Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    Ahogy ezt én látom:
    Mivel fényerővel játszunk, nem pixellel, ezért nem biztos, hogy bárminek rá kell látnia magára a monitorra. Simán lehet, hogy elég rálátni bármire, amin tükröződik a fény. Mivel a sávszél kicsi és nincs semmilyen visszajelzés, hogy átment-e az adat, ezért valószínűleg ez csak egy nagyon célzott, nagyon kis mennyiségű adat ellopására használható, pl jelszó, vagy valami.
    Valszeg úgy működhetne élőben, hogy megszerzi azt a pár karakternyi adatot, aztán azt ismétli folyamatosan egy adott időkereten belül, hogy a fogadó biztos lehessen benne, hogy nem baromságot kap.
    Nyilván nagyon korlátozott a felhasználási lehetősége, de azért én nem dobnám ki kapásból az egész ötletet, mint nettó baromság.
    Amúgy egy tipikus header-el sztem simán működhet jól. Ilyen mondjuk az, hogy
    Msg start char (valami olyan, ami nem valószínű, hogy mondjuk egy jelszóban benne van, mondjuk a carriage return)
    Msg length (n bytes)
    Msg length end/message data start char (lehet bármi, ami nem szám)
    Maga a "hasznos" része az üzenetnek
    Utolsó két karakter meg valami egyszerű crc, mondjuk kermit.

    Ez egy elég tipikus és triviális üzenetformátum, ami tipikusan használt. Innentől kezdve az üzenetet lehet ismételgetni, aztán ha a crc egyezik (azaz a fogadó oldal ugyan arra az üzenetre ugyanazt a crc-t számolja ki, mint amit kapott), akkor tudjuk, hogy az adat, amit kaptunk, jó. Esetleg ha ennél több/komolyabb adat kell, akkor lehet csinálni számozást, hogy ez itt éppen az n-edik adatcsomag az összesen x-ből, ezt bárhova be lehet rakni a headerbe, de akár még egy enum értékét is, hogy az adat amit küld éppen konkrétan micsoda. Lehet itt okosan csinálni, csak a lassú adatátvitel miatt okosan kell megoldani, tényleg csak azt küldjük, amit muszáj.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák