- Musk megígérte: betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépik
- A hírnévkezelési cég megígérte: eltünteti a rossz értékeléseket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Mozilla Thunderbird
- Opera böngésző
- SkyShowtime
- Synology NAS
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Vírusirtó topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
gliskard
senior tag
válasz BusinessGuy #45 üzenetére
"csak akkor ugye nem lenne 2-3x haszon az eladott vicc hardveren" – ez az adat honnan van? Az Apple sem tud 2-3x hasznot realizálni az iphone-okon. Nintendo pláne nem tud a Switch-en... Meg tudnád osztani a forrását a fenti adatnak?
Egyébként sem ennyire fekete-fehér a kisker ár és a gyártási költség viszonya!
Sony és az MS nem azért adta/adja veszteséggel a konzolját mert jó fej akart lenni. Szükségük volt/van egy bizonyos szintű felhasználói bázisra, hogy megérje játékokat fejleszteni az új platformjaikra.
A teljes költséget (R&D, gyártás, logisztika, marketing, stb.) direktben nem tudták/tudják érvényesíteni a konzolok kiskereskedelmi árában, mert a piaci elemzések alapján az túllépett volna azon a határon amikor rövid időn belül nagy tömegeke megvásárolják őket. Ha ez nincs, akkor csak egy réteg termék marad a konzoljuk – mint amilyen a SD.
Mind a 3rd Party fejlesztők, mint a saját vagy szerződött fejlesztő stúdiók miatt nagyon fontos az eladott darabszám, mert ez határozza meg azt a bázist akinek a el lehet adni a játékokat.
Klasszikus konzolok esetében – ebbe a SD nem tartozik bele – az életciklus elején a rövid idő alatt eladott darabszám fontosabb mint a rövid távú nyereség. Ezért kényszerült a Sony és az MS az egy darabra eső tényleges költség alatti értékesítésre és ezért dolgoztak azon, hogy optimalizálják a költségeket.
Az MS esetében még a középtávú veszteség sem jelentett problémát, mert a piacra bekerülés volt a céljuk.Switch esetében sem tudjuk, hogy mennyi volt a rajt utáni 1-2 évben az egy darabra eső tényleges költség (R&D, gyártás, logisztika, marketing, stb.), az is lehet, hogy minimális vagy közel 0 haszonnal értékesítették a konzolt az első időkben.
Árképzésben az is szerepet játszik, hogy milyen más bevételi forrásai vannak egy cégnek, mekkorák a tartalékai, milyen és mekkora beleszólásuk van a részvényeseknek az ügymenetbe, stb.
Nintendo esetében sanszos volt, hogy a Switch belső szerepe lényegesen magasabbra értékelt volt mint amit a mezei gamer gondolt. WiiU bukásnak minősült, a DS kezdett kifulladni, ráadásul az új gép amit Switch néven ismerünk piacilag egy elég merész és ezért rizikós koncepció volt.
Ilyen helyzetben a legtöbb épeszű cégvezetés igyekszik minimalizálni az esetleges bukás esélyét illetve a kárt ami ezzel járna. Valószínűleg anno ezért is választották az olcsó és közel sem professzionális HW-t, ehhez jött még korábban a gyártás tervezés és ezzel együtt a beszállító kör versenyeztetése is. Amiben az nVidia valószínűleg az egyik legnagyobb tényező volt az SoC-vel és a hozzá tartozó OS/SW támogatással. Ennek a tényleges költségét nem tudjuk – ezért azt is nehéz megmondani, hogy az első 1-2 évben mekkora extra költséget jelentett minden egyes Switch esetében és ez alapján mekkora tényleges haszna volt a Nintendo-nak az eladott Switch-eken...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Call of Duty: Mobile
- Politika
- Ubisoft Forward 2024 - Az összes bejelentés egy helyen
- UbiForward24 - Hosszabb játékmenet videón az Assassin's Creed Shadows
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- UbiForward24 - Prince of Persia: The Sands of Time Remake csak 2026-ban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen