Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    Lehet, hogy valamit nem írtak le (vagy én értem félre), de ez olyan brutálisan grafika orientált, hogy az már csuda. Egy CUban 16 utas SIMD egység, ami négy folyamatból fogadja az utasítást? 4 művelet 16 adaton?? Ezt GPGPU-ban lehetetlen kihsználni. Olyan fevktorizált kódot kell írni, amit nagyon sok esetben lehtetlen. A VLIW architektúra NAGYON jól vektorizálta a skalár kódot, de ez azért volt, mert nem SIMD egységek voltak. Most tényleg kisebb a teher a compileren, de a kártya túl nagy része félek pocsékba megy a grafika oltárán (ahová jó a 4 széles SIMD).

    Az továbbra is hibának tűnik, hogy van tesszelátor, és nem a shaderek csinálják. Fermin nagyon bejött ez a dolog, és nem szégyen a konkurenciától a jót ellesni. (Nem mintha ez az architektúra önmagában nem hajazna arra) Minden újítás nagyon örvendetes (aszinkron szálütemező!!, írható másodszintű gyorsítótár, 64kB LDS...)

    Ez nagyon brutál architektúra, bár mint mondottam volt, valami info nekem még hiányzik, hogy ebből hogy lesz GPGPU...

  • Meteorhead

    aktív tag

    Hogy mikre lehetne ezt használni? Egyet mondok, kettő lesz belőle: játékok. Mindenki tudja, hogy a GPUt egyedül a játékok hozták el arra a szintre, ahol most állnak, a GPGPU mint tervezési szempont mondjuk 2 éve van jelen. Addig meg örültek, hogy szoftveresen általános számításra is rá lehet venni a cuccot más számítására. Olyan brutálisan új játékélményt lehet produkálni a számítási teljesítmény növelésével, hogy az emberek hanyatt dobnák magukat. Ehhez csak fejlesztői fantázia és erőbefektetés kéne. Viszont az emberek sajnos lusták.

    Elég rég megvan a lehetőség, hogy atom brutál vektorosított SSE kódot lehessen CPU-ra fordítani OpenCL-lel, irrrgalmatlan élethű (vagy fiction) fizikát lehetne játékokba rakni, törhető tárgyakkal, miegymás... csak lusták a programozók. (És ez igaz) Ez nem fejlesztési idő kérdése, csak gondolkodás kérdése. 3 hét engine tervezéssel, 2 hónap algoritmus írással, 2 hónap optimalizálással és 4 hónap teszteléssel lehetne egy játék motort írni. (Ezzel párhuzamosan render engine-t) Csak lusták vagyunk gondolkozni...

    Ez az egész zero-copy integrált GPU-val pedig... durva tudna lenni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák