-
IT café
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót, használd a keresőt
A Revolutról általánosságban
A Revolut fiókról, számlákról
Revolut kártyával kapcsolatos információk
A zárolásokról
A Revolut és a kiegészítő szolgáltatások
2020.08.24-től életbe lépő változások
A szolgáltatás állapota
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz betyarr #6770 üzenetére
Nem sokat használtam még a Revolutot, és nem néztem vissza a tranzakciókat, de itt nem vagyok benne biztos, hogy a Revolut nem ugyanazt csinálja-e, mint a most általad szidott nagy bankok.
A kártyás vásárlás alapvetően két részből áll. Az első rész az authorizáció, amikor a kereskedői POS (vagy a webáruház) elvégzi a fedezetellenőrzést, a kibocsátó (bank vagy Revolut) pedig jóváhagyja, és lefoglalja az összeget a számlán (Revolut esetén a tranzakció státusza 'függőben'). De ebben a fázisban tényleges pénzmozgás nincs.
A második rész, amikor a POS terminált (webáruházat) zárják. Ekkor a terminál elküldi az elfogadó oldali banknak az addig még el nem számolt tranzakciókat. Az, hogy ez a vásárláshoz képest mikor történik, az eladó elhatározásának függvénye, lehet aznap, de lehet akár pár nappal később is. A tényleges pénzmozgás pedig ekkor történik.
Ha a számla és a vásárlás pénzneme nem egyezik (mondjuk Ft számla, EUR vásárlás Mastercard esetén, hogy egyszerű legyen és csak egy konverzió legyen benne), akkor előfordulhat, hogy a kibocsátó bank (és a Revolut is) csak a vásárlás után két-három nappal kapja meg a tényleges terhelést, és akkor kell elküldenie az EUR összeget a Mastercard felé. Ha a számlát a vásárlás időpontjában megadott Ft összeggel terheli meg, akkor ez alatt a pár nap alatt az árfolyam biztos változni fog, és nem tartom valószínűnek, hogy esetleges veszteség esetén ezt bárki simán benyelné.
-
Friczy
senior tag
válasz betyarr #6792 üzenetére
Nézzünk egy példát számokkal (némileg hasraütve):
X nap, vásárolsz valamit 100 euróért, a számládon csak Ft van. az egyszerűség kedvéért 325 az EUR/HUF árfolyam, a Revolut 32500 Ft-ot terhel, a tranzakció függő státuszú.
Az eladó a terminált két nap múlva (X+2 nap) zárja, akkor megkapja a saját bankjától a 100 eurót, a bank pedig a kártyatársaságon kereszütl terhel 100 eurót a Revolut felé (az egyszerűség kedvéért tekintsünk el a banki jutalékoktól).
X+2 napon kell a Revolutnak is fizetni (valójában általában még később - jellemzően két nappal -, de ezt most ismét ne vegyük figyelembe, mert tovább bonyolódna az ügy), neki akkor kell a 100 EUR-t kifizetnie, de időközben az árfolyam elmozdult, már 326 lett. Ez esetben a Revolutnak ténylegesen 32600 Ft-jába kerül a tranzakció, de a vevőnek 32500 a levonása. Adott a veszteség.
Na most természetesen a Revolut megteheti, hogy már a foglaláskor vált (ez esetben nem veszít - vagy nyer - egy esetleges árfolyammozgáson), és ez ténylegesen működhet olyan devizák esetében, ami viszonylag nagy mennyiségben rendelkezésére áll amúgyis, viszont ha az adott deviza nála nem áll rendelkezésére, akkor már nem tudja megcsinálni az azonnali váltást, mert az a bankközi piacon sem ténylegesen azonnali.
-
Friczy
senior tag
Például úgy, hogy te is látod a Revolut appban, hogy a meglévő kontaktjaid közül kinek van Revolut accountja. A telefonszámát meg nyilván tudod, ha benne van a kontaktlistádban.
A cikkből egyébként nem derül ki, hogy nevek illetve telefonszámok ismeretében próbálkoztak, akár random is lehet ilyenekkel spammelni, aztán hátha beakad egy-két hal a hálóba.
-
Friczy
senior tag
válasz brainticket #7380 üzenetére
Maestro az majdnem ugyanaz, mint a Mastercard, csak korlátozottabb a használata. Ha van MC, a Maestro felesleges.
Visa nekem azért lenne jó, mert a jelenlegi bankkártyáim kivétel nélkül Mastercard vagy Maestro, és így ha bármely ok miatt zavar van a Mastercard elfogadásokkal, akkor meg vagyok lőve.
-
Friczy
senior tag
válasz brainticket #7469 üzenetére
Írják, hogy idővle jön a Standard csomagra is. Akkor lesz majd sírás itt a fórumban, amikor trading számlát akar valaki nyitni, és helyből kérik tőle a vagyoni és jövedelmi adatokat.
-
Friczy
senior tag
válasz aujjobba #7930 üzenetére
A K&H milyen okból küldené vissza? Ha az átutaláson pontos számlaszám volt (ez esetben a Revoluté), és a K&H a számlán jóváírta (gondolom, igen), akkor a pénz nem a K&H-nál van, ő teljesítette az átutalást.
Akkor utalná vissza magától, ha a címzett számlaszám nem létezik, vagy bármilyen oknál fogva nem lehet rá jóváírást teljesíteni.
-
Friczy
senior tag
válasz #95561216 #9510 üzenetére
Nem tudok róla, hogy elfogadói oldalon eltérő lenne a jutalék a különféle kártyatípusoknál (főleg debitkártya esetén). Mindenesetre én a dombornyomott debit kártyámat használom feltöltésre (egyszer kipróbáltam a hitelkártyát is, de visszaálltam a debitkártyára), eddig még sose problémáztak rajta.
-
Friczy
senior tag
Nem. A helyalapú biztonságnál részletesen le van írva, mit jelent. Csak spekuláció helyett el kéne olvasni a magyarázó szöveget.
Az 'ugrálásról': A kártya - legyen az a Revolut kártyája vagy bármely más, személyhez kötött, nem pedig számlához. Eleve nem lenne szabad más kezébe adni, hogy használja helyetted. Az, hogy ezt mennyire figyelik, mennyire nem, lényegtelen, de adott esetben a kibocsátó gond nélkül letilthatja a kártya használatát, ha az illetéktelen kezekbe kerül. És illetéktelennek számít bárki, aki nem a kártyabirtokos.
Tudom, hogy néha rákényszerül az ember ilyesmire, nekem is volt olyan helyzetem, amikor más kártyáját kellett használnom (nem örültem neki), de célszerű ezeket elkerülni. Sajnos a Revolut (egyelőre?) nem ismeri a társkártya intézményét.
-
Friczy
senior tag
válasz Williamgrant #10138 üzenetére
Úgy szeretted volna írni, hogy eddig nem tudsz olyan esetről, hogy a Revolut vadászott volna ilyenre, de ez természetesen nem jelenti azt, hogy nem teszi, vagy nem fogja tenni akár holnaptól.
Örülök, hogy segíthettem.
-
Friczy
senior tag
válasz #95561216 #10118 üzenetére
Azt értem, hogy eltérő elfogadói környezetben vagy elfogadói móddal más a jutalék. Viszont ha a dombornyomottat (MC) vagy az embosszáltat (Maestro) ugyanabban a POS terminálban használom, miért lenne eltérő a jutalék? Fedezetellenőrzés mindkét kártyánál ez esetben egyforma, miért lenne más a kockázat?
-
Friczy
senior tag
A helymeghatározásnál elég azt az egy (kettő) mondatot értelmezned, amiből az egyik egy bővített mondat. Pont annyira részletes, hogy lehessen érteni, miről van szó.
Az, hogy te mit vennél zokon, magánügy. A hagyományos bankoknál többnyire működik olyan rendszer, amellyel ki akarják szűrni a kártyavisszaéléseket, ezek közt van olyan, hogy ha hirtelen máshol kezdenek használni egy kártyát, akkor megkeresik az ügyfelet, hogy vajon tényleg elutazott-e. (egyszer én is kaptam ilyen kérdést) Ugyanígy hirtelen megváltozott költési szokásokat is érzékel a rendszer. Ezeknek önmagában a helymeghatározáshoz nincs közük, de feltételezem, hogy ha a három kártyám közül az egyik egyszer itt, a másik meg ott jelenne meg, akkor ezt szintén kiszúrná a rendszer.
Az meg, hogy a bank vajon le tud-e rázni azzal, hogy ha kikapcsoltad a biztonsági funkciót, akkor ő nem sáros, eléggé kétesélyes, Magyarországon pl. adott összeg felett a bank állja az ellopott kártya használatából származó veszteséget (törvényi kötelezettség, nem jófejség), így nyilvánvaló, hogy igyekszik csökkenteni a lehetséges veszteségét. A Revolut ugyan angol szolgáltató, de nem vagyok biztos benne, hogy nem kell-e a szolgáltatási terület szerinti jogszabályoknak is megfelelnie (nem vagyok jogász), de ha egy párszor belefut olyan kártyaproblémába, ami neki jelent veszteséget, biztos, hogy elkezd ellene védekezni, függetlenül attól, hogy te kikapcsolod a helyalapú biztonságot (ami persze csak annyit jelent, hogy a telefonod helyét nem veti össze a kártyahasználat helyével, értelmezz te bármi mást is) vagy sem.
-
Friczy
senior tag
"Location Security: Once you turn this feature on in the app, we will use your phone’s GPS location to determine if your card has been compromised and help prevent fraudulent transactions. For example, if your phone and you are in Germany and a transaction is attempted in Hong Kong with your card details - we will stop the transaction from going through."
A help oldalon még egyértelműbben leírják, hogy a telefon GPS lokációs adatai alapján működik a helyalapú bitzonság.
Ennyi. Nem több, nem kevesebb. -
Friczy
senior tag
válasz Williamgrant #10193 üzenetére
Akkor sajnálom, hogy nem sikerült megértened, mit írtál rosszul. Sebaj, majd máskor.
-
Friczy
senior tag
válasz instantwater #10225 üzenetére
A helyalapú védelem értelemszerűen csak a fizikai kártyával, fizikai használattal működik, CNP tranzakcióra értelmetlen. Azt meg amúgy is a virtuális kártyával érdemes végezni, ha már van (ezt csak a tranzakció idejére oldom fel, egyébként zárolva van)
Nálam be van kapcsolva, de alig használom a kártyát, nem ütköztem még problémába.
-
Friczy
senior tag
válasz Atomgeszi #10265 üzenetére
Nem rémlik a promóció pontos tartalma (én nem használtam fel a meghívási lehetőséget), de úgy emlékszem, hogy volt benne határidő is, meg az, hogy a meghívó fél akkor kapja meg a 3000 Ft-ját, ha a meghívott megrendeli a kártyáját. Ezt te nem tetted meg akkor (hiba miatt, de ez lényegtelen), így a meghívó nyilván nem kapott jóváírást. Az meg könnyen előfordulhat, hogy neked is volt (lett volna) határidőd a kártya megrendelésére, de abból kifutottál (1-2 héttel később ismételted meg a rendelést, ha jól értem).
Ez esetben az első rendeléskor fellépett probléma miatt volt az egész felfordulás.
-
Friczy
senior tag
válasz thommypl #10386 üzenetére
Nekem ennél jóval kevesebb kellett a fizetéskérési hivatkozás létrehozásához, kártyát használtam párszor (virtuálisat és fizikait) valamint néhány topup volt általában 10eFt összegekkel, aztán egyszer csak ment. Tesztelésnél érdemes figyelembe venni, hogy úgy vettem észre, túl kis összeggel (1000 Ft környékén) sikertelen a link létrehozása, 5000-rel már ment.
-
Friczy
senior tag
válasz hedgehog #10502 üzenetére
A PSD2 többek közt pont az erős ügyfélhitelesítést (vásárláskor is) írja elő. [link]
"Amikor az erős ügyfél-hitelesítés életbe lép, minden internetes bankkártyás fizetés esetén (is) kötelező lesz a 2-faktoros tranzakció jóváhagyás. Ennek hiányában a fizetési tranzakciót a felhasználó bankja el fogja utasítani."
Az persze jó kérdés, hogy mival a PSD2 csak az EGT-re érvényes szabályozás, mi lesz, ha az eladó nem EGT-n belül van, és nem használ 3DS-t (pl. Ali és társai). De el tudom képzelni, hogy mivel a bank EGT-n belül van, egyszerűen visszautasítja a tranzakciót.
-
Friczy
senior tag
válasz Tuomas #11853 üzenetére
Minden kártyás vásárlás így működik. Amikor vásárolsz, csak egy engedélykérés, fedezetellenőrzés történik, ez alapján küldi a bank az SMS-t, a Revolut az üzenetet, és amikor a kereskedő megcsinálja a POS zárását, akkor küldi el tényleges könyvelésre. A Revolut annyiban csinálja másképp, hogy már az engedélykérésre könyvel, csak a tranzakció állapota függő lesz (a bank is ilyenkor zárolja az összeget).
Mivel előfordulhat, hogy engedélykérés történik, de tényleges terhelés nem, ha adott ideig nem jön be a kereskedőtől a terhelés (sok oka lehet, ne részletezzük), a bank felszabadítja a zárolást, a Revolut pedig törli a függőben lévő tranzakciót. Ehhez nem kell a kereskedő oldaláról stornózni a tranzakciót, elég, ha nem küldi be. A türelmi idő bankfüggő, jellemzően két hét szokott lenni, a jelek szerint a Revolutnál 7 nap. Ez egyébként nem zárja ki, hogy a kereskedő később mégis terhel, nem tudom, mennyi a maximum idő a vásárlás után, amíg beérkezhet a terhelés.
-
Friczy
senior tag
válasz trouble #11861 üzenetére
Rossz hírem van. Akkor vársz egy hetet.
Normál kártyáknál is ez a helyzet, csak ott többnyire jóval nagyobb fedezet van a kártya mögött, így nem probléma. Van rosszabb eset is: külföldi szállodáknál gyakori, hogy érkezéskor elkérik a kártyádat fedezetellenőrzésre (hogy ki tudod-e majd fizetni a szállás árát távozáskor), ilyenkor történik egy foglalás (zárolják a becsült összeget, a zárolásnak, foglalásnak van egy referenciaszáma), aztán majd távozáskor fizetsz, akkor még egyszer lehúzzák a kártyát. Ilyenkor a tényleges fizetéskor meg kell adni a referenciaszámot, és akkora bank tudja, hogy a korábbi foglalás terhére volt a fizetés, így a foglalást felszabadítja, és lefoglalja a ténylegesen fizetett összeget.
Ez a normál ügymenet, viszont ha valamiért a recepciós elrontja, vagy hanyag, akkor nem adja meg a korábbi foglalás számát, így a korábban foglalt összeg még mindig zárolás alatt van. Ha mindezt egy olyan szálloda teszi meg, ahol 100 EUR/nap felett van egy éjszaka, és eltöltöttél négy napot (üzleti úton előfordul az ilyen), akkor két hétig fogva marad akár 400 EUR is, ami azért már nem csekély összeg. Előfordult, hogy amikor többen voltunk kinn, az egyik kollégámat nekem kellett kisegíteni az út hátralévő részén, mert emiatt a baki miatt már nem maradt szabad pénz a számláján. Képzeld el, ha nem többen lettünk volna, hanem egyedül van...
Hasonló játékot tudnak autókölcsönzők is eljátszani, szerencsére az engem nem érint -
Friczy
senior tag
Céges út, a cégnek van pénze, de az alkalmazottnak nem okvetlenül. Létezik előleg, ha kérsz, viszont ha úgy becsülöd fel, hogy OK, belefér a számlába az összeg, és jön egy ilyen eset, akkor gond van. Az illető kolléga még junior volt, kicsit más számlaegyenleggel.
Költségkerete a hitelkártyának is van, ami szépen elinflálódik. Nekem kb. 15 vagy több éve van hitelkártyám, annak idején kb. kéthavi bruttó kereset volt a hitelkeret, az összege változatlan azóta is, csak hát az árak kissé feljebb mentek
-
Friczy
senior tag
válasz Berci77 #12082 üzenetére
Attól még, hogy a Revolut ténylegesen később kapja meg a fizetési linkre a pénzt mint elfogadó, jóvá tudja írni annak a számláján, aki a fizetési linket kérte. Ahogy a kártyahasználat esetén is azonnal konvertál, bár ténylegesen a pénzt csak később kell kifizetnie. Pont az ilyen trükkökkel tud (némi kockázatot bevállalva) gyorsabb lenni, mint a bankok.
-
Friczy
senior tag
válasz #95561216 #12286 üzenetére
K&H ügyfél vagyok, mióta PayPass-os kártyám van, azóta ilyen, vagy hasonló a rendszer. Ha jól rémlik már két éve. Ez alatt az idő alatt egyszer futottam bele ebbe a korlátba (tudtommal egyébként tranzakciószám is van, nem csak kumulált összeg). Általában hetente egyszer szoktunk nagyobb bevásárlást csinálni, olyankor nullázódik a számláló.
Szóval nem túl nagy kényelmetlenség, a másik oldala a dolognak az, hogy ha véletlenül elvész a kártya vagy ellopják, nem tudják leszívni róla a pénzt még kis vásárlásokkal sem. Nekem ennyit megér. A lényeg, hogy ha nem megy át a paypassos tranzakció, akkor szólni kell a pénztárosnak, hogy használja a chipet.
Te nyugodtan szidd a psd2-t tovább, ha jónak látod, én emlékszem, hogy amikor a paypass bejött, akkor azért voltak telesírva a fórumok, hogy pin nélkül is lehet használni a kártyát, és apránként le lehet szívni a teljes egyenleget.
-
Friczy
senior tag
válasz aujjobba #12315 üzenetére
Elvileg nem. De csak gondolatkísérlet: valaki a zsebében, táskájában hordja a kártyáját, és léteznek olyan mobil POS-ok (taxisoknál, éttermekben, stb), amelyek kézben gond nélkül elférnek, könnyen hordozhatók. Valaki elhoz egy ilyen POS-t, beüt kis összeget, és a zsúfolt buszon, villamoson elkezd körbejárni, hátha épp talál egy elérhető kártyát. Mivel 5000 Ft alatti összeg, csak pár másodperc kell, hogy meglegyen a tranzakció. A POS üzemeltetője pedig szépen megkapja a pénzt.
Technikailag lehetséges, az más kérdés, hogy ennyi összegért megéri-e a lebukás kockázata, mert ha tömegesen jönnek a charge-backek ezekre a kis összegekre, akkor szerintem az elfogadó bankja is elkezd gyanakodni
-
Friczy
senior tag
CVV és 3DSecure tapasztalat.
Nekem feltöltéskor már régóta nem kért CVV-t és 3DSecure jóváhagyás sem kellett. Most telefont cseréltem (a szám megmaradt), és ma feltöltéskor kérte a CVV-t és jött 3DSecure SMS is a megerősítéshez. Lehet, hogy a CVV-t nem is a Revolut tárolja el a szerveren, hanem az alkalmazás a telefonban?
-
Friczy
senior tag
válasz bigdady #12662 üzenetére
1. A legtöbb embernek nem ingyenes a bank SMS küldése. Te lehet, hogy kivétel vagy, de ne általánosíts
2 Engem tényleg nem érdekel, de sokakat igen.
4. 3DSecure-hoz mindkét fél kell, ha az eladó nem támogatja a 3DSecure-t, akkor le tudnak venni a kártyádról.
7. Kh és BB Apple Pay-t? Mióta?Szóval azért néhány érved legalábbis sántit.
-
Friczy
senior tag
válasz bigdady #12802 üzenetére
1. Neked. Másnak megnem.
3. Ez nem így van.
7. Ezt írtad: "működik Apple Pay és GPay-el* is. BB és Kh is mókolás nélkül"Szóval tételesen próbálsz leszállni korábbi állításodról. Innentől nincs miről beszélni.
Én mindenesetre befejeztem, nem szeretem az olyan embereket, akik letagadják azt, amit korábban mondtak. -
Friczy
senior tag
válasz dugynok #12838 üzenetére
Én le fogom cserélni Visára, ha tényleg lehet választani. Nem okvetlenül jobb, csak jelenleg minden kártyám Mastercard (vagy Maestro, ami ugyanaz a társasát). Annyiban jobb, hogy ha valami világméretű probléma van a Mastercard központjában, akkor van esélyed rá, hogy a Visa kártyát nem érinti.
-
Friczy
senior tag
válasz milenda #12844 üzenetére
Kikapcsolható vagy nullázható? Nem mindegy, a kikapcsolás állandó, a nullázás meg arra jó, hogy újra induljon a limit. Annak van értelme, a lényeg, hogy időről időre igazolni tudd, hogy még nálad van a kártya. Az egész kumulált limitesdi is emiatt van, hogy ha a kártyád illetéktelen kézbe kerül, ne tudjon végtelen ideig és összegig visszaélni vele.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
Nem lehet alapja. Ő a saját elfogadó oldali bankkal van szerződésben, és köteles minden olyan kártyát elfogadni, amin rajta van a megfelelő logo (Visa vagy Mastercard). Ez kártyatársasági előírás, a bolt nem bírálhatja felül. Ha reklamálni akar, akkor reklamáljon a bankjánál.
-
Friczy
senior tag
Nem. A 7 nap csak azért 7 nap, mert a Revolut ebben (is) jófej szeretne lenni, hogy egy esetleges meghiúsult tranzakció esetén ne foglalja sokáig a pénzt. Másoknál ez 10-14 nap is lehet. Viszont terhelés beérkezhet ennél később is, bár ez elég ritka. Nem tudom, ilyenkor mit csinál a Revolut, feltehetően a felszabadított tranzakció ellenére levonja az összeget.
Arra ugyanis szintén Visa/MC központi előírások vannak, hogy a tranzakcióhoz képest hány nappal később érkezhet be a könyvelés, és tudtommal ez több, mint 7 nap. A függőben tartott tranzakció pedig pont arról szól, hogy megtörtént az authorizáció, de a könyvelés még nem jött meg.
-
Friczy
senior tag
válasz hedgehog #12972 üzenetére
Ebben a formában ez sem lehet igaz. A kereskedő a tranzakciókat ömlesztve küldi be az elfogadó banknak, az pedig ezeket kifizeti (jutalékkal csökkentve), és ezzel egyidejűleg küldi át a kártyatársaságnak elszámolásra. Nem kezdi el a kereskedő felé elosztani, hogy ez Revolut, ez Deutsche Bank, stb, hanem egyben megy a kifizetés.
Új hozzászólás Aktív témák
FIGYELEM! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Hír Drágul a Revolut
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen