Új hozzászólás Aktív témák

  • remington2

    senior tag

    Csináltam némi házi tesztet az SoC-vel és a CS-vel, mindkettőt alapon, meg ezzel a progival (és ezen keresztül a cpuval) "turbózva". Mindkét esetben ugyanazt a mentést töltöttem be, és ugyanolyan útvonalat jártam végig 2, illetve 3 alkalommal. Szerepelt a futás, ugrás, körbenézés is, nem csak vakond módjára körbeszaladtam :DDD

    SoC beállítások: [link1] [link2] [link3]
    CS beállítások: [link1] [link2] [link3] [link4]

    Mindkét esetben csináltam 2 (v. 3) mérést fraps-al fps átlaggal (60 seces mérés) progi nélkül, illetve progival + 1-1 képet a cpu magok kihasználásáról process explorerben. Mint írtam, mindkét helyen igyekeztem nagyjából ugyanolyan körülményeket teremteni a játékban. SoC esetén Army Warehouse-ban voltam, a freedom outpostnál (a határnál red forest felé), és a teszt abból állt, hogy visszamentem a freedom bázisra, a főutcáján a bejáratával szemközti, távoli toronyhoz, majd az ott lévő stash-hez. CS esetén swampban, a CS bázison jártam egy kört. Mindkét helyen nézelődtem körbe-körbe (napba is ;] ), nagyjából ugyanott.

    CPU control beállítások: a fenti instrukciók alapján elég sok variációt kipróbáltam, végül ez működött: CPU2-n lévő .exe jobb klikk-->CPU1 kiválasztása, CPU1-en lévő .exe jobbklikk -->CPU 1+2. Ha nem ezt csináltam, gyakorlatilag nem használta a második magot.

    Itt néhány kép progi nélküli és buhera utáni kihasználtságról:

    Progi nélkül: SOC, CS

    A CPU controllal: SoC , CS

    Fraps eredmények (fraps log alapján):
    SoC:
    CPUcontrol nélkül

    008-09-10 16:21:43 - XR_3DA
    Frames: 4206 - Time: 60000ms - Avg: 70.100 - Min: 1 - Max: 161
    2008-09-10 16:24:38 - XR_3DA
    Frames: 4031 - Time: 60000ms - Avg: 67.183 - Min: 0 - Max: 161
    2008-09-10 16:26:51 - XR_3DA
    Frames: 4079 - Time: 60000ms - Avg: 67.983 - Min: 0 - Max: 164

    cpucontrollal

    2008-09-10 16:16:40 - XR_3DA
    Frames: 4711 - Time: 60000ms - Avg: 78.516 - Min: 40 - Max: 166
    2008-09-10 16:18:17 - XR_3DA
    Frames: 4616 - Time: 60000ms - Avg: 76.933 - Min: 0 - Max: 169
    2008-09-10 16:38:01 - XR_3DA
    Frames: 4581 - Time: 60000ms - Avg: 76.350 - Min: 1 - Max: 162

    STALKER CS:
    cs cpu contol nélkül

    2008-09-10 16:45:41 - xrEngine
    Frames: 2873 - Time: 60000ms - Avg: 47.883 - Min: 28 - Max: 91
    2008-09-10 16:47:47 - xrEngine
    Frames: 2877 - Time: 60000ms - Avg: 47.950 - Min: 29 - Max: 80
    2008-09-10 16:55:28 - xrEngine
    Frames: 2813 - Time: 60000ms - Avg: 46.883 - Min: 29 - Max: 79

    cs cpu controllal

    2008-09-10 16:50:30 - xrEngine
    Frames: 2862 - Time: 60000ms - Avg: 47.700 - Min: 29 - Max: 80
    2008-09-10 16:52:30 - xrEngine
    Frames: 2790 - Time: 60000ms - Avg: 46.500 - Min: 29 - Max: 76
    2008-09-10 16:55:28 - xrEngine
    Frames: 2813 - Time: 60000ms - Avg: 46.883 - Min: 29 - Max: 79

    Amint látható, elsősorban SoC esetén hozott javulást.

    Végeredmény: úgy tűnik, a progi SoC esetében igen jól működik, mert bár plusz fps-t nem hoz sokat, de jóval kiegyensúlyozottabb a játék, és - bár ez erősen szubjektív - nekem kevesebbet "akad" futás közben (és itt nem az alacsony fps általi szaggatásról beszélek, hanem (talán?) swapról. CS esetén nem látszik jlátványos javulás, bár elég kicsi (?) a kiinduló-pálya, nagyobb területeken talán jobban szuperál majd, ezt később megnézem még.

    Amit nem értek: a CS ennyire nem használná a két magot? Valamint a min és max fps közötti hatalmas szakadék is rejtély.

    [ Szerkesztve ]

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

Új hozzászólás Aktív témák