Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #06658560

    törölt tag

    válasz bambano #12 üzenetére

    Tisztában vagyok vele. Viszont az mint szellemi termék nem az övéké, nem az ő produktumuk hanem az autógyáré, akitől csak a használati joghoz jutnak hozzá. Szellemi termék a magyar járműértékesítőknél mint olyan nem keletkezik, amit védeniük kell.

  • #82729984

    törölt tag

    válasz bambano #12 üzenetére

    Na hát ezen szoftverekben a szellemi érték kvázi egyenlő a nullával. Semmi másról nincs szó, mint hogy az autók központi vezérlőjével lehet kommunikálni a megfelelő csatolón és protokolon keresztül, ilyet megirni szinte bárki képes, lásd tömérdek obd app a google playen, megveheted ezer forintért.

    A trükk az, hogy a szabvány által előirt pár darab kódon kivül az autó gyártók még használnak kb. 200 más kódot is, amihez viszont nem adják ki a dokumentációt, igy nem tudod használni (mert nem tudod hogy a visszaadott érték mit jelent, illetve hogy mit állít be). Sportszerü nehezítésként kb. autógyáranként és azon belül is autótipusonkét, sőt gyártási év alapján is eltérő kódtábla van.

    Na ez kerül sokszázezer illetve millió forintba a szoftverben (a szoftver gyártója megveszi ezt a dokumentációt a gyártótól hasonlóan aranyárban). Ami természetesen egy óriási lehúzás az autógyártók részéről.

    A többiben egyetértünk (aki illegálisan szerzi meg előnybe jut), de egy olyan korban amikor már lassan a kerékcsere után is számítógépre kell kötni az autót és összepárosítani hogy beinduljon, akkor ezeknek a szoftvereknek fillérekbe kéne kerülniük (és jól picsán rúgni az autógyártókat).

Új hozzászólás Aktív témák