Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cocka

    veterán

    válasz evko #2930 üzenetére

    [link]

    13.1 szerint valószínűleg a b kategóriába tartozol

    Miután elolvastad a 13.4-es pontot, eldönheted, hogy a 13.2 alapján milyen típusú a problémád. Aztán a 13.10-estől olvasd tovább. Remélem a válasz kielégítő volt.

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz evko #2989 üzenetére

    eBay-en keresztül nem is tudnál fizetni senkinek.

    Ha cégtől rendelsz valamit (webshop-ból), akkor nem értem mi ez a para? Ha fizetsz, elküldik a cuccodat. Egyébként meg konmkrétumok nélkül elég nehéz bármit is mondani, pl. nem tudjuk, hogy valamire alapozod-e a félelmed (pl: másoknak van rossz tapasztalatuk velük), vagy csak paranoiás vagy.

    ***

  • cocka

    veterán

    válasz evko #2989 üzenetére

    SOS válasz: [link] tőlem. Nem emlékszel? Gondoltam, ha ennyire sürgős, akkor talán már rég lefordítottad a szöveget.

    Nem hinném, hogy a paypal saját szabályzatától eltér.

  • cocka

    veterán

    válasz evko #2992 üzenetére

    1 tapasztalt ember sincs ja, lusta ember annál több. :D

    sajnos olyan nincs, aki ilyen hosszú szöveget le tud fordítani pontosan...

    Nem az elejétől a végéig kell lefordítani, csak a lényeget kell belőle megérteni és csak azokból a részekből, amikre hivatkoztam.

    Aki fordította, azt mondta, semmi nem véd meg engem

    Mondhatni igaza volt. De hogy pontosítsuk a kérdést, akkor lefordítom én.

    Legal agreement = kb. mint itthon szerződési feltételek, egyébként pedig kb. jogi megállapodás, egyezmény

    13. Vásárlók és eladók közti vitás kérdések avagy vevő védelmi programok

    13.1 Hogyan vagyok védve, ha valami probléma adódik a vásárlással?

    A Paypal két programot biztosít, ami segít védeni a vevők érdekeit:

    a.) Paypal Buyer Protection (paypal vevővédelem) azon termékekre vonatkozik melyet Paypalon keresztül fizettek ki és VAGY ebayen vásárolták VAGY Paypal Credittel (ilyen magyarországi magyarnak nem lehet) fizettek ki függetlenül attól, hogy ebayen vagy azon kívül történt a vásárlás.

    b.) Paypal Buyer Complaint Policy (paypal vevő reklamációs irányelv) mindazon termékre vonatkozik, melyet Paypallal fizettek függetlenül attól, hogy ebayen vagy máshol lett véve

    Vegye figyelembe, hogy a vevővédelmi szolgáltatások csak akkor érvényesek, ha saját accountján keresztül fizet a vásárlásért.

    13.4

    Milyen termékekre nem vonatkoznak a paypal vevővédelmi szolgáltatásai?

    A paypal vevővédelmi szolgáltatásai csak olyan termékekre vonatkoznak, melyek kézzel fogható, (általában) fizikailag is létező áruk. Az alábbi termékek nem tartoznak a kézzel fogható áruk kategóriájába (így nem is vonatkoznak rájuk a paypal vevővédelmi szolgáltatásai): a kézzel nem fogható dolgok (immateriális javak), szolgáltatások, ingatlanok, vállalkozások, járművek (ide tartoznak a motorok, motorkerékpárok, lakókocsik, légi járművek és hajók is), a méretre csináltatott áruk, repülőjegyek, ebayes apróhirdetések, mindazon termékek, melyek nem tesznek eleget az Elfogadható használat című irányelvünkben foglaltaknak, engedélyek, jogosítványok és digitális tartalmakhoz való egyéb hozzáférések.
    Kérjük azt is vegye figyelembe, hogy a "leírástól jelentősen eltérő áru" panaszok esetén az ebayen kívülről vásárolt termékekre NEM jár visszatérítés, hacsak a vásárlás nem Paypal Credittel történt saját paypal accounton keresztül. A személyes pénzküldésre (tehát goods, gift illetve hasonló "csak úgy" pénzt küldtem paypalon) egyik vevővédelmi program sem vonatkozik. Így visszatérítés sem jár.

    13.2 Milyen típusú problémáknál járhat visszatérítés?

    Itt felhívnám a figyelmét 1010-nek az either szóra, ami jelen esetben egy KIZÁRÓ VAGY műveletet jelent. Problémától függően VAGY a-t veszed igénybe VAGY b-t. Egymást követően vagy egyszerre a kettő nem vehető igénybe. Hogy először nem érkezik meg, aztán kifuttok az időből, mégis megérkezik aztán meg nem az, amit vártál.

    a.) Nem kaptad meg a cuccot, amit paypallal kifizettél (item not received)
    b.) Megkaptad a cuccot, de az jelentősen eltér attól, ami a leírásban olvasható volt

    13.10 Mi a PayPal Buyer Complaint Policy?

    Ez egy folyamat, ami segít a felmerülő probléma megoldásában úgy, hogy az eladóval közvetlenül felveheted a kapcsolatot a PayPal Resolution Centre-n keresztül. Nyilván ez csak azon vásárlásokra vonatkozik, amelyek nem tesznek eleget a paypal buyer protection igénybevételi feltételeinek (lásd: 13.1/a, ahol legalább két feltételnek teljesülnie kell) Hasonlít a Paypal Buyer Protection programjához a tekintetben, hogy a vásárlók itt is kezdeményezhetnek vitát, ha a termék nem érkezik meg. A vita bejelentését követően felveheted a kapcsolatot az eladóval és megpróbálhatjátok megoldani a problémát. Ha a probléma megoldása nem sikerül, akkor a (nem kaptam terméket) típusú vitát, kártérítési igénnyé "gerjesztheted". (ugye ekkor a paypal vizsgálatot indít az ügyben, hogy esetlegesen igazat adva neked kártalanítani tudjon).
    Vegye figyelembe, hogy PayPal Buyer Complaint Policy esetében a (significantly not as described) (vagyis nem az jött amit akartál) és a személyes tranzakciókkor (lásd fentebb) a benyújtott kártérítési igényeknél nem hoz döntést.

    Félkövéren van szedve:
    Még ha sikerül is a (nem kaptam terméket) típusú kártérítési igényt benyújtani, a visszatérítésre nincs garancia. Ha az igényt a paypal jogosnak tartja, a visszatérítés csak az eladó egyenlegének erejéig érvényesíthető. Magyarul ha az egyenlege 0, akkor így jártál. Ha van annyi a számláján ami képes fedezni a károdat, akkor happy lehetsz.

    Mi a Buyer Complaint Policy menete?

    A PayPal Buyer Protection hasonlóan először vitát kell kezdeményezned a paypal resolution centre-ben a fizetés elküldésének napját követő 45 napon belül. Ha ez már megtörtént, akkor megpróbálhatod megoldani a vitás kérdést közvetlenül az eladóval. (ha jól tudom kapsz egy chates felületet ahol beszélhettek egymással)

    Mi történik ha a vita nem oldódik meg az eladóval?

    A vitát kártérítési igénnyé formálhatod a vita kezdeményezésének napját követő 20 napon belül. A paypal néhány (de nem minden) esetben végleges döntést fog hozni.

    Mi történik, ha a paypal a javamra dönt?

    Ha a paypal végleges döntése számodra kedvező, akkor a paypal az eladó accountján adott pillanatban rendelkezésre álló bármely típusú fedezetet beszedi. (és gondolom átküldi neked a beszedett összeget vagy annak egy részét, hogy kártalanítson)
    Félkövérrel: Mindazonáltal, a visszatérítésre nincs garancia és mint arról már feljebb is írtam, csak az eladó egyenlegének erejéig mehet a kártalanítás. Magyarul: ha kevesebb van neki, mint amit kifizettél, akkor csak annyi jár vissza, ha több akkor max. a vásárlás összege.

    Na jó, a többit majd a konkrét esetben. Amíg nincs probléma, addig nincs miről beszélni.

    [ Szerkesztve ]

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz evko #2994 üzenetére

    Az escrow.com használatával te 3.25% jutalékot fizetsz a weboldalnak, de minimum 25 USD-t. Már csak ezért is, 500 USD felett érdemes használni (ők maguk ajánlják ezt a határt).
    Ez igazából csak még egy cég, ami közvetítőként szolgál. Csak akkor kapja meg az eladó a termék árát, ha te megkaptad az árut. De persze ez az egész csak úgy működik, ha az eladó is beleegyezik a szolgáltatás használatába (tehát te egyoldalúan nem használhatod).

    Ja, igen, és az escrow nem helyettesíti a PayPal-t. A PayPal egy bank, az escrow meg csak egy közvetítő.
    És még mindig nem válaszoltál arra, hogy miért nem bízol meg az eladóban.

    [ Szerkesztve ]

    ***

  • ollie

    MODERÁTOR

    válasz evko #3003 üzenetére

    Escrow-t nem használtam, szóval nem tudok segíteni. Kérdezd az ő supportjukat szerintem.

    ***

  • cocka

    veterán

    válasz evko #3153 üzenetére

    Más nevében én nem nyilatkozhatok. Én azért nem válaszolok, mert nem tudom a pontos választ a kérdésre, te pedig azt várod el és utána meg ha baromságokat írok le leszek hurrogva, hogy de nem erről volt szó és ráadásul még pénzt is buktam a tanácsaidnak "hála". Na ezért nem.

  • albinolynx

    őstag

    válasz evko #14152 üzenetére

    Ha ebay-en "keresztül" fizettél, akkor az összeg zárolva van nála. Látja, hogy kifizetted, viszont nem tudja felhasználni.

    Ingyen sajt nincsen, csak az egérfogóban.

Új hozzászólás Aktív témák