Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sztenn

    tag

    válasz Sztenn #6026 üzenetére

    Ha valakinek a bringája hasonlóan furcsa hangot adna ki magából, mint ahogy nálam volt és nem tudja mi okozza (furcsa pittyegés, kicsit mintha a gumi hozzá érne valamihez menet közben), annak ajánlom megnézni a kerék szelepeinek a rögzítő csavarját, hogy rendesen be van-e tekerve. Nálam nem volt és 2 hétbe telt mire rá jöttem. :))

  • jilian

    addikt

    válasz Sztenn #6105 üzenetére

    neeee :D

    én is hallottam valami nyomi pittyegést állandóan és kajakra nem tudtam én sem beazonosítani...gondoltam valami szenzor a motorban.
    És most , hogy rájöttél, tényleg azóta nem hallom amióta tubeless-re álltam át.
    :R :C

  • StLui

    veterán

    válasz Sztenn #6214 üzenetére

    A teló szervizeknél nehogy arra várj, hogy észreveszel valamit, akkor már késő. Amúgy nálad fél évente kisszervíz, évente nagyszervíz tuti kéne a teleszkópra hátsó tagra. (amennyiben fully-ról beszélünk) Ha valami trekking akkor nem tudom.

    Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Sztenn #6217 üzenetére

    A Te bringád azért nem emészt fel olyan összegeket szervizre mint egy prémium fully, de érdemes figyelni pár dologra. A villa karbantartást igényel, ezek az alkatrészek akkor jelzik a hibát a felhasználónak ha már rég túl vagy a kötelező szerviz intervallumon. Ezt megvárni nem érdemes, mert ha sok kosz bejut és elfogy a kenés, megkopik a becsúszó és a persely is. Utána gyakorlatilag kukázhatod a villát. A gyár viszonylag szigorú, 50 üzemórás kisszervizt és 200 órás nagy szervizt ír elő minden teleszkópra. Ezeket szélsőséges felhasználás mód mellett illik is betartani, de átlag felhasználás mellett az 1év vagy 2000km-es kisszerviz teljesen ok. Nagy szervizt 3 év vagy 5/6 ezer km/év után szoktak csinálni. Illetve ha bármilyen hibajelenség van, pl kirepedezik egy szimmering, túlzottan kihordja az olajat, vagy levegőt ereszt, akkor is érdemes nagy szervizt csinálni.
    Ezen felül évente érdemes fékolajat cserélni, akkor is ha amúgy a féked jól működik.
    A fékbetétek kopását is érdemes figyelni, mert a kopott fékbetét pillanatok alatt megeszi a tárcsát. Láncnyúlást is érdemes figyelni, mert gyorsan fogynak a láncok a 12 sebességes rendszereken, akár 1000-1500km alatt, utána pillanatok alatt megeszi a sort is.

    A prémium fully-k meg megint más kategória, ott egyből 2db teló van, vannak váz forgáspontok, drága gumik, gyorsabban fogyó fékbetétek, féktárcsák és ha sokat mész hegyre, akkor gyorsabban kopó hajtás is. Ezek tényleg nagyon nagy költséget tudnak jelenteni. Amikor valaki megvesz egy több milliós bringát, akkor nagyon drága alkatrészek halmazát vásárolja meg. Nyilván nem a filléres alkatrészekből jön össze egy több milliós árcédula. Ebből adódik az is, ha valamit cserélni kell, akkor az általában drága lesz. Az ebike világa bevonzott egy csomó olyan felhasználót is a kerékpározásba, akik vagy nem bringáztak előtte, vagy csak valami filléres vacakkal jártak, amire kb 0-5000 ft között költöttek. Ezek után hidegzuhanyként érheti őket a magas szerviz költség. Sokan azt gondolják, hogy a bringa alapvetően egy olcsó közlekedési eszköz, ami sok esetben így is van, viszont ha prémium gépet veszünk, akkor a fenntartás is prémium lesz. Pedig a józan paraszti ész azt diktálná, hogy a drága bringa azért drága mert annyira megbízható és tartós. Ez részben így is van, csak karban kell tartani, ami viszont drága.
    Egyébként nagyon sok ebike-ot adnak el úgy, hogy a karbantartásokról mélyen hallgatnak a kedves eladók. Vagy azért mert maguk sincsenek a toppon szakmailag, vagy mert így többet el lehet adni. És az első szervizben szembesülnek a magas költségekkel. Szerintem ha közlekedni, munkába járni is kell a bringa, akkor az egy nagyon rossz stratégia, hogy veszünk egy prémium gépet. Márpedig ezt sokan megteszik, főleg ebike felhasználók. Hosszútávon ez sokkal költségesebb lehet mintha valami olcsó benzines robogóval járnának. Ingázásra olcsón fenntartható bringa kell, 9-es váltórendszer bőven elég, merev vázzal stb.

    Egyébként ha a munkadíjakat nézzük, még mindig olcsóbb a kerékpár szervizek díjszabása mint egyéb szakmunkák esetén, persze egy nagy szerviz alkalmával akkor is össze tud jönni egy szemmel látható költség munkadíjra, az alkatrészekről nem is beszélve. Egy prémium fully ebike-ra, simán rá lehet költeni évi 150-200 ezer ft-ot ha rendesen használva van. Ezzel számolni kell.
    Prémium ebike-al napi szinten közlekedni kb az a kategória mintha ezt egy sport autóval vagy valami ritka veteránnal tenném, amihez horror az alkatrész. Nyilván nem fogja megérni.

    sz.zs.:
    A motion control lock egység volt eltörve anno a villádban, azt kellett cserélni. Kis pontosítás, 1,5mm-től cserések a féktárcsák. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák