-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gycs02
tag
Üdv!
1.6 crtdi-be milyen olajat ajánlotok?
K gycs
-
gycs02
tag
válasz i-sti #127916 üzenetére
Na hazaértem.
Köszi Neked is.
Rákerestem erre a 507.00-ra, s azt írták róla, hogy longlife olaj. Gondolom, ha 10 ezrenként cseréltetem az olajat, akkor is lehet az általad ajánlottakat használni?
S ha már így belelendültünk, go szűrő, olajszűrő, levegőszűrő ajánlások is jól jönnének. Én minimum UFI-ban gondolkodom vélemény?Saint_
Megy pmK gycs
-
gycs02
tag
válasz i-sti #127916 üzenetére
Köszi Neked is és mindenkinek aki segített!
Lassan elkezdem a bevásárlást, s folytatom az ismerkedést az autóval (Golf 6 kombi comfortline)
Az autó "okosításával" kapcsolatban, merre érdemes keresgélni, hová érdemes fordulni?
Pl. behajló tükör vagy RCD 510 tolatókamera update?
Ide is [link]próbáltam regisztrálni, de mail cím hibával mindig kidob, megy ez a fórum még, tagja valaki?Ígérem jövök még.
K gycs
-
gycs02
tag
Sziasztok!
Valaki eltudná szájbarágósan magyarázni, hogy egy golf6-ban (kombi) hogy, hol tudom megnézni a motorkódot?
K gycs
-
gycs02
tag
Köszi (itt is) Mindekinek!
Megnézem a leírt helyeken.
A negyedik betű nem stimmel, s a legszebb, hogy ilyen kód nincs is a vw-nél.
Kíváncsi lennék ki hibázott, de ez is titkosítva lesz 20 évre legalább. -
gycs02
tag
Üdv!
Anno érdeklődtem már olaj ügyben (mk6 kombi 1.6 crtdi 2012). Most elkezdtem keresgélni, s ezt a két típust találtam (bár a Castrol oldalán már csak a második szerepel):
[link]
[link]
Az elsában a cseréknél edgeprof longlifeIII szerepel, ezt keressem, vegyem inkább, vagy megfelelő az FST is? Ebből van 5L, s így szerintem jobban kijönnék árban.
Alkatrészeket, én a cromaxnál néztem, az előbb említettekhez hasonló árak vannak ott is.
Ezeket tervezem vásárolni, jól jönne egy kis megerősítés:
olajszűrő MANN, goszűrő MANN vagy UFI, levegőszűrő MAHLE, pollenszűrő MAHLE.Köszi gycs
Mágus2
Privátban kereshetlek?
-
gycs02
tag
válasz Mágus2 #128603 üzenetére
Köszi az infót!
A másik autónknál (1.6 TDCI ), az olajcseréket 15e-ként végeztem, s minden minden második cserénél volt a goszűrő cserélve, s amikor nem volt a goszűrő cserélve, kapott WÜRTH motoröblítőt olajcsere előtt. Már 200e fölött jár, de szerencsére semmi gondunk nem volt még vele. Ezek a csereperiódusok gondolom maradhatnak, ajánlottak az 1.6 CRTDI-nél is? Az öblítőt érdemes használni?
A közeljövőben egy esetleges "randival" kapcsolatban szeretnék egyeztetni, emiatt lenne a privát.
Más.
A fenti autónál, volt lehetőség, hogy egy adatbázisba belépve, lekérdezzem aszám alapján az autó adatait (színkód, extra lista stb.), meg lehetett nézni robbantott ábrán az alkatrészeket, azok kódjait. A VW konszernnél van erre valamilyen lehetőség?K gycs
[ Szerkesztve ]
-
gycs02
tag
Az én "beszállítóm" szerint a gyáriba is ezeket csomagolják lszűrő filtron, pszűrő mann, goszűrő mann, oszűrő mahle. Mindez 5 l castrol edge 5/30 ll-l 26e volt, nem mondom, hogy kevés a 42, de nem is túl sok, főleg, ha gyári cucokat kap. Bár a Skoda vs VW és a benzin vs dízel miatt lehet nincs igazam.
-
gycs02
tag
Üdv!
Igaz egy kicsit megkésve, de szeretném bejelenteni, hogy a hétvégén meg volt az első randim a mi Mágusunkkal. A precízen elvégzett munka után jó tapasztalatokkal indultam haza. Úgy gondolom megérte az a kis + km, egy korrekt embert, szerelőt ismertem meg, akit bátran tudok ajánlani másoknak is.
A szokásos olaj + szűrő cseréket végezte el, s volt egy teljes átvizsgálás + diagnosztika.
Az autó egy mk6 Golf 1.6 CRTDI, a kivett szűrők (ez mindig mindenkinek nagy dilemma, hogy milyen van gyárilag benne): levegő - filtron, go - mann, oszűrő - mahle volt, ugyanezeket a típusokat kapta vissza, a pollent elfelejtettem megnézni, de mann kapott. -
gycs02
tag
válasz CharlieDrop #131807 üzenetére
Szia!
1. Viszonylag friss az autó (nekünk), de az eddigi tapasztalatok alapján meg vagyunk vele elégedve. Akkor lennék igazán elégedett, ha csak annyit kellene majd rá költeni, mint az előző autónkra.
2. Nem vagyok nagy száguldozós, nekem nem kevés a 105LE, egy 90 LE-s fókát váltott, az érzetre mintha jobban ment volna, de én elvoltam az 1000-es Yarissal is, ismerni kell a határokat.
3. Fóka után erre nem illik válaszolni.
4. Ez az ami miatt azt mondtam már megérte (azért van más is), -20-ban 5-10 perc járatás után a faluból kiérve már komfortos volt a hőmérséklet. -
gycs02
tag
válasz CharlieDrop #131813 üzenetére
akkor nincs kiegészítő fűtése
Én úgy tudom van bennük valamilyen extra cucc a fűtéshez, de nem állófűtés.I-sty
Én csak Excel-t használok, 5e km alatt 5,6-t mértem (comp 5,5). Naponta 30-40 km + volt kb. 900 pálya és 600 országút.tomcsi23
He? Ilyen alacsony fordulaton nem is kéne használni.
Mágus a megmondhatója, ez nekem nagyon nem megy, páromnak meg mégannyira sem. Próbálok én ráfigyelni, de valahogy nem sikerül ráállni. Bízom benne, hogy van olyan jó ez a motor, mint a TDCI, az kibírta minden gond nélkül ezt a használatot (220e km). -
gycs02
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Golf 6 1.6 CRTDI 2012-es kombihoz keresném a hátsó féktárcsa és a betétszett gyári számát.
a 7ZAP-on keresgélek, de van 3 méret is. Az első tárcsám AC-s végű, a hátsóból is az kell vajon? S még egy kérdés ATE cuccokat nézegetek az első tárcsából 422210 (+s +b) és 522210 (+s +b PD) is megfelelő méretű, mi a kettő között a különbség, mi lehet az a PD, nem találok erről infót.Köszi gycs
-
gycs02
tag
válasz focvis #196981 üzenetére
Szia!
Sajna nem jutottam előrébb, csak arra sikerült rátalálnom, amit tudtam. Csak elsőfék szerepel a PR táblán, de annak tudom a gyári cikkszámait. Az első fék PR kódja 1ZM, viszont ez szerepel az ATE 422210-nél és az 522210-nél is. Tehát visszajutottam oda, hogy mit jelenthet az ATE leírásában szereplő PD az 522210-nél. Érdemesebb ezt venni vagy jó a 422210 is? Viszont, hogy honnan lesznek hátsó cikkszámaim nem tudom.
Valami más ötlet? -
gycs02
tag
Sziasztok!
Ismét egy kis segítségre lenne szükségem.
Ami annyira nem lényeges MK6 Golf kombi.
Cserélnem kellene a csomagtérajtó teleszkópját, van valami ajánlott márka?Nagy nagy köszönet gycs
-
gycs02
tag
Üdv Urak!
Bízom benne kapok valami jó tippet.
1.6 crtdi, 240e km. Eddig nem volt gondom a vízzel, a nálam lévő 6 év alatt talán 2x töltöttem rá minimális mennyiséget. Most sem tapasztalok gondot, "normál" használat esetén, de a két utolsó hosszabb, 90% pályás, de nem száguldozós, pont hőségriadós (folyamatos klíma) utunk esetén a vízszint jelentősen csökkent. Érdekes, hogy a hosszabb (750 km) út után több fogyott, már az érintkező alatt volt a szint, jött is a hibajelzés. A másik esetben (350 km) "csak" a minimum szintig esett le.
Folyást nem látok, olaj most volt cserélve, a szokásos állagú volt, füstölés nincs, menetdinamika, fogyasztás nem változott, hibaüzenet nincs a rendszerben.
Szerintetek mi lehet a gond, merre érdemes elindulni?K gycs
-
gycs02
tag
-
gycs02
tag
válasz molnarpeter #200788 üzenetére
Hát igen, nem volt teljes a kérdés feltevésem.
VW G6 kombi CAYC 2012 -
gycs02
tag
válasz Mágus2 #200816 üzenetére
Szia Mágus!
Jó újra "itt látni".
Mint írtam, pont 15e-s szerviz volt, kereste is a szerelő a nyomokat, de semmit nem talált.
Így marad a sokkal nehezebb, s néhány kérdés:
Ha figyelek rá, s ha szükséges pótlom a vizet, az rövid távon megoldást jelenthet-e, nem csinálok vele nagyobb kárt?
Ha később sem találni folyás nyomot, milyen metódus alapján keresgéljünk?
Vajon miért csak hosszantartó nagyobb terhelésnél jelentkezik?
S a legfontosabb a végére, megint lenne egy hosszabb út, el merjek így indulni?Köszi a választ!
Neked is Péter!
-
gycs02
tag
válasz Mágus2 #200839 üzenetére
Szia!
Elnézést, de valahogy átsiklottam a válaszod felett, értesítést meg nem kaptam valami miatt.
Hát igen jó lenne. Ha fogy, megpróbálok minél sűrűbben alánézni valahogy, csak hát aknát kell keresni, mert földről elég nehézkes. De ezt Neked nem kell ecsetelnem.
Előfordult, hogy a max fölé ment egy kicsit, de csak pár mm-l.
Most is érdekes volt, 350 km 90% pálya + folyamatos klíma, egy pici talán fogyott. Ugyanez visszafelé a max-ról min alá csökkent egy picivel. -
gycs02
tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék (1.6 CRTDI CAYC). Sajna eljutottam odáig, hogy ismét cserére szorult az EGR szelep. Most cseréltük másodszor, 190e körül pierburgot kapott, ami sajnos csak kb. 2,5 hónapot, 45e km-t bírt. Hogy akkor a gyári került-e ki belőle már nem tudom. Az akkor kivett alkatrészt szétkaptuk, hogy hátha látszik mi halt meg benne. Azt tapasztaltuk, hogy a benne lévő "kilincs" mozgatásra több pozícióban is megszorult, de ilyen állapotokra nem emlékszem:
Jól gondolom, hogy ennek alapból nem kellene ilyen kormosnak, olajsárosnak lennie?
Ha igen mi miatt, hogyan kerülhetett ilyen állapotba az EGR?köszi gycs
-
gycs02
tag
válasz Mágus2 #206017 üzenetére
Sziasztok!
Köszi a tippeket.
A kiíratás nem játszik, nem tudom meddig működne a vizsgákon, de elvből kizárom.
A fiatalabb jó lenne, de a soros brüsszeli szankciók miatt túl nehéz a kivitelezése.
Viccet félretéve, sajnos az árak nagyon elszálltak, az új megfizethetetlen, egy viszonylag keveset futott ugyanilyen kategóriás is 6 misitől kezdődik , nem biztos, hogy ennyit érdemes lenne beleölni. Egyelőre marad, s ha kell toldozgatjuk (hátha nem kell túl sűrűn).
De ha már fiatalabb 1.6 CRTDI vs 1.5 TSI. A benzines mennyire vállalható, lehetnek akkora buktatói, mint a dízelnek? -
gycs02
tag
Sziasztok!
Az isteni magyar utakat sajna nem bírta a jobb oldali visszapillantóm,
egyszer csak gondolt egyet a tükörlap, s kiesett.
Hogy pontosan milyen típus volt benne valahonnan meg lehet tudni?
Arra egyszerűen nem emlékszem, hogy konvex vagy aszférikus volt?Köszi előre is gycs
-
gycs02
tag
Sziasztok!
Frissítésre került a gk parkunk, történt egy mk6 kombi CAYC - mk7 kombi DGTE váltás. Az "új" autóval kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
Próbáltam rákeresni az autóra az összefoglalóban található 7zap-on, az MK6 még elérhető volt ingyenesen, de az MK7-t már nem találom csak fizetős verzióban. Van valamilyen free változat, ahol megtalálhatók, beazonosíthatók az alkatrészek és gyári azonosítói?
Többször szóba került, hogy a gyári beszállítótól vásárolt alkatrészek és a gyári alkatrészek nem egy kategória. Ettől függetlenül tudnátok abban segíteni, hogy szűrőkben, fék betét+tárcsában ki a gyári beszállító?
A sokszor előkerülő motorolaj kérdést is felteszem, melyik márkát ajánljátok? A szerviztörténet alapján eddig SHELL HX8-at kapott.Köszi gycs
-
gycs02
tag
válasz imyourfriend #215989 üzenetére
Szia!
A boti képe alapján jól értelmezem, hogy 224 km-t futott az előző regenerálás óta, s a 87% pedig azt jelenti,hogy lassan jön a következő?Erre nem tud senki semmilyen megoldást [link] ?
Köszi gycs
-
gycs02
tag
válasz boti19871125 #215995 üzenetére
Köszi!
Egyelőre telón ügyetlenkedek, majd megnézem normális gépen is, de DGTE-s motorkódot nem találok.
-
gycs02
tag
válasz boti19871125 #215995 üzenetére
Szia!
Volt időm egy kicsit böngészni a catcar-n, lehet én vagyok bna, de DGTE motorkódot nem találok. Esetleg más elérhetőség az adatokkal kapcsolatban.
K gycs
-
gycs02
tag
Sziasztok!
Mivel az összefoglalóban szerepeltetett alkatrészkatalógus oldalak már nem ingyenesek, s az itt ajánlott catcar oldalon nem találtam rá a számomra megfelelő típusra, keresgéltem egy kicsit.
Ez az oldal jónak tűnik és egyelőre ingyenes: [link]
Az általam keresett autó 2 különböző váltóval szerepel az oldalon. TKV és RTD kóddal. Segítenétek, hogy honnan tudhatom meg az enyémben melyik típusú váltó van?Köszi gycs
-
gycs02
tag
válasz molnarpeter #216131 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple notebookok
- Diablo IV
- XGS24 - Sztori trailert kapott a Call of Duty: Black Ops 60
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- XGS24 - Október elején jön a Diablo IV - Vessel of Hatred
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen