Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Y72 #28 üzenetére

    Az a titok, hogy nem ugyanakkorák.:D Kerékátmérőben maximum (pl. két 10"-os kerék/motor, ami amúgy általában csak 6" felnit jelent), szélességben a legritkább esetben egyeznek (elég gyorsan tetten érhető ez a gumiméreten, pl. 10x2" kell rá, vagy 10x3" esetleg még szélesebb). Márpedig egy szélesebb motorban nagyobb mágnesek vannak, és hosszabb vezetékszakaszok a mágneses mezőben, amiről meg Lorentz óta tudjuk, hogy ugyanakkora átfolyó áram mellett nagyobb nyomatékot eredményez. Ezen kívül persze nem mindegy, hogy az adott motor hogyan van tekercselve: a "pálcikák" kis feszültségen mennek, alacsony végsebesség korláttal (lásd pl. 25 km/h), lehet őket nyomatékosabbra tekercselni, aminek amúgy mellékhatása, hogy nagy áramot nem viselnek el, túlmelegednek (vékonyabb vezeték, több fordulat). Ha megpróbálod tuningolni gyorsan kiderül.:DDD

    Teljesen jól érzed amúgy, hogy a csúcsteljesítmény nem az, amit végtelen ideig le tud adni, egyszerűen azért, mert túlmelegszik. És ez erősen összefügg a fizikai mérettel. Ezért találták ki a névleges teljesítmény fogalmát. Mondanom sem kell, hogy a szélesebb kerékdob általában jobban hűthető is, hiszen nagyobb a felülete, ami adott esetben ki is lóg a felni síkjából, ha megnézel ilyen nagyobb motorokat, szóval itt van a kutya elásva. :R Meg ha vastagabb vezetékkel tekercselik, akkor adott áramnál kisebb a hőtermelése (I2*R ugye), tehát bőven lehet neki küldeni a kakaót. (Nekem most egy névleg 72V3000W motorom van, és egy 36V-os akkuval is tud a masina 45 km/h végsebességet, igaz 12.5"-os gumik vannak rajta, ha csak ilyen 9" lenne, akkor nem menne ennyit sem. :N Nem tudom, hova tervezte a kici kínai ezt a motort, 72V-on kb. 80-90 km/h körül menne: bolondság.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák