-
IT café
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimi57
őstag
Visszaolvasva volt már róla szó és hamarosan olajcsere lesz nálam. Hidegen vagy melegen cseréljük? Kifacsarjuk belőle az utolsó cseppet is vagy leengedés után máris mehet a friss? Eddig ahogy csináltam: Mentem 10 km-t. 1-2 perc előkészület után olaj le, a folyás megszűnése után egyből fél litert öntöttem bele a friss olajból. Megvártam, hogy az is kifolyjon, csavar egyből vissza és ment bele a többi olaj. Közben persze a szürőnél is megtörtént a csere. Percnyi járatás után ellenőriztem a szintet. A két kérdésre így alakult a saját válasz. Egyáltalán ki lehet szúrni a motorral egy olajcserével?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz rostiron #5229 üzenetére
Semmilyen hátránya nincs, csak előnye. Teljesen szintetikus, alapból jobb olaj az Edge, mint a Magnatec. Nagy teljesitményü motorokhoz alkalmazható, ahol a Magnatec már elvérezhet. Ne nagyobb teljesítményű autót vegyél az olajodhoz, hanem öntsd bele nyugodtan a Pólóba.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5231 üzenetére
Tele van a youtube kémcsöves szarságokkal. Az olaj nem szabadeséssel jut el a kenőhelyekre, hanem egy fogaskerék szivattyú ad neki szárnyakat. Mivel az olaj is összenyomhatatlan semmivel sem fog később célba érni a 10w-s, mint a 0w-s vagy 5w-s! Sőt hamarabb, mert az illesztési hézagoknál a hígabb olaj könnyebben elszökik. Ezt nevezik résolaj veszteségnek. Azt végképp nem értem, hogy miért rosszabb egy versenyolaj, mint egy utcai?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5239 üzenetére
A mézet, vagy akár a lekvárt is ugyanolyan sebességgel és nyomással továbbítja a fogaskerék szivattyú, mint a pálinkát.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5251 üzenetére
Full szintetikus 10w versenyolajat nem kellene lelekvározni, lemézezni, nem kellene azért ennyire rettegni tőle még -10-15 fokban sem. Nem mezei ásványi olajról beszélek. 0-5 w olajokat max. új motorokba öntenék, de semmi esetre sem 150-200 ezret futottakba. Ezeknél a motoroknál már pár száz km után a 0-5w-s olajok leamortizálódnak "húgy" kategóriára. A gyakorlat nem mindig vág egybe az elmélettel. Nem hallottam még olyan esetről, hogy a full szintetikus 10w olaj gallyra vágta a motort, viszont olyanról már igen, hogy a 0-5w30-assal megfőtt. Nem versenyautó volt. El kellene szakadni attól a szemlélettől, hogy egy full szintetikus 10w olaj szurok kategória. 2020-at írunk.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5259 üzenetére
Az 50-es meleg oldali érték miatt nem hiszem, hogy gond lesz vele.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Olvastam erről az esetről. Lehet, hogy leharcolt darab volt, de az biztos, hogy gyári 5w30-at kapott. Nem ragadt be, nem is állt le, csak éppen csapágyazni kellett. Talán egy 10w fullszint. olajjal még mindig menne. Az tény, hogy van egy kedvező mellékhatása a 10w olajnak, ami az olajfogyasztást illeti, a káros mellékhatásokat pedig a fullszint. összetétel ill. technológia kiegyenlíti. Szerintem nem annyira ördögtől való dolog 5w helyett a 10w fullszint, viszont fordítva gyári 10w helyett 5w annál inkább.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Konkrétan BMW motorokról van szó, amik 100-150 ezer vagy még kevesebb km után képesek lecsapágyasodni. Lehet nem voltak formában a tervezők. Sima 10w olajat én is mellőzném. A gyártók nem fognak sport olajat rakni utcai autókba, de "tudatlanabb" tulajok megtehetik.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz rostiron #5270 üzenetére
Ezt neked kell eldönteni. Amit beleöntöttél nem egy közönséges olaj, hanem versenyolaj, ráadásul benne van a könyvében. Van aki a forró nyári időszakra 10w-set rak bele, télre pedig 5w-set. Szerintem addig kibírja. 98-as évjáratról van szó, nem hiszem, hogy még bejáratós lenne Mobiltelefonnal szoktam mérni a motorzajt olajcserekor is. Az én fülemnél biztos, hogy jobb. Érdekesség képen te is bemérheted azonos körülmények között és össze tudod hasonlítani az értékeket. Persze nem ez fogja eldönteni, hogy melyik a jobb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5274 üzenetére
Nem tudtok egy normális grafikont berakni. Ezeknél még a kémcsöves videók is jobbak. Az legalább látszik, hogy üzemmeleg motornál, akár el is tünhet a különbség a 5w és 10w között, minuszban pedig némi hátrányba kerül a 10w-s, de nem annyira, hogy le kellene gépzsirozni! Most is fenntartom az ajánlásom, amit a kérdezőnek adtam. Részemről csak ennyi lett volna. Nem kezdtem el fikázni az alacsonyabb hideg oldali viszkozitású olajokat. Azt látom, hogy túl lett reagálva ez a téma. Tisztában vagyok vele, hogy az olajfilm kialakulása, fenntartása több tényezőtől függ és itt az olajnak kulcsszerepe van. Nem minden 150 ezret futott motor olyan fasza, mint a tied, hiába rakták bele akár az általad ajánlott olajakat is, és ez már nem a vastól, olajtól függ, hanem az embertől. Motoröblítésnek pedig sokkal alkalmasabb az 0-5w olaj mint a 10w, és most jöhetnek a grafikonok, paraméterek, hogy miért is nem?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Figyelembe kell azt is venni, hogy más az alkatrészek közötti illesztési hézag hideg és meleg motornál. Ebben az esetben nem hinném, hogy hideg motornál a 0-5w-s a nyerő azonos körülmények között. Nem mindenkinek van arra ideje, figyelme, (fegyelme), hogy az első 20-25 km-en babusgassa a motort. Az, hogy hány km-t lehet belerakni egy motorba sajnos nem az dönti el, hogy 5w vagy 10w olaj megy bele (különösen a mai korszerü olajokból), hanem az időben és minőségben megfelelő karbantartás és a motor szempontjából optimális vezetési stílus.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5293 üzenetére
Szerintem megértenéd, ha hideg motorra méreteznének és egyszer csak ácsi. Ami a viszkozitást illeti jobban hiszek a kémcsöves videóknak. Ott valahogy nem látom az 50x-es külömbséget. Miért?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz kaszaking #5299 üzenetére
Jó választás a 40 meleg oldali. Nem nekem van bajom az 5w-vel, hanem egyesek leszurkozzák a fullszint. 10w-set. Szerintem rengeteg példát lehetne találni arra, hogy dupla annyi km-t mentek 10w olajjal 90-es évekbeli motorok.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5302 üzenetére
A táblázatból láthatod, hogy egy 10w olaj a dinamikai viszkozitási indexe alapján azért kapja ezt a besorolási értéket mert -30 C fokig a szivattyúzhatósága, -25 C fokig kenési stabilitása garantált. Miért is szar a 10w olaj?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5313 üzenetére
Valszeg álmodhattad, hogy az új kedvencem a 20w. Azért az álmokat ne keverjük már bele ebbe a fontos témába😃 A viszkozitást meg légy szives ne keverd össze a sűrűséggel! A kettő nem ugyanaz! A táblázat pont azt bizonyitja, hogy az általam nem kifogásolt olaj hidegoldali 10w besorolása tökéletesen alkalmas a Pólóba.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5323 üzenetére
Na végig olvastam. Szó sincs arról a gyártó részéról, hogy az 5w30 akár egy egész csereperiódus alatt tönkrevághatja a motort. Az sem derült ki, hogy szintetikus volt-e a 5w30 vagy csak résszintetikus, egyéb paraméterekről nem is beszélve. Nincs mit megcáfolnom. Több fajta olaj létezik, más-más paraméterekkel. Arról is lehetne vitatkozni, hogy ugyanazon paraméterekkel, de más-más gyártó által forgalomba hozott olajok közül melyik a jó, jobb, legjobb. Most is ez történik, 5w vs. 10 w, csak épp nem hajolaj vs. gépzsir viszonylatban. Az, hogy sűrűbb a Castrol 10w sport olaja nem jelenti azt, hogy lekvár, azt meg végképp nem, hogy szarabb, mint az 5w-s.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz BlacKSouL #5333 üzenetére
Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy afrikai 24 órás futamon mit teljesítene az ideális 0w20. Tudom, hogy nem utcai körülmények lennének, azt is tudom hogy a gyártást erre az olajra optimalizálták. De mégis?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5336 üzenetére
Talán 10w50-es raceval tovább húznák
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5345 üzenetére
Nem szeretnék meggyőzni senkit, semmiről. Mindössze annyi történt, hogy volt bátorságom azt állitani egy kiváló olajról, hogy jó a Pólóba. Erre nekem estek páran, hogy lekvár, méz, stb, stb. Ennyi. Szóval túltolták.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Akkor "finoman" összefoglalom a dolgokat. Volt az első hozzászólásom, ami után nekem estek egy jó páran. Nem jelentettem ki kategorikusan, hogy márpedig a 10w60 a bele való olaj és minden szempontból optimális. Ezt egyesek úgy fogták fel, hogy én "hülye" vagyok, jöttek a kémcsöves szarságok, grafikonok, bizonyítsam be, stb, stb. Nem akarom és nem is tudom bebizonyítani, hogy létezik a gyári, vagy az optimálistól jobb olaj. De csak jöttek és jöttek tovább, hogy bizonyítsak. Szerinted mi volt az a idióta és összefüggéstelen szöszzenésem, amit leírtam? Nem az a kategória vagyok, akinek nehéz lenne a tényekkel szembe nézni, vagy azokat mindenáron cáfolni. Beraktatok egy leragadt, 10w olajra esküsző, azt istenítő kategóriába, holott a hozzászólásaim alapján szerintem ez nem lett volna indokolt. De innentől ez már pszichológia.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5368 üzenetére
Sokan a 40-es olajat részesítik előnyben. Nem árt, ha van egy kis tartalék. Hátrány max. az üa. fogyasztásnál jelenthet egy keveset. Nem elképzelhetetlen, hogy pályanapozásra másik autót használ.
A hengerfejbe integrált leömlő szerintem nem egy jó megoldás, de még az is lehet, hogy szerinted se A megfelelő hűtés kialakítása a hengerfejnél a legnehezebb még integrált leömlő nélkül is. Egy 60 %-os motor hatásfoknál talán bevállalható, de jó, ha a fele megvan. A könnyű folyású olajok térnyerését az egyre szigorodó káros-anyag kibocsájtási normák is elősegítették a fejlettebb gyártástechnológia mellett. Ez ill. az egyéb költségcsökkentő megoldások negatív hatással lehetnek a motorok karbantartás igényére, élettartamára. Persze lehetnek kivételek. Aki max. 3 évente vásárol új autót, annál nincs gond.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5370 üzenetére
Az elég gáz, hogy van aki a DPF-es dieselekbe A3/B4-es 10w40-et rak. Ezt nem igazán tudom elhinni. Konkrétan 5w40-nél maradva nem tudom mit kellene alátámasztanom adatokkal. Ha teljesíti a gyártó által megadott paramétereket (SAE, API, ACEA, ILSAC, vagy egyéb márkaspecifikus olaj szabványok), amik egy része a régebben gyártott motorok esetében még nem is létezett, akkor mi is a gond a 40-es olajokkal? Az, hogy nem fossa össze magát ott, ahol egy 30-as már összefoshassa? Az SAE besoroláson belül is van egy lényeges paraméter a HTHS. Van akinek ez alapján nem a fogyasztás a lényegesebb, hanem jobban értékeli a kopásállóságot. Akit érdekel azok utána tudnak nézni konkrét adatoknak, de lehet sok ember van aki, még azt sem tudja hol az olajbeöntő
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5380 üzenetére
Én legutóbb az 5w30 vagy 5w40-re reagáltam. Hagyjuk most a 10w-t. Képzeld el én is ovis vagyok. Minél nagyobb a viszkozitási index, annál kevésbé változik a viszkozitás a hőmérséklet függvényében. És ez lényeges a kenésbiztonság szempontjából. Légy szives ne akarj mindenáron levizsgáztatni. Inkább azt mond meg miért is szarabb a 40-es, mint a 30-as olaj? Kevesebb lehet (de nem törvényszerű) az üa. fogyasztás? Ezt még el is hiszem, még számokat sem kérek. Ami a 60%-os motorhatásfokot illeti nem vagy lemaradva, csak nem jól értelmezted a mondatot.
Sajnos egy 2004-es autóval rendelkezem (BMW), amit 105 fokos termosztáttal szereltek, valszeg a hengerfej hütése sem a legjobb. Kőkemény, kopott lehet a szelepszár szimmeringje. Nem csak gondolom, hogy ami 5 percig sürűbb abból kevesebb fogy, hanem ez a valóság. Harmadára csökkent az olajfogyasztásom. Azzal tisztában vagyok, hogy nem ez a megoldás, de ha 50 ezerért rendbe rakod nekem, hogy merjem beleönteni a 0w40-et, akkor máris viszem hozzád
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MC Pite #5384 üzenetére
Az, hogy a 10w-sből harmad annyi a fogyasztás nem az öt perces menetek és nem is csoda valami miatt van, hanem a helyes válasz az "x". Ugyan azok voltak a körülmények. x=főként amikor leállítod a motort vagy alapjáraton, a kopott szimmering mellett szépen lefolyik az olaj a hengerbe. Ez működik üzemi fordulaton is csak enyhébben. Erre pedig a magyarázat csak a sűrűbb olaj lehet. A különböző minőségi besorolásokkal tisztában vagyok. Pl az ACEA minősítést nézve az A5/B5 besorolás minőségibb olajat jelent, mint az A3/B3-4. De ez a minőségibb olaj nem lehet jó minden A3/B3-ra belőtt motorhoz, hiába jobb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Szép kerek történetet kerekítettél. Elmehetnél regényírónak😃 Megragadom az alkalmat és neked is felajánlok 50 ezret, ha kicseréled a szimmeringeket. Ez munkadij, persze a többit is fizetem😃
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5395 üzenetére
A szelepszár szimmeringekről van szó. Rengeteg BMW-t érint. Már igy került hozzám. Előírt, minőségi olajak kerültek bele, 5w30-as.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz MasterMark #5397 üzenetére
Valamelyik hozzászólásomban írtam, hogy a hengerbe kerül az olaj. Sajnos. Ennek sok rossz következménye van, de van egy jó oldala is. Némi kenést kaphat a henger-dugó páros, de ez eltörpül a káros hatások mellett. Most olyan mintha 1:270-es benzin-olaj keverékkel járnék. Annyira nem tragikus.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Dluinet #5378 üzenetére
A 5w50 jó megoldás lehet . Nézegettem a Valvoline vr1 racing 5w50-et is, de per-pillanat csak egy API szabványt és pár gyártói jóváhagyást találtam. Magas lehet a HTHS érték, ami nekem jól jöhet.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen