- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Amennyiben rendelkezel kellő elektromos ismerettel akkor neked jó a hagyományos/szabályozatlan töltő is.
Egy nagy, univerzális (6/12/24V) töltőt használunk 45-150Ah akkuk töltésére. Mire kell figyelni egy ilyen hagyomásnyos töltőnél? 15,7V-ot mértem töltés közben legkisebb fokozaton, mikor egy 92Ah-s akku volt rajta. A kisebb aksikat is féltem a nagy töltőáramtól (a legkisebb fokozatban is meghaladja a kapacitáshoz arányos mértéket kezdetben).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #2280 üzenetére
Van valami hibajelenség, ami miatt ellenőrzöd? Szvsz ha működik minden, nincs semmi gond, a leállított motornál mért értékek teljesen jók
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #2283 üzenetére
A fokozott helyzetre való tekintettel ha tudsz csepptölteni a szerkezettel, én azt rajta hagynám pl. éjszakánként. Nameg ha 3+ alkalommal egymás után rövid távokat mész, érdemes feltenni a töltőt amúgy is. Milyen motor, hány Ah-s az akku? Autóvillamossági szakihoz elguríthatod esetleg a vasat, hogy mérjen rá a biztonság kedvéért, a feszültségszabályzónál lenne a legpontosabb a mérés. Összességében szerintem csak a felhasználás miatt merül néha jobban, nem hinném, hogy komoly gond lenne alapvetően. Nekünk szombaton hosszú utat követően beugrott 3 egymás utáni 1-2 km-es szakasz, így ma délután 12,41V-ot mértem. Semmi tünet nincs, egyszerűen nem tudta teljesen visszatölteni magát.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #2297 üzenetére
Opel topikba írj szerintem, hogy nekik mennyi a töltés, illetve hol mérve annyi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kisbalazs83 #2315 üzenetére
Több járművet tekintve nincs rossz tapasztalatunk az olcsóbb kategóriás akkukkal. Ha baja lenne rövid időn belül, az más kérdés, de ha 1-2 hónapot kibír, akkor megtartanám Benne van az is, hogy csak az oxidálódott csatlakozás okozta a jelenséget, pont a napokban volt hasonló gondunk, ott a testkábel csatlakozása volt rozsdás, egyszer csak nem indult a motor, semmi előjel nem volt. Ha mégis tutira akarsz menni, és minimalizálni hasonló probléma esélyét, akkor lehet értelme az AGM-nek.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #2321 üzenetére
CDTI szerintem nem is izzít, amíg nincs nagyon hideg (10 fok alatt nagyjából), közvetlen befecskendezős dízelek nem szoktak, inkább utóizzítani fagyban. Indítózás közben alap, hogy mindent lekapcsolunk, bár sokszor relé kiiktatja a fogyasztókat addig. A 4-5 megálló volt a sok, nincs itt semmi különös. Vehetsz nagyobb akkut esetleg, ami befér a helyére, a nyugalmi fesz (feltételezve, hogy felületi töltés már nem volt rajta) teljesen jó. A töltő ha végig ennyit tolt, keveset ad le, de legjobb lenne végig figyelni a töltést, hátha csak az utolsó szakasz volt ez.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Volt téma régebben, hogy az Aldis töltő túl nagy feszültséget adhat le. Ezt a problémát egy szimpla aliexpress-es feszkorlátozó nem tudja áthidalni, vagy inkább érdemes a Lidl-félét venni inkább, és mikrokapcsolót cserélni? Esetleg a 2A-s Carstel jobban megérné, mert nincs vele baj/fejlettebb a vezérlés?
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Panasonic (Mazda) akku pár napra lemerült a hidegben, most pedig a töltés próba azt eredményezte, hogy az egyik szélső cella elkezdett melegedni. A kupak szürkés volt. Töltés előtt, már egy ideje minimum szinten volt a sav, után lett töltve. Szerintetek van bármi esély rá, hogy menthető legyen?
-
molnarpeter
nagyúr
Köszi a választ! 70-80%-os állapotban, minimum szinten lévő savval került be pár hónapja az autóba. Utána baleset érte, és nem volt végig töltőn, közben lemerült. Kb 4-5 éves lehet. Mikor segít a regen, ilyen esetben is, vagy inkább egyenletesen gyengén teljesítő akku esetén?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gézengúz #4517 üzenetére
[link] ez a szaki csinálta, jópár éve megvan, és gond nélkül üzemel. Őszintén szólva nem tudom, túlmelegedés ellen van-e benne védelem, ha most vennénk, rákérdeznék, de így is elégedetten használjuk Autóba építésnél a csatlakozó kihelyezés érdekes kérdés lehet, vannak ledugózható spec ilyesmi célra szánt aljzatok kábellel. Nekünk a gép fülkéjébe van csak behúzva a 230V szabvány dugasz.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Nálad egyrészt a viszonylag nagy kapacitás, illetve a magasabb feszt elviselő ezüst-kalcium miatt szerintem jó a Lidl/Aldi töltő. Afelől, hogy AGM vagy normál módban érdemesebb használnod, remélem a többieknek lesz véleménye Mondjuk nem gondolom, hogy sokat kelleni fog tölteni, van tartalék az akkuban is (50-60 Ah már kiszolgálná), pár éves autó generátora és önindítója is jó kell legyen még.
-
molnarpeter
nagyúr
Yaso feliratosat kell venni, ha "fake", akkor refund Legutóbb linkelt ebayesnél csináltam is screenshotot a biztonság kedvéért, ha nem lenne jó - azt írja, hogy leáll a töltés, ha elkészült, lenne mire hivatkozni.
Tényleg, ezt az egy fokozatú fajtát nem lehetne használhatóbbá tenni egy ellenállással, vagy az áramerősség miatt mindenképp overkill? Esetleg egy időzítővel napi 1-2 óra mondjuk kapacitástól függően?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Titmouse09 #4767 üzenetére
Valós regenerálást a CH611 csinál, az alatt maximum te tudod manuális merítés-töltés módszerrel kicsit noszogatni szvsz.
-
molnarpeter
nagyúr
Állás előtt, a még töltött akkura téve a CTEK-et nem szükséges nagyobb áram, ha kicsit tölt is rajta, kíméletesebb a gyengébb. Utána csepptöltést a mostani is tudja, így bár lenne piaca használtan, szvsz egyenlő mértékben alkalmas a jelenlegi és a felsorolt töltők is a konkrét feladatra, ha jól értem a helyzetet
-
molnarpeter
nagyúr
Mint az új Ma vettünk egy új electric power 72 Ah-s akkut, az is 12,7 körül volt boltból kihozva.
Ideért az 1A-s Yaso, aránylag jó karban lévő 60 Ah-s akkura feltettem, először szépen finoman felemelte a feszültséget, aztán párszor ránézve 14,8-at tartott az este folyamán (mínuszban nem is baj), majd remélem lassan átkapcsol csepptöltésre...
-
molnarpeter
nagyúr
1.9 SDI-hez lesz. Eddig egy 60Ah-s Midac volt benne, az 5 éve hibátlanul szolgált, de sokat megy, nincs ideje lemerülni Azt az akkut múltkor bedobtuk az egyik gépbe (most a hidegek alatt két aksit le kellett selejtezni), de pár hét állás után nem bírta beindítani. Aldissal feltöltve, azóta jónak tűnik, az új helyén már wellnessen lesz (arra tettem a Yaso-t), télen ritkán kell beindítani őket.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4981 üzenetére
5 Ah különbség nem q világ, jó az is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4983 üzenetére
Mikori évjárat, mekkora futás? Nekünk 5 literes kamrás dízel gépet indít 150 Ah-s Banner, van vagy 2 méter kábel a pozitív sarutól az önindítóig (felújított, tudok jó szakit ajánlani), de tekeri tisztességesen
-
molnarpeter
nagyúr
válasz nederlanden #4994 üzenetére
Önindító felújítás elvileg akkor még nem esedékes, ellenben kettőt-hármat mindig fog fordítani indulás előtt, mert az ECU gyújtás ráadásakor még nem tudja, hol áll a főtengely, nem fecskendez be azonnal, mint egy adagolós.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- ZIDOO médialejátszók
- Telekom mobilszolgáltatások
- Tesla topik
- További aktív témák...
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Ipad 2022 10th Minden szín 1 év hivatalos Apple Garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.