- Proxmox VE
- Gmail
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- VPN topic
- PHP programozás
- Vírusirtó topic
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeZ...
aktív tag
válasz pontyos #4281 üzenetére
Mivel nem tudjuk konkrétan milyen motorról van szó, teljesen elméleti szinten nézve a kérdést: igen, előfordulhat, hogy megáll a vízpumpa, de nem igazán jellemző. Inkább a nagy lógása fordul elő gyakran, az meg akkor baj, ha a vezérműszíj hajtja, mert levezetheti magáról vagy át tud ugrani rajta a szíj, ami a motor károsodásával járhat.
-
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #4437 üzenetére
Ez a gyári diag klónja. Attól speciális, hogyha full chip-est vesz az ember, akkor nagyjából mindent meg lehet vele csinálni, mint az eredetivel. (nyilván az online dolgokat nem)
Fejegységet feltanítani (alvázszámot beleírni) elvileg más diagokkal is lehet, nem csak a gyárival. -
FeZ...
aktív tag
válasz janakbacsi #4439 üzenetére
Autóvillamossági szerelőhöz nem feltétlenül kell elvinned, a neten utána lehet nézni a két fejegység lábkiosztásainak, szerintem nem lesz különbség bennük, ha mindkettővel szerelték az autót. Ez esetben csak "plug'n play". A fejegység amúgy tanítás nélkül is fog működni, csak folyamatosan pittyegni fog, amíg bele nem lesz írva az autó alvázszáma a fejegységbe. Ha nincsen diagod, akkor nyilván kell keresni valakit, aki feltanítja / beírja az alvázszámot. Nem szükséges hozzá márkaszerviz. Az ár műhely/ember függő, sajnos van, ahol elég sokat elkérnek ilyenekért, de szerintem 5e-7e Ft-nál többet nem ér egy ilyen "munka".
-
FeZ...
aktív tag
válasz Csontbrigád #4440 üzenetére
Szerintem nem nagyon, mert fizikai kopásból szokott ez előfordulni. Fújkálgathatod, lehet, hogy jobb is lesz picit, de olyannal is találkoztam, hogy rosszabb lett utána.
-
FeZ...
aktív tag
-
FeZ...
aktív tag
válasz LilProphet90 #4522 üzenetére
Jó lenne tudni milyen kuplung ment bele.
A pedál keményedését leginkább a kuplung hibája okozza. Ritkán a bowden is, de azt meg főleg a nehéz kuplung "csinálja ki".
Az enyémbe Valeo-t tettem két éve, az még mindig elég puha. -
FeZ...
aktív tag
válasz dethroner #4621 üzenetére
Most fejből nem tudom milyen fejegység van a Xsara-ban, de ha kihúzod rá lesz írva. Talán RB2 volt benne, de lehet RD3 vagy...... Olvasd le a fejegységről és Google-ben keress rá, hogy pl. RD2 kormánytávkapcsoló interface vagy kormánytávkapcsoló adapter ! Még nem próbáltam ilyet, remélhetőleg működik és a kijelző is jó lesz vele.
-
FeZ...
aktív tag
-
-
FeZ...
aktív tag
A 2001-es Xsara-ban VAN kommunikáció van a BSI és a fejegység között, a 99-es 306-ban még nem volt BSI, így semmilyen spéci kommunikáció sem, csak kábel és áram.
A fejegység persze menne ebben az autóban is, csak a kormánytávirányító nem fog működni. (bár az ISO csati kiosztása a Xsara-ban nem 100%-ban ugyanolyan, mint a HI-FI autós szabvány ISO) -
FeZ...
aktív tag
válasz enginev3.0 #4666 üzenetére
" nem mennek a ventik"
"nincs fűtés"Pontosítsunk, hogy mi nem megy!? Belső szellőztetéshez (vagy fűtéshez) egy ventilátor van. A motor hűtéshez szoktak kettőt (tehát többes szám) használni.
Biztosíték kiosztást itt találsz, bár szerintem nem az lesz a baja: -
FeZ...
aktív tag
válasz dethroner #4682 üzenetére
Én azért még nem adnám fel. A Google-t használva rá lehet lelni lehetőségekre. Jól körül kell járni, hogy melyik lesz valóban jó. A Xsara ugyanolyan kommunikációs rendszert használ, mint más testvérmodellek a korból, némelyik katalógusból ez ki is derül. A kérdés az, hogy pont az a fejegység volt-e még másik modellben is, akkor azé jó lehet hozzá. De amúgy lehet találni ezt-azt Xsara2-re keresve is.
[Egyik]
[Másik]
Aztán egy részlet egy katalógusból:
[kép1]
és egy másik egy használati útmutatóból:
[kép2]Ezen kívül láttam már neten olyan univerzális távvezérlő adaptert, ami feltanítható az autóra és a fejegységre is. (legalábbis a leírása szerint :-P )
-
FeZ...
aktív tag
válasz Gombinyó #4696 üzenetére
Azért nem egy űrrepülő az a váltó, de az igaz, hogy nem túl olcsó hozzá az alkatrész. A kuplung aktuátor (kiemelő motor) kb 100e, a sebesség aktuátor (kapcsoló motor) kb 170e . Ezek szoktak meghalni benne, de azért nem annyira sűrűn. Aztán előfordul néha, hogy a váltóban megadja magát a kapcsolóvilla, esetleg még a vezérlő, ami elromolhat. A többi része olyan, mint egy hagyományos autóban. Mérlegelni kell, egy ilyen idős hagyományos automataváltóra többet rá lehet költeni adott esetben. Nem rábeszélni akartalak, csak informálni.
-
FeZ...
aktív tag
válasz Gombinyó #4701 üzenetére
"csak legyen aki megcsinálja,"
Én mondjuk megcsinálom őket, de ezzel is az a baj, hogy sokan mivel nem ismerik, félnek tőle és inkább elküldik az ügyfelet, úgy egyszerűbb. (Rosszabb esetben lesz@rozzák az egészet) Megtanulni meg nincsen energia, idő, kedv, stb. Bár ha egyáltalán nem tud róla semmit az adott szerelő és nem is akarja kiismerni, tisztességesebb is, ha nem vállalja el.
-
FeZ...
aktív tag
válasz dethroner #4734 üzenetére
A belső zárat (amit a kilincs mozgat) első körben érdmes lenne kimosni és újra zsírozni, mert a sok év alatt a gyári zsír bekeményedik és meg tudja fogni a kis mozgó alkatrészeket. Aztán lehet, hogy "csak" ki van kopva, de ezt innen nem lehet megmondani.
A fekete kilincset csak simán nem lehet színrefújni, mert gyorsan leválik róla. Szükséges hozzá műanyag festékalapozó. Egykomponensű festékkel meg se próbálnám lefújni. Ilyen kis felületnél ha megveszel minden vackot hozzá és bepalackoztatod a kódra kikevert kétkomponensű színt, szerintem többe lesz, mintha egy fényezővel lefújatnád. (de ez csak magánvélemény) -
FeZ...
aktív tag
válasz barca75 #4766 üzenetére
Gyáriban kb. sehol, külön tömítést nem árulnak. Ha létezik is alkatrész hozzá, legfeljebb felújító készletben. (de legutoljára azt is csak 2000 előtti autókhoz láttam, utána már csak vezérszelepet láttam kompletten, bár igaz, nem néztem végig minden típust)
Aztán, hogy utángyártottban van-e, talán más majd megmondja, én nem találtam azt se.
Pont most rendeltem emiatt egy ugyanilyen Partnerbe komplett vezérszelepet Lengyelországból (harmad áron volt postával, mint a gyári), bár azon már a tengely is kopott volt, nem lett volna értelme csak tömítéseket cserélni.[ Szerkesztve ]
-
FeZ...
aktív tag
válasz dethroner #4782 üzenetére
Nyilván nem kizárólag a gyári felni jó rá, de az, hogy szélességben és ET számban nem lehet túl nagy eltérés a gyári mérethez képest, az biztos. Ha megírod az alvázszámodat (akár privátban) , megnézem neked milyen méretű gyári felnivel szerelték. A Facebook vagy az Index Xsara csoprtjában talán még azt is meg tudják mondani, hogy mekkora eltérés fér még bele.
-
FeZ...
aktív tag
válasz MC Pite #4785 üzenetére
A Xsara 2 gyári lemezfelni mérete 15" x 6.0" x ET 18. Az 1-es Xsara-nál még volt 14"-os, 5,5" széles, ET24-es felni is. Aztán, hogy mennyire lehet eltérni ezektől a méretektől, ahogy írtam, én nem tudom, nem szoktam másmilyenre cserélgetni a beérkező Xsara-ák felnijeit.
Lehet, hogy jó, amit írsz. -
FeZ...
aktív tag
Fejből nem emlékszem rá, de jellemzően két vastagabb és két vékonyabb vezeték megy a csatiba. Abból a két vastagabb a táp. Fogsz egy multimétert és külön-külön szakadást mérsz a két vastag szál és a kasztnin egy biztos testpont között. Amelyiknél lesz vezetés (rövidzár, tehát sípol a műszer, ha tud olyat), akkor az a szál a test. Nyilván a másik lesz a + . (remélhetőleg nem testhibás a kábelköteg ezen része, mert akkor az bezavar kissé )
-
FeZ...
aktív tag
válasz hódmaci #4864 üzenetére
Ha Sensodrive, akkor nem sokat tudsz nézni rajta, ha éppen most működik. Nyilván kell vele menni egy tesztkört, de furcsa lehet első alkalommal, azért nem olyan, mint egy hagyományos automata, de ha megszokja az ember, egész jópofa. Esetleg vigyél magaddal olyat, aki ment már ilyennel, mert a nyekkegő, kattogó hangok ezen teljesen üzemszerűek is lehetnek, főleg beindítás után ! Azt, hogy meddig fog működni a váltó, nem nagyon lehet tudni. Az igazi baj vele az, hogy viszonylag drága hozzá az alkatrész és nem szeretik ezt kifizetni a tulajok. (Bár a hagyományos automatát sem olcsó javíttatni) A váltó maga egy egyszerű mechanikus váltó, az nem túl éruzékeny, de pl. a sebességfokozat villáján néha széttörik a szegecselés, talán mert a szervomotor izmosabb, mint az ember, de lehet, hogy csak anyagfáradás miatt. (Eddig 2 ilyenről hallottam vagy találkoztam, azért nem annyira sűrűn fordul elő) A kuplungokat valamivel sűrűbben kell cserélni bennük, mint a kéziváltósban. Minden javítható rajta, csak pénz kérdése. Legutóbb pl. egy kuplung szervomotor az akkor elérhető legolcsóbb helyen kb. 100e ft volt. (Nyilván helytől függően mehet felfelé az ára) A kapcsoló szervomotor meg vagy 170e, ha jól emlékszem. Tudtommal elvileg létezett C3-ból hagyományos automata is, de feltételezem, hogy elég ritka , élőban még sosem láttam. (persze feltéve, hogy valóban volt)
[ Szerkesztve ]
-
FeZ...
aktív tag
Lehet nagyon jó a gép és örömedet lelhed benne és lehet igazi szopóroller is. Ha rendes gazdája volt, aki tudta mire kell odafigyelni és milyen TMK-val mit lehet kikerülni, akkor élvezetes társulás lehet belőle. Sajnos azonban ilyet nem lesz könnyű találni, talán egy szerelő autója lehet ilyen vagy egy nagyon rajongó tulajé. A többi meg tök lutri, hogy hova fog kifutni. Azt biztos, hogy nem sokan vállalják el a szerelését, mert nehéz hozzáférni a dolgokhoz, ha meg ki kell venni a motor/váltó egységet emiatt, azt nem sokan fizetik ki szívesen. Amúgy szerintem nagyon élvezetes gépek.
-
FeZ...
aktív tag
Hát...igazából szerintem egy rendesebb ELM327-el is ki lehet olvasni belőle a hibakódokat, de egyrészről szövegesen sokszor félrevezető dolgokat fog kiírni, és nyomzgathatsz sokat a neten utána, másrészről a műszeres diagnosztikához elég kevés a hibakód kiolvasás, paramétereket meg nem tudom mennyire lehet vele kiolvasni. (szerintem nem nagyon) A Lexia-nál nincsen hozzá jobb diag.
-
-
FeZ...
aktív tag
Én a saját autómmal jártam hasonlóan. Sok szenvedés után végül kiderítettem, hogy mind a 4 kerék szálszakadt volt !!! Sajnos azt sima centrírozó gépen nem nagyon lehet megállapítani, eddig csak egy helyen láttam terheléses kerékcentrírozó gépet, amelyik a szálszakadást is kimutatja. (a saját kerekeimet végül még én is centríroztam, mert nem hittem mások gépeiben, 0-ra megcsináltam és .....rázott. Nyilván lehetnek más hibalehetőségek is, de ezt is érdemes számbavenni. Azóta ilyen esetben már kölcsönkérek két kereket olyan autóról, ami tuti nem ráz és próba. A leggyorsabb és legolcsóbb vizsgálati módszer a kerekek hibáinak kizárására.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen