptiv sync dolgot nem is értem.
Most, ha tényleg nem is értedm akkor miért jelented ki az első mondatodban, h. mi történik
No offense, tényleg nehogy magadra vedd, csak szerintem ez a példa is mutatja, amit fentebb emlitettem. Mind az NV mind az AMD bár adott ki fact sheet-et, a userekben történő tudatositas h. mi micsoda és hogyan mukodik elmaradt.
Az utóbbi konkrétan azért jött létre, hogy elengedhesd a v-syncet, úgy hogy ne legyen tearinged.
Ez részeben így is van, de ebben a felállásban továbbra is az a kérdés, h. mi történik ha kilépsz a specifikáció szerinti range-ből, ahol a gsync aktÍv. Tehát amig 40-144 range-ben vagy aktiv, a gsync, nincs input lag novekmeny, minden egyes gpu bufferbol megjelenitesre tovabb kuldott frame, a kijelzo szinkronizacionak megfeleloen jelenik meg tearing nelkul. Ha atleped a 144-et, akkor a gsync megszunik, innentol annak fuggvenyben h. milyen egyeb beallitasok vannak aktivalva tobb scenario letezik.
Innen fakad a gyartoi es egyeb ajanlas mert ilyenkor ha vsync on aktiv, akkor nem tudod meghaladnia gsync range felső értékét. nyilvan ha tobbet akarsz mind 144, akkor kikell kapcsolni, ez esetben viszont ugye semmi nem aktiv. Illetve van a fast sync, ahol 3 frame kerul a gpu buffer-be es mindig csak az utolso rajzolodik ki, ha atleped a 144-et, a semminel jobb, de nem az igazi.
nyul105
utánanézek majd, de asszem kb 2 éve. Még azelőtt megcsináltaK, h. a gsync compatible elérhető lett volna.[ Szerkesztve ]
Make things work
-
nagyúr
-
X Factor
addikt
-
nagyúr
-
maajsz
senior tag
válasz X Factor #7638 üzenetére
Külön-külön értem, meg próbálgattam is. Nem nagyon támaszkodok ajánlásokra, az elvet tudom, aztán meg kipróbálom magamnak ingame, aztán majd az első pár flicknél már érzem hogy rendben van é az az input lag vagy sem.
A v+g-syncnél valszeg hiányosan fogalmaztam, nem értettem elsősorban a hasznát ahol g-sync rangeben van. De úgy tűnik akkor ott továbbra is fölös.
A max képfissítés utáni tartományt meg ahogy írtam feljebb, én egy sima framerate cap-el oldom meg ha szükséges. De mondom nekem abban az esetben ha meghaladta a 144-et pár 10 fps-el, sosem volt különösebben problémám.Viszont most már kinda kíváncsi vagyok erre a v+g kombóra, szóval este kipróbálom aztán majd meglátjuk mennyire lesz zavaró (vagy nem).
-
-=RelakS=-
veterán
válasz X Factor #7638 üzenetére
"Annyival egésziteném ki, h. a csgo és overwatch vagy mas kompetitiv fps kicsit kivételes, mert egyrészt egy hajszariton is elfutnak, masfelől vagy engine sajatossag vagy egyéb dolgok miatt a jatekosok szeretik ha 300fps-el megy, ami azért ha belegondolsz elég szürreális."
Engine sajátosság: egy időben ha a Quake Championst el tudtad kergetni 200fps fölé, a fél pályákat át tudtad ugrani Több fps = nagyobb lendület volt, videóval alátámasztva.
Doom Eternalban is mintha jobban menne a platformozás magasabb fps mellett. Azt, hogy ez reakcióidő miatt van így, vagy a játékmotor számol máshogy, azt nem tudom."Mi is Így olvasva, igazából ugyanazt irogatjuk egymásnak. "
Miután átgondoltam, hogy hogy kellene ennek rendesen működnie, úgy nem nehéz
maajsz
CME linkelt egy videót, ahol hiába vagy G-Sync range-ben, alul megjelenik némi tearing.
A kérdés az, hogy ez mennyire gyakori, és mennyire kell, hogy zavarjon. Ha nagyon zavar, V-Sync on. Ha nem kimondottan, akkor V-Sync off, és megnyugszik a lelked[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
tag
válasz -=RelakS=- #7643 üzenetére
Régi COD 4 Engine is ilyen volt. Megvolt, hogy hosszú ugrás 125 FPS, magas 333, komolyabb jumpok aminél bounce volt meg 125-el elugrás, majd mikor feldob 333-ra swap
Microsoft Termékek ÁFÁS SZÁMLÁVAL | Mobil: +36 20 777 0 777 | Amennyiben a vásárlás SOS, úgy az előbbi telefonszámon bátran hívj minket!
-
X Factor
addikt
válasz -=RelakS=- #7643 üzenetére
Régi motoros vagyok, ezek megvannak, emlékszem még a q3-as 333fps szabályra, meg a cod4-es 125-re. SzÍvtam is vele
Csak jah, azért egy modern mai cuccnak, 100 fps mellett is a mai kijelzőkkel rendben kéne lennie.
A v+g-syncnél valszeg hiányosan fogalmaztam, nem értettem elsősorban a hasznát ahol g-sync rangeben van. De úgy tűnik akkor ott továbbra is fölös.
Közben látom Relaks leirta.
Kivancsian várom a probat, puding probaja az evés. Egyébként itt bár rengeteg technikai cucc hangzott el, az érzékelés továbbra is szubjektÍv. Abban én is egyetértek, hogy mindeki azt használja ami számára a legjobbnak tunik
[ Szerkesztve ]
Make things work
-
Danex
addikt
válasz DextyPremium #7644 üzenetére
333 felett meg nem volt hangja a futásnak cod2-ben
-
Mosqu!to
addikt
válasz Albigator #7647 üzenetére
max ventin csináltam a tesztet, hogy ne a hőmérséklet legyen a szűk keresztmetszet (amúgy gamingben nem érdekel a gép hangja, zárt fejhallgatóban játszom vagy nagy hifin)
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
veterán
válasz bulikavagyok #7639 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs