-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sikoly
tag
Nálunk tavaly volt egy nagyon aranyos kis házifeladat a ZH-hoz:
aknakereső programot kellett írni!
Bemásolom ide az egész szöveget, hátha segít:
a) A játék egy MxN-es pályán játszódik. Az oszlopok jelölése betűvel (A..Z), a soroké számmal (1..26) történik. A pálya egyes mezőin bombák lehetnek. A pálya méretét (M és N) és a bombák sűrűségét (%) a játék kezdetén kell megadni. A bombák helye természetesen játékról játéra véletlenszerűen változik.
Az adatok megadása után a program kirajzolja a pályát, majd várakozik a játékos parancsára. Kezdetben minden mező helyén ? karaktert láthatunk. A játékos ezután a következő alakú parancsokat adhatja ki:
<oszlop><sor>
<oszlop><sor>!
Az első alakú parancs a mezőt „felderíti”. Amennyiben a mezőn bomba volt, a játék sikertelenül befejeződik. Ellenkező esetben a az adott mező helyén a ? helyett a szomszédos nyolc mezőn található bombák száma jelenik meg, illetve szóköz, amennyiben ez a szám 0. A második alakú paranccsal olyan mezőt jelölhetünk meg, amelyen bombát sejtünk.
A játékos egy lépésben több parancsot is megadhat, vesszővel elválasztva. Az érvénytelen parancs megadását a program hibaüzenettel jelzi. A program minden lépés után kirajzolja a módosult pályát, és újra várakozik a játékos parancsaira.
A játék akkor ér véget, ha a játékos aknát rejtő mezőre lép (veszít), vagy az összes nem aknát rejtő mezőt felderíti (nyer). Utóbbi esetben a program kiírja a játékos lépéseinek számát. Amennyiben veszít a játékos, a játék kiírja az összes mező tartalmát. A bombák helyét b betű jelzi.
b) Fejleszd tovább a játékot úgy, hogy amennyiben egy „felderített” cellának egyik szomszédján sincsen bomba, úgy a program automatikusan derítse fel az összes szomszédját is, egészen addig, amíg így nulla szomszédú cellára bukkan. A megjelölt (!) mezők nem vesznek részt az előbb említett „automatikus felderítésben”.
c) Egészítsd ki az aknakereső játékot a következő parancsokkal:
elment <állománynév>
betölt <állománynév>
Az első parancs a játék aktuális állását az adott állományba írja, ahonnan az később a betölt parancssal visszaolvasható kell, hogy legyen. Az állomány formátuma tetszőleges, de természetesen minden adatot tartalmaznia kell, ami a játék folytatásához szükséges (bombák helye, felderített mezők, megtett lépések száma). Az elment parancs természetesen csak játék közben adható ki, a betölt parancs játék közbeni kiadásakor viszont a játékostól megerősítést kell kérni.
sztem eléggé ötletes & talán még egyedi is
[Szerkesztve]---
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- EA Sports WRC '23
- Tudományos Pandémia Klub
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Hálózati / IP kamera
- Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
- Vicces képek
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Mercedes topic
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen