- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- DIGI internet
- F-Secure termékek
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- SUSE Linux
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Microsoft Excel topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Nem nagyon volt még Peugeot korábban a családban, így a ti tapasztalataitokra volnék kíváncsi...
Mennyire rizikós autó a 3008 SUV a PureTech 130, 3-hengeres, 1.2 benzines, turbós, EAT8 automatával? Milyen bukókra számíthat az ember, van-e különleges buktatója szerintetek?
200 ezer km, 4 évest tudnék venni talán jó áron, de nem tudom mennyire vállalható egy ilyen konstrukció. Újkorában dicsérték persze, de ebben van már kettőstömegű, részecskeszűrő meg minden "földi jó". Össze vissza mindenhol volt használva a kocsi, pont a gyári periódusok tartva voltak, de, hogy senki sem sűrítette be az tuti céges mivolta miatt.
Talán persze a benzinesek kevésbé okoznak problémát a részecskeszűrővel, de az a tuti, ha nincs olyan
Gondolom az olajcsere periódusra meg automataváltó-olajcserére érzékeny típus és pont ilyen 200k km felett azért ha ezek nem voltak talán még a gyárihoz képest besűrítve, akkor egy ilyen konstrukció érzésre pénztemető tud lenni...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5046 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm a választ!
Akkor az nem gond, hogyha az első 200 ezer km alatt pontosan csak a gyártói csereperiódusok voltak betartva (vagy ennek nem annyira hosszúak a hivatalos periódusai sem?)? Az nem okozhatott már olyan gondot, ami pont nálam fog kijönni?
Tehát az jó lehet, ha én magamnál sűrítem majd csak be? Meg frissen cseréltetem az automata váltó olajat majd azonnal ha hozzám kerül?
Kuplung szerintem van benne
Ahha, értem, szóval a kuplung ennyi idő alatt azért már megkopott lehet, manuálosokban legalábbis már nem szokott friss lenni ennyi km után... Ezt jó tudni.
Vezetted, ebben nem tartja értelmetlenül, remegőse alacsony fordulaton a váltó a fordulatot?
Ennyire így még nem mélyültem el a dolgokban, akkor erre külön figyelek majd. Ez olyasmi lenne, hogy mindig már felváltana ilyen 1800-nál vagy hasonlók?
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5048 üzenetére
Köszönöm szépen!
Az megnyugtató, hogy akkor itt kevésbé evődik a kuplung.
Majd jobban rákérdezek, hogy hogyan oszlott meg a használat városi-meg hosszútávú között.
De akkor ennek az automata váltója elvileg "élettartam" olajtöltetes nem, tehát valószínű azt sosem cserélték és ezt pusztán öntevékeny módon volna célszerű elvégezni?
-
csubuka
addikt
Végülis igen, csak számomra extrém bonyolult konstrukciónak tűnik ez amúgy. Minden is van benne. Változó szelepvezérlés, 250 bar közvetlen befecskendezés, részecskeszűrő (2018 után talán a 6D Euro besorolás után?), turbó (az már alap mondjuk), kettőstömegű is minden bizonnyal ... Ez brutál számlákat tolhat, ha éppen egyszerre érnek az életük végére egyszer ezen rendszerek. Ha automatával van akkor meg remélni lehet hogy az EAT8 jó hűtésű meg hogy valaki önszorgalomból már cserélt benne olajat...
Meg a fenti cikkek szerint a gyertya is problémás lehet..
Kaptam az index fórumos topikban egy cikket, és bár a vezérműszíjt javították talán az újabbakban, attól még az olaj eléggé örekszik benne városi használatnál és ildomos masszívan besűríteni a cserét.
*A család egy sima Scross 1.4 turbot akarna cserélni, az sem egy szögegyszerű gép, de azért kevesebb Achilles ina van
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Meglátjuk mi lesz... én prezentálom majd a magam oldalát.
#5079 Hauptmann: Amúgy már 200k km van a Suzukiban és eddig semmi extra dolog nem volt vele, ami pozitív, nem biztos, hogy egy ilyen kombót meg kell törni. Persze pont ezután jön lehet a "mulatság" azzal a technikával is. Kicsit ki van már szopósodva a váltó pl. Mindegy, sajnos ez nem csak rajtam múlik. Nekem már a Suzuki is túlkomplikált, egy Kia Ceed 1.4 szívóval pont ideális lenne a helyzet, annál egyszerűbb technika nem igazán van az utóbbi pár évben már
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az autó nézegetesém még mindig nem ért véget. Korábban kicsit előítéleteim miatt Peugeot 208 meg Citroen C3-akat nem néztem. Ámde szerintetek mennyire vehetők ezek a 3-hengeres 1.2-es szívó motorral? Ha mondjuk i-20-akhoz ha hasonlítanátok őket? Árban lentebb vannak, ahogy nézem, lehet, hogy a megbízhatóságuk miatt?
-
csubuka
addikt
Köszönöm, értem én persze... van egyfajta előítélet, nem tagadom bennem is.
Meg a 3-hengeres azért kevésbé vonzó, mint a 4. A hangja szokatlan lehet. Amiket olvastam még, hogy a műanyagok azért nem annyira magas minőségűek pl a C3-ban. Meg az izzók gyakran kiéghetnek egyesek szerint... de egyet megnézek mindenképpen, mert tetszik a dijázn (pedig mindig a páromnak mondom, hogy ne ilyen faktor mozgassa a beszerzési döntéseket, de visszaüt ez most )
Az, hogy szíjas az nem hátrány, mert az i20 lánc sem örök élet ahogy hallom. Dizájnra a 2015 előtti C3 sokkal jobban bejön, mint a 2015 előtti i20 mondjuk. Utána meg fordítva, de most kb ilyen 15 előttieket nézegetek.
A motor amúgy a Micra-ban is ugyanez nem? Azért az összeszerelési minőség remélem nem, mert a 15 körüli Micra nagyon nem jött be. Gyárilag elállt az első sárvédő illesztés kb... vagy kamuzott az eladó és balesetes volt, de nagyon nem véltem a baleset nyomát felfedezni...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
A Puretech 83-at is érinti amúgy az "általános" Puretech betegség az idejekorán lemondó olajban úszó vezérműszíjakkal? Vagy ez a szív motor azért kevésbé problémás ilyen szempontból?
-
-
csubuka
addikt
válasz Feketelaszlo #5359 üzenetére
Köszönöm szépen a magyarázatot!
Értem én, hogy nem jelent kompresszióvesztést az olajevés ebben az esetben. Persze, hogy pár deci okés egy ~15ezerre levitt (20k-t nem várnám meg) olajcsere-periódusnál... De valami olyasmit is olvastam, hogy azért ha nem időben cserélik az olajat, akkor eltömődik az olajlehúzó gyűrű és a decikból azért több tud lenni.
Persze kis utántöltés nem a világ, csak azt kéne elkerülni, hogy annyira lecsökkenjen egy olakjcsere között, hogy már veszélyes alacsony szintű legyen az olaj. Mert ha elfelejti az ember, akkor abból bukó tud lenni. Ha nem eszik annyi olajat, akkor meg el lehet felejteni békében ezt a problémaforrást.
#5360 MC Pite:
Köszönöm szépen a választ neked is!
Hmm, engem az zavart, hogy alapjárat körül még erőtlenebb ez a szívó Peugeot, mint az i10/Rio. Legalábbis nekem úgy tűnt. Illetve elég kulturálatlan az alapjárat ezeken a 3-hengereseken, nekem azt szokni kell fülre. Persze akkor mindig kicsit pörgetve kell indulni és nincs ilyen gond és úgy jobban meglódul elhiszem, mint az i20, de a nyugisabb vezetésre kevésbé optimált ez az autó nekem, úgy jött le emiatt az alapjárati gyengeség miatt.
Illetve a váltója az katasztrófa mondjuk a Stonichoz képest, legalábbis számomra nem volt meg az a vidám kapcsolási érzet. Lehet, hogy 140k-nál elvárni olyat nem is lehet már annyira, de a váltó pl akár egy hasonlóan ennyit futott Jazz-ben is jóval jobb volt. Beveszi persze a fokozatot nem az a gond... csak nem élvezetes*Amit nézek az 2017-es, szóval talán már kevésbé problémás, de azért gondolom a 16k-s csereperiódust nem árt lehozni 100k-ra itt mondjuk. Meg nem tudom, hogy a gyertyacsere-visszahívásban érintett lehet-e, majd megnézem a Citroen honlapos visszahívás lekérdezőt.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5360 üzenetére
*Bocsi badarságot írtam, csak a sok kocsi már összekeveredett a fejemben. 2015-ös a kocsi amit nézek, szóval az még érintett. Annyit tudok csak, hogy 100k-nál szíjat cseréltek benne, hogy ezt önszántukból vagy a visszahívás kontójára azt nem tudom. Jó lenne, ha a önszántukból, mert akkor lehet a visszahívást ki tudnám használni...
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5363 üzenetére
Köszönöm szépen!
Elég kaotikusan írtam el a dolgokat valóban
Az egy zavaró dolog volt, a számomra szokatlan alapjárat.De mondjuk ezerpárszázas fordulaton gyengébbnek éreztem, mint az i20-at. De akkor ez nem igaz a görbék szerint. Lehet akkor ez csak valami szubjektív félreértés, pl, hogy egy sebességlassító buckánál nem kettesbe raktam vissza a kocsit, hanem egyesbe. De ez lehet, hogy inkább csak a más fokozatkiosztás miatt van, nem tudom.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Megvettem végül a C3 1.2 VTI-t, reméljük a látszat nem csal és tényleg egyben van olajfogasztás terén is...
Amit észrevettem, hogy a nívópálca hitvány, a végén levő sárga műanyag csúcs repedt. Jobb lenne lecserélni mielőtt beleesik az olajteknőbe letörve felteszem nem?
*Amúgy elég szerencsétlen konstrukciónak tartom, tekintve, hogy nem lehet egymás után kettő ugyanolyan olajszintet mérni vele Vagy én bénázok persze
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5373 üzenetére
Hmm, akkor igyekszem, vagy kunyerálok az eladó cégtől, adott rá 6 hónap garit. Na nem azért mert jófej, hanem mert kötelező kb.
De van olyan utángyártott nívópálca amin nincs műanyag alkatrész netán? Alin láttam, de nem tudom mennyire szabad aliról ilyet venni mondjuk nem egy hightech dolog...
Annyira nem nyomogattam még, hogy mit tud kijelezni a rendszer eddig, de majd megnézegetem.
-
csubuka
addikt
válasz molnarpeter #5376 üzenetére
Köszi, rámegyek arra, mert ez amúgy koncepció szinten is necces dizájn a nívópálcánál
-
csubuka
addikt
válasz molnarpeter #5378 üzenetére
Mondjuk akkor semmi sem marad belőle és diszfunkciós lesz
Amúgy akkor ezekben a kocsikban nincs vízhőfokjelző, csak az a kék piktogram ami a hideg motort jelzi?
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5366 üzenetére
Amúgy azt hiszem rá lehet érezni az elindulásra, csak tényleg úgy kell játszani a gázzal a kuplungolás közben, hogy ne menjen ilyen 1800 alá és akkor nem kulturálatlankodik
Ha AUTO-n van a klíma, akkor minding menni fog a klíma? A használati szerint ez az ideális, de nem tudom, hogy valóban ez így is van. Amíg nincs párásodás annyira nem kapcsolnám be a klímát télen pl...
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5386 üzenetére
Köszöönm szépen a választ!
Sajnos valóban annyi gadget van benne, hogy nem árt ha kéznél van a manual Eléggé elvesztem a dolgokban. Valami Lexiás helyen az önbehajtó tükröt ki is kell majd kapcsoltatnom, mert nagyon idegesít, csak elromlásra vár egy ilyen idősebb kocsiban felteszem. Nyugodtabb leszek anélkül, mielőtt még behajtott állapotban beragad.
Értem, itt sjanos, ahogy néztem, ha auto-n kinyomom a klímát, akkor megszűnik az AUTO üzemmód. Idegesítő, bár lehet jobb ez a klímának, mintha egy télen egyszer sincs bekapcsolva és beáll a kompresszor vagy ilyesmi a nem-használat miatt. Persze a fogyazstásnak és a környezetnek nem tudom ez mennyire jó.
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5388 üzenetére
Köszönöm a választ!
Mármint hogy a tömítéseket kenése, stb végett lehet hogy jobb ha auton-n bekapcsolja?
Igen, erre gondoltam. A szüleimnek volt egy Kalosa még sok-sok éve és ott egy tél be nem kapcsolás után, kampó lett a klíma. Ilyen eset elkerülésére jó lehet, ha auto-n be-be kapcsolgatja, még akkor is ha nekem nem volna erre igényem.Az izzókat amúgy tényleg egy átlag autónál gyakrabban égeti ki ez a C3? Van ilyen legenda és csak most vettem érszre a megvett autón, hogy bizony az egyik rendszámtábla világítás nem ég.
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5390 üzenetére
Köszönöm, akkor csak ilyen ez. Mondjuk friss vizsgája van itt Dániában Szóval gond nékül átment a "syn"-ön itt is így...
Amúgy a trehányság/letojás az itt még durvább műszaki irányban. Egy barátom most vett egy A3-ast, kérdezem milyen motorral. Válasza az, hogy azzal amelyikre a legolcsóbbra jött ki a zöldadó és a legmagasabb a "km/l" értéke kb. Na így lett neki TDI-je az 5km-re levő ovodába hurcoláshoz
Az olaj az sem egyszerű. Valamilyen szintetikus 0W30, majd cserélem 10 ezrenként és reménykedek. Nem annyira mennek részletekbe. A szervizes forma azt mondta, hogy ez annyira long-life simán jó 30k km-re is Kiváló mondtam neki (magamban meg annyi, hgoy a kövi szervíz máshol lesz, valami "King blabla" feliratú olajoshordók álltak a műhely előtt, szóval gondolom alsópolcos)
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5392 üzenetére
Köszönöm!
Attól még az is lehet, hogy jót tett bele az eladó szervíz, fogalmam sincs (igazándiból csak én vagyok a gyanakvó, a helyiek megbíznak a szervizekben kb.). Legközelebb megyek oda megnézem mi van a hordón pontosan... meg rákérdezek a formánál.
Természetesen fontos, de akkor sem tudok magamnak olajat cserélni a lakás parkolójában. És itt nem szokás vinni az olajat a szervízbe, csináld magad szervizet sem nagyon láttam...
Ha eladás után perelnek be érte, az se.
Ez szerencsére itt Dániában nem játszik. Magántól senki sem vesz autót. Mindenki kereskedésnél adja le és onnan veszi és a jótállás úgyis csak kereskedőtől vásárolt autóra vonatkozik. Tehát ha én eladom az autót, akkor semmilyen felelősségem nem lesz utána, az azt megvevő kereskedőnek lesz max, mert ha akarnám se tudnám közvetlenül magánembernek eladni...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Alapvetően a kövi szervízig viszsamaradó km-ert azt csak akkor mutatja a - 2015-ös C3 - gyujtás ráadáskor, ha már 3000km alatt van a "közelsége", ha jól gondolom ("E" lenne a lenti rajzon)? Nekem nem ír ilyet, de nem is jelzi a villáskulcs ikonnak, hogy esedékes kövi szervíz (ami helyes, mert frissen jött a szervízből...)
Sajnos ilyen "OIL OK" kiírást nem csinál az autó gyujtás ráadáskor, gondolom nincs benne az elektronikus szintmérő minden kivitelben. Ez ilyen "Seduction" felszereltségi szintes.
Illetve ami még érdekes, hogy a műszerfal háttérvilágítás erősségére nem nagyon van hatással a bal oldali gomb, pedig elméletileg az állítaná...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5397 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Nagyon nem észleltem semmi olajjal kapcsolatos kiírást, megnézem ma mégegyszer majd.A nyomogatásra is ránézek, hosszanti lenyomással...
Mondjuk itt jó látási viszony nemigen van Dániában ilyentájt az évben, amikor a párom indul reggel De amikor jön délután akkor sem, így neki jobb, ha megy a tompított végig..
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Kis tanulság, hogy azért Dániában sem fenékig tejfel minden
Mai nappal is motorhiba-lámpa beköszönt, remélem semmi komoly és kezelik gariba (régebbi cég, amitől vettem, talán nem átverésre épül az üzleti modell, kiderül). A hideget leszámítva semmi sincs a kocsival, nem nyúztuk, csak simanapikétszeri bemenetel volt, friss szervízzel vettem elvileg... elvolt magának vagy 5 napot
Ha jól gondolom ez a középső panel sem mond többet a hibáról, kiolvasó kell a bővebb infószerzéshez felteszem.
Ebben a fenti menüben sem volt bővebb leírás, hogy mi is a hiba, pedig, ha már beletettek egy ilyen opciót mibe tellne ha kiírná...Amúgy a kocsi viselkedésében semmi változás nem történt a hiba feldobása után...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz csubuka #5404 üzenetére
Sziasztok!
Amúgy ez a check engine kicsit elszomorított így a használat elején. Ha az ember az autóban akar tartani egy egyszerű hibakiolvasót, hogy egyáltalán a további használat károsító/nem károsító hatása megállapítható legyen, akkor egy ilyen blutooth-os alap elm327 jó lehet? Vagy belépőnek is mást ajánlanátok?
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Voltam ma reggel az eladó szervizében, kiolvasta. Az első/katalizátor előtti lambdaszonda szórakozik. Egyelőre csak kitörölte a hibát, ha visszajön cserélni. Ez talán nem annyira para, egy 140k km-es autónál már elfáradhatott ez a szonda gondolom...
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5392 üzenetére
Szia!
Kroon Oil Presteza MSP 5W30, ilyen ment bele, ha minden igaz, ami reális is, mert a forma műhelyénél több hordó mellett ilyenek is vannak üresen az udvaron.
C2, C3-nak írja az adatlap, úgyhogy nem kell aggódnom úgy vélem (mondjuk, hogy egyzserre hogy teljesíti mindkettőt az jó kérdés ). Legalábbis nem túlzottan
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5431 üzenetére
Köszönöm, ez kellemetlen. Az a baj, hogy naív megrendelőként annyira nem komálják, hogyha belekérdez az ember stb...
Egy cserét megejtek akkor, de előtte megküzdök az egyéb problémákkal (lambdaszonda meg folyamatosan sípoló parkszenzor). Ha azzal nem tudnak mit tenni, akkor úgyis vissza kell cserélni a kocsit... kb.
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5433 üzenetére
Jogos persze, ennek nagyon nem így kéne mennie, hogy kétszer meg kell nézni, hogy mit építenek be, meg mit cserélnek. Főleg nem Dániában... De ha már így van... amúgy a pollenszűrőt sem cserélte, legalábbis kétlem, hogy a két hét használat alatt a redők így telimentek volna. Immár mindent le kell ellenőriznem, a légszűrőházat is lekapom majd.
-Amúgy a pollenszűrő márkája nem számít nem (inkább csak az, hogy mondjuk aktív szenes vagy sem stb..)?
-Gyertyából mondjuk egy NGK már vállalható lehet talán...
-Volt itt ilyen Mann-szűrő ajánlás a topikban olajszűrőre...
-Légszűrő is kb bármi jó lehet, hogyha méretpontos... csak a fene tudja melyik az[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5435 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Ha úrrá leszünk a kocsi problémáin és marad, akkor ezek a cserék jönnek...
Sajnos az olajcsere nehézkes házilag (a többit megoldom...), de lehet kéne keresnem valami bérelhető szervízhelyet (bár szerintem ilyne nincs, egyszerűen nincs rá kereslet, elsőre nem találtam legalábbis...) és egy óra alatt csak megcsinálom magamnak... eddig a tapasztalat elég kellemetlen így a szerelővel
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy 2015-ös C3-ban a TPMS az ilyen ABS központi jeladó alapú megoldásos nem? Ha jól látom a menüjében megtaláltam a TPMS-t, de nem úgy néznek ki a szelepek a felnin, mintha ott volna szenzor bennük...
-
csubuka
addikt
válasz molnarpeter #5451 üzenetére
Köszönöm. Reméljük akkor még jó ideig húzza benne az "elem"
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Kapott a kocsim gariban egy új katalizátort végül:
A C3 2015 1.2 VTI-be ahogy nézem "Ridex" az alsópolcos a dán boltokban, 130k HUF átváltott összegért... gondolom ilyet rakhatott bele a szaki.
Remélem egy ideig ellesz most már az autó. Éppen csak elhoztam a szervízből pár km-re. Kell ilyen "bejáratás" ezeknek? Olvastam ilyesmit a neten, de lehet túlaggódás. Most füstöl még elég érdekesen
Az érdekes rész persze az, hgoy a hővédő pajzs nem került vissza, gondolom nem tudták egyben leszedni... ez nem biztos, hogy ideális.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz molnarpeter #5456 üzenetére
Köszönöm szépen!
írtam a szervíznek. Így van írásos nyoma, ha szétolvad valami Mondjuk a nyári meleg meg Dánia az két különbözőfogalom, de az utóbbi időben itt is tud lenni mondjuk 28 fok.
Igen, erősen figyelek majd az olajra, a párom 1300km-ert megy egy hónapban, szóval még 2.5 hónap garim van, addig kiderül. Persze a hivatalos gyári elfogadott az 0.5l/1000km. Annyi lehet már középtávon kinyírja a katalizátort, de még nemigen tudok mit reklamálni rá, ha épp az van. Persze megpróbálni lehet amúgy... hátha a használtautós nem ezt a gyári adatot nézi, hanem a szíve szerinti normalitást (biztos, hogy nem...)
Persze lehet, hogy csak előregedett, 140k km-ert futott a kocsi már...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz molnarpeter #5456 üzenetére
Hmm, de akkor "bejáratás" nem kell a katalizátornak nem? Illetve a füst az első pár órában az normális talán...
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5469 üzenetére
Köszönöm, értem én. Pár hónap múlva úgyis látjuk mennyire eszegeti az olajat... szóval ha van mélyebb hiba, aminek ez a katalizátor hiba a tünete az sem marad elrejtett.
Ugyanakkor jelenleg nincs mit csinálnom ezzel. Egy évet csak kibír, utána simán lehet, hogy a párom olyan helyre megy át, ahova nem kell kocsi ismét.
A hővédőt megreklamálom mindenképpen.
*Ha még 2.5 hőnapon belül dobálgat hibákat azokat lehet gariztatni, de amíg nem ezsik 0.5l/1000km-nál többet addig nem igazán van jogi lehetőségem pl visszavinni, meg idő sincs még egy autót levadászni. Szóval bírjon ki 15k km-ert aztán csucsu...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apróságot szerettem volna még kérdezni. A nappali menetfény "papíron" bizergálható a C3 (2015) menüjéből. Nem automata világításos, így '0' bajuszkapcsoló állásban fixen világít a DLR. Na ezen nem változtat semmit a menü (marad 0-nál felkapcsolva a DLR mindenképp, más állásokban meg lekapcsolva...), így semmire sem jó. Lehet csak bennehagyták az auto üzemmódos kocsiknál talán valamit állító menüt?
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5469 üzenetére
Szia, sziasztok!
Jelentem a C3-am egy szutyok (a sztori itt kezdődött és a tanulság, hogy de a látszat tud csalni simán. Amúgy a hibáját leszámítva tényleg újszerű, öröm beleülni... kivéve az "apró" problémát. Így lesz a legalacsonyabb környezet védelmi adós kocsiból a legótvarabb környezetromboló szotty... ennyit a dán zöld-adóról, baromi sok ilyen hulladék lehet az utakon az utóbbi idők terméséből) A katalizátora ennek sem poénból lett gariban cserélve az tuti immár.
3000km alatt a norma olajevése 0.8l/1000km, de az legalább stabil, kiszámítható
A vezérműszíja amúgy szinte új és okés, max korábban még a csere előtt málhatott szét és lehet annak a mocska gyakta szét az olajlehúzó gyűrűket. Vagy csak szimplán ilyen ez a csoda, gondolom a 20000km-es olajcseréket sem köszönte meg a gép, lehet annyi elég volt az olajlehúzók elpusztulásához. Bár korábban is így csipegethetett, szóval kb 4.5* kap olajcserét egy ilyen 20 ezres ciklusban Mindig finom, frisset kap
Lesz még pár köröm az eladóval, gondolom a végén megy majd vissza az autó, a dán fogyasztóvédelem/békéltető testület-szerű emlegetése egészen kooperatívvá tette a kedves eladót. Meglátjuk.
Olyan kocsi nem lesz, aminek proaktívan 10 ezrenként cseréltették volna az olaját, ez nem az az ország, ahol a lakók a gépekkel sokat foglalkoznának. Szóval olyat kell néznem, ami bírja a strapát.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz MC Pite #5643 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Igen kellemetlen... a 10 évnél régebbiek rohadnak, Dániában ez a fő baj és itt aztán teljesen értelmetlen karosszériáshoz vinni olyan árak volnának...
A 10 évnél fiatalabb meg javarészt ilyen érzékeny motoros lesz
Vicces helyzet.
Nem tudom, amúgy, hogy mennyire volna menthető az adott C3 (kéne rajta egy kompressziómérés felteszem, hogy a károsodás visszafordíthatatlan-e stb. Érzésre jól megy amúgy, azzal baj nem volt...).
A kereskedő azt mondja, hogy "ez ilyen nem lehet vele mit kezdeni" tipik félkamu duma (tehát max a visszavételre tudom kényszeríteni, javításra nem). Most azzal presszurálom, hogy márkaszervizektől bekérek ajánlatot, hogy lássa, hogy azért lehet, hogy lehet vele mit csinálni. Mondjuk a helyi órabérekkel ez egy vadiúj motor árában lesz érzésre...
Az is lehet, hogy valamennyit visszakövetelek az árból, aztán év végén meg eladom olajevősként és a bukót kiegészítem magamnak a visszakövetelt pénzből. Újabb kocsit nézni nincs nagy kedvem...
De így használni egy évet az szenvedés. Kéthetetnte töltögetni, egyszer elfelejtjük azt besül a pályán. A párom nem fog megállni veszélyesen, csak azért, hogy mentse a kocsit, helytelen is volna önmagát veszélyeztetnie amúgy... Ez elég péntek délutáni félrészegen előállított tűréshibás LADA vagy fogalmam sincs milyen kocsi tudott ilyet produkálni, szerintem ennél a LADA-k is korrektebbek voltak mind.
A családban régebben volt egy régi Kalos. 150000km-nél még semmi olajat nem evett és alsópolcos szutyok olajjal is elvolt. Fogyasztott 7.5 liter benzint max. Ez a szutok meg 6.5-öt mondjuk, azért nem világmegváltó különbség, ezárt kár volt millárd eurókért fejlesztgetni, spórol nekem évi 100 ezret benzinen, cserébe eléget 100 ezernyi olajat (és sokkal környezetszennyezőbb, mint az EURO gagyi besorolású Kalos, arra fogadni mernék így jelen állapotában). Király. A-ból B-be az is elvitt. Nem reális ez az irány, hogy a userek babusgatni fogják az autójukat
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Elektromos autók - motorok
- Projektor topic
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fűnyíró topik
- Politika
- Filmvilág
- További aktív témák...