Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
Nagyjából amik mindenhova le vannak írva, azok igazak rá. Apróbb elektronikai bakik, annyira azért nem luxus, gagyi manuális, dieselnél a DPF-re is szoktak panaszkodni, az nem tudom mennyire volt kezdetleges az első típusokon. Cserébe olcsó, szép, kényelmes, szokásos Peugeot rozsdavédelem, stb.
2.2-től szokták ajánlani - szerintem a 2.0 HDi-vel sem szentségtörés, de azzal nem hosszú ingázásokra való. V6 az meg V6, nem kell magyarázni Bár nekem tetszik, de szerintem bármikor hidrós Citromot választanék helyette - ha extravagánsat akarnék, akkor C6, ha meg valami konzervatívabbat, akkor C5. A 607 nagyjából mindenben a kettő között lehet (szervízköltség, elterjedtség, stb.), mínusz hidró.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha elromlik sincs akkora gáz, mert kézi módon is nyitható/zárható. Nem rocket science, egy sima elektro-hidraulikus emelő, ezen az oldalon GBP-ben vannak árak, de itthon bontóból szerintem még ennyi sincs.
-
Feketelaszlo
senior tag
Sphere - Symbol - Supreme egymást követően az alap, extrázott és majdnem fullextrás (de az utolsó egész biztos nem volt 1.8-al, tehát téged nem érint). A Riviera "limitált" széria volt, de tulajdonképpen csak annyiban tért el, hogy az már sokzónás digitklímás, így az tekinthető egy simán hűvösebb kivitelnek. A másik 2 nem rémlik - talán a modell széria végén jöttek vagy gondolom valamelyik lehetett a business, céges kivitel (bár az mintha simán "Business" felszereltségi szint lett volna...). De ha mégsem, akkor a Confort általában a fapadot jelölte a Peugeot nomenklatúrában.
Itt van egy régi katalógus, a végéből a lényeg kisilabizálható - őszintén szólva nem hiszem, hogy kínálnának történelmileg is maradandó extrát a magasabb felszereltségi szintek, a bőr ülésre ámítozni felesleges, mert az alap ülés is borzasztó kényelmes. A széria végén volt GPS-es változat, de valami félmilliós áron rendelhető extra volt, tehát nem hiszem, hogy sok ilyen modell szaladgálna a használtató piacon (a válság idején ilyet nem sokan rendeltek). -
Feketelaszlo
senior tag
válasz Nestor16 #1725 üzenetére
Passatot meg A6-ot is automatával? Haragban vagy az autószerelővel, hogy ilyesmiket tanácsol? Akkor már inkább egy S60 (bár a Lagunától meg Accordtól való félelmet sem értem), de szerintem a 406-os is teljesen vállalható, viszont amiket leírtál, az alapján mindkét kocsi kicsit zűrös. Az ABS 80%-ban tényleg jeladó hiba, de én nem szívesen közlekednék úgy vele, hogy nincs megcsináltatva. Egyébként ezt már néztétek? Kicsit bizalomgerjesztőbbnek néz ki, mint a másik 2 (ettől persze még lehet átvágás), meg még van egy másik most is hahun.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Első generációs BSI. De ahogy rákerestem a topikban ezt a rendszert neked talán nem kell bemutatni. A 307-nél azt hiszem beázásos történetek is voltak - ez alatt nem az esőt kell érteni, hanem hogy nem ajánlott nagy nyomású mosóval telibe csapni a motorteret. Visszahívások listája.
-
Feketelaszlo
senior tag
Gyártani gyártják, csak ami Iránban 2017-ben modern, az nem biztos, hogy itt Európában is az lenne.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Feketelaszlo #1768 üzenetére
Ez a legnagyobb közel-keleti ország évek óta egyik legsikeresebb modellje. A karosszéria valóban 405 - de azt külön ilyen néven is gyártják fapadosabban - ez az extrásabb változat 406 stílusjegyekkel. A megfelelő szögből a kutya nem mondja meg, hogy nem 406-os (jó, mondjuk oldalról pont egyértelmű), de az a modellváltás a Peugeot-nál is inkább volt evolúció, mint revolúció. Szerintem egész pofás - függetlenül attól, hogy a gyártási minőség a saját piacos alkatrészeik miatt - valószínűleg hulladék. Ja, amúgy van 405 pickup is - ebbe már kicsit nehezebb belelátni a formát.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz echterion #1791 üzenetére
Attól függ, melyik automata (előre lelövöm a poént: nem tudom a választ). 3 féle létezett: a ZF-féle hagyományos buta hidraulikus, az Aisin modern automatája Tiptronic néven (fiatalabb V6-ban szerintem csak ez lesz), meg egy AL4 kódnevű, amit messzire el kell kerülni. Mindhárom totál más - részletekbe menően nem ismerem a hibáikat, távol áll tőlem a világuk (s a lelki békém megtartása érdekében szeretném, ha ez így is maradna), de ha megvan a konkrét típusa, akkor egyszerűbb rákeresni a bajaira.
Amúgy a 607 V6 talán több már, mint egy szép nagy szedán. A 407 kommerszebb ugyan, de az is meg van tömve mindenféle földi jóval - egyszerű felhasználásra szerintem inkább való az. Persze ízlések és pofonok, de filozófiában távol áll egymástól a 2 típus. Dinamika a legkisebb motorok kivételével egyiknél sem lesz probléma.(#1793): Azon kívül, hogy nincsenek papírja, szerintem jobb kormányos is, de ez csak tipp.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Nestor16 #1797 üzenetére
100 °C-on a tűzhelyen a fazékban forr a víz, de nem a zárt hűtőkörben. 100-110 °C még üzemi hőmérsékleten belül lehet egy mai motornál. Jó, mondjuk a PSA-nak tudomásom szerint pont nincs túl sok végsőkig kihegyezett közúti motorja, az ő típusaiknál a hülye-biztosság fontosabb szempont, de alapvetően a magasabb hőmérséklet = magasabb hatásfok.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz echterion #1831 üzenetére
Nem a motortól félnek szerintem, hanem a FAP-tól, annak van rossz híre. De az minden diesel 607-esen van, meg már azért nem is akkora újdonság, mint volt a 2000-es évek elején, mikor minden kocka Ladán nevelődött szervizes nézett fapofával, hogy akkor most mit is kéne cserélni. Vezérléssel is gyakran előfordulhatnak hibák, de mondjuk azért nem annyira, mint pl. bizonyos német gyártmányok 2.5 V6-osain. Ez a része kicsit túl van izgulva, tényleg az alkatrész ellátás lehet az egyetlen nyomós indok - mert bár sok típusba raktak ilyen motorokat, egyik sem volt kifejezetten nagy szériás autó, amiből minden bontóban megfordul egy tucat. S az is esélyes, hogy ami mondjuk jó a Jaguar vagy Land Rover felé szállított V6-osokon, az nem lesz jó a 607 V6-ban de még tán a Citroen C6 V6-ból sem lehet átültetni akármit.
De csak ismételni tudom magam: ha úgy állsz hozzá a szervizeléshez, hogy ez nem csak egy sima szedán, hanem egy klasszikus nagypolgári járgánynak tervezett, de modern és precíz szerkezet, akkor nem érhetnek meglepetések.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
A csapágykopás a rossz minőségű (túl hosszú csereperiódusú) olaj vagy olajszivattyú hibája miatt következhet be, normális működésnél nem jellemző. De ha már így szóba került, akkor laboros olajvizsgálatot lehet javasolni vásárlás előtt, az egy egész jó képet ad arról, hogy mi újság odabent.
-
Feketelaszlo
senior tag
Gyárilag 5W30 van előírva, szerintem normál használat mellett a mi éghajlatunkon nincs különösebb ok ettől eltérni. Nyilván ne valami kínai kátrányolajat, de a ma kapható szintetikus olajokkal nem tudsz nagyon mellényúlni (még a MOL-os is egész tűrhető, PSA standarddel ellátottat keress).
-
Feketelaszlo
senior tag
Így múlik el a világ dicsősége - az utolsó hidrós Citrom
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz gainwardgs #1877 üzenetére
TU3
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz andrás47 #1908 üzenetére
1.6 HDI 75 lóerő - 8 szelep, buta turbó
1.6 HDI 90 lóerő - 16 szelep, buta turbó
1.6 HDI 110 lóerő - 16 szelep, változtatható geometriájú turbó
1.6 VTI - Prince benzinmotorAttól függetlenül, hogy ez elvileg a normálisabb (nem THP-s) Prince, szerintem valamelyik diesel - abból amúgyis többet adtak el, nagyobb a használtpiaci kínálat. Hogy melyik, az egyéni preferencia kérdése, szerintem a 90 lóerős az arany középút. Kokszosodás jellemző lehet rá, mint kb. minden modern benzinre - megelőzés gyanánt érdemes olyan helyen szervizeltetni, ahol már a kezdeti tüneteket is felismerik, s nem csak utólag közlik, hogy ennyi forint lesz a javítás.
Amúgy maga az autó strapabíró doboz - talán mintha lenne valami olyasmi, hogy a személyautó verziónak kisebb a terhelhetősége, mint a kisteherautó változatnak (szerintem ez is kategóriajellemző), de ha nem építési vállalkozó vagy aligha futsz bele abba a problémába, hogy 8+ zsák cementet kelljen szállítanod. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz parkasz #1912 üzenetére
Üdv!
Gyakori az ajtó valamilyen jellegű hibája - van, hogy egy WD40-el megoldható, ha csak egy érzékelő koszolódik el, de akad szervízigényesebb probléma is vele. Mivel az ajtók plusz súlya jelentős, annyira nem lesz visszafogott a fogyasztása a kocsinak, mint amit egy ilyen kisautótól várna az ember - éppen ezért szerintem mindegy melyik motort választjátok - nem biztos, hogy kevsebb üzemanyaggal beéri, mint a Multipla. Ha már lúd, legyen kövér alapon én 1.6 benzint néznék 2Tronic váltóval és panorámatetővel. Ha idősebb embernek szánjátok akit nem szeretnétek, hogy száguldozzon vele, akkor bármelyik 1.4-es motor (tényleg tetű lassú lesz). Egyébként motorikus, futómű vagy más hibák nem jellemzőek az autóra - talán még a robotizált váltó lehet - amit írtam - de annak a meghibásodása is megelőzhető egy kis utánajárással.
Azt gondolom tudod, hogy ezeknek az autóknak új korukban óriási értékvesztésük volt - de "sajnos" úgy látom, hogy ez mostanában kezd mérséklődni, s így már nem biztos, hogy tuti vétel. Ha PSA-n belül kéne mondani rá alternatívát, én a Citroen C2/C3-t vagy a Peugeot 206 (SW)-t biztos előbb nézegetném, máskülönben meg Renault Modus, Hyundai Matrix, de még Lancia Musa vagy Honda Jazz is néha kedvezőbb áron kapható azonos évjárattal. Hogy miért vannak ennyire elárazva azt nem tudom - lehet, hogy sok tulaj még mindig a földön keresi az állát, hogy az ő kocsijának milyen fain ajtajai vannak, de amúgy szerintem kicsit "túlértékelik" a típust. Nem lehúzni akarom, mert lehet, hogy azoknál egy kicsit élet-telibb meg színesebb autó, de egyéb tulajdonságai finoman szólva sem kimagaslóak.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Virág et. #1940 üzenetére
Szép autó a C4 Coupé, de pont e miatt elég sok hanyag-gazdás példány szaladgál az utakon, tehát minden diesellel óvatosan - ha jobban nem is járnál e miatt a benzinessel, de biztonságosabb vétel. Meg talán a 4 ajtós változat is (urambocsá a csufi Pallas verzió). Ha feltétlenül diesel, keresd a 2.0 HDi-t, az nem csak megbízható, de erős is. FAP már mindegyiken volt, az legyen rendben - de egyébként nem tipikus taxis autó, tehát valószínűtlen, hogy "megokosították" vagy hasonló komiszságot műveltek velük, inkább csak kitapossák a lelküket. Mondjuk nem tudom mit értesz "rohangászós" autó alatt, de erre a célra egy C2-es vagy C3-as szerintem alkalmasabb - egy fokkal egyszerűbbek meg az "olcsó" kritériumnak is jobban megfelelnek.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Én őket ajánlom: Bagaméri üléshuzat.
-
Feketelaszlo
senior tag
-
Feketelaszlo
senior tag
A piac már kevésbé, mert míg az előző C4-ből csúcs években elkelt 200.000 darab is Európában, addig ez sajnos 50.000/év eladási darabszámmal vegetál, azt is inkább a frankofón országokban hozza össze közbeszerzésekből meg céges eladásokból. A tesó új 308-as szintén - hiába lett év autója, itthon nagyítóval kell keresni a forgalomban. Persze lehet magyarázni a válsággal, az SUV-k térnyerésével meg mindennel, de sajnos a kategóriatársakhoz képest is kevés fogy belőlük. Kíváncsi vagyok, hogy szervezik át a marketinget az Opel-fúzió után, de ha az eddigi trend folytatódik, akkor lehet, hogy a következő C4-et Magyarországra már be se vezeti a vezérképviselet (ahogy a 108/C1 kombót is kihagyták, pedig Szlovákiában és Romániában is elérhető, sőt a Toyota is importálja a sajátját).
-
Feketelaszlo
senior tag
Ebben igazad van, de azért a 206, a Xsara Picasso vagy a már említett C4 azért idehaza is sikeres tudott lenni - az meg hogy most jó autók ellenére sem tudnak eladni szerintem a gazdasági környezet mellett kicsit az elcseszett hazai üzletpolitika számlájára is írható.
Persze nem akarok ebben nagyon elmélyülni (a hazai forgalmazónak viszont kéne), mert tényleg elég zűrös ügy, hogy az átlag új autóvásárló milyen preferencia-rendszer alapján költi el a millióit, de míg a nyugati piacok "telítettek", addig itthon már évek óta két számjegyű %-al növekszik a piac. Itt lehet bankot robbantani - nem ott. Ahogy nézem ez pl. a Toyotának meg a koreaiaknak be is jön, mert ha bár nem ők a legnépszerűbbek, de sokadrangú szereplőkből eléggé előre léptek értékesítésben - kb. oda, ahol régen a Peugeot-Citroen volt. -
Feketelaszlo
senior tag
2. Nem tudom pontosan mire gondolsz, de ebay-en nézted már?
4. Eurotaxba beütöd a konkrét adatokat, s pont azt az árat fogod látni, amit a kereskedők is látnak (2000 forintos díj ellenében). Hogy egyébként ennyiért meg is veszik-e, az már egy más kérdés, de nagy átlagban ez közelíti meg leginkább a tényleges piaci értéket. Tippre egyébként ez az autó nem érhet sokkal többet fél millió forintnál.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz BlacKSouL #2042 üzenetére
Lehetőleg 5W30 vagy 5W40 szintetikus. De nem oszt nem szoroz, hogy Total vagy más márka. 10W40 is jó lehet, de az inkább csak az autószerelők Jolly Jokere mikor nem tudják mit rakjanak a motorba - persze legalább az az előnye megvan, hogy költséghatékony. Ha télen fokozottan használod és sok hidegindítást él át a motor akkor azért maradj valamelyik 5W-nél.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz NemTom1988 #2062 üzenetére
Semmi baj nincs a motorjával - egy nyugodt járású, modern, közvetlen befecskendezős, vezérműláncos szerkezet - a Prince motorcsalád kizárólag a turbós, THP változatban kerülendő a kokszosodás miatt, a VTi megjelölésűek ajánlhatóak. Faluszéli maszek autószerelőhöz nem szabad vinni, de egyébként ha eddig megkapta a kötelező szervizeket, akkor a motorral lesz a legkevesebb gondod.
-
Feketelaszlo
senior tag
A Beleznay Autó Kft. van Budapesten, amit mindenki dicsérni szokott - azon kívül sajnos nem vagyok tisztában a fővárosi szervizekkel.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Galahed #2233 üzenetére
Szerviznek megmutatni, garanciális eljárást kérni. Nincs ebben semmi különleges - gyakran jön elő az új autókon valami gyártási baki, csak a vevő akaratosságán múlik, hogy mennyire tudja kiharcolni a gyári minőségű javítást (bár ez elég egyértelműnek hangzik a leírás alapján).
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Galahed #2249 üzenetére
Attól függ ki végzi és mennyire igényesen. Szerintem egy hozzáértő maszek 1 óra alatt is kész van vele, de azért munkavédelmi előírásokat betartva inkább több órás munkának mondanám. Ha ugyanarról az új autóról van szó, mint korábban akkor viszont felvetődhet a kérdés, hogy mi váltotta ki a csere szükségességét, nem-e a tankban volt valami szennyeződés vagy rossz üzemanyag - ami esetleg további vizsgálódásra ad okot.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Galahed #2253 üzenetére
Abban lehet igaza van, hogy benzinpumpa - csak kérdés, hogy az tünet vagy kiváltó tényező. Ugye elvileg a gyárilag beszerelt üzemanyagtartályok tiszták, nem juthat be szennyeződés - satöbbi. Gyakorlatilag meg amíg szárazon utaztatják őket gyártól a kereskedésig ha mégis van valami baki az könnyebben kijöhet. Hirtelen az jut eszembe példának, mikor pár éve a Mazdánál kellett visszahívni autókat, mert valami egzotikus pókfajta fészkelt az üzemanyagrendszerben. Persze ezzel nem bogarat akarok ültetni a füledbe - az ilyesmi elég ritka -, csak arra akarok rávilágítani, hogy ez önmagában még nem diagnózis.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Bad Pritt #2282 üzenetére
Nyugodt vezetési stílusban az 1.4 talán 0,5-1 literrel kevesebbel is el van (6,5-7 l/100km), de igazából közel azonos konstrukció, nem fog senki spórolóbajnokot játszani azzal a 200 köbcenti lökettérfogat előnnyel. Ezek a kis különbségek Európában inkább a szabályozásban található adókedvezményeknek szóltak - ha valahol pl. 1400 köbcentiig volt egy teljesítménykategória felső sávja, akkor megérte a gyártóknak egy kisebb motorváltozattal is szerelni ugyanazt a típust a vevők kedvéért.
(#2281) Mauzes: Szerintem a mi piacunkon nem volt Executive felszereltségi szint - minden Citromnál az Exclusive volt a csúcs. Lehet, hogy ez valami külföldről behozott autó, ahol volt értelme így összerakni az extrákat. Az 508 és a hidró nélküli C5 között egyébként nem sok különbség van műszakilag - méreteiben utóbbi talán mintha picit nagyobb lenne. Viszont műszerfalra és beltérre mindig erősen eltért a két márka - én azt mondom válaszd az, amelyik neked belsőépítészetileg szimpatikusabb, úgyis ott fogod a legtöbb időt eltölteni.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Bad Pritt #2294 üzenetére
Karosszériát jelölő betűszók:
Break - kombi
SW - kombi panorámatetővel
CC - coupe-cabrio
Coupé - egyértelműFelszereltség nomenklatújára elég eltérő típusonként, bár van benne logika és visszatérő motívum, de inkább nem kezdenék bele teljes Peugeot felszereltségi szint kalauz megírásába a '90-es évekig visszamenően, mert az több oldal lenne. Inkább javaslom gyári katalógus/brossúra keresését (PDF-ben sok típusé megtalálható magyar nyelven is) vagy pedig az EUROTAX értékelő adatbázisát. Utóbbi azért célszerű, mert ha csak annyi kell belőle, hogy milyen felszereltségi szintek voltak, akkor nem kell befejezni a kitöltést, a második oldalon a járműkeresőben - általában érték szerint emelkedő sorrendben - hozza az összes akkor elérhető opciós szint/motor kombinációt. 307 faceliftre például ezt hozza ki ↓ :
Sphere
Symbole
D-Sign
Supreme
Sportline
Oxygo
FélineEbből a D-Sign és Oxygo emlékeim szerint csak valami speciális kiadás volt, Félinet meg úgysem vett Magyarországon senki. A többi erősorrendjét (Standard, Presence, Premium, stb.) is megtalálod, csak azok a modellfrissítés előtti 307-hez tartoznak.
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha nem a magyar felület jönne be, akkor a "Documentation de bord" feliratva kattinva kiválasztod a típust, majd onnan könnyebb megtalálni felül a magyar nyelvet és a használati útmutatót.
-
Feketelaszlo
senior tag
Az
angol(angolt inkább mégsem ajánlom, mert az jobbkormányoshoz készült) és francia változat adott az oldalon - szerintem nyugodtan használható, mert elég erősen a képekre építenek, s úgyis ebből fordítják a magyart is. Na meg egy 106-osban úgysincs olyan túl sok minden, amelynek használata komplex kezelési útmutató igényelne.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
A kettő nem feltétlen mond ellent egymásnak. GT kivitel esetén szerintem a márkaszervizen akar legkevésbé spórolni a tulajdonos - legyen akár cégé, akár magánszemélyé, külföldi vagy belföldi. Más kérdés, hogy ez önmagában nem jelent még semmit a gk. állapotáról, de egy 5 éves autón szerintem nem is kell még komolyabb nepper-trükköket gyanítani, ezek az autók még szinte újak. Tipikusan nem az ilyen járgányokról születnek a külföldről behozott használt autós rémtörténetek.
-
Feketelaszlo
senior tag
Volt már ilyesmiről szó itt korábban - én úgy tudom, hogy a Peugeot-Citroën is már nagyon rég óta (kb. a Servicebox szoftver megjelenése óta) használ webes szervizadatbázist, csak épp a magyar márkaszervizek félvállról veszik a használatát vagy éppen nem adnak ki információt. Szóval erre nem tudok egyértelmű igennel vagy nemmel felelni - a lehetőség elvileg adott a szerviztörténet lekérdezésére.
-
Feketelaszlo
senior tag
Igen, a Peugeot OBD portjai ~2000 óta teljesen szabványosak, az ELM327 chipes olvasók használhatóak velük. Kínából viszont ne rendelj ilyet, mert ha a kínai feladó illegális szoftvert is mellékel az áru mellé, akkor azt megállíthatják a vámon és eljárást indíthatnak miatta.
-
Feketelaszlo
senior tag
Miért, tud rohadni? Szerintem 2000 utáni PSA-k esetén egyáltalán nem kell ettől tartani. A kisebbeknél és tgk.-nál talán, de a kompakt személyautó kategóriától felfelé gyakorlatilag előbb mállnak el az utángyártott alkatrészek, mint a karosszéria, esetleg kipufogó rendszer lehet rozsdás.
Xsara esetében egyébként a váltót érdemes ellenőrizni (érezni lehet, ha valahol rossz a szinkronizálás), a BSI működjön hibamentesen (ha utólagos csodariasztók vannak rákötögetve, nem zár a központizár, furcsán működik a távirányító, akkor rohanj), bajuszkapcsolón a csatlakozások elkophatnak, de igazából ennyiben megállnak a jellemző hibák.[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Igen, ez gyakorlatilag a PSA megoldása a belső járműelektronikai hálózatok összekötésére, minden típusban ott van. Egyébként normál esetben az autó élettartama végéig hibamentesen működik, de sajnos sokaknak sikerül úgy összekókányolni az elektromos hálózatot, hogy mégis legyen valami baja. A probléma általában az, hogy a BSI az autóhoz kötött, tehát nem lehet csak úgy leemelni a bontó polcáról egy másikat és cserélni, ezt max. márka- vagy szakszervíz tudja kivitelezni.
-
Feketelaszlo
senior tag
Az nem szabványos OBDII csatlakozó. A kereskedelmi forgalomban széles körűen elérhető ELM327-es készülékekkel általában csak 2000 utáni autókat tudsz diagnosztizálni, amik már tényleg OBDII-esek (nem csak a Peugeot, de más gyártók típusai közül is). Márka- vagy szakszervíz rendelkezik olyan hibakód kiolvasó hardverrel és szoftverrel, amivel diagnosztizálni lehet ezt az autót (már ha erre tényleg szükség van, mert ezek a típusok még nem túl bőbeszédűek).
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz von toth #2504 üzenetére
Nincs vele még sok üzemeltetési tapasztalat, de mivel az alapjai megegyeznek a 208-al és 301-el, valószínűleg hosszabb távon is olcsón üzemeltethető és strapabíró típus. Az elektromos kézifék az egyik rákfenéje, illetve az első futóműre volt egy visszahívás, egyebet nem tudok róla mondani.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha gyárilag nem volt benne semmilyen plusz tömítő-ragasztó, akkor utólag sem kell normál összeszerelésnél. De ha valamilyen olajfolyás probléma miatt szedted szét, akkor ajánlott a tömítés cseréjével ezt is alkalmazni a tömítés és az olajteknő között. Természetesen 1 óra/nap/hét múlva ellenőrizni kell a tömítést, hogy nem-e folyik. A leggyakoribb hibák, hogy valami szennyeződés kerül a felületek közé vagy rossz nyomatékkal húzzák meg a csavarokat (igazság szerint azokat is cserélni kéne, de elnézhető hanyagság, ha ezt valaki elmulasztja).
[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Semmilyen részecskeszűrős jármű esetében nem ajánlottak az ilyen utólagos módosítások (de egyébként nem-részecskeszűrős esetében is csak ha tudja az illető mit csinál). Ha valaki lefelé módosítja a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, nem fog rendesen lezajlani a regenerálódás és eltömődik a szűrő, ha pedig felfelé, akkor felhígulhat az olaj, rontva a kenést (-> turbóhalál), még rosszabb esetben a tűzoltóság hűti majd le az autódat.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ez igaz, de minden változatnál van "hardveres" módosítás is (szelepszám, VGT, intercooler) ami lehetővé teszi azt, hogy az alkatrészek elbírják a megnövekedett terhelést és nagyobb teljesítményt facsarjanak ki a motorból. Nem azért volt nemleges a válasz, mert bármi bajom lenne a tuningmaestrókkal, de a meghibásodási lehetőségek növekedése mellett ha kókány módon csinálják még egy azonnali értékvesztést is elszenvedsz. Ha ezeket összeadod, abból már simán elcserélhetnéd az autód egy magasabb felszereltségű, erősebb kivitelre.
-
Feketelaszlo
senior tag
Nem is a forgattyús mechanizmus alkatrészeivel van a baj - azok valóban bírnának nagyobb nyomásokat és magasabb fordulatot is. A probléma, hogy a plusz befecskendezett üzemanyagnak valahova mennie is kell. Egyik része elég, hogy előállítsa azt a plusz pár lóerőt - ez oké, de ha a részecskeszűrő nem tudja, hogy több kipufogógáz is fog érkezni és hagyományos ciklusokban regenerálna, akkor előbb-utóbb eltömődik (vagy túlmelegszik és valami lángra kap körülötte). Sufniműhelyek ezért szokták általában DPF kiiktatással egybekötni a diesel tuningot, de ez még annyira sem javasolt, mint a motorvezérlés megbolygatása.
Egy határon túl viszont a keverékképzés hatásfoka is romlik - az az üzemanyag, ami nem tud elégni megy az olajba (de az elégett is tovább kokszosítja azt), az olaj kenési tulajdonságai pedig drasztikusan csökkennek, aminek következtében már tényleg minden elromolhat, ami mozog. Szóval oké, hogy csak kis teljesítménynövekedés, de már ez is komoly mellékhatásokkal járhat. Mivel a chiptuning cégek szeretik a szolgáltatásukat hátrányok nélkülinek reklámozni, erre azért szerettem volna felhívni a figyelmet - jó ha tudsz róluk, még ha tuning mellett is döntesz. 30e km alatt valószínűleg tényleg nem lehet megölni vele a motort (hacsak el nem felejt valaki olajat cserélni), de nem kívánatos kockázatokat növel.
Egy sima benzines autóra azt mondanám egyébként, hogy hülyeség ugyan, de aki akarja csinálja, még az eredmény is látványosabb lehet. De egy modern dieselnél inkább ne, ha nem muszáj. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz Tom1939 #2637 üzenetére
Van szó nagyobb benzinmotorokról illetve a mostaniak hibridizálásáról is. Hogy melyik kerül majd kész autókba, azt jelenleg még nem tudni, de legkorábban 2020-21 körül lehet ebből valami, mikor a nyugati üzemekben készített motorjaik gyártása felfut a Kelet-európai telephelyeken (pl. Szentgotthárdon).
Egyébként az 1.2 és 1.6 technikai alapjai sem állnak olyan távol egymástól (még ha a Prince tényleg szarabb konstrukció is volt), s a konkurenciánál is csak turbós motort találsz már - amik szintén egyre nagyobb arányban 3 hengeresek - szóval azért nem kell ettől a vonaltól olyannyira rettegni. Nem szép a járása, nem is olyan erős, turbólag is előfordulhat, de a megfelelő karbantartással nem hiszem, hogy a 3 hengeresek anyagilag bármivel veszélyesebbek lennének a vásárló pénztárcájára nézve, mint egy szabad szívású motor fenntartási költségei.
Persze tisztában vagyok vele, hogy a magyar autós újságírás szeret mindenféle meghibásodásokkal riogatni, de ez azért van így, mert az főleg a használt járművek vásárlóinak szól, így kb. ~10 év konstans lemaradásban van a technika terén. Ellenben a különféle kutatócégek statisztikáiban egyre kevésbé a motorikus meghibásodások jönnek elő garanciális járművel tapasztalt problémaként, hanem klímaproblémák, az automata váltók bajai meg természetesen az ezer+1 féle szórakoztató elektronika. Ez persze nem jelenti azt, hogy egy motor ne tudna kellemetlen perceket okozni (sőt, egy Prince valószínűleg nagyobb eséllyel, mint a többi), de úgy hiszem túlzás ma már a motor köré építeni az autóválasztást. Jó példa erre az új Smart/Renault Twingo, ahol nem azért dugták a kocsi végébe a motort, mert egy hátsókerekes farmotoros szörnyeteget akartak építeni, hanem mert az érdeklődőket teljesen hidegen hagyja a téma: "Kerreg, jön belőle füst, oszt' jó' van.". Persze lehet, hogy az 5008 más kategória, de a fejlesztési lehetőségek annyira behatároltak, hogy a vásárlónak ma már tényleg csak olyan mélységig érdemes beleásni magát a témába, hogy 3 vagy 4 hengeres járművet szeretne. A többi okoskodás lassacskán okafogyottá válik. -
Feketelaszlo
senior tag
A legjobb védekezés a megelőzés. Egy rendszeresen szervizelt autó, amivel nem versenyeznek kigyulladt check engine lámpával nem igen tud ekkora számlát összeszedni. A főbb elemek gyári alkatrészezel való cseréje is megvan 2-300 ezer forintból, a fentebb említett összeg ugyan lehetséges, de az már tényleg legrosszabb eset, mikor az alkatrészek kinyírják egymást és egyszerre kell VG turbót, hengerfejtömítést meg egyéb apróságokat cserélni.
Ha használt autóról van szó, akkor javaslom kezdj el az Eurotax oldalán egy értékelést, s a 3. lépésben meg tudod nézni, hogy milyen széria és extra opciók voltak az adott felszereltségi szinten anno rendelhetőek (ehhez nem kell befejezni és fizetni a szolgáltatásért).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Babzsákfotel
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eglo Torretta LED IP44 tükörvilágító lámpa 94617 - NEGYED ÁRON
- BRUTÁLIS ERŐ: Baseus A3 15000Pa vezeték nélküli autós porszívó - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- TISZTA, MAKUÁTLAN: Tefal Ultra Compact 2000W - Konyhai grill bbq sütő - CSOMAGKÜLDÉSSEL IS
- Eladó vagy cserélhető sörös korsó és sörös pohár gyüjtemény!!!
- Google Home Mini CSOMAGKÜLDÉSSEL IS, PRÓBAGARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs