Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz ddekany #22 üzenetére

    Ennyi ember játszik "régi" játékokkal, ahol a régi IGP még kevés, de az SB-é már elég?

    Nem, hanem verik érte az asztalt az OEM gyártók mert úgy olcsóbban jönnek ki, ráadásul a fogyasztás is jobb, hosszabb akkuidőkkel lehet reklámozni.

    Biztos vagyok benne hogy azok akik nem vesznek mellé külön videókarit javában magasról szarnak a PC-s játékokba. Szvsz pont ezért fog megint jobban kijönni a buliból az Intel, hiába jó az AMD beépített GPU-ja ha arra igazából nem vevő a piac, csak tudja az alap dolgokat oszt' jóvan (mondjuk az Intelnél még ezzel is komoly gondok vannak...). A prociban, névben, üzleti kapcsolatokban viszont a hárombetűsök hátrányban vannak.

    Persze lehetne mondani hogy a heterogén programozás korával együtt eljön majd a Kánaán csak ez nem holnap lesz, a GPU-ra hatékonyan kipakolható feladatok köre továbbra is erősen korlátos, ráadásul már túl régóta hitegetnek minket ezzel hogy elhiggyem, hirtelen mindenki át fog állni (pár potemkin-szoftveren kívül eddig sem kapkodtak két kézzel a dolog után).

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #32 üzenetére

    Öhm... Mi köze van a heterogén programozásnak a webes tartalom gyorsításához? :F
    Az tisztán grafikai dolog, OpenGL-t és DirectX-et használnak hozzá, OpenCL-ről vagy egyébről szó sincs. Majd a WebCL-nél ha kész lesz, de az még évek kérdése (én úgy minimum 2-3-ra tippelném), tehát az a jelenlegi generációnál nem lehet érv. De amúgy is, hirtelen webes tartalmaknál nem látom a WebCL-nek játékokon kívül hol lehetne hasznát venni, amiből az átlagember is lát valamit.

    Webes gyorsítás vidáman működne külső GPU-val is, csak az OEM gyártóknak az úgy drágább, meg többet fogyaszt. Lásd első hsz-em.

  • julius666

    addikt

    válasz Abu85 #41 üzenetére

    A Steadyvideó meg a többi Catalyst-ból elérhető varázsfilter már többször leírtam nem ér semmit, eleve öszvér, szerencsétlen megoldás. Ennek úgy kéne működnie, hogy az AMD kikínálja az API-t amivel ilyesmit a GPU-n lehet számoltatni (ahogy most is teszi OpenCL formájában, de akár a különböző shadernyelveket is ide vehetjük), amire aztán az adott lejátszó gyártója (desktop lejátszó, flash, böngészőgyártók, amit csak akarsz) megírja a saját vackait. A videókártya drivere nekem ne csináljon mást mint hogy minél pontosabban kiadja a képet, ne szabja már el rögtön indulásnál. Majd ha én akarom elrontom az alkalmazásomban. Nem fogok minden videó lejátszása előtt elmászkálni a driver UI-jához bizonyos funkciókat kapcsolgatni, nekem meg azért hogy a családi videómnál a rázkódások felét kiszűri ne kúrja már el a Ryan közlegény megmentésében a csatajelenetet. Ez a dolog így a jelen formájában egy zsákutca, üres marketing buzzword az egész, nem alapelvárás.

    No offense, de azért jó hogy betolod a marketing bullshiteket majd miután mondom hogy nem így van leírod pont ugyan azt amit én csak bőszavúbban (OEM-ek verik az asztalt mert olcsóbb + fogyasztáscsökkentés). :DDD

  • julius666

    addikt

    válasz nuke7 #49 üzenetére

    Az MS-nek nagyon nem érdeke hogy kihaljon a PC-s játékipar, jól tudják ők is hogy az aranytojást tojó tyúkjuk, a Windows, nagyon jelentős részben a PC-s játékiparnak köszönheti hogy ott tart ahol. Ez jól látszik is amúgy a cirkuszon amit a WebGL körül csapnak.

  • julius666

    addikt

    válasz nuke7 #53 üzenetére

    Hivatalosan állást foglaltak. :P
    Nem tekintik halottnak a PC-s játékpiacot, folytatják a jövőben is a platform fejlesztését, sőt, mint kiadó is hoznak ki rá játékokat.

    Csak mivel az MS konzolgyártó meg játékkiadó is, az szintén nem az érdeke hogy elsődleges platform legyen, mert kevesebb pénz van benne, üzleti szempontból jobban megérik a konzolok. Az MS-nek az a cél hogy legyen otthon egy konzolod meg egy Win7-es géped, ők úgy jönnek ki a legjobban. Bármelyik irányba is túlzottan elbillen a mérleg nyelve, biztos vagyok benne meg fogják próbálni visszabillenteni.

Új hozzászólás Aktív témák