- Az EU-s bejegyzésekkel tréningezi az AI-t a Meta
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- A hírnévkezelési cég megígérte: eltünteti a rossz értékeléseket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- macOS PC-re
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Milyen routert?
- Aliexpress tapasztalatok
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- ASUS routerek
- YouTube
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
-
IT café
PlayStation 5 ON-topik téma-összefoglaló
MIELŐTT KÉRDEZEL, OLVASD EL!
Az OFF-topik ezen linken keresztül érhető el.
A témához szemernyit sem kapcsolódó hozzászólás és a Spoiler tag használatának elmulasztása figyelmeztetés nélküli törlést vonhat maga után!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dreimus
senior tag
Szerintem PS1-3 játékok maradnak PSNOW-ban, így olcsóbb megoldani, és nyereségesebb
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
Amúgy a bővítésnél lehet nem figyeltem eléggé, mert arra emlékszem, hogy végre jobban fogja kezelni a rendszer a patch-eket, de kérdés a játékok telepíthetőek lesznek másra is mint a belső tárhely?
-
Dreimus
senior tag
Most hallottam, hogy a Sony kérte hogy a konzolboltokat tegyék ki hogy a 20a után leadott rendeléseket már csak 2021Q1-re várhatóak.
-
Dreimus
senior tag
válasz -secret- #18440 üzenetére
Végül jól hallottam tegnap az infót
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #43791 üzenetére
Nem csak Samsungnál, minden gyártónál az akkumulátor, töltő és füles az csak 1 év volt. Sony garjegyen a 2021-esen ha jól láttam marad ez de majd a gyakorlat élesben eldönti nem 2-3 hónapnál kell ezen aggódni főleg úgy hogy idén még senki nem is tudott vásárolni ps-t
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz EmThor #67936 üzenetére
A Death Stranding nincs a listában, így várhatóan nem kap kedvezményt, plusz a magyar store éjfélkor frissül.
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz WhiteWalker #95340 üzenetére
Régiós árszabás, mint steam-en pc-n is, ez iparági standard évtizedek óta, de az alapja, hogy amerikai webshopban kötelező a nettó árat megadni és a kasszánál az adott állam adóját rárakni. Tehát ha az USA árra rárakod a brit adót akkor azonos közeli árat kapsz
[#95335]Ctrl+Alt~Del:
Ez is régóta ismert dolog, sajnos oda kell figyelni mit vesz az ember, ez alapvetően átlag embernek magyar bolti lemez mellé magyar ps store vásárlásnál nem okoz galibát, de amint már kiskapuval más régióban vásárolgatunk akkor lehetnek gondok, tehát figyelni kell az játék és kiegészítőinek azonosítóját, illetve a mentések sem minden esetben kompatiblisek a más régióéval, tehát magyar lemezes játék eladása utána USA profilon vett játék nem biztos, hogy betölti a mentést felhőből.[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz WhiteWalker #95343 üzenetére
Igen, ott a mondandom eleje érvényes, hogy régiós árszabások mennek, de ez nem új keletű, nem tudom miért kell rajta mindig meglepődni Addig kell örülni, míg ezeket a kiskapukat be nem zárják, de a jogi része miatt buzdítani rá nem érdemes, mindeki maga eldönti, honnan és hogyan vásárol Részemről a téma zárva.
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz Steven King #111775 üzenetére
Kaptál a csomagban a játék érkezésekor egy alza-s blokkot annak a tetején vagy alján van ha kidobtad akkor support talán tud segíteni
-
Dreimus
senior tag
válasz F-ECT$ #125057 üzenetére
Hát pénz bírságot szab ki a boltra, ha jól emlékszem 50e az első kanyarban, de lehet 100e kezdik a cég méretétől függően. Természetesen első körben csak figyelmezetetnek, de második körben már nem túl kedvesek
Ez a tipikus szivatása a boltoknak, mert amúgy sincs elég gondjuk ezeknek a nagyszerű szabályozásoknak köszönhetően, mert hát nem igazán életszerűek sok esetben. Sajnos ilyen ez a szakma[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz KKaresz45 #125119 üzenetére
Amennyiben rendes a bolt akkor a gyártónak küldi javításra a gyártói jótállás időszak alatt, ha nem akkor Te keresed meg a gyártó szervizet. A szavatossági igény pedig első évében a kereskedőnek kell bizonyítania hogy mar vásárláskor hibás volt, második évben a vevőt terheli a bizonyítás joga. Tehát érdemes gyártott megkeresni az ilyen esetekben
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #128115 üzenetére
Moby kolléga mondta jól és nagyon benézed a jogi szövegeket.
A fogyasztó védelem oldaláról bemásolom Neked hátha meg is értedKellékszavatosság
A Polgári Törvénykönyv minden, fogyasztói forgalomban (vagyis kereskedőtől természetes személy által) megvásárolt termékkel kapcsolatban (függetlenül annak vételárától, új vagy használt voltától) szavatossági kötelezettséget ír elő. Új termék esetében két éves időtartamra; használt termékek esetében, továbbá nem fogyasztói szerződések esetén (magánszemély – magánszemélytől, kereskedő – kereskedőtől való vásárlása esetén) egy éves időszakra. Ha ezen időszakon belül a termék gyártási eredetű hibával romlik el, a kereskedő köteles azt ingyenesen javítani, cserélni, vagy ha egyikre sincs lehetőség, árleszállítással élni, a terméket a vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, végső esetben a vételárat visszafizetni.Kellékszavatossági jogok
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.Szavatossági jogok sorrendje
Bár jogszabály szerint a vásárlónak ötféle szavatossági joga van, annak bizonyos sorrendjét állapítja meg a Ptk. Elsősorban kijavítás és csere kérhető, másodsorban árleszállítás, a hibát a vállalkozás költségére önmaga kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, vagy végső esetben a szerződéstől elállhat.Tehát, hogy érthető legyen, a kellékszavatosság érték függetlenül kettő év és az első évben a kereskedőnek kell bizonyítania (de ez is csak a 2022-től vásárolt termékekre érvényes, mert 2021-ig megvásárolt termékeknél a két év szavatosságból, csak az első hat hónap volt a kereskedő oldaláról előírás), hogy a termék már a vásárlás pillanatában gyári hibás volt (tehát, ha a gyártóhoz beküldi bevizsgálásra a szavatosság alatt a bolt és azt mondják, hogy az adott hiba nem gyártási hiba akkor csak fizetősbe javítják, ingyen nem, gyártási hibának is hozok példált egy kontroller esetében a driftelés), míg a második évben a vevőnek kell ezt megtennie. A jótálláshoz képest másik eltérés, hogy a pénz visszafizetés a sorrend végén van, tehát nem jársz jól vele, mert addig javítják ameddig szeretnék, mert a 30 napos és 3szori javítási korlátozás is csak a jótállásra terjed ki, a szavatosságra nem. Tehát a szavatosságot akkor szokták érvényesíteni, ha a jótállás már nincs, de ez nagyon ritka, pl 100e alatti elektronikai termék.
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #128120 üzenetére
Nem megyek sehova, köszönöm (azt a topikot olvastam, de sokszor egy aktuális fogyvéd ügy máshogy alakul , mint azt a topikban egy két szakértő úgy véli, sajnos a valóság és az elmélet gyakran eltér, ilyen ez a jog )
Azt írtam le, hogy egy új terméknél a szavatosság és jótállás között mi az eltérés, mert azt írtad azonos, de nagyon nem az, ezért másoltam be, hogy más is megértse. A csere esetében két újraindulásról van szó, ha teljes termék cserére kerül új gyári számot kapva akkor a teljes termékre újra indul a jótállás a törvény által előírt sávos részben(ugyanis a jótállási új jogszabályát sok vevő és cég még mindig nem tudja helyesen kezelni 2021 óta), amennyiben csak adott alkatrész kerül cserére akkor az adott alkatrészre indul újra a szavatosság, jótállást a termékre ilyen módon annyit érint, hogy a termék javításban töltött idejével kitolódik a jótállási ideje, pl. amennyiben egy tv a kijelzővel kerül javításra és azt cserélik akkor a kijelzőre újra indul a szavatosság, a termékre a jótállás kitolódik, de később meghibásodik már a kitolt időn túl az alaplap akkor az már fizetős lesz, mert szavatosság a kijelzőre indult újra.Itt zárom a témát mert nem a PS topik része ez
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz #62435328 #128197 üzenetére
Azért, mert az optikai kimenet nem teljes értékű HD hangra, emiatt térnek át HDMI-re minden hangprojektoron.
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #128575 üzenetére
Nem teljesen igaz amit írtál, mert a szerződést a vásárlás helyével kötöd nem a szervizzel, így a költség térítést a polgári törvénykönyv csak a szerződött felek közt írja elő, de a szervizzel a vásárló nincs szerződésben, így a szerviz saját jófejsége adott esetben díjmentesen futárt küldenie. Tehát, ha díjmentesen akarod küldetni szervizbe akkor a boltnak ahol vásároltad kell jelezni, de, ha az 10 kg-nál könnyebb és közlekedési eszközön szállítható akkor neked kell bevinni, ha a lakókörzetedben van ilyen természetesen.
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #132345 üzenetére
Mely szoftverekre nem vonatkozik, ott esetleg szavatosság lehet, bár szoftverre nem tudom kiterjed-e, szerk. utánna olvasva csak szavatosság van kibontásig, vagy beaktiválásig, utánna semmi.
A bolt lemeccselése azért gond, mert ha a forgalmazó visszadobja nekik akkor a boltnak veszteség, amit valszeg a boltos aki visszavette kapja meg mint hibás termék. Sok cég nem nézi jó szemmel az ilyen veszteséget, plusz a cég és forgalmazó közti hibás termékekre semmi jogszabályi védelem nincs, emiatt szőrős szívűek egyes cégek, mert nem akarnak mindent is benyelni.
[ Szerkesztve ]
-
Dreimus
senior tag
válasz Lackooo84 #132363 üzenetére
Szavatosság továbbra sem jótállás, ezt több jogszabály feketén-fehéren leírja.
Szoftver legyen az fizikai, vagy digitális ugyanaz azaz nem tesz különbséget, csak könyvek terén és ott is a törvény a sajnos negaítavan teszi, így nem vontakozik rá a jótállás továbbra sem, csak a szavatosság, jelenleg a jogi lehetősége a vevőnek a javítás, csere majd árleszállítás (bár ez szoftver esetén sokat nem ér, de ott van a jogi lehetőség rá) és csak ezek után jöhet a termék árának visszafizetése. -
Dreimus
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban tilos hirdetni!
- Diabetes - Cukorbetegség
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Gaming notebook topik
- Yettel topik
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- macOS PC-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen