Új hozzászólás Aktív témák
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3373 üzenetére
Köszi az infókat, szem előtt tartom és viszek magammal töltőt (habár, amíg nem merül le, nem szerettem volna tölteni, annak pedig az esélye, hogy oda- vagy hazaérve fog lemerülni, nem sok esélye van, szóval szívni fogok, mert útközben ér utol a vég - ezt már könyvelem ).
Egyébkén benéztem a dolgokat; nem 52V-os a pakk, csak 48V (feltöltve olyan 52+V körül van - ez tévesztett meg!). ... emlékeim szerint 52-53V volt teljesen feltöltve (azaz, ez mégis csak 48V-os szett).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3376 üzenetére
Igen-igen, azon is van (48V fölé nem js tudom állítani,...)
A grafikus ikon illetve a százalékos kijelző ér valamit? ... Inkább a feszültséget kövessem figyelemmel, igaz?
A kérdés már csak az, hogy mennyire lineáris a merülés...
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3386 üzenetére
Köszönöm kérdésed... Ma ugye még merítettem (szerettem volna teljesen, de végülis nem jött össze).
Ott tartok, hogy most üresjáratban bekapcsolva 43.xV-ot mutat, de amikor erőteljesen meghajtottam hazafelé, 8-9-es sebességben, 45-50km/h környékén volt olyan, hogy az akkujelző lement egészen "pirosba" 40-41V körülre...
Egyébként 180 megtett kilométernél tartok,...Szerintem bevállalom, hogy holnap hazafelé (ha nem szakad le rám az ég alja), még ezzel jövök haza (35km kb), aztán legfeljebb, ha lemerülne, hát úgy jártam...
Csak kijön még ebből 35km, ha óvatosba veszem ki belőle a szuflát és egyenesen járok, aszfalton...˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3391 üzenetére
Végül reggel esős időt mondtak és nem akartam kockáztatni, hogy elázva és késve érek be, ezért felraktam a vonatra, majd Pesten már csak egy keveset kellett tekernem,...de őszintén szólva, biztos kibírna velem még 30-50km-t (ahogy én használom; sokszor csak alig huszonpár wattig terhelve...), de már nem akartam kockáztatni, így feldugtam töltőre (egyébként sem lenne igazán releváns, mert pár töltési ciklus kell ezeknek a 18650-eseknek (is), mire beáll a valós, kivehető kapacitás).
Itt vettem le és tettem töltőre:
Két kérdésem azért csak lenne:
1. Mi ez a sokat emlegetett BMS alkalmazás?
2. A sok, üresen maradt információkat soha nem is fogja már mutatni az óra? (Vajon azért, mert épített az akkupakk és nem kvázi "gyári", vagy miért?)
- pl. a RANGE-re tippelt még nekem két napja egy távot, de azóta most egy ideje már ismét nem mutat ott semmit,... Ahogy nagyon sok egyéb mezőnél sem).UI: teszek fel nemsokára pár fotót a bringáról (nem kicsi az akku, ez tény, sőt, extra felárért, az én döntésem volt, hogy akkor már, ha lúd, legyen kövér és legyen a nagyobb akku - amit végülis nem bántam meg, mert az a kevés plusz súly vs. +40% kapacitás, ...nem rossz. Nagy távra is bátran el lehet vele indulni, bármikor).
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3391 üzenetére
Íme a bringa, rajta a (valóban nem kicsi) 23Ah-s akkupakk (Sanyo 18650-esekkel állítólag, de nem én csináltam, nem is néztem még bele...).
Ha jól értem, ez a BMS motyó opcionális es vagy beépíti az ember vagy sem?🤔
Szerk.: OK, utánaolvastam kicsit. Ez nem Bafang specifikus dolog. Vagy beépíti valaki vagy nem (szerintem nekem nincs... sőt).
Esetleg linkelnéd nekem, hogy Te milyet építettél be pontosan? Kíváncsi lennék rá... Köszi!
[ Szerkesztve ]
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
axlfsi
veterán
válasz szitaati #3399 üzenetére
Köszönöm!
... közben kiderült, hogy mégiscsak van benne BMS (habár nem bt ), mert rákérdeztem és kaptam fotót az akkupakkról...
Hát, bízzunk a legjobbakban. Engem inkább jobban izgat, hogy a töltő (papíron 3A-s) nincs olyan nehéz, mint egy tábla csoki (10dkgr)... Őszíntén szólva, szívem szerint valamilyen komolyabb töltőt vennék hozzá,...Van tippetek töltőre? Az sem baj, ha 4A-t vagy akár többet is tud (habár, fogalmam sincs, a BMS mekkora áramerősséggel tölt legfeljebb...). Hja, 48V-os akkupakkhoz...
˜”*°•.˜”*°• 𝟚𝟘+ é𝕧𝕖 𝕒 𝕜ö𝕫ö𝕤𝕤é𝕘 𝕥𝕒𝕘𝕛𝕒 •°*”˜.•°*”˜
-
Kroni1
veterán
válasz szitaati #3417 üzenetére
Szia, Köszi a hasznos írást!
Nincs jó bringám sajna, a mostani már kezd széthullani, ezért is akarok egy megfelelőt venni, de ezek az utólagosak nem tetszenek annyira, szofisztikáltabbnak gondolom a gyárilag kialakított rendszert.
Nyilván nekem se célom sokat rákölteni a szervízre, de azért 2 év garival szerintem nem zsákbamacska annyira a bosch motor sem.. Ráadásul az is kiüthető, és az Active Line Plus nem is veszi el olyan hirtelen 25-nél mint a korábbi generációs CX-ek, szép lassan kapcsol ki.
De őszintén szólva egyre inkább hajlok a Dema trekking bringa felé, mert legfőképp ingázásra lenne, azon meg kényelmesebben eljárok, gyárilag sárvédőzött, akksiról kapcsolható lámpa, stb... Ráadásul elvileg 30-ig szép lassan veszi el, és ha minden igaz ezt is ki lehet ütni belőle.. A terepes felhasználás csak hab lenne a tortán, de arra meg később lehet veszek inkább majd emellé egy céljárművet.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz szitaati #3417 üzenetére
Shimano motornál lehet mókerolni. Most már ~500km-t mentem a Merida Esspressoval és nagyon használható gyári márkás bringa is ha Shimano motoros. Most vasárnap Fertő-körnél csak az USA 32km/h limitet használtam, de a kerékátmérő csökkentésével(érték átírásával) lehet menni akár 45km/h-val is. Igaz utóbbinál nem a valós sebességet és megtett utat mutatja. Ez az Unlock ~30€-ba kerül, de bőven megéri.
[ Szerkesztve ]
-
ttrap
tag
válasz szitaati #3487 üzenetére
"Őt az zavarja, hogy mikor gurul a lámpához és már fékkel lassít, aközben nem tud visszaváltani, mert ha teker, a motor is elkezd tekerni. Ezen nem segít a váltószenzor sajnos."
Pont ezen segít. Éppen az a váltószenzor funkciója, hogy amikor érzékeli a váltóbovden elmozdulását, akkor kb. fél másodpercre leállítja a motort. -
ttrap
tag
válasz szitaati #3504 üzenetére
Csak tisztázásként, ezt írta: "Ez akkor jelent problémát, mikor piroslámpánál szeretnék a fékezéssel egyidőben visszaváltani is, h ne a legmagasabb fokozatban induljak majd újra."
Tehát a motoros rásegítés alatti váltás problémája lenne itt a lényeg. Ő ezt a fékszenzorral akarta megoldani, ami lehet is megoldás, viszont a váltószenzor pontosan ezt a célt szolgálja. A motorjára a manual szerint opcionálisan lehet váltó szenzort csatolni, fékszenzort viszont nem. Aztán ahogyan írta, majd megnézeti, hogy tényleg mehet-e rá a váltószenzor. Ha nem, akkor így járt sajnos. Szerintem most már bőven túltárgyaltuk Kroni1 problémáját... -
vtechun
veterán
válasz szitaati #3626 üzenetére
közben eszembe jutott, hogy első kerék hajtással még a fogaskerék és lánc sincs kitéve nagyobb terhelésnek.
Pl. Egy ilyen Benger E City pont jónak is tűnik munkába járási célra.
-
vtechun
veterán
-
torrrent
aktív tag
válasz szitaati #3718 üzenetére
Szia!
Shimano Deore XT láncot vettem és igen cseréltem a hátsó fogaskeréksort együtt érdemes.
Tulajdonképpen nem volt nagy baj a fékkel csak nagyon hamar kopott a betét és nem lehetett a gyárihoz rendeset, jobbat kapni. Teljes rendszer csere lett.
A külső meg azért, mert ennyit bír, kicsit sok volt neki az aszfalt.
A géppel alapvetően semmi baj, nem gagyi. A vázra örök élet garanciát adnak és arra amire én használom tökéletesen elég. Mindenhova ezzel megyek: Város, munka, túra, ügyintézés.
Amit figyelembe kell venni az, hogy amiket leírtam mindenképpen ki kell cserélni, mert kisebb súlyú bringákhoz tervezett alkatrész is van benne.
Aki ért hozzá és türelme van vele babrálni eleinte, átalakítani annak jó megoldás szerintem.(Most egy kicsit hiányoznak a 2,4-es terep külsők annyira jó volt vele dagonyázni a gátoldalban, földúton hasítani egyet legközelebb valami köztes megoldás lesz, ez a Contact plus city ultra aszfaltos)
-
big-J
őstag
válasz szitaati #3945 üzenetére
Szerelt kit hatranyai: Akksi, gazkar legtobbszor nem lesz vizallo, a tervezok olyan hulyek hogy altalaban elobb eg le a motor/vezerlo minthogy a hoszenzor lekapcsoljon (ha van)
Gyari hatranyai: sebesseg valtogatas nelkul gyengekA gyenge szerelt kit ezt a kettot ossze hazasitja.
-
coolabácsi
tag
-
big-J
őstag
válasz szitaati #3960 üzenetére
Ahogy somatom irta, ha nem eleg, a gyari is tud 25 fole menni. Regio+kerekmeret allitassal 35 talan 37ig fel lehet menni. Ezen a szinten mar olyan gyorsan fogy az akksi, hogy nem is erdemes gyorsabban menni vagy gyorsabban haladot epiteni, csak ha smkp erejut, pedalozas nelkulit akarsz epiteni (az elso utan csak olyanokat epitek).
A nem smkp ereju kittekrol meg picivel fennebb leirtam mit gondolok. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz szitaati #3967 üzenetére
Milyen más választásod van? Runner leírta, hogy mi a gond az épített gépekkel. Egy teljesítményszörny helyett, inkább egy SMKP -t vennék és közlekednék vele többé-kevésbé legálisan. Ahány ilyen nagy teljesítményű, épített bringát láttam, mindegyikről ordított, hogy full illegális házibarkács. Még a nyáron mentem együtt egy ilyennel. Akkora kerékagy volt hátul, hogy fogpiszkáló hosszúságú küllők tartották a felnit. Lámpánál állva hagyott. Aztán jött egy kanyargós rész, ahol tempóból ráestem, annyira le kellett lassítania, mert a tömeghez képest se fék, se futómű.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
big-J
őstag
válasz szitaati #4037 üzenetére
Nem neked kell a pincebe osszerakni annyiert.
Ha kínaiakkal rakatod ossze, csak 30% profit + arra ra 30% vam es posta megy ra. Ok tobb tizezresevel kapjak a cellakat, alapanyagot. Nekem csak ~400 dodo volt iden 1.15kw ajtonal.Amugy amit cellat megveszel nkon-tol azt mar elszallitotta nekik valaki, ok levamoltak, es profital rajt az nkon, disztributor, es a gyarto is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #4054 üzenetére
"Komolyan mondom, csak 36 vagyok, de nem gondoltam volna, hogy ide fajul a világ"
Azért irigylem a problémáid, hogy a pedelec tuning a legnagyobb gondod. Bár igazad lenne, sajnos a világ elfajulásának egészen más okai vannak, de ebbe most inkább ne menjünk bele.Ami a pedelec-et illeti van igazság abban amit mondasz, de azért számos ponton nem értek vele egyet. Kezdjük azzal, hogy azt mondod az emberek fele bőven képes akár 25-nél gyorsabban is haladni, önerőből, ráadásul tartósan. Ez teljesen abszurd állítás, ennek annyi a valóság alapja, hogy egy egészséges ember valóban képes akár 30-35-re is felgyorsítani egy átlagos kerékpárt síkon, csak éppen nem tartósan, esetleg egy utca végéig, aztán lóg a bele és levegőért kapkod. Meg az a gyorsítás sem olyan mértékű, egy izmos pedelec pillanatok alatt éri el azt a sebességet. Az emberek hajlamosak túlértékelni a saját teljesítményüket, a valóságban az átlag bringások, tehát nem a nagyon edzettek és versenyzők, hanem a nagy többség, az átlag bringások, nagyjából a 20km/h-ás átlag sebességeket nem szokták elérni hosszabb távon, de még közepes távon sem. 15-16-18 km/h átlagokat tekernek. Esetleg 20 mondjuk, de akkor már a sportosabban tekerők közé tartozik. Egy stabil 25-ös átlaggal már gyorsabb vagy mint a bringások legnagyobb része. Főleg ha emelkedők is vannak. Akkor ha csak ezt nézzük mire nem elég a 25? Annyiban persze igazad van, hogy egy egészséges és biztonságban kerékpározni tudó embernek kicsit zavaró lehet a 25-ös korlát pl hosszabb sík utakon, városban, de ez is főleg azért, mert a pedelec-el könnyedén gyorsít és feltűnő amikor vége a segítségnek. Rengeteg olyan ember ült pedelec-re, akiknek közük nincs a kerékpározáshoz, nincs stabil, biztonságos kerékpár kezelési tudás, esetleg idősebbek, gyengébb reflexekkel. Majd ráülnek egy olyan bringára, amivel pár pedálcsapásra 35-el meg 40-el mennek. Ez valóban jelenthet veszélyt, erre ezek az emberek nincsenek felkészülve. Külföldön ahol milliós nagyságrendben adtak el pedelec-et, számos halálos baleset volt ebből! Már eleve az is kifogásolható, hogy a hagyományos kerékpárokra nem kötelező legalább egy KRESZ vizsga, most akkor abszolút bárkinek a kezébe adjunk segédmotoros kerékpár teljesítményeket? Azért nem értem a problémád, mert ha erre van igény, hogy egy ember 40-el tekerjen a pedelec-el, akkor arra is van lehetősége. Ezt nem vették el az emberektől, csak jogszabályokhoz kötik, legalább segédmotoros jogsi, biztosítás és motoros bukó. Mi ezzel a probléma? Szerintem az is üdvözlendő, hogy egyáltalán a sima pedelec kerékpárnak minősül és semmihez nem kötik, bárki használhatja! Persze jobb lenne egy US régiós 32km/h, igen ideálisabb lenne, akik biztonságban tudnak használni 25-ös pedelec-et, meg úgy általában kerékpárt, azoknak nyilván a 32-vel sem lesz gondjuk. De full kezdőknek, mamiknak, papiknak, gyerekeknek stb kapásból 45-ös S-Pedelec kissé túlzás, ezt azért szabályozni kell.
BUÉK mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz szitaati #4056 üzenetére
Azzal értesz egyet ami jólesik, de szerencsére azért vannak jogszabályok, amik valamilyen szinten meghatározzák a normális életet és próbálják biztonságossá tenni. Ezt nem is igazán tudom értelmezni, hogy mi az, hogy senki nem tekerhet 40-el? Hát tekerjél, akár 60-al is. Senki nem fog benne megakadályozni. De vannak járművek amik vezetői engedély kötelesek. Persze megteheted, hogy engedély nélkül használod, de akkor viseld a következményeket ha elkap a rendőr. Szerintem Te lebecsülöd ezeknek a korlátozás nélküli pedelec kerékpárok a teljesítményét, ezért nem igazán érted, hogy miért nem lehet velük korlátlanul száguldozni. De akkor ilyen erővel robogóra, kismotorra, esetleg 125 köbcentisre se kéne jogsi meg KRESZ ismeret? Az 50 köbcentis motor is elvileg 45-nél korlátozva van, miben más az mint a 45-ös pedelec? Ezek már nem biciklik. Nem tudom ezt a logikát megérteni, ne haragudj. A közlekedés nem játék. Én különösképpen üdvözölném ha akár már az általános iskolai tananyag része lenne a KRESZ oktatás. Pláne úgy, hogy egyre többen bicikliznek. Nem tudom ez miért lenne probléma? És igen, a gyalogosnak sem ártana ha ismerne pár alap közlekedési szabály, épp ezért kéne már az oktatási rendszernek is tartalmaznia. Abban igazad van, hogy parttalan vita, mert olyan szinten eltérően gondolkodunk ebben a kérdésben, hogy kár is ezt ragozni. Meg amúgy sem mi döntjük el ezt a kérdést. Viszont az senkinek sem lenne jó, ha a túl sok szabályszegés miatt a 25-ös pedelec-et is kiveszik a kerékpár kategóriából.
/PepsiBéla/: Köszi!
Megöli a sportélményt? Ezt csak úgy gondolod, feltételezed vagy alapos tesztelés után mondod? A sport élményt abban az esetben tudná megölni, ha nem lehetne rajta állítani a rásegítést és állandóan túl sokat segítene. De ezek nem így működnek, akár ki is kapcsolhatod, sík úton hosszabb túrán ajánlott is, illetve több fokozatban állíthatod és . Néhány rendszer esetében, mint pl a Shimano is, mobiltelefonról tudod beállítani az adott a motor karakterét, be tudod úgy is állítani, hogy alig észrevehetően épp csak egy kicsit segítsen, pont amennyit kell az útviszonyoknak és az edzettségednek megfelelően. Nagyjából 20 évet montiztam, biztos lehetsz benne, hogy nem akarnék magamnak olyan bringát ami megöli a sportélményt. És nem is lehetne ezeknek akkora sikere, ha megölné. A valóság az, hogy pont az ellenkezője igaz, növeli az élményt, és sokkal többször veszed elő a bringát is, mert annyira élvezetes. Nyilván én most itt nem foglak tudni meggyőzni 1-2 kommentben, hogy ez mennyire másképp van a valóságban mint gondolod, nem is célom, de ha teheted próbáld ki egy nagyobb túrán.
Lehet kölcsönözni. -
hroberto
veterán
válasz szitaati #4054 üzenetére
Sajnos az EU, élén Németországgal túlzásba viszi már a szabályozást lassan az élet minden területén, de főleg a közlekedés terén.
Betarthatatlanok lassan az előírások, az emissziós normák miatt szar autókat kénytelenek gyártani a gyártók, amiknek jóval kevesebb lesz a futásteljesítményük (kis lökettérfogatú feltöltött motorok, DPF, stb..).
Bizonyos motor gyártók inkább nem is forgalmaznak egy-két típust az EU - ban, mert horrorisztikus összegbe kerülne kifejeszteni az előírásoknak megfelelő motort amit ezek az agyhalott idióták kitalálnak.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotók, videók mobillal
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Társasjáték topic
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Notebook hibák
- További aktív témák...
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i7-1370P MX550 32GB DDR5 512GB NVMe SSD gar
- Predator TRITON NVIDIA RTX 2060 6gb i7-10750H 16gb ram 1tb ssd Display 240HZ
- Xiaomi Redmi Note 10S 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi 11T 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó OnePlus 8 PRO 12/256 GB zöld + AJÁNDÉKOK
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen