- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Milyen routert?
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Windows 10
- Mozilla Firefox
- Microsoft Outlook topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sensut
őstag
válasz rétisün #11599 üzenetére
Nálam ott volt, viszont nem látszott. A végigjátszásban tisztán látszik, amint ott hever a törmelék szélén, már elég messziről látható. Szerintem ez verzió hiba, mint ahogy az is, amikor a csaj elküld a Halott Városban egyezkedni a tolvajokkal. Na, itt a térképen ő megjelöli a feltehető helyüket, de nálam nem jelent meg az a bizonyos kör alakú jelölés, ami pld. a végigjátszásban ott van, és a szöveg szerint is ott kellene lennie. Órákig kutattam utánuk a lakásokban, aztán megnéztem ezt is a YT-on, s hát nem is a városban kell keresni őket. Szóval ezek az apró dolgok teszik tönkre az élményt, pedig a sztori jónak tűnik és ha egy kicsit komolyabb feladatokkal sózzák meg, hatalmas játék lehetett volna. De ezek a küldetések nem igazán sztalkeresek, inkább egy Doomra emlékeztetnek, ahol halomra gyilkoljuk a szörnyeket. Oda az kell, de ide egy kicsit zónásabb fő akció kellene, mert szerintem a Stalkerben a mutánsok csak mellékszereplők és nem körülöttük forog a világ.
-
SaGa59
őstag
válasz Sensut #11601 üzenetére
Azért van benne sztalkeres feladat is dögivel, bár abban igazad van, hogy mutánsokból túltengés van mindenfelé. Talán emiatt lettek a fegyverek olyan erősek.
Nagyon sok olyan feladat van, hogy keress meg ezt-azt, hozd el vagy vidd el valakinek, szerezz meg valami információt, segíts ki valakit. Ilyenekre nyílik meg az út, akkor mondják meg, hogy merre tudsz tovább menni.A Halott Városban a galeri helyét a Horus modos verzióban jelzi a térkép. A dekóder viszont számtalan helyen lehet, erről a leírásban is van szó, Ennek a résznek többször is nekifutottam. Egyszer volt ott, ahol a leírás szerint lehet. Ennél sokkal nehezebb lesz majd a Military Warehouse-ban egy doksit megtalálni, ami talán 6 helyen is lehet a leírás szerint. Mivel többször is nekifutottam ennek is, kétszer találtam ugyanott (a beomlott vasuti alagút tetején), egyszer a "trafóház" romjai alatt, egyszer meg az egyik őrbódéban.
A mutánsok inkább csak zavaró tényezők, és lőszerkoptatók, nem igazán veszélyes ellenfelek. A 7-8 sznorkot is el lehet intézni kényelmesen azzal a pisztollyal egy szál garbóban, csak meg kell találni a megfelelő lőállást a szálloda egyik jól védhető ablakában. A kimérákra és vérszívókra figyelni kell, mert ott azért gondot okozhatnak, ha elkapnak. Nekem a Csonttörő és a szuper vérszívó se volt kihívás igazán, sőt inkább egyáltalán nem.
Az, hogy a földalatti laborokban burerek, vérszívók és ugrópatkányok laknak és az áhított tárgyakhoz csak rajtuk át vezet az út, szerintem teljesen normális. Ha emberek lennének lent, már nem volna ott az, amiért menned kellett.Ami ebben a modban speciális a többihez képest az, hogy véglegesen el lehet benne akadni. Ha elveszítesz egy olyan NPC_t, aki képes megadni a következő ösvény kezdőpontját, akkor sosem tudod befejezni, nincs másik lehetőség. Az alapjátékokban, illetve a modok nagyrészében ilyenkor a halott PDA-jából kiolvasható a továbbvezető adat, ebben nem.
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
rétisün
veterán
válasz SaGa59 #11602 üzenetére
"véglegesen el lehet benne akadni"
pontosan. legutóbb éppen pripjatyban a zsoldosokat kellett kipucolni Mohan-al(?). nem figyeltem rá, és amikor a végén az volt a feladat, hogy beszéljek vele, ott feküdt lelőve, a továbbjutásnak meg annyi. hiába is mentem vissza charonhoz az erőműbe, nem mondott semmi olyant, ami alapján tovább tudtam volna menni.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
SaGa59
őstag
válasz rétisün #11603 üzenetére
Igen, ezért kell mindig menteni mikor adnak egy feladatot. Én kicsit mélyebbről, már jóval Agroprom utánról kellett gyakorlatilag teljesen elölről kezdenem, mert összesen 3 mentést váltogattam és nem volt olyan, ami az ottani kulccsereplő halála előtt készült. Utána már legalább egy héttel vettem észre, hogy baj van, nem tudok tovább jutni nélküle...
Ezt a manyust egyébként később neked kell majd kinyírni, de nem most... Oda fog bevackolódni a színház alagsorába, ahol egy viszonylag biztonságos tároló van. Rajta kívül oda nem megy le senki, így nem rámolják ki a ládát a kisszekrény tetején.
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
Sensut
őstag
válasz SaGa59 #11602 üzenetére
Elintéztem én a sznorkot, késsel , vagy 20 újratöltés után. Számomra ez nem kihívás volt, ez öngyilkosság. Egy kihívást meg kell lehessen oldani egyetlen újratöltés nélkül, bármilyen nehéz is, akárcsak a való életben. Mindent megteszel, de legyen ám némi esélyed. Ha meghaltál, halott vagy, hiába tölthetsz újra. 10 éve vagyok tagja a Thief társaságnak, rengeteg küldetést készítettem a T2-höz, de mindig egyetlen dolgot vetettek a szemünkre a játékosok: adjunk esélyt nekik is, mert egy dolog, hogy én mint készítő gondoltam pld. egy ablakra, de neki az valahogy meg is kellene találni egy egész városban a nélkül, hogy tucatszor meghalna. És ha nem találja meg, akkor nincs esélye? Akkor ez már nem egy open world játék. Miből állt volna ki elrejteni néhány tárat a közelben, mint az eredeti részekben?
Na, de jelenleg nincs kajám. Alig kapni kaját és folyton éhezem. Senki nem árul semmit, csak cserebere van, és mit ajánlanak: gitárt, szájharmonikát, mindenféle baromságot . Egynél kaptam kolbászt egy gránátért cserébe . Ez mókás, de éhen fogok halni basszus, mert a szarkofág körül nem találni egyetlen darab kenyeret. Nem rég szó volt valahol arról, hogy ne kelljen egy darab kenyér után futkosni egy Stalkerben. Na, hát itt az van. Már semmi sem érdekel, csak találjak egy darab kenyeret valahol.
-
PeL
addikt
válasz Sensut #11605 üzenetére
Az a rész egyébként tényleg baromi könnyű így OP fegyverekkel. Az eredeti ST2-ben ott én is vért izzadtam majdnem, mert egyszerűen kevés volt a lőszer, ráadásul pont sötétben értem oda, így éjjellátóm sem volt csak a fejlámpa, ami nagyjából nem sokat ért. Itt viszont 1-2 lövés volt minden snork, így szinte gyerekjáték. Én csak simán odamentem a kerékhez, lelövöldöztem őket, begyűjtöttem a snork lábakat azt visszaballagtam Merlin-hez
Kajából a felcsernél kell majd felpakolni mindig. Ha nem árul akkor save-load.
[ Szerkesztve ]
-
SaGa59
őstag
válasz Sensut #11605 üzenetére
Igen, azt már többször jeleztem itt is, hogy a monolitos szakaszban nagyon spórolni kell a kajával, mert nehéz megszerezni. Kötődik is ehhez feladat, amikor egy láda kaját kell Pripjatyból bevinni az erőműbe. Az után már nem annyira tragikus, és Feldschertől már venni is tudsz valamennyit Pripjatyban. Ahányszor odamész hozzá, mindig lesz nála egy kenyér meg egy szalámi. Mutánsalkatrészekért meg anomáliákért pénzt ad. Asszem a monolit górétól meg valamelyik lent cirkálótól is tudsz venni egy falásnyi valamit, de tőlük csak egyszer...
Ebben a modban fegyvert venni nem nagyon kell, lesz elég, lőszer is. Pár spéci ruhát majd meg kell venni, mikor odaérsz, mert kell valamelyik NPC-nek, És ha majd eljutsz a Bárba, erősen javasolt a Totalizatőr felkeresése. Egy Lada oldalára ven felfestve ciril betűkkel. A mellett lévő konténerben (ott, ahol eredetileg a Szolgálat bázisa van) ácsorog a tag, akinél fogadásokat lehet kötni. 10 rugóra nyeretm nála 600-at. De néha a nyremény is vesztség, mert fogadsz 50 rugóval, nyersz 10-et, akkor nem 60-at kapsz vissza, hanem 10-et... Ezért Totalizatőr a neve... Ez lovis szakszó, azt jelenti, hogy ha sokan fogadtak egy lóra, akkor az össz befizetésekből számolják vissza a nyereményt, nem az eredetileg meghírdetett oddsokra (1:5, 1:10), azaz könnyen lehet, hogy nyertél ugyan, de még a befizetésed se jön vissza...
A sznorkokat egy újratöltés nélkül tudtam megcsinálni mind a három alkalommal, amikor odáig jutottam. El kell futni a szállodába és az első emeleti folyosó végén lévő ablakból, meg az egyik oldalfolyosó ablakából le lehet szedegetni a dögöket. Ha feljönnek (mert feljönnek) elég a folyosó végi ablakba felugrani, ott nem érnek el...
Az tény, hogy nagyon figyelni kell...Öngyilkos küldetés majd a kiképzésed alatt lesz, amikor elteleportálnak valahová, ahol előtted és mögötted 1-1 "szellem zsoldos" vár. Csak úgy lehet megúszni, hogy amint visszanyered a vezérlést, azonnal ugrasz oldalra egy nagyot és fordulatból lősz. Az első alkalommal ne ugorj, mert ott zsoldos nem lesz, ellenben a körhinta tetején landolsz. Később egyszer egy pripjatyi padláson kötsz ki, ahol csak az ment meg, ha gyorsan kimászol a tetőre és elkerülöd az utcáról lövöldözőket (ezeket korábban el lehet intézni, akkor nem lesznek ott, nem spawnolnak újra. Abban az utcában, ahol a ShoC-ban bejutottál Pripjatyba és két oldalról a házakból, meg a háztetőkről lőttek rád. Ja igen, itt vigyázz, mert az utca külső végén le lehet gyalogolni a térképről, és bezuhanni a szint alá, ahol megváltozik a talaj szinezése. Hiányzuk a kerítés...) és a két szellem zsoldost, egyszer meg az erőmű hátsó udvarán az egyik csőhídon, ott le kell ugrani és a híd alatt fedezéket keresni.
Ezeket én is rühellem, de megoldhatók...
Lesz még olyan (sokkal később, Yantarból többedik visszatéréskor), ahol elveszik mindened a banditák, egy közeli manyust ugyan le tudsz rendezni a bicskáddal, de a tőle elvett fegyver kevés lesz. Viszont ha nem erősködsz, hanem elfutsz, tudsz fegyvert keríteni a korábban lelődözöttektől, amivel már el tudod intézni őket és vissza tudod szerezni a cuccaid. Itt kb 1 másodperced van az eszméléstől, míg a közeli bandita észre nem veszi, hogy már tudsz mozogni...
Kézikönyv, kézikönyv, kézikönyv... Nélküle is megoldható, ezt az utolsót pl magamtól találtam ki, bár itt visszatöltöttem vagy 10-szer, mire leesett, hogy felesleges erősködni, futni kell... Aztán megnéztem a doksit és ott is ez az ajánlás...
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
SaGa59
őstag
válasz SaGa59 #11607 üzenetére
Bocs, az említett helyzetben, amikor elkapnak a banditák 5-10 másodperced van, nem 1.
A betonlapokra állított "lakókocsiban" ébredsz, egy bandita áll neked háttal a túlvégén, meg kint 3-4. Ha lebököd a manyust, mielőtt megfordul, ugyan lesz egy lefűrészelt csövű sörétesed, meg lőszert is találsz hozzá, de amint kintről meglátnak, szarrá lőnek. Ellenben ha kiugrasz, jobbra el (balra nem érdemes, a kapuban ott tömörül 2-3 marha, akik egyszerre akaranak átférni rajta), átugrasz a szemetes konténer fölött jobb oldalt, és visszarohansz a tüzes alagút felé, ott van néhány nemrég lelőtt alak, akiktől tudsz fegyvert keríteni, illetve az egyik betonlap rakás mellett van egy talán AK némi lőszerrel eldugva, ha korábban nem vitted el onnan.
Így esélyes megúszni, másképp nem...STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
félisten
-
SaGa59
őstag
-
Sensut
őstag
Ekkora grafikai különbség van a két mod között.
Lost Alpha (statikus megvilágítás):
Secret Trails 2 + Autumn Aurora 2 + ENB 0.176 beta (full dynamic lighting, mert a statikus nem működik):
Nekem a statikus megvilágítás határozottan jobb, a ST2 olyan, mintha valami sivatagi hőség tombolna, mert sugárzást a doziméter nem jelez .
-
rétisün
veterán
válasz Sensut #11612 üzenetére
amikor a múltkor megpróbáltam az AA verziót, már nem is tűnt olyan sivárnak, mint amikor még nem akart menni a 'sima' secret trials, és amiatt feltettem az AA-t, az stabilabb-e.
még a mentést is betöltötte, csak az artik tulajdonságai mások, mint a secret trials-ban (vagy csak már nem emlékszem, miket "javítgattam fel" egy kicsit) így aztán a betöltés után kaptam is egy heveny sugárfertőzést
ha lesz esetleg kedvem valamikor összehasonlítgatni, javítgatni az artik tulajdonságait, hogy a már összegyűjtött és használt artikat továbbra is használni tudjam, ne kelljen megint újakat keresgélni, amik jó tulajdonságúak, nem kizárt hogy még játszok az AA verzióval is....ahogy PeL is írta, azért annak is megvan a hangulata.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Sensut
őstag
válasz rétisün #11614 üzenetére
Lényegében a ST2 pályák, azok az eredeti SOC-ból vannak, csak más a sztori rajtuk. Ugye nem is bejárható az egész erőmű területe és a teleportok is ugyanazok, ellenben a LA-val, ami egy más pálya teleportok és effektek nélkül. Viszont itt már bejárható / megmászható az egész terület. A full dynamic lighting is másképp mutat a LA-ban. A Monolithoz valóban jobban illik az a sejtelmes ST2 verzió, emlékszem mennyire hatásos volt annak idején, amikor a SOC végén elértem az erőművet és dúlt a háború, helikopterek meg minden a sejtelmes ködben. Na, az egy felejthetetlen jelenet volt . Ám nekem nem megy ez az ST. Lehet, hogy jó meg minden, de nem az én műfajom ez a folytonos "tökölődés". Inkább visszatöltöm a SGM-et egy korábbi mentésnél és megpróbálom helyrehozni a hibákat benne. Na, az tetszett.
-
rétisün
veterán
fene megeszi ezeket a hülye NPC-ket ebben a secret trials 2 modban....
még mindig ott tartok, hogy mohan (vagy mi) bandájával ki kell füstölni a zsoldosokat pripjatyban az egyik épületből. ez a hülye már akkor lelöveti magát, mikor féluton van odafelé...
én meg nézem a térképen, furcsállom, hogy nem halad, de gondoltam ha egyszer a térkép mutatja hol van, csak nem murdelt meg.
hát pedig deviszont az AA felhasználásával sikerült hudot csinálnom
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
én is előreszaladtam, de hiába, ha már félúton bekapott a marha egy golyót
szerencsére azért nem mindig volt ilyen béna. de volt amikor olyan béna volt, hogy sztem még ellenséget se látott, mert takarásban téblábolt, akkor végre nem lövette le magát
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
SaGa59
őstag
válasz rétisün #11619 üzenetére
Az a gond, hogy nem mindig lehet "előre dolgozni", mert van, ahol csak az után jelennek meg az ellenfelek, amikor felvetted a feladatot. Ez is ilyen.
Később majd a Military Warehouse-ban el lehet előre intéézni a katonákat, csak a parancsnokot ne lődd le, mert akkor nem kapod meg a feladatot, hogy segíts őket kitakarítani a raktárból. Viszont ha nem takarítasz az előtt, hogy beszélnél a freedom parancsnokkal, lelövetik magukat, pedig neki és a szerelőnek is meg kell maradnia. De ha előbb eltakarítod a katonákat, akkor is előfordul, hogy hamarabb támadnak, mint kéne, mert amíg te a katonákkal szívóskodsz, az ő őrjáratuk meg a katonáké túl közel járkálnak egymáshoz. A legtöbbször spontán lövöldözés a vége.STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
-
rétisün
veterán
válasz SaGa59 #11621 üzenetére
én most a 2. rablásnál dolgoztam előre...még mielőtt ellenség lett volna a monolit, a rablás helyén hagytam egy AS-Val-t egy hátizsákban. a rablás után nem is beszéltem solomonnal, előbb lelődöztem a monolitosokat. viszont most nem tudok bemenni a monolit bunkerbe, csak az AA gamedata mappával, az meg nálam mindig csinál érdekeseket
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
asszem nálam ennyi a secret trials 2....
egy ideje már nem nagyon akarta betölteni a mentéseket, egy darabig még segített, ha váltogattam az AA meg az alap ST gamdata mappát, de most már egyikkel sem tudok a pripjatyi sportpályán átmenni.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
laccczka
tag
Autumn Aurora 2.1 alatt az NPP pályán már a kezdéskor textura hiba fogad.
Tiszta csík az egész pálya. Tudok ez ellen tenni vagy ne erőltessem tovább?
A GPU-m integrált intel (laptop)."...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
laccczka
tag
válasz Balathruin #11627 üzenetére
A többi pályán viszont semmi hiba
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
laccczka
tag
válasz Dhampir #11629 üzenetére
HD4000.
Közben nyomoztam a másik oldalt is.
Itt van a megoldás az utánam jövőknek"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
félisten
válasz Balathruin #11632 üzenetére
Miért csak lesz Dual Channel, még nincsen?
Az Avatarodra nem ismertem rá.
Eddig UFO-fejű voltál.
-
félisten
válasz Balathruin #11634 üzenetére
Nekem iszonyú decemberem volt és végig a január, de már túl vagyok rajta, most nem részletezem a miértjét.
Ez az avatar egy vörös macskamedve. Vajon miért őt választottad?
-
op.erik
aktív tag
válasz Balathruin #11636 üzenetére
amúgy hogy működik ez a saját avatar-os dolog? ki kell érdemelni?
-
félisten
válasz Balathruin #11636 üzenetére
A szeme tényleg menyétes.
Nekem mostanában Tintás Tunyacsáp a kedvenc figurám.
-
félisten
válasz Balathruin #11632 üzenetére
Érdemes lenne a Clear Sky-al is kipróbálni, mert az talán jobban meg tudja izzasztani a konfigot.
-
laccczka
tag
válasz Dhampir #11631 üzenetére
Közepes beállításokkal simán viszi.
Mondjuk a memók dualban mennek.Az egyik kommentben az van javasolva, hogy törölni vagy átnevezni kell a l12_stancia mappát.
Személy szerint csak átneveztem és bevált."...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Luda
csendes tag
Én most rendeltem még a játékot. Már várom, hogy megjöjjön
Multit tolják még az emberek? -
Luda
csendes tag
válasz Balathruin #11644 üzenetére
Miért? Nem sikerült jóra?
-
félisten
válasz laccczka #11646 üzenetére
Mobil Intel HD Graphics 4000-el az alapjáték (CoP), 1366x768 felbontáson (ez a natív ennél a gépnél, nekem ennyi elég is bőven, mert nem kedvelem a hangyaháborút egy kis laptop kijelzőn), 8 GB RAM, Magas beállításon, Teljes dinamikus megvilágítással (DX 11) simán fut. Ráadásul alig hallani a ventit, épphogy csak melegszik a noti.
Vélhetően a ShoC-nak is mennie kellene így. Még a Clear Sky-on szeretném kipróbálni, az jobban fogja a gépeket.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
OFF:
Ment a beszámoló a Clear Sky futtatásáról is a HD 4000-el, és tök jó.
-
_stick_
őstag
Sziasztok!
Előszedtem újra ezt a régiséget, korábban már vagy 6x végigjátszottam.
Kipróbálnék pár modot, olyanokat keresek első sorban, amik az eredeti játék élményéhez adnak hozzá, de persze játékmenetet átalakító modok is érdekelnek. Párra rákerestem, melyiket ajánljátok leginkább?
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Alkoholista nevelde
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Dell notebook topic
- Külpolitika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- További aktív témák...
- APPLE Mac Studio M1 Max 10C CPU, 24C GPU, 32G RAM, 512GB SSD
- Kingston A400 960GB (SA400S37/960G)
- Ohh! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Szép! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 8GB 512GB SSD FHD IPS + Táska!
- Arctic Cooling Liquid Freezer II 280
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen