Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    Ez jó!
    De piszok nagy gondot fog jelenteni későbbiekben, ha minden gyártó a saját megoldását erőlteti.
    Nem tanul az emberiség pénzes rétege? Ezeket nem extra felszereltségként kellene kezelni, mert extra szert sem ér, ha kb két havonta találkozik két olyan autó ami adatokat tud közölni egymással.
    Normálisan kezelve közös projektként kellene gondolkozni. És az egyre szigorúbb EU szabályoknak ez is egy módja lenne, hogy megfeleljenek az emuziós értékeke. Óvatosan saccolva is 20%al kevesebb üzemanyag kerülne elégetésre, ami Európa szinten nem kevés.

  • csongi

    veterán

    válasz #06658560 #9 üzenetére

    Mert az éles tapasztalatot majd egy pár jármű néha néha találkozása fogja jelenti?
    Én nem hinném. :)
    Inkább a jelenleg is zajló tesztek lesznek a mérvadóak,(Tesla..WV...és társai)
    Ez most extra dolog, amit drágán el lehet adni, de a nagyobbik gond, a saját rendszerek irányába való elindulás, ez lassítja a tömeges elterjedést, viszont újabb milliárdokat lehet fejlesztésre költeni, hogy a Mercedes értse a Volvo-t.....stb. Ez is egy gazdasági szempont. :)
    "Ezt mire alapozod?"
    Mondjuk az éves levezett kilométereimre. Ugyan azt az utat gyér forgalomba kevesebb idő és üzemanyaggal teszem meg, mint erős forgalom mellett. Ha a forgalom dinamikusan és állandó mozgásban van hatékonyabb az üzemanyag felhasználás. A sebesség váltás és a sebességhez megfelelő fokozat kiválasztását is sokkal hatékonyabban fogja egy elektronika elvégezni mint az ember. Az egész rendszerben a pocsékolást maguk a vezetők okozzák. Ezek a tények, ez van :).
    Ha nem így lenne akkor pl soha nem kapott volna szerepet az automatizálás a világon.
    És a 20% kb reális, de ettől lehetne még többet is kihozni. A gyári labor körülményeket soha nem lehet elérni, de messze afelett vannak a fogyasztási adatok, és ez leginkább lakott területeken érvényesül. Nem véletlen a start-stop rendszer fejlesztése, ergo automatizálják a motor működési üzemidejét.Még a a robogóknál is bevezetik, mert nem tudják másképp megfelelni az EU-s előírásoknak.

  • csongi

    veterán

    válasz #06658560 #13 üzenetére

    Ezert mondtam, hogy a vezeto a gyenge lancszem. Ha nem alkalmazkodik, az adott infohoz semmi ertelme az informacioknak. Akkor er celba a dolog, ha vezetok ki lesznek iktatva a rendszerbol. :).
    A jelenlegi rendszerbe csak a jarmuvek kozotti kapcsolatot lehet tesztelni, de kb ennyi is. Az hogy a kozolt informaciokra milyen reagalas vagy elonyei vannak, azt nem. Ezekrol csak a vezetok allitasa beszamoloja lesz a mervado. Jelen rendszerben a vezeto hozza meg a dontest, es kb ennyit is er. Fejlettebb autos inteligenciaval rendelkezo regiokban lehet jol hasznositani es elonyokkel is jar.
    A videoban szemleltetve van egy zold lampas forgalmi helyzet, itt maris ervenyesul az uzemanyag fogyasztas, 50el lehet menni tobb fokozatba is, de optimalisan az elektronika tudja beallitani. Egy picit el kell melyedni a mai belso egesu motorok vilagaba :) Azokba a felsokategorias jarmuvekbe mar nem nagyon kell sima manualis valtokat keresni. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • csongi

    veterán

    válasz Bog #12 üzenetére

    Igen! Az Arm megjelenese ota felgyorsultak a fejlesztesek. Es remelem kozos ugy marad ez a gyartoknak :). Lassan be erik az Nvidia fejlesztesei ezen iranyba. Par ev, es komplet szamitogep rendszer lesz jelen egy autoba. Mar most sem semmi egy kozepkategorias jarmube belepakolt rendszer.

  • csongi

    veterán

    válasz #06658560 #19 üzenetére

    Akkor valamit felre ertesz, pontosan errol beszelek, hogy az egymassal kommunikalas keves, ha nincs automatizalas, es okos onmukodo rendszer. Enelkelul semmit nem er az egymas kozotti kommunikacio.

Új hozzászólás Aktív témák