Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fatpingvin

    őstag

    jaj ne már... annyira reméltem hogy ez a hátlapon tápcsatlakozós hülyeség meghal a bölcsőjében, erre elkezdenek vele OEM konfigokat építeni. legalább nem dobozosként megy.

    A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

  • fatpingvin

    őstag

    válasz Synthwave #7 üzenetére

    nem hülyeség hanem indifferens, ezt a szellőzéses mítoszt meg már sokrendbelileg megcáfolták.

    a hülyeség az hogy egy értelmetlen célért olyan újításokat találnak ki amik a korábbi szabványokkal sehogy nem kompatibilisek.

    A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

  • fatpingvin

    őstag

    válasz Synthwave #10 üzenetére

    ez egy vélemény, amivel nem akarok vitatkozni. praktikus haszna viszont approx. zérus, cserébe ha valamit cserélni kell ahhoz esélyesen csak típusazonos alkatrész lesz jó. tudom, OEM, de szempont.

    arról meg vitatkozhatnánk, hogy jó-e az az irány hogy a funkcionalitást az "esztétika" alá rendeljük, de ahogy az RGB-s elmebaj kapcsán is már láttuk, eléggé parttalan vita volna.

    a levegő, meg ahogy felettem is írták, nem kötöttpályás dolog, egy ilyen felépítésű buildben két dolog számít: az átmenő térfogatáram, amit ugyebár áramlástani alapismeretekkel belátható hogy ilyen áramlási sebesség mellett gyakorlatilag az se befolyásol érdemben ha a gépházba bedobsz pár pingponglabdákkal töltött krumplihálót, csak a belső légtérfogatot csökkented vele.
    a másik a tényleges fázishatárokon történő hőátadás hatékonysága, azaz hogy a hűtőrendszer lamellái milyen hatékonysággal tudják átadni a hőt a levegőnek. ez viszont már a hűtőnek a saját, "belső" kialakításán múlik, ha nem zárt rendszerben van (és ugyebár nem abban van mert az átfújó ventik cserélik a belső térben a levegőt) onnantól majdhogynem édesmindegy hogy mi van körülötte.

    lehet hogy valamikor csinálok erre egy kísérletet, talán meggyőzőbb mint a műszaki evidenciák...

    A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

  • fatpingvin

    őstag

    válasz bunfi #15 üzenetére

    ezen az áramlási sebességen, amit 3-4 házhűtő venti létre tud hozni, nem számottevő a turbulencia. ne keverjük össze a szerverekkel, ahol ténylegesen légcsatornák vannak kialakítva és a chassis venti egyben a hűtők lamelláin a turbulens áramlásért is felel.

    ez meg hogy elakad, pangó részek... erre írtam amit írtam, a levegő nem kötöttpályás dolog, ez áramlástani szempontból nem releváns, valamint logikusan végigondolva mi van ha egy rekeszben nemigazán van légcsere? ha az egyénileg melegedő alkatrész körül egy helyi ventilátorral megoldod a turbulens áramlást, valamint teljes légtérfogaton a még bőven lamináris áramlással járó légcserét akkor már jó vagy.

    amiket írtok azok teljesen helytállóak... ennél nagyságrendileg gyorsabb és nagyobb volumenű közegáramlásnál. ha a műszaki életből akarsz példát, nézz körül az 1U szerverek környékén. egy civil használatra szánt asztali gépnél ezek egyszerűen még nem kerülnek elő.

    tényleg fogok demonstrációt csinálni mert ez céltalan szószaporítás így.

    A tipikus munkafolyamat legjobb tesztszimulációja a tipikus munkafolyamat. A "napi anti-corporate hsz"-ok felelőse :)

Új hozzászólás Aktív témák