Új hozzászólás Aktív témák
-
nagylaci32
tag
válasz tknof1871 #6298 üzenetére
Van már oldható tengelykapcsolós középmotor. Pl. ez a Mavic X-Tend: https://youtu.be/eDG8OmIbjlE
A kuplungnál is érdekesebb, hogy apró ciklohajtóművel oldják meg a fordulatszám illesztést, így nagyon kompakt lett a szerkezet és valószínűleg ezzel nagyobb hatásfokú is, mint a hagyományos, több fogaskerék áttételt használó középmotorok.[ Szerkesztve ]
-
nagylaci32
tag
Felvilágosítana valaki, hogy a hagyományos kerékpárt miért hívják "analóg"-nak? Ahogy én tudom, semmi köze nincs a hagyományos/mechanikus/emberi erővel hajtott jelentéshez.
-
nagylaci32
tag
válasz Somatom #6367 üzenetére
Ha mindenáron jelzőt akarunk tenni a normál bicikli elé, akkor szerintem a "mechanikus" a legjobb kifejezés. (A "hagyományos", "manuális" is megteszi.) De nem lenne jobb meghagyni a kerékpár szót a hagyományos jelentésében és a segédmotoros kerékpárokat megkülönböztetni tőlük? Rájuk lett kitalálva annak idején a "moped" kifejezés. (Aztán elkezdték összevissza használni mindenre, aminek már pedálja sincs. Később már a négykerekű is lehetett mopedautó...) De manapság az "ebike" és a "pedelec" kifejezés jól leírja a különbséget a normál kerékpártól.
Nem úgy mint az "analóg" kerékpár, aminek szerintem továbbra is annyi köze van a hagyományos bringa jelentéshez, mint az "akusztikus" biciklinek. Ezeknél szerintem értelmesebb lenne az, "unplugged"- és a "vezeték nélküli" bicikli kifejezések is. Szóval továbbra is érdekel, hogy ki miért (milyen értelemben) használja az "analóg"-ot. -
nagylaci32
tag
válasz Somatom #6377 üzenetére
Gyors utánajárással a slusszkulcs az a (gyújtás) vége kulcs. (forrás)
A defekt pedig jelentésszűküléssel létrejött szó: (levegő) hiány (az abroncsban). (forrás)
Tehát ezek a példák okkal és nem "mert csak" jöttek létre.
Illetve jelentős különbség még, hogy tapasztalatom szerint ezeket a szavakat a magyarul beszélők értik, míg az "analóg biciklit" egyelőre csak egy nagyon szűk réteg, a segédmotoros bringások használják. Egyelőre nem találkoztam olyannal, aki tudja is, hogy miért így hívja, de nagyon érdekel. -
nagylaci32
tag
válasz sebgutkopf #6431 üzenetére
Pedeleccel is mehetsz 25 km/h fölött, ha képes vagy saját erőből. Arra is 30 km/h a megengedett legnagyobb sebesség lakott területen kerékpárúton. Hogy miért csak 25 km/h-ig engedik, hogy besegítsen? Valószínűleg ez egy olyan kompromisszum, hogy ne legyen veszélyesen nagy különbség az átlag bringás átlagsebességétől. Emelkedőn a kerékpárosok közel sem mennek 30-cal, míg 250 W segítséggel a pedeleces valószínűleg tudna. A pedelec céljának inkább a kényelmesebb kerékpározást tekintették, nem pedig a gyorsaságot. Szerintem valami ilyesmi gondolatmenet volt a szabályozás kialakításánál.
-
nagylaci32
tag
válasz Runner_fxr #6502 üzenetére
"maga a villanymotor 250Nm nyomatékot és 2600W-ot tud"
Honnan van az infó? Hogy érted, hogy a villanymotor 250 Nm-t tud? A fogaskerék áttételek utáni nyomatékra gondolsz, igaz? -
nagylaci32
tag
A Connex gyártó ebike-hoz való láncait patentszemmel árulja.
-
nagylaci32
tag
válasz Runner_fxr #7193 üzenetére
"De ez attól is függ, hogy mekkora a testsúly. Egy 60 kilós ember nyilván messzebbre repül adott sebességről mint egy 90 kilós..."
Alapvetően a tömeg nem számít a röppályában. Ha figyelembe vesszük a légellenállást, akkor igen, de kerékpárnál szerintem ez elhanyagolható.
-
nagylaci32
tag
válasz trialboj #7592 üzenetére
Elméletben az a biztos légtelenítési megoldás, ha a teljes folyamat alatt túlnyomás van a rendszerben. Emiatt jobb inkább átnyomni az olajat, mint átszívni. Szíváskor a nyitott részeken levegő is bekerülhet. Valószínűleg ez történt.
Ha alulról felfelé átöblíted újra a teljes rendszert, miközben úgy forgatod a féket, hogy lentről felfelé mindig a legmagasabb ponton legyen a féknyergen, majd a fékkarban is a furatok, akkor nem tud majd sehol megrekedni a levegő. Érdemes lehet még a folyamat közben megmozgatni a dugattyúkat is.
Talán van ennek egyszerűbben elvégezhető, gyakorlatiasabb módszere is, de ez biztos működik. -
nagylaci32
tag
válasz pècsimunkás #7670 üzenetére
Pedig a hátsó agy pozíciója kihatással van a váltásra is. Biztos, hogy ugyanabban a pozícióba lett visszaszorítva a kerék? Nem lehet, hogy valami elgörbült? (pl. a tengely vagy a váltótartó fül)
Egyébként hogy lazult ki az a gyorszár? valami beleakadt és kinyitotta? -
nagylaci32
tag
Én ott látom a Pinion új középmotor és váltórendszerének az előnyét, hogy egy ilyen rendszerrel nincs szükség vékony, váltós láncot és lánckerekeket használni. Lehet bitang, egy sebességes rendszert használni, amit merev vázaknál könnyen teljesen be is lehet burkolni, így jócskán megnövelve a lánc karbantartásának periódusát és a teljes hajtásrendszer élettartamát. Sokan örülnének, ha elég lenne 10-20 ezer kilométerenként láncot cserélni.
Előnye még, hogy könnyű és szimmetrikus (merev) hátsó kerék használható hozzá. Nincs sérülékeny hátsó váltó.
Majdnem minden előny jelen van egy középmotor-agyváltó kombinációnál is, de ha jól tudom a hagyományos agyváltók nem igazán bírják a rásegítés+emberi erőt. A nem hagyományos, fokozatmentes agyváltóknak pedig jelentősen kisebb a hatékonyságuk.
Azzal a véleménnyel nem értek egyet, hogy egy csapágycserének rutin feladatnak kellene lennie. Szerintem inkább úgy kellene gyártani az ilyen egységeket, hogy a csapágycsere ne legyen szükséges, ha karbantartják a kerékpárt. Ha 50 000 km-erenként mégis ki kell cserélni és ezt egy szakműhely el tudja végezni, az szerintem már elég.
Ezen előnyök ellen fel lehet hozni, hogy az árkülönbségből mennyi lánc és lánckeréksor vásárolható, de talán valakinek megér ennyit a kisebb karbantartásigényű, strapabíró rendszer. -
nagylaci32
tag
Igen, megfelelő áttételezéssel ezt lehet biztosítani, csak az nem biztos, hogy azzal az áttétellel képes leszel megmászni egy meredek emelkedőt.
Pl. a Rohloff itt azt írja, hogy 130 Nm-t bír. Egy 100 kg-os ember egy 175 mm-es hajtókaron 175 Nm-t hoz létre csak azzal, ha elindulásnál rááll a pedálra. Ha ehhez még hozzájön a motorból mondjuk 65 Nm, akkor ez már 240 Nm az első lánckeréken. Ehhez minimum kell egy 1:1,85-ös áttétel, hogy ne tudja túllépni a megengedett értéket. A Rohloff valószínűleg a legerősebb agyváltók egyike.
"...az agyváltónak tök mindegy, hogy az adott sebességhez szükséges nyomatékot ember adja-e le, vagy ember+gép."
Ha az a célunk, hogy egy adott sebességet tartsunk, akkor ez igaz. Ha viszont teljes erővel akarunk haladni/gyorsítani, akkor számít, hogy mekkora nyomatékra képes az ember és rásegítés együtt. -
nagylaci32
tag
Ha legközelebb motorozol, próbáld ki egy biztonságos helyen, hogy nagyobb sebességgel a kormányt elengedve próbálsz irányt változtatni. 90-nél szinte semmit nem ér a súlypontáthelyezés, önmagában azzal nagyon lassan lehet bedönteni és irányváltoztatásra bírni a motort. A kormányt használva kell kivezetni a kerekeket a súlypont fölül (ellenkormányzás), ahogy ebben a videóban bemutatják: [The Counterintuitive Physics of Turning a Bike]
Ha valakit részletesebben érdekel, akkor ez egy nagyon jó videó a témában: [Most People Don't Know How Bikes Work]
Emellett az igaz, hogy nagyobb sebességnél nagy kormánymozdulatok nem kellenek és nagyon veszélyesek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- Hobby elektronika
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Diablo IV
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Exkluzív órák
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...
- IPhone 14 Pro max 128GB gyári független 100% hibátlan
- IPAD PRO 11" 2018 1.GEN 64GB GYÖNYÖRŰ ÁLLAPOTBAN, WIFI + CELLULAR , GARANCIA, BESZÁMITÁS,
- Samsung Galaxy Tab S9 FE+ (WiFi) Számla+gari
- MacBook Air Retina M1 13.3" - Late 2020 16GB/256GB SSD, 222 töltés, számlával, üzletből, garanciával
- LG OLED55C27LA 2 Év Gyári Garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs