Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz zeoos #2308 üzenetére

    Hát erről annyit, hogy ahol túl magas a sugárzási szint ott tök mindegy milyen ruhád van. Direkt úgy van megcsinálva, hogy ilyen helyeken gyorsan meghalsz ha nem sietsz.

    Ráadásul az az útvonal túl hosszú ami a videon van én voltam a stash-nél egy TRS301 -es van benne fent a 2. szinten egy páncélszekrényben. Onnan sokkal egyszerűbben ki lehet jutni 1 szinttel lejjebb a víztornyok felöli oldalon. Az erkélyről le kell ugrani az utcára. :)

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2305 üzenetére

    Ebben igazad van, végső soron azért fosztogatók, hogy fosztogassanak :DDD A SEVA max-updatenek a lehetőségét ismerem, de szerintem nem éri meg, ha meg igen, akkor már csatlakozni is jó lenne hozzájuk egy végigjátszás erejéig. Kár, hogy ezekszerint nem megy könnyen. Én is letettem róla, mert meguntam a keringőzést a hülye csapataikkal (felszólítás idegesítően nyávogó hangon, majd v. rablás, vagy futás). Egyszer meg kellett védenem magam, és lőttek a semlegességnek . . .

    (#2310) Hun'reeth :
    na ez biztos. Hiába fejlesztett SEVA, egy-egy forgószél (azt hiszem így hívják, ami beszippant, és nem enged el, majd széttép), és halott vagy. Azokból is ki lehet mászni, ha az ember nem pánikol, néha sikerül. Viszont artikkal + jó ruhával barátibbá válik a játék, amikor kileng a geiger-müller, és a mutató a teljes skála harmadáig ér, de a sugárzás nem hat rád, mert védve vagy ellene, az nagyon jól tud jönni egy bőrdzsekis-szuris (vagy vodkás) játék elejével ellenében :DDD

    Freedom-vezérnél talátam egy páncélszekrényt, ami zárva van. Ugyanilyen van a banditáknál is, talán duty-nál is, stalkereknél nem láttam. Ezeket csak akkor tudod kinyitni, ha belépsz, és kapsz valami szuper-missziót, vagy ki kell hozzájuk írtani a bázist?

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • foxboro

    tag

    válasz zeoos #2308 üzenetére

    Hi!
    Ezért jó ez a játék.... ugyanazt többféleképpen is végrehajthatod. Egyébként kolbászoltam a kerítés környékén, de special a rést nem leltem, aztán betájoltam magamnak a helyet, és így sikerült eljutnom. Ezt naplemente ruhában, persze artikkal csináltam....

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2319 üzenetére

    De igen, most hogy mondod, tényleg említik, hogy a jómadár mit keres a "pincében", de eddig egyszer sem találtam ott senkit sem, nem is értettem, kit őriznek . . . csak most, a 07-es patchnél találkoztam vele először, és most is rossz helyen van.

    Némi tapasztalat . . .
    Én a blowoutnál láttam némi bugzódást: a kordonnál húzódtam be a neutral base-be (elvileg stalker bázis), és egy lélek sem volt ott, pedig elvileg jelen kellene lenniük, csak behúzódva az épületbe. Aztán, amikor vége a kitörésnek, hopp, star trek transzporter működésbe lép, és megjelenik mindenki :DDD A dologhoz hozzátartozik, hogy maga a blowout garbage-en kapott el, csak nem álltam meg, a kordonhoz meg gondolom emiatt nem rakott embereket. Az ilyen váltások nagyon be tudják kavarni a játékot: legutóbb, amikor eljöttem garbage-ről, a stalkereké volt minden, pár perc múlva meg, már a banditák rajzottak mindenhonnan (bár csak a térképről láttam). A bázisuk is ép volt, és a fogadóállomást, meg a roncstelepet is bírták. De nem fokozatosan foglalták el, az azért időbe telt volna: sec-perc, egyik percben térképre nézek, még stalker-uralom, utána meg már bandita-banzáj.

    Katonaság, kordon: a 07-es patch itt is hozott változásokat. Azelőtt az AI ott simán kinullázta magát, gyakorlatilag béna volt, de legalább majdnem halhatatlan :DDD Gránát, 4-5 tárnyi lőszer (és mind guggolva, 10 méterről, testre, egy sem mellé) és talán méltóztatott meghalni. Most már más a helyzet: okosabb az AI, ha egyszer észrevesz (és jóval könnyebben, már csoportokban is), akkor fergeteges zárótüzet lövet: gyakorlatilag ész nélkül lőnek nagyjából oda, ahol vagyok, de legalább ha mozdulok, nem veszik észre (azonnal). A csoportos gránát-ajándékozás is szinte csak itt maradt meg, legalábbis sehol máshol nem tapasztaltam azt, amit a régebbi patcheknél, hogy 4-5 gránát esik az ember alá, és puff. Van még extra is: azt vettem észre: minél gyorsabban lőttem egy katonát, annál hamarabb halt meg. 15 golyó másodpercenként adagolva úgy tűnik, a tűréshatárán van a katonabácsiknak: de ha pl. 5 secen belül kapja, halálos. Lehet, csak véletlen, lehet, hogy saját hülyeségem. Jobban spawnolnak is, 07 alatt már nem tudtam normálisan kiírtani őket, mindig jött 2-2 új katona. Összességében kettősség alakult ki: bénák, vakok, és nem vesznek észre, ha 10 méterre állsz tőlük (felhúzódtam az épület emeletére), de ha egyszer igen, akkor gáz van. Nem tudom, miben más az a terület, de szinte külön fajként viselkednek az ott lévő npc-k.

    Korábban volt szó a Bulatról: jó kis katonaruha, magas bulletprooffal, kár, hogy a játék szerint nem lehet rá artifactokat rakni, fejlesztéssel SEM :( Így marad a jó öreg SEVA.

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • frame>24

    addikt

    válasz zeoos #2324 üzenetére

    hmmm...a másik hsz nem ezt támasztja alá...mindegy.
    S az én konfigom gyengének számít? (adatok) szvsz nem. (max a proci, de az tekerhető)

    Azt mondjátok akkor meg, MILYEN a multiplayer, legalább? Valahol írták, hogy az jó benne, de valami cikk volt, így nem hiszek neki.

    [ Szerkesztve ]

    ▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1

  • TazLeacher

    nagyúr

    válasz zeoos #2334 üzenetére

    Akkor én is leírom neked mégegyszer: az ilyen jellegű hozzászólások nem egy játék topik-jába valóak. Ha mindenáron vitatkozni akarsz, akkor fárdj át egy másik (mondjuk Ati vs. nV) topikba. Ennyi. És a radeonokat lenéző megjegyzésed pedig igen is provokatív volt, Hun'reeth hsz-ével elentétben. Ráadásul még hülyeségeket is beszélsz, ahogy már leírták előttem... :(((

  • lsc

    nagyúr

    válasz zeoos #2334 üzenetére

    Egyébként volt ATI kártyád, vagy csak véleményed van ? Eredeti játékom az elejétől fogva tökéletesen ment a konfigomon, ha meg a javításoknál nem vetted észre hogy az ai-t is csiszolták akkor talán nem mással van a baj . Dízel vs benzines, inkább egy 2,2-es 170 lovas dízel mint egy 5 ezres 185 lovas bezines, ha már az autóknál tartunk /igaz ez az én véleményem, más gondolhatja másként /. Egyébként az érdekes hogy bedobsz egy erősen flame szagú hsz-t, ha valaki válaszol akkor egyből sikítozol személyeskedést emlegetve . Vagy a hsz előtt kellett volna gondolkodni, vagy ha megtörtént akkor értelmesen reagálni, ennyi . Egyébként semmi baj nincs, csak egy kicsit gondolkodj szerintem .

    [ Szerkesztve ]

    Az élet kegyetlen .

  • TazLeacher

    nagyúr

    válasz zeoos #2337 üzenetére

    Akkor elmagyarázom neked, úgylátszik a hsz-ed első sorát magadra értetted.

    Attól, hogy valamit OFF-ba raksz, attól még ott lesz.
    Attól, hogy az a Te véleményed, és senki nem tudja megváltoztatni attól nem ide való. Vagy minden hsz-em végére írjam oda, hogy nem szeretem a pacalt? Ez az én véleményem, és nem tudod megváltoztatni. Csak ennek semmi köze a topichoz. Azt pedig megint leírom, hogy hülyeségeket beszélsz. Attól, mert Te azt hiszed, hogy a VGA piacon az Ati a dízel, attól nem feltétlen van így. Véleményed lehet, csak azt nem árt néha valamilyen alapra fektetni. Attól, hogy leírom, hogy az a 8800GTX egy használhatatlan sz@r, attól nem lesz az, ugyanis 1 ember véleményénél egy kicsit talán több kell ehhez. És pont az ilyen emberek matt szokak kirobbanni a viták. Akik nem bírják megállni, hogy az általuk hőn szeretett hw elemet minden második hsz-ükben istenítsék.

  • TazLeacher

    nagyúr

    válasz zeoos #2340 üzenetére

    A személyeskedést kéretik a fórumon befejezni, mint erre már más is felhívta a figyelmed. :((( Már szóltak...

  • TazLeacher

    nagyúr

    válasz zeoos #2342 üzenetére

    Én itt be is fejeztem, csak álljon itt 3 idézet tőled, hogy látható legyen, hogy ütöd eggyik szavaddal a másikat...VÉGE!

    megszólítás miatt még is annak tűnik, úgy kéretik megbocsájtani hiszen nem a rosszándék vezérelt.

    kb. annyi eszed lehet, hogy max. nem sündisznóval törlöd ki a fenekedet.

    ami inkább patológiai eset és mint ilyen kezelendő.

    :U

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz zeoos #2334 üzenetére

    nah, akkor most kiigazítok. a hibázó AI, a bugos fizika és a memory leak bug ismételt megjelenése nem egyéni és főleg nem konfigurációfüggő hiba.

    az, hogy a videokártyáknál mi a helyzet, itt most teljesen érdektelen. akinek ismerősek olyan fogalmak, mint erősen párhuzamosított végrehajtásra való optimalizálás (GPUknál ez a helyzet), illetve gyengén vagy egyáltalán nem párhuzamosított folyamatok (ld a progi használ 1-2 magot max), az tudja miről beszélek. röviden: GPUra optimalizálni a kódot baromi nehéz a nagyon sok feldolgozóegység és különböző architektúrák miatt, CPUra a dolog sokkal egyszerűbb. a CPUnál pedig elvéreztek az elején...

    a program 1.5.0.3 és 1.5.0.4 verziók alatt egy magot használt csak ki. teszteltük, sokan, többek között énis, és tényleg. ellenben ha a programnak a 30frame eléréséhez a 3.0ghzn járó q6600 kevés lett volna, szintén az anyjába küldtem volna el a programozóit. a szálprioritások utólagos megpiszkálásával lazán lehetett 50%os teljesítménynövekedéseket elérni (és akkor még mindig nem natív és fordítóból optimalizált két magot használó programról van szó, hanem szoftveres realtime terhelésújraelosztással gyorsítottra, aminek gyengébb a hatásfoka). ez is tény. ha nem hiszed, olvass vissza. vagy teszteld, ha nálam a 3.0ás quad egy szem 3870OC kihajtására nem volt elég(olyan cpu limites voltam mint a ház), akkor Nálad a 8800gtx slivel komoly problémáid lettek volna (talán 4ghz már elég 1920ban...).

    egy csomó quest 1.5.0.4 alatt bugos volt. pl a freedom mechanik upgrade... ez egy engine hiba volt, mint azt a modding community megtalálta és javította. valszeg ezért is jött elő a létező összes konfigon. ugyanígy a nem lehet átjutni cordonba bug (ld quicksave bug).

    a kilépkedések egyrésze az elrontott spawn miatt volt, avagy az egyik spawn értékben volt egy NULLpointer vagy egy elgépelés. amikor arra a sorra futott a kód, természetesen behalt a játék meglepő módon konfigtól függetlenül.

    a fizikánál szintén volt egy hasonló kaliberű hiba, ami valamelyik ütközésdetektálásnál szintén NULLt/nem várt értéket dobott. természetesen ez is konfigurációfüggő... avagy ha a modderektől letöltött javított ltx filet használtad, úgy nem jött elő. minden más esetben igen.

    ha nem tűnt fel, hogy az AI egész egyszerűen mennyire gyenge, és mennyire kiforratlan mondjuk a játék kereskedelmi modellje/spawnja (semmiből előtermő banditák még 1.5.0.7ben is vannak agropomnál... amint kinyirod az SoCs underground lejáratnál a szörnyeket, a nyakadraspawnolnak, van is egy ötletem, hogy miért), akkor nem vagyok benne biztos, hogy egy játékról beszélünk (ez javult a legfeltűnőbben az eleje óta). hasonlítsd össze a FEAR, Stalker SoC, Crysis very high AIkkal, és csodálkozz, hogy jé, máshol be tudnak keríteni és nincs autohit. sőt, az AI képes a játékos cselekedeteinek függvényében dönteni. természetesen legnehezebb fokozatok számítanak.

    a golyók egyrésze bugos volt, különösen a sörét. avagy ha bejött az elhajlás-animáció, akkor vagy nem sebződött az ellenfél, vagy nem eleget. Swampban legnehezebb fokozaton ez különösen kellemetlen volt (harmadszor lőttem fejbe és még mindig talpon van... e?). de megfigyelhető volt AKval és sima 5.45össel is.

    egyetlen probléma van tehát: az általad említett egyéni konfigurációs hibák konkrétan a játék ltx filejaiban voltak, tehát mindenkinél elő kellett a dolognak jönnie. ugyanis ezek a hibák a CPUn futó folyamatokban voltak (de végülis tökmind1, a kezeletlen NULL/exception illetve a várt viselkedéstől eltérő logikai modell mindenhol ugyanazt produkálja).

    a játék befejezetlenségéről pedig azt hiszem a vége tükrében nem érdemes beszélnünk... "és akkor menjünk Pripaty undergroundba". főleg vicces volt, hogy az utolsó pályán a Strelokot mozgató script bugos volt (1.5.0.4ig biztos, 1,5,0.7ben már javítva volt), és nálam olyan helyen fagyott be a mozgása, ahonnan még tudtam lőni... esetleg a loner stalkerek vezére, a doppleganger is érdekes, amint egyszerre hulla red forestben és él cordonban. ez 1.5.0.7ben is megvolt. és ott már általában el is lehetett addig jutni totális összeomlás nélkül (1.5.0.3ig a quicksave nem mentett el pár létfontosságú infot, ami miatt az engineösszeomlás egy idő után biztos volt... minél többet quickloadoltál, annál biztosabb, szóval nem véletlenül a nehezebb fokozatokon próbálkozóknál jött a legtöbbször elő). természetesen a quicksave rossz mentéséhez is köze van a videokártyának: ja nem. az égvilágon abszolúte semmi köze a kettőnek egymáshoz azon kívül, hogy mindkettő a program logikai vázával kommunikál. ami a CPUn fut. moduláris/OO dizájn, mert az nekünk jó;>

    a véleménye természetesen mindenkinek más, és a fórumok ezért jók, más nézőpontból is meg lehet nézni egy adott dolgot. de könyörgöm, ebben az esetben abszolúte objektívek voltak a hibák, és nem is akármekkorák. le lehet tagadni a létüket, meg lehet próbálni rákenni valamire (biztos a vistux/nvti/amtel;Đ), csak nem egy témához félig/teljesen süket fórumon vagyunk, ahol az emberek elhiszik bemondásra a dolgokat és/vagy hosszútávú memóriájuk nincs.

    nos, én felsoroltam egy pár eléggé csúnya bugot. amik egyrésze szerepel a hivatalos hibajegyzékben is (változtatások felét nem tartalmazták a patch nfok... különösen spawnt és egyensúlyt érintő apró, ámde fontos piszkálások). ezek után még mindig fenntartod, hogy a játék kezdetektől fogva hibamentes volt? ha igen, akkor konkrét indoklást kérek úgy, hogy jelen pillanatban már tudod, hogy a bajok egyrésze biztosan a program hibája volt, és köze nem volt a hardverhez és hardverközeli funkciókhoz. tehát a gyenge/rossz a konfigom az nem indoklás és nem válasz.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2346 üzenetére

    "a javítások hoztak némi javulást a játékmenetben, de a sok bugnak nevezett dolog és AI hivatkozás inkább az egyes konfigurációk adottságai, illetve gyengeségéből adódó problémák, mint a játékkészítés során esetlegesen felmerülő hozzánemértés. A javítások leginkább csak optimalizálták, ha jobban tetszik összefésülték a világ játékosainak gépparkját, a zökkenőmentes felhasználás érdekében."

    Akkor az, hogy a játék 1.5.05-ig gyakran fagyogatott, nem tudtam továbbvinni yantar után (mert random megadta magát), és ha valamilyen oltári szerencse során átküzdöttem magam Red Forestbe, akkor sem "átugrottam, hurrá" örvendés volt, hanem fagyás, nem a játék, hanem a gépem, illetve - értelmezve a hozzászólásod - az én hibám? És hogy lehet, hogy utána - felrakosgatva a patcheket, megszűntek a hibák (na jó, most gondolom GSC embereire vakolat hullott, innen kérek elnézést :DDD)? A gépem nem változott, tehát vagy (1) a CS változott közben Skynetté, és írta át magát, vagy (2) a patchek javították meg, vagy (3) az nvidia driver.

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz zeoos #2334 üzenetére

    Nos csak erre reagálok a későbbi vitád másokkal nem érdekel.
    Nem a játék kapcsán volt az a megjegyzésem hanem elég nyilvánvalóan az ATI-Nv flame bevitele egy olyan fórumba ahol egy játékról beszélünk. Teljesen felesleges volt. Ennyi és nem több.
    Nem beszélve a dieseles-benzines hasonlatodról ami nem kicsit sántít.

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz zeoos #2355 üzenetére

    Újabb értelmetlen hozzászólás :( és nem akarok tőled idézni de minősítettél is.

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • Anubiss

    tag

    válasz zeoos #2319 üzenetére

    Erre gondolsz? Velem is megtörtént már. Elsőre eléggé meglepődtem...

    [ Szerkesztve ]

  • Anubiss

    tag

    válasz zeoos #2365 üzenetére

    Apropó Agroprom: Hogyan tudok Veles detektorhoz jutni? Mert van egy Simbiont nevezetű anomália a Duty bázistól nem messze, de a Bear detektorral a benne lévő artifact mindig megszivat és nem válik láthatóvá és mindig meghalok (így már elszórakoztam a Yantarban lévő Simbiontnál ~ 35 med-kitet)...

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2362 üzenetére

    A kidőlt fa melett elspurizos mellett döntöttem de elbb visszamentem és felszedtem minden fegyvert és eladtam a bázisson.Majd ide átérve vettem egy normálisabb fegyvert és valami erősebb páncélt.
    most hogy átjutottam azon az átkozott géppuskán már nagyon bejövős a játék...

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2371 üzenetére

    Akkor elindulok visszafelé.
    Érdekes hogy a nyil az átjáróhoz vezet...

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz zeoos #2352 üzenetére

    nem a hibákkal volt a baj, hanem azok mennyiségével. hiba mindig van (még a diablo2ben is maradt még pár nagyon nehezen előhozható, tizensok patch, mégtöbb szerveroldali fix, egy kiegészítő és soksok év tapasztalata után is).

    két adott gyártó által gyártott ugyanolyan kártya között lehetnek eltérések, de a specifikációt mindkettőnek maradéktalanul és hibátlanul(!) teljesítenie kell, szóval a változásokat a user és a nem hardverközeli funkciók (pl BIOS, maximum driver) nem láthatják. ez nem a minőségről szól, az eltérő felépítmény ellenére ha rá van írva, hogy viszi a négymagos processzort, akkor az Asrock belépő szintű és az Asus csúcskategóriás lapjának (ez itt most az extrém eset) ugyanúgy fel kell ismernie és el kell vele indulnia (tehát képesnek kell vele lennie együttműködnie), különben az user jogosan fog pampogni, hogy dehát rá van írva, és mégsem. a fogyasztó megtévesztése pedig egy eléggé súlyos vád, ami általában presztízs és bevételveszteséggel jár együtt. az, hogy elindul és stabilan megy 1 évig, és az, hogy elindul és remekül megy 3 évig között pedig azért eléggé nagy különbség van, ezt ugye nem kell magyaráznom.

    bizonyos hibák körülírásához sajnos kell a szakmai szöveg, egy NULLt másképp szépen nem lehet kifejteni avagy konyhanyelven:, az adott funkció vár egy adott értéket, kapja a semmit/nem definiált random értéket programnyelvtől függően, program (jobb esetben) exceptionnal leáll ennek hatására, mert a kapott értékkel nem tud mit kezdeni... kb olyan, mintha arra a kérdésre, hogy hánykor és hol találkozunk, azt a választ kapnád, hogy a zöld banán 1200 forint -érvénytelen válasz-, vagy semmit nem kapnál -NULL- amikor te hely és idő jellegű választ vártál... mivel a válasszal semmit nem tudsz kezdeni, és ilyen esetekre max egy hibát tudsz jelezni -visszakérdezésre nem vagy felkészítve, illetve rosszabb esetben vársz... és vársz... és ez a lefagyott mivel nincs kilépési feltétel-, amit a hibakezelő meg vagy tud javítani, vagy sem -itt végtelen ciklusba juthat a program, tehát lefagyhat, vagy a javíthatatlan hiba észlelése miatt terminálódhat a program, gyakorlatban desktopra visszajutás-.

    "Aki pedig kijárt már olyan szintű iskolákat, amik valójában feljogosíthatják ilyen jellegű kritikák közzétételére az tudhatja, hogy minden gyártási folyamatban van 4-5 kalkulálható hibaszázalék. Csak a vallás ismeri a tökéletes szó megfejtését és Istennek hívja azt."

    ez baromság. hibaszázalék van, hibák lehetnek, de ha a specifikációkat nem teljesíti a program, akkor az bizony rossz. te mit szólnál, ha a bankautomata a pénzed kiadása helyett nem csinálna semmit, de az egyenlegedről a pénzt lehúzná? ott is széttárnád csak a kezed, hogy hát ez belefér? mondjuk 100ból 5ször? vagy ugyanígy, a pénztárgép mondjuk minden 20adik tételnél más összeget húzna le a boltban? vagy egy négyhengeres autónál 2000res fordulatnál hibázna 45-50et másodpercenként a motor? esetleg egy peacemakernél percenként 2-3 ütem kimaradna? esetleg a vinyódon minden 20adik fájl hibás és emiatt használhatatlan lenne? ilyen általános hibaszázalék mellett nem lenne érdemes számítástechnikáról beszélnünk. mert mire átjutna ez a komment a szerverre, majd lekérdezés formájában az olvasókhoz, már gyakorlatilag az eredeti üzenet olvashatatlan adathalmazzá változna. ha megjelenne egyáltalán. és ha egyáltalán nem egy másik üzenet jelenne meg helyette. vagy akármi, pl egy youtuberól származó adattömb egy része amit egy amcsi user nézne, követve egy hashkulcs darabjával amit hawaiira küldtek, egy letöltött fájl részével amit valaki oroszországban szedett, mindez mondjuk a simplified chinese karakterkészletével szivárványszínben és összevissza betűmérettel, mert közben a böngésző is párszor hibázott az adatmozgások folyamán. ugyanis ekkora hibaszázalék kb ezt jelentené ezen a bonyolultsági szinten.

    a specifikációban benne van, hogy mekkora és milyen jellegű hibaszázalék a maximum, amit megengedhetünk működés közben. ha ezt nem teljesíti a cucc, nem érdemes miről beszélni.

    namármost ha a program mindenen szaggat, 15-60 percenként kilép, optimalizálása elmaradt, az még mindig bőven 4-5% alatt van, viszont mivel a user elvárná, hogy ne lépkedjen ki és fusson rendesen, és a specifikáció szerint mi a usernek akarjuk eladni, akkor a program gyakorlatilag rossz. az ilyen jellegű hibák kiküszöbölésére van a béta időszak, avagy az eddig ki nem javított hibák kigyomlálása, és a célhardverre való optimalizálásnak -ld minimum/ajánlott gépigényben foglalt hardveren jól _kell_ futnia- is legkésőbb itt kell bekövetkeznie. hiba még ezután is maradhat, de nem ennyi, mint amennyi a CSnél volt, vagy van jelenleg is a GTA4nél (ott "csak" az optimalizáció maradt el) van. és a userben ezekután jogosan merül fel a kérdés, hogy senkinek nem tűnt e fel kiadás előtt, hogy ennyi töménytelen mennyiségű hiba van? mert valaki ezért biztosan felelős. persze eddigre már az előrendelők megvették, meg a gyorsan boltbafutók is, viszont az eladásoknak egy ilyen dolog sosem tesz jó.

    a bug is lehet többféle: az összeomlástól kezdve az egy helyben ácsingózó és semmit nem csináló ellenfelekig és grafikai hibákig minden ide tartozik, aminek normál esetben nem így kéne történnie. ami pedig az AI szidását illeti: igazad van, erre a logikai váz bizonyos funkcióinak szidásával kellett volna aposztrofálnom.

    "Amúgy is jó lenne végre felfogni, hogy nem konkrét terméket veszünk egy-egy játék során, hanem csak jogot a felhasználásra."

    Jó lenne tisztázni, hogy el akarjuk e adni a programot, vagy sem. Mert ha csak jogot adunk el felhasználásra, azzal viszont a felhasználó a termék használhatatlan mivolta miatt semmit nem ér, akkor a felhasználó úgy fogja érezni, hogy átverték, teszem hozzá jogosan. bármennyire is hülye a megrendelő/célcsoport, belőle élnek az ezzel foglalkozó cégek, szóval igazuk van (főleg a megrendelős esetekben, ott a specifikáció akkor is szent és sérthetetlen, ha a világ legnagyobb baromsága).

    "azért a játéktesztelés egy kicsit másról szól, mint rutinos(-abb) felhasználók idegen szavakkal tarkított privátvéleményét"
    ez így igaz, el kell különíteni a megjelenés előtti tesztelési periódust a megjelenés utáni kipróbálási periódustól. első esetben arra vagyunk kíváncsiak a fejlesztő/kiadó cégnél, hogy működik e már elvárhatóan a program (kiadható e), és a fejlesztő cég fizet a tesztelőknek, hogy foglalkozzanak a periódustól függően korántsem kiforrott programmal (normál ember hülye lenne ingyen foglalkozni vele, mert felhasználási élmény nincs, szívás annál több), utóbbi esetben pedig a felhasználó fizetett a termékért, aztán a megelégedésétől függően azt ír, amit csak akar, ez pedig a várt eladási mutatók/bevétel és célcsoport függvényében fontos/érdektelen. az, hogy az orosz megjelenés hatására hirtelen minden máshol csúszott egy hónapot a megjelenés, azt hiszem eléggé sokat elmond, hogy mi is történhetett (a többi kiadó beintett, hogy ők márpedig ezt át nem veszik, mert a csúszás okozta bevételkiesés még mindig kisebb volt a silány termék okozta exponenciálisan csökkenő eladási adatoknál és presztízsveszteségnél).

    elnézést a hosszú hozzászólásért, sajnos rövidebben nem tudtam megindokolni a miérteket.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • zeoos

    tag

    válasz zeoos #2379 üzenetére

    vannak elütések :B bocsika :DDD
    próbáltam (volna) javítani, de kifutottam az időből

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2373 üzenetére

    hát elakadtam teljesen.a szemétdombra kellene bejutnom de a PDA szerint onnan minden átjáró nyila kifelé mutat. én addig el sem jutottam mert egy korábbi ellenörző ponton sem enged át ami az uton van.
    milyen küldetést kell még elvégeznem hogy átengedjen a szemétdombra hogy infókat tudjak szerezni?a kereskedő csak egy mellékküldetést ajánl.valami liftnél felejtett cuccért kellene menni. :(

    össze vissza bojongok. :F

  • zeoos

    tag

    válasz zeoos #2388 üzenetére

    Persze kordon-szemétdomb viszonylatára értettem az egészet, mert az átjutás volt a probléma tárgya.
    Valószínüleg ha sötétvölgy-szemétdomb viszonylatban kellene érteni, akkor visszajutásról lenne szó.

    .... most már összezavarodtam :F

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • zeoos

    tag

    válasz zeoos #2392 üzenetére

    Azt el is felejtettem az előbb mondani:

    ... amikor úgy értékeled, hogy nem is találtad el az embert és mégis megfeküdt (persze előtte már volt találalod), akkor ugyan az a helyzet történik mint amikor te magad megsebződsz, nem használsz sebkötözőt és egy idő múlva egyszerűen elvérzel.

    "... nem tudtam, hogy lehetetlen (?!) ... ezért megcsináltam (!!!) ..."

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2388 üzenetére

    a szidorovicsnak megszereztem már a ládát és mindkét átjárót felfedeztem de amikor leokézom hogy töltse be az ujabb részt visszadob ugyanoda nem a "tuloldalra" :F
    mellékküldetéseket nagyon nem akartam csinálni az első körben inkább a főküldit nyomnám csakhát igy nehéz....

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2395 üzenetére

    csináltam pár képet F12-vel de nem találom.hová gyüjti ezeket?

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2400 üzenetére

    áá..
    ujratelepitettem a játékot és most nem tettem fel csak az 1.503-as patchig.most nem szór ki viszont újra kellett kezdenem a játékot mert a mentéseim nem működtek már.
    most gyorsabban haladtam előre igy már ujra a géppuskásnál vagyok.majd holnap folyt.köv.
    nem szeretném abbahagyni mert jó a játék.

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog

    válasz zeoos #2404 üzenetére

    jah, ez tény. gondolkodok, hogy egyszer végigjátszom banditákkal is, csak előtte megvárom még az arsenal mod portját (avagy a CS teljes fegyverarzenálja bekerül a játékba, ami hatalmas mértékben növeli a változatosságot). addig meg lehet megint nekiugrok az OL 2.2nek, csak most az arsenallal:DDD

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2402 üzenetére

    az 1.504-et még feltettem és visszacsempésztem a mentéseimet.
    és működnek.már agyart követem.. :D
    igazából ha nem életbevágóan fontos akkor nem teszem fel az 1.507-es javitást mert utána kezdett el kiszórni.most minden rendben van vele igy megprobálom ezzel a javitocsomaggal végigvinni.
    persze most csak a főküldetést nyomom.ha végigviszem akkor lehet ujra nekiállok minden mellékküldetéssel s végignyomni de egyelőre még bele kell rázódnom.

    [ Szerkesztve ]

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz zeoos #2384 üzenetére

    Ezzel csupán annyi a gond, hogy pl. a SEVA nincs maxra fejlesztve a illetve ezek csak egyféle fejlesztési irányt mutatnak. Én a bulatomat anomália védelemre maxoltam hisz az alap bulletproof eléggé jó viszont az alap anomáliavédelme gyengus.

    Attól kapok most hülyét, hogy minden fejlesztést leszállítottam már a fosztogató technikusnak de egy rohadt seva-t még nem tudtam venni!!!!!!!!!!!!!! :((
    Nem léptem be sehova és így senki nem ad jó rucit pedig pénz van dögivel. Beril a legjobb.

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz zeoos #2408 üzenetére

    Most slisszoltam át a dutyhoz de náluk se volt. Viszont Yantar nem rosz ötlet hátha prof bácsi segít. Kösz. :R

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2408 üzenetére

    hogyan lehet átugorni az éjjszakákat?
    kiraboltak és alig tudtam visszaszerezni pedig csak ketten voltak ellenem.érdekes hogy ők láttk engem a korom sötétben én pedig őket nem. :(
    most fel kellene deritenem a stalkerek titkos bázisát de mivel a pénzem is lenyultáák ezért a vezető nem kisér el (gondolom ezért nem segit)

  • Anubiss

    tag

    válasz zeoos #2367 üzenetére

    Én elmentem már oda, de se detektort, se artifactot nem találtam... Mi lehet a probléma?

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2414 üzenetére

    az első elhalálozás után rájöttem hogy acuccomat eldobálva megmaradnak.A pénz sajnos eluszott.Találtam egy átjárót és mr tuljutottam a bázison.Most már megyek a "lyukhoz"
    nem vagyok egy nagy játékos de engem felettébb zavar az ha nem látok egy métert sem előre.a zseblámpával meg nyilt céltábla vagyok..
    feldobom azt a modot amit virkir linkelt és csak akkor használom ha nagyon muszáj..
    egyébként éjjellátót mikortol tudok majd venni?

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2416 üzenetére

    a szivatyut kellene beinditanom de abban a teremben ahol vannak azok a zöld lötyel teli tartályok és kapom a lelki terhelést nem tudom leirtani azt a "szellemet"
    azt mivel lehet a leggyorsabban kiirtani?

    korán fekszem és korán kelek.. :B

  • Hun'reeth

    őstag

    válasz zeoos #2420 üzenetére

    Ez nyilvánvaló. Amíg nem lehet addig nem indul el a srcipt.

    Nekem megvan a magam módija hogyan lehet relatív hamar összeharácsolni sok pénzt. ;]
    Azt is felderítettem hol milyen áron dolgoznak.

    ''Öregember nem gyorsvonat!''

  • remington2

    senior tag

    válasz zeoos #2423 üzenetére

    Igen, azt az ajtót ismerem, itt is oda lehet kerülni. Apró gond, hogy hátulról indulva, nem látod az előtted lévő épületek textúráját, és ahol azt hiszed, szabad a bejárat, ott hirtelen mögötted lesz egy fal (pont úgy, mint hajdanán rostokon kívül kolbászolva). Zsákutca, mert visszafelé nem lehet menni, előre meg - az ajtón keresztül - hatalmasra nő a pszi sugárzás (áh, akkor mire gondoltam :@) . Ha sikerül elérned a red forestbe vezető checkpointot, megmenekülsz. Én kénytelen voltam átmenni (nem akartam), mert amikor megkérdezte, átmegyek-e, és "no" volt a válasz, visszarakott, de meghaltam. Red Forestben kevés az ember, csak néhány stalker és a szokásos duty jelenlét az erdésznél, így még egy fokkal parásabb. Persze, a Strelok misszió előtt értem oda. A bányában megtaláltam a battery-t is, amelyet majd az erdésznek kell elvinni, bár a küldetést még nem vettem fel :F Remélem, nem ezt az egyet kell majd odaadni neki, és a játék "szül" még egyet oda, a küldetés felvétele után.

    A helikopter(eket) Yantarban (a régiben) én is megpróbáltam megkeresni, de nem találtam semmit, mondjuk hátulról próbáltam kimenni a pályáról ott, ahol most a bővítés van. A kapuval sokat szenvedtem, de egyik irányban sem tudtam sem megkerülni, sem átugrani.
    Viszont emlékszem, mintha Dark Valleyben is lett volna rotorzaj.

    Majd a következő részben, amikor ugyan ezek a helyszínek lesznek csak kibővítve (csak a történet fog változni), majd akkor és ott jó alapul fognak szolgálni a félkész pályarészek.

    Ugyanezt remélem, hogy a majdani következő részben (ha lesz egyáltalán), felhasználnak minden, most kivágott anyagot. Lesz idejük tökéletesíteni, így remélhetőleg nem kell megint mindent kiszedni. De durva lenne, ha mindkét játék pályáit összedolgoznák egyetlen egybe :R

    [ Szerkesztve ]

    They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

  • Anubiss

    tag

    válasz zeoos #2430 üzenetére

    Lehet láma kérdés, de hol találok tükröt a játékban? (vagy nem erre céloztál?)

    [ Szerkesztve ]

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2601 üzenetére

    A SEVA rucit ki tudja fejleszteni?
    Végre tudtam szerezni magamnak de ahol vettem (ahol a katonát tartják fogva) a szerelővel csak az AK47et tudtam fejlesztetni.Visszamentem a bázisra mert az elöző páncélomat ott tudtam fejlesztetni erre ott is csak javítanák a ruhámat.

  • Medvelászló

    senior tag

    válasz zeoos #2601 üzenetére

    Én kb 1 üveg Kozák vodkát nyomattam le a torkomon szilveszterkor,sok volt a radioaktív pirotechnikai eszköz a kezemben :B Elég erős! :Y

  • bim

    veterán

    válasz zeoos #2608 üzenetére

    ááááá.
    Én nem játszom ennyire alaposan.Már ez is nagy szó nálam hogy ennyire belemélyedtem.
    Most egyáltalán nem érdekel a fő küldetés inkább csak segédkezek.Csatlakoztam a stalkerokhoz és ők mindíg adnak feladatot hogy kinek hol segítsek.
    A PDA-n egyelőre csak a kisérőket keresem hogy átvigyenek máshová.Feltéve ha van rá pénzem...na és persze a küldetések helyszínét nézem meg. :D

  • Medvelászló

    senior tag

    válasz zeoos #2609 üzenetére

    Kinél lehet mindenfélére lövöldözni?A szolgálat bázisán vagyok ,de nem találom az ürgét :W

  • Medvelászló

    senior tag

    válasz zeoos #2612 üzenetére

    Ornitológiai tanfolyamon már részt vettem a fosztogatóknál,sztem Alfred H.Madarak c.filmje elbújhat mellette :P :DDD Köcce a helpet,kiprószálom a szolisok lehetőségét,kell a lóvé Seva fejlesztésre :R :K

Új hozzászólás Aktív témák