Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #18 üzenetére

    Bocs, erre most nem reagálok, ennyi sületlenség egy helyen megfeküdte a gyomrom, kisregény-léptékű erőfeszítést nem ér meg ez nekem(már az előző hsz-em közben is lejárt a session)...lusta vagyok, na. Talán holnap, ha felhúzom magam...
    Nem szoktál te ennyit terelni...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz b. #18 üzenetére

    No jó, sikerült kellően felhúznod. Akkor nesze, olvasgasd, de mielőtt megint előveszed a mantrát válaszul, vedd elő a józan eszed is kicsit...

    1. "De ugye az meg van hogy DLSS ről van szó a hozzászólásomban tehát hogy jön ide az RT pédául DLSS nélkül vagy az FPS szám?"
    Az ugye megvan, hogy RT nélkül nem lett volna DLSS talán soha(a 4K térnyerése ellenére)? A DLSS egy válasz arra, hogy az RT megeszi az fps-edet(látod, még az fps-sel is összekötöttem). Az, hogy RT nélkül is használható, pusztán melléktermék, és a 4K-ban gyengébb VGA-val játszók vagy magasabb fps-re vágyók csak örülnek neki.

    2. "az RX 5700 és 5600 ami a 2060-2070 generációja nem tud se RT-t sem DLSS-t cserébe a 2060 tudja mindezt és az FSR-t is"
    Csak nem azt gondolod, hogy ez érdem volna? Az, hogy az NV csak zárt technológiákban gondolkozik az AMD pedig többnyire szabványos, de legalább is nyílt technológiákban? Egyébként de, tud az RX5xxx széria is RT-t, csak nem hardveresen gyorsítva, mint ahogy a GTX1080 is és a 1660Ti is. Jóval lassabb, de működik.

    3. "egy elemet sem látok ahol kategóriákat tudnál ugrani sem oda sem vissza"
    Örülök, ezek szerint valamelyest normalizálódni kezd a VGA piac. Amikor a 6700XT-met vettem, akkor elsődlegesen NV-t akartam kipróbálni az 5700XT-ért kapott 300e elköltésével, és azt kellett lássam, hogy még a 3060Ti is 400e-nél kezdődik, 3070-ről nem is beszélve, Ehhez képest a 6700XT 315e volt... még a sima 3060 is többe került nála, pedig az az 5700XT-nél se erősebb... szerintem az minimum fél kategória.
    Remélem, tovább normalizálódnak az árak...

    4. "Tényleg betennél egy saját tesztet DLSS sel és FSR rel mondjuk a CP ből vagy a z Új GOD of Warból vagy a Dying Light 2 ből"
    Nem. Se a játékok nem érdekelnek, se hardvert nem fogok hozzá venni csak hogy az NV zárt technológiáit próbálgassam(különösen a jelen árak mellett). Elegen kipróbálják netszerte, és messze nem csak YT-on. A GoW-ra talán rápróbálok idővel, de nem most lesz az se.

    5. "A FSR nem a DLSS AMD megfelelője"
    Mintha azt mondanád, hogy az MSAA nem az SSAA megfelelője.
    Technikailag talán nem, de a célt és az alapvető megközelítést tekintve tökéletesen megegyeznek. Mindkettő azt csinálja, hogy visszaveszi a renderelési felbontást, hogy fps-t nyerjen, és aztán különböző felskálázási trükkökkel próbálja minimálisra csökkenteni a minőségromlást.

    6. "hol a frászban van az AMD neurális-háló alapú alternatívája"(#1-ből) is.
    Ne akarjátok már előírni, hogy márpedig a jó felskálázó algoritmus az "neurális háló alapú" kell legyen. Nem a technoloógiai háttér a lényeg, hanem a cél és ahhoz képest a végeredmény.

    "nem feltétlenül azért mert jobb az eljárás, hanem azért mert kontrollálva van valamilyen szinten az implementálása az Nvidia által"
    Nagy lóf@szt azért. Azért, mert az NV belerak a kártyáiba jó pénzért "Tensor magokat" amik jelenleg semmi másra nem jók, mint hogy a DLSS-t/DLAA-t hardveresen gyorsítsák, így az NV megengedheti magának, hogy komplexebb, hardverigényesebb kód csinálja a felskálázást, ezzel viszont maga az effekt hardverfüggő lesz és csak az ilyen magokat tartalmazó kártyákon fut(nem tudom, tudna-e egyáltalán futni pl. egy 1660Ti-on, az RT-hez hasonlóan, és ha esetleg tudna, lenne-e értelme).

    A normál időkben az ilyen FSR és DLSS(meg RSR, NIS, stb)-féle huncutságokat, amik a képminőség csökkentésével nyernek fps-t csalásnak hívták és a keresztvizet is leszedték a gyártóról érte...

    "Tehát az FSR minden előnye mellett ( hardverfüggetlenség) szükség lenne arra, hogy AMD hozzon egy neurális hálón alapuló, kötött és magas minőségi követelményeket felmutató eljárást ami a minőséget helyezi az előtérbe"
    Nem, rohadtul nem erre lenne szükség, hanem elég erős VGA-kra amik natív felbontáson is használható sebességet tudnak. Mindkét oldalról. Az helyezné igazán a minőséget előtérbe, nem a butítós-visszaokosítós optikai illúzió reszelgetése. De attól tartok, a szellem(vagy fogpaszta, ízlés szerint) már kijött a palackból(tubusból), és már nem lehet egykönnyen visszagyömöszölni...
    Meg továbbfejlesztett RT-képességekre, hogy ne 30-40% teljesítményt bukjanak a kártyák az RT bekapcsolásával.

    "addig az FSR lehetőséget ad hogy szarul használják" Az FSR lehetőséget ad arra, hogy ki-ki a tudása szerint használja. Ha most még nem megy jól a használata, majd idővel beletanulnak, de nem kell leszerződni az AMD-vel, hogy a technológiát kiaknázhasd, ami előre vetíti, hogy kisebb játékokban is esélyesebben szerepet kap. Nem mintha ennek én annyira örülnék, az okot lásd fentebb.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák