-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
TFSi
őstag
Jelenleg ehhez a motorhoz a szalonokban gyári 0W20-ast öntenek, vagy 10W30-at. A családban volt Swift (2005, 1.3) a 0w20-ast egyáltalán nem ette, és szép hangja volt tőle. Télen is flott indulás és kenés. A Shell ahogy írod, ezt ajánlja a kocsihoz: Helix Ultra ECT C3 5W-30.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
Nem lényeg, bármelyik 5w30 olaj megfelel a Swift-be, nem kell bele semmi extra.
Tényleg, API SN/SM, amit mindegyik tud.Fontosabb, hogy maximum 15.000, de inkább 10.000 km-enkent le legyen cserélve.
Ha szereted hajtani, akkor nyilván jobb egy magasabb HTHS viszkozitasu olaj bele.
-
Kornel
veterán
Ez teljesen jó bele, sőt az egyik legjobb.
C3 és 0w szerintem ritka kombináció, rakd bele.Nekem sajnos sima ECSTAR F9000-et kell garanciaidő alatt a Boosterjet-be raknom, de 7500-ankent ledobom és kész.
TFSi: egyszer kétszer használtam, semmi gond nem volt velük.
Nekem eddig a legjobban a Liqui moly jött be, a Swift Sport
-ban az bírta a gyűrődést, az ENEOS nem.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Igen ez érdekes.
Ennek ellenére hidd el, hogy ennél csak rosszabb olajakat töltenek ezekbe.Megvettem anno a Splash-em 60.000 km-el, mindhárom kötelező szervizkor 10w40 ment bele az ajánlott 0w20 helyett, de igazából még az is megengedett bele, ahogy az M13A-ba is.
Szvsz ez felesleges aggódás, én jobban aggódom a Boosterjet-be rakott benzines F9000 ECSTAR miatt (API minősítést adnak csak meg), de igazából eljutottam oda, hogy leszrm, könyv szerint jó bele, kész. -
x50benelli
csendes tag
válasz Roxbury #1243 üzenetére
Üdv,
Azért nem árt tudni ki honnan vesz/termel kőolajat hozzá, az iráni a legjobb minőségű kőolaj, a szaúdi gyengébb. Adalékok ide vagy oda, de az alap is sokat dob a dolgokon.
A totalnak sikerült legnagyobb arányban hozzá jutnia 2017-ben iráni olajhoz a konkurensekhez képest.[ Szerkesztve ]
-
choco01
addikt
válasz Roxbury #2085 üzenetére
Ha nem a LM-et veszem akkor lehet megnézem ezt, mert 4x ilyen Helix Ultrat öntöttem bele csak 5w-be de meg voltam vele elégedve..
Másik hogy a Skoda kézikönyvbe azt írják az én blokkomhoz hogy üzemmelegen kell nézni az olajat, na úgy kevés, viszont hidegen egy éjszaka után tökéletes az olajszint, biztos hogy üzemmelegen kell nézni?
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
tboldi
nagyúr
válasz Roxbury #2085 üzenetére
Mellesleg én nem találtam eddig ennél jobb 0W30-as olajat hidegfolyósság szempontjából. Nem védem a Shellt, de 40 fokon az összes többi márka sűrűbb.
Akkor nem jól kerestél, a Motul 8100 Eco-nergy 0W30 hígabb 40 fokon.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
-
Motion_Blur
félisten
válasz Roxbury #2111 üzenetére
Nem ez az olaj most az overkill a Shell-nél?
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Roxbury
őstag
válasz Roxbury #2131 üzenetére
Félreértés ne essék, én ugyanolyan jó olajnak tartom a Castrolt, Mobil1-et, Motult, Totalt, Elf-et, Valvolinet, Fuchs-ot, Liqui Moly-t, Eneost, Repsolt, stb... Bármelyiket nyugodtan beletenném az autómba, motoromba, de ez a Shell Pureplus technológia érdekes, jövőbe mutató számomra. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 256 GB | Watch5 Pro LTE |
-
BlacKSouL
addikt
válasz Roxbury #2132 üzenetére
Namost az a kérdés, hogy ha 1) nekem 0W20 az előírás, alacsony HTHS-el, amit most már elég sok gyártó kínál, akkor ugye a Shell kiesik, hiába ez a magas HTHS-ű 0W30 a csúcsolajuk. 2) Ha nekem már 2008-ban 0W20 volt az előírás, amikor még a Shell csúcsolaja valamelyik 5W30 volt, akkor muszáj egy másik gyártótól olajat venni, amelyik már akkor is kínálta. Szép az is, hogy ők már a jövőt a 0w16, 0w12 és 0W8-ban látják, de a helyzet az, hogy egyes hibridekhez már most 0w16 az előírás, és már olyat is gyárt némelyik gyártó.
Szóval értem én hogy gázból csinálunk olajat, csak egy cseppet mintha le lennének maradva. (Japán motorfejlesztés már a 2000-es évek elején a 0W20-al számolt, most tekintsünk el attól, hogy az emberek 90%-a azóta sem emésztette meg ezt, és locsoltatja bele a szervizzel a 10W40-eket)
Ettől függetlenül pl. az üzemanyagaik jók, szubjektív tapasztalataim alapján a V-P.R.100 a leginkább hatékony a prémiumok közül. És az olajokkal sincs baj, azokban az autókban használva, amelyek nagyjából azonos fejlődési szakaszban tartanak, vagy esetleg egész más szempontok alapján tervezték.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
choco01
addikt
válasz Roxbury #2172 üzenetére
8-10k körül szoktam, ez a shell helix ultra volt benne 4x meg most a motul xcess 8100, általában szépek mikor lejonnek a vödörbe..
Tavaszra megnézem en is a LM vagy Shell vagy Motul 0w30 vagy 40 olajait..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest