Új hozzászólás Aktív témák

  • junior19

    senior tag

    válasz mpo #121004 üzenetére

    Van különbség ugyanolyan beállítások mellett is a különböző képmódok között. Minden gyártónak van egy képmódja, ami a legközelebb van a szabvány értékeihez. Ezért használják azt a kalibráláskor, mert senki nem bolond, hogy a nehezebb utat válassza a jóhoz, esetleg még kalibrálással sem lehet jó értéket kihozni. A Samsungnál ez a film mód. Még a természetes van közel a szabványhoz.
    Abban igazad van, hogy a műszeres kalibrálás figyelmen kívül hagyja az emberek ízlését. Azért, mert mindennek megvan a pontos értéke a szabvány szerint. Ha ettől eltérsz, akkor már nem azt látod, amit kellene.
    Normál képmód, hideg színhőmérséklettel kékessé tesz mindent. Csak azért kevésbé feltűnő, mert a kék csak a fehérnek a 7%-at adja , ezért feltűnőbb a pirosas fehér, mert a piros a 21%-át adja a fehérnek.
    Láttam már olyan két éves tévét, hogy a piros annyira elmászott már a kék miatt, hogy bíbor színű volt. Szemmel láthatóan, nem kellett mérni sem. De mivel a tulaj nap mint nap látja, hozzászokik a szem. Ez nem úgy történik, mintha elromlana, tegnap még jó volt, ma meg nem. Szép lassan változik, a szem pedig megszokja.
    Gondolom még te sem láttál kalibrált képet. Mert egy kalibrált képpel minden a helyére kerül. Lehet szeretni, vagy nem szeretni, de ha nem ilyet használ az ember, akkor egy adott film képminőségéről nyilatkozni nem nagyon lehet.
    Azért nem a Film módra állítják az áruházban, mert az sötét helységhez a legoptimálisabb beállításokat tartalmazza. Aki ebben használja, esetleg még kalibráltatja is, az nem felkapcsolt villany, vagy tűző napsütés mellett fogja használni.

    [ Szerkesztve ]

    codec project

Új hozzászólás Aktív témák