Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #14 üzenetére

    Vagy te tévedsz, esetleg a "use case"-ünk különbözik jelentősen. A 2060 ugyan nem volt annyira drága, cserébe legtöbbször nem elég 60fps-re FHD-ban RT mellett DLSS nélkül(más szóval: tud RT-t de minek?***), de pl a 2070 az vagy 30-40e-rel került többe mint a nála picit gyorsabb RX5700XT(a 2070S pedig ugyan gyorsabb nála, de még többel drágább), az RTX30x0 széria pedig átlagosan egy kategóriával kerül többe, mint a vele összevethető erejű Radeon.
    Hogy ne lenne szabad szemmel látható különbség? Úgy, hogy nagyítóval se nagyon látni.
    4K felbontásról beszélek, Ultra Quality FSR beállítás mellett, amivel a tesztek alapján az extra fps nagyobb része már realizálható. És különbség alatt minőségbeli különbséget értek, nem konkrét képernyő-tartalom különbséget(bocs, ha eddig nem volt elég világos, my bad...).
    Ugyanis nem minden különbség hízelgő a DLSS-re nézve, ami létezik pixeltartalomban: hogy mást ne mondjak, FSR nem okoz ghostingot és jó pár játékban a DLSS kép nekem túlélesítettnek tűnik, ami már csak azért is fura, mert a tesztek többségében pont az ellenkezőjét írják(ami eléggé megtépázza nálam a tesztek hitelességét). Az FSR-nek meg van más negatívuma...

    A másik kedvenc érvem, amit DLSS fanoktól hallok, az az hogy hát a DLSS az machine learning-et is használ, hát hogy ne tudna többet... erre mondom, hogy volt szerencsém jó pár évet a machine learning egyik élharcosánál(IBM) tölteni, és nyugodtan ki merem jelenteni, hogy a machine learning(meg a "cognitive") az esetek nagy részében egy marketing buzzword, önmagában attól semmi nem lesz jobb, ugyanúgy képes rontani, mint javítani a végeredményen. Tehát az, hogy az FSR nem használ AI-t, önmagában nem jelent semmit a minőségére vonatkozóan. Ha használna, se biztos, hogy jobb lenne, de lehetne akár rosszabb is.

    Értem én, hogy a DLSS hívei nem szeretnek 4K-ról beszélni, hanem inkább QHD/FHD-felé terelnek, egyes vérmesebbek pedig még a 320p/240p-vel is előhozakodnak, ahol bár látványos a DLSS minőségelőnye, de pont leszarja a gamerek 99,99%-a, mert még mobiltelón se játszik olyan felbontáson.

    És hogy ide is leírjam, ahogy már több más helyen is tettem: én nem vagyok FSR hívő, se DLSS hívő, a magam részéről a pokolba kívánom az összes trükkös felskálázást, azzal együtt, hogy sajnos a mai elcseszett RT implementációk miatt gyakran szükséges rossz a használatuk, mert a VGA-k egyelőre nem tudják tartani a lépést az RT miatt megnőtt teljesítmény-igénnyel. Ha meg nincs RT bekapcsolva, akkor duplán utálom őket, mert alkalmat adnak a játékfejlesztőknek a flegma programozásra és optimalizálás-spórolásra, ahogy te is említetted a #8-ban.

    Ezzel együtt sem azt mondom, hogy a DLSS2 nem jobb az FSR-nél valamennyivel(különösen QHD/FHD-ban illetve alatta), csak azt, hogy 4K-ban nem annyival rosszabb, hogy az látszódjon játék közben, FHD/QHD-ban pedig a natív felbontású renderelést részesítem előnyben.

    Mellékesen jegyzem meg, hogy nem feltétlenül az az FSR jóságának a mércéje, hogy hogyan néz ki egy 2070-en(vagy bármely más GeForce-on) futtatva...

    ***: nem sok tesztet láttam DLSS2-vel amiben 2060 szerepelt volna, lehet hogy az újabb driverekkel javult a helyzet - bár az ára meg közben fölment az égbe a többi VGA-val együtt

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák