Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga997

    őstag

    válasz Hombár Jenő #35 üzenetére

    Már az is nagy előrelépés lenne, ha az 50-90-130-at betartatná valami, az talán nem lenne annyira lényeges, hogy az utcaseprő kézikocsiján levő 30-as tábla mellett el lehet-e menni ötvennel vagy sem.
    Persze, nehéz is ezt az egészet magyar viszonyokra adaptálni, vagy akár még csak elképzelni is; talán ezért is hőbörögnek ilyen sokan itt ellene. Ha viszont angliát vagy főleg skandináviát nézzük, ott lényegesen könnyebben bevezethető egy ilyen rendszer, és nem azért mert ott mindenki birka lenne, hanem egyszerűen mert jóval kevesebb embernek jelentene ez korlátot. Míg magyarországon tízből kilenc ember megszegi a szabályokat, mondjuk svédországban az arány pont fordított. Nálunk 90% elnyomó, megnyomorító intézkedésnek venné egy ilyen rendszer bevezetését, ott ugyanennyien kényelmi szolgáltatásnak: nem kell nézni a kilóméterórát, a kocsi majd lelassít magától. Pláne, hogy akár 1 megúszott traffipax bírság után már be is jönne az ára. (És ne kételkedjünk abban, hogy ott az ilyesmit nem lehet megúszni. Csak próbána meg valaki Stockholmban utolsó utániként még átmenni a piroson vagy vészvillogóval beparkolni másodikként valahol: budapesten viszont ezek teljesen üzemszerű dolgok.)

Új hozzászólás Aktív témák