- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Szilícium-karbid chipekkel tompíthatnak az AI energiaéhségén
- Brave
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Mesterséges intelligencia topik
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
lacos001
senior tag
válasz lacos001 #156367 üzenetére
Lehet nem ide tartozik, de megkérdezem.
Nem tudom, mint kiegészitő lehet e direkt ilyet pont ide szabva pl., bár még nem kerestem kapni. Létezik e egyáltalán, mert ez a sok húzogatás miatti folt meg fog örjiteni...Most cseréltem gyerekülést, eddig fel sem tűnt igy sötéten ez a matt szar.
Valami fólia, vagy valami kence, ami miatt nem lesz ilyen?....tudom, ne nyúljunk hozzá..Más
Elég jó a hely a vezetőn kivül is. Jelenleg 185 cm vagyok. még nem kezdtem el zsugorodni
Még egy fokozatot mehettem volna hátrébb, ez az utolsó előtti.elől hátul hátul terpesz hátul összezárt lábakkal
A vége... [kép]
A világitós FR logó ami most nem látható természetesen [kép]
-
-
-
bul07
nagyúr
válasz lacos001 #158177 üzenetére
Az öreg a MOL-nál volt olaj fejlesztő mérnök, csak tudhat valamit, többet mint egy mezei autószerelő mondjuk
De a legbiztosabb a kocsi gépkönyvére hagyatkozni, ha ott azt írja hogy mondjuk 2000km és első olajcsere, akkor olajcsere, De ha mást akkor azt kell betartani. Azt írja elő a gyár érdemes betartani amit a gyár mond
Szervíz, hát
Mondhatja hofy ők hogy szokták, de én viszakérdeznék hogy az gyári utasítás e tehát nekik ezt a gyár rendelte e ell?
Mert nekik azért érdekükben áll cserélgetni az olajat jó pénzértSőt én lennék olyan megáltakodot hogy írnék a gyárnk is hogy mi a helyzet(leírnám hogy a szervíz 2000km cserélné az oljat de a gépkönyvbe ez nem szerepel és hogy mi az ő álláspontjuk)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
válasz lacos001 #158182 üzenetére
Az első 1000-1500 km-en kulturáltan kell hajtani, eleinte 2/3, majd 3/4 terhelés, alacsony és extra magas fordulatszámot is kerülni, változó fordulatszámon hajtani. Utána kész a bejáratás, lehet neki tolni.
Szvsz.Olajat 15-20 ezrenkent cserélni. Szintén szvsz.
Szerk: a gépkocsi értékesítők 90%-anak nincs sok fogalma a műszaki dolgokról (4-500 főt tréningeztem egyéb témában).
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz lacos001 #158182 üzenetére
Nekem nem egy új autóm volt és mindegyikben 1000km után cseréltettem olajat, váltóolajat. Ráadásul olyan szervizeket kerestem ahol ott lehettem minden kötelező szerviz elvégzésénél, hova tovább minden folyadékot én vittem az autókhoz, természetesen a gyári előírásnak megfelelőt. Azt is el kell mondanom, h nem nagyon örültek ennek, volt olyan szerviz, ahol ezért emelt óradíjért vállalták a szervizelést. Nem nagyon értették az ezres cserét, bizonygatták, h nem kell, nem szükséges, de megcsinálták, szervizkönyvbe bevezették annak tényét. Az előző új autómban (Mitsubishi), leengedéskor olyan volt a motorolaj mint a víz. Még a szervizes szakik is csak a fejüket vakargatták. Az 1000km-t az átvétel utáni napon egyből bele is toltam, a következő napon már olajcsere. Sőt a gyári előírást nem betartva, korábban vittem a kocsikat olajcserére. Nem volt ez gond, hisz a szervizeknek ez bevétel.
A kérdés felmerül, h hasznos volt-e? Nemtom, de soha semmi bajom nem volt egyik autómmal sem míg használtam őket.(#158183) tomcsi23:
Én idáig a CC-ben 12k-t cseréltem a légszűrőt, üzaszűrőt annak ellenére, h mindkettőt 90k-ra tolja ki a gyártó.
A légszűrő ez idő alatt alig volt koszos, az üzaszűrőt nem tudtam megítélni. A 12k-t letolom cc. 2-3 hónap alatt. Arra jutottam, h a légszűrőt minden második (24-25K) olajcserénél, az üzaszűrőt minden harmadiknál cserélem. Azt érzem, h fölösleges sűrűbben, a 90k-t én is túlzásnak tartom. A pollenszűrőt viszont cserélem minden alkalommal.Joe
-
Mauzes
őstag
válasz lacos001 #160890 üzenetére
Na jó, de az autóknak a túlnyomó többsége városban közlekedik, ezt talán a gyártók is tudják. Szerintem a mérnökök sem országútra hangolták a stop-startot, hogy majd a városiaknak minden nap kapcsolgatniuk kelljen manuálisan.
Legalább is ez lenne a logikus, aminek mondjuk ellentmond, hogy még hideg motor esetén sem kapcsolja ki az automatika a rendszert, illetve hogy nagy terhelés után is azonnal lekapcsolná a motort, mielőtt a turbó fordulata lecsökkenne.
Szvsz tetszene a rendszer, mert elég finom kapcsolgat ki-be és tök jó, ha álló helyzetben nincs se rezgés se zaj. Csak sajnos az az érzésem, hogy nem tesz jót az autónak (városban).
-
bul07
nagyúr
válasz lacos001 #178020 üzenetére
Csak ő hosszabb távra tervez a kocsival, kp fizette anno
Pont tegnap olvastam a BMW motorokról, hogy a 30e szervizek is okozták hogy akár 100e km alatti motoroknál is nagy generál kellet
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Tin
veterán
válasz lacos001 #178024 üzenetére
Nekem ez a matek sehogy se jött ki. Számoltam értékvesztést, meg mindent, de max 10e km éves futás alatt éri meg ez a lízing. Az meg városi autó. Hitelkamat 2% körül van új autóra, még azzal is jobban megéri. Itt gyakorlatilag a kényelmet fizeted meg. Kivéve persze ha nem valami céges, ismerős, vagy nagyon kedvezményes konstrukciód van.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz lacos001 #178028 üzenetére
En csak azt szamoltam, hogy - a te peldadat nezve - 4 evesen kifizettel 3000+4*12*198=12504€-t az autoert (az ujkori ar felet!), ami nem a tied. Nem tudom, volt-e km korlat (gondolom igen), de en aztan megneztem a 4 eves hasonlo kocsik arat a hasznaltpiacon, es tobbezer €-val tobbet ertek, mint a maradvanyertek. Ja es persze a lizingautonal akkor lesz ekkora az ertekvesztesed, ha nem torod es karcolod ossze, es kb. hibatlan allapotban adod vissza.
Nekem nem jott ki a matek, de ha neked kijott, akkor orulok. Gondolom olyan a konstrukciod, ami egyedi, ceges, vagy valami ismeroson keresztul megy. Ott megerheti. Utcarol bejott embernel nem igazan, mondom, egyedul ott jott ki nekem (de ott is csak nagyjabol), ha relative kis, varosi autot lizingelsz evi <10e km futassal. -
Tin
veterán
válasz lacos001 #178036 üzenetére
Ertettem elsore is, hogy neked ez igy jo. Evi 3126€-ert mindig van egy 0-4 eves (gyakorlatilag "uj") also-kozepkategorias autod. Ha meg ebben mar a biztositas meg a Casco, esetleg a kotelezo szervizek es a teli-nyari gumi is benne van, akkor nincs ezzel baj. Nem akarsz foglalkozni semmivel, csak hasznalni az "uj" autot, es neked ez meger evente 3126€-t.
Megertettem. Azt mondtam csak, hogy ha a kocsit te vedd meg, valoszinuleg evi 1000€-val beljebb lennel.
-
Tin
veterán
válasz lacos001 #178038 üzenetére
Hat a szerzodes alapjan 10%-ot (2330€) befizettel, es 48 honapra havi 189€-t fizetsz, ami osszesen 11.402€ a kocsid torlesztoje 4 ev alatt, azaz evi 2850€. A vegen meg 12.571€ befizetesevel tied a kocsi, es kb 671€ kamatot fizetsz 4 evre osszesen.
Es ebben meg benne van a biztositas is? Mert ha igen, akkor nem olyan rossz konstrukcio. Foleg, hogy gyakorlatilag a vegen kiszallhatsz belole ugy is, hogy kifizeted a kocsit, es a tied?
Csak azt nem ertem, hogy akkor viszont az egesz olyan, mint egy 10% onreszes, 0.99% kamatos banki autohitel, ingyen biztositassal, amilyet en meg nem igazan lattam... -
Tin
veterán
válasz lacos001 #178041 üzenetére
Na azert... amugy a 38€ Vollkasko nem rossz, bar nem tudom ebben benne van-e a Pflicht. En olyan 500€ korul fizetek evente az egeszert.
Igy viszont akkor azert megiscsak megvan a +1000€ felar. Meg gondolom ebben evi 10e km a limit. Ha igen, akkor nagyjabol ez az a konstrukcio, ami legjobban talaltam en is.
Ennel mar csak az jobb, amikor hitelre megveszed a kocsit sajatnak, vagy KP-re veszed. akkor meg beljebb vagy 500-1000€-val evente.
Nalam az volt a gond, hogy evi 20e km-es futasra akartam volna lizingelni kocsit, es ott mar nagyon megszaladt a torleszto.
Kisebb, ilyen Yaris meretu kocsikat siman onresz nelkul el lehetett hozni ilyen havi 150-200€-s lizingdijjal. Masodik kocsinak, ha szukseg lesz majd ra, siman valami kis autot fogok lizingelni en is. Azon a szinten annyira minimalis a kulonbseg, hogy ertelmetlen venni. De amint nekiallnal hasznalni is a kocsit, nyilik az ollo.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs