Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szebe

    őstag

    válasz BiP #26849 üzenetére

    rengeteg az AAs rendszámú tényleg új kocsi (nem a 20éves roncs kapott új rendszámot).

    Itt azért megnézném a statisztikát, hogy ebből mennyi a magánszemély, meg mennyi a céges vásárlás.
    De ja, ezek simán lehetnek olyanok, amik 1 éve lettek rendelve, de csak most jöttek meg, és állnak forgalomba.

    [ Szerkesztve ]

    "ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"

  • KROK640

    veterán

    válasz BiP #26849 üzenetére

    Persze, akad viszonylag sok AA-s rendszámú is, de érdemes megnézni, hogy azok is milyenek, illetve sosem tudhatod, mennyi hitel van rajta.
    Itt a faluban pont az új rendszám bevezetésekor feltűnt egy Mercedes 190 (1982 és 1993 között gyártották, tehát már a legújabb is 29 éves) AA-s rendszámmal. Hirtelen azt hittem, hogy egy német rendszámos veteránt látok, aztán láttam, hogy semmi csak egy újként forgalombahelyezett minimum 29 éves autó. Mondjuk jól néz ki. Korábban nem láttam az utóbbi hónapokban meg hetente párszor.
    Persze, itt sosem a netto 1,5-2Millásokkal van a baj (bár van olyan ismerősöm aki netto 1M-et keres havi szinten, és sír az infláció miatt, hogy most mennyivel szarabb lesz neki), hanem azokkal akik nagyzolásból tolják, VALÓS igényeiken felül. Ahogyte is írtad.

    "Sokan meg azért vesznek, hogy a készpénzüket ne vigye el az infláció." - ne is mondd, épp múltkor a boltban gondolkodtam, hogy spórolni kéne, ugyanakkor amit megspórolok elviszi az infláció, lehet h inkább jól be kéne vásárolni ... gondoltam magamban, és már pakoltam is a konzerveket a kosárba. XD
    De elég ha arra gondolok, hogy 2021 március 1-én vettem alaplap, CPU, RAM és HDD komponenseket 142460ft-ért, most azonban már 183059ft-ba kerülne ugyanez. Konkrétan 40 ezerrel drágább lett ugyanaz a build, ami akkor a legújabb volt, mostanra meg kijött két új generáció (11-12th gen), sőt gyakorlatilag a harmadik is a nyakunkon van.

    "Sok ember bezsúfolva a betondzsungelbe, csak le van kerítve, meg közel a duna. De ettől még ugyanúgy egymás szájában laknak, mindezt jó drágán" - Debrecenben ugyanez, (csak nincs közel a Duna) a Párizsi Udvar 1-3, a KV lakópark, vagy akár a Tisza Istvánon épülő lakóparkok (élen az "Arany Residence"-el), de ezeknek még extrába ott van az is, hogy az összes nagyon forgalmas 4-6 sávos út mellett van. Ettől persze még méregdrága, hiszen a csendes környezet hiányát, a "belváros szívében" és hasonló lózungokkal el is lehet feledtetni.
    Azt várom már, mikor esik le valakinek, hogy frankónm felújítva a 40-50 éves panelek is eladhatóak lesznek "belvárosi prémiumlakás"nak. Na akkor jön el az a pillanat, amikor végképp csak álom lesz a saját városi lakás a középosztálynak is.

    Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...

Új hozzászólás Aktív témák