-
IT café
Sorozatokkal kapcsolatos gyakori kérdések és alapvető tudnivalók.
Mi az a "SPOILER", miért van szükség a spoiler jelzésre / formázásra (spoiler gombra)?
Spoilernek számít a cselekmény részleteinek vagy egészének a leírása. Különösen fontos a spoiler jelzés, ha valami váratlan, megdöbbentő fordulatot, eseményt stb. írunk/lövünk le (például: XY szereplő meghalt), mert nem szeretnénk elrontani mások szórakozását.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Miklós315
aktív tag
The New Pope (Az új pápa)
Nagyon vártam, mert az előzmény évad kifejezetten erős lett, és kíváncsivá tett, hogy hová fut ki történet és gondolatiság szempontjából. Az ifjú pápa zsenialitásához ez az évad (filmként) nem tudott felérni, de mindenképp kerekké tette azt és érthetővé, miért jött létre a széria. Szép ívet járt be a története, ügyesen körüljárta témáit, és kielégítő lezárást kapott általa a mű (a pápák együtt).
A színészek remekelnek, mindegy mekkora szerep jutott az aktoroknak. Zenék terén Az ifjú pápa erősebbnek tűnt – számomra annak megoldásai jobb választásoknak és időzítéseknek tetszettek –, és emellett látvány tekintetében is túl sok (üres) öncélúság jellemzi a második etapot. Néhol ez túl lassúvá is tette, mintha az időt töltené csak ki egy-egy jelenet(részlet). Ezzel együtt is erősen jónak mondanám az összképet.
Gondolatok terén szerteágazó, ide-oda kanyargó sztorivonalak tekeregtek, míg végül összeértek a konklúzióban.
XIII. Piusszal anno egy nagyon markáns, vízióval és küldetéstudattal bíró nagybetűs vezetőt kapott az Egyház, hozzá képest nagyobb volt a kontraszt utódait illetően. II. Ferenc kiváló ötlet volt reflektálni I. Ferenc könnyebben látható aspektusaira – aki így markáns irányvonalat képviselve ugyan, de szűklátókörűségéből fakadóan távlati értelemben nyilvánvaló zsákutcát jelentett, így –, míg III. János Pállal a hosszú távú, mélyebb gondokra irányulhatott a figyelem - végig képben tartva az eszményi alternatívát.hamar kiírták
„Az arany középút”. A mellékszálak ábrázolta radikalizmus (mind belső, katolikus, mind külső, iszlám vonalon) segít megérteni, miért fontos a józanság, mérsékletesség, tapintat. Mindazonáltal a külső (pl. Esther) és belső jelképszereplők (korrupt és kicsapongó papok és az apácák) széthullása, a feslés rávilágít a fegyelem, célirányosság hiánya, hovatovább a hiteles önazonosság témáira. Igenis fontos a meghatározottság, a választás, a döntés, melyet Malkovich pápája előszeretettel igyekszik kerülni. A Katolikus Egyház konkrét események közt, céllal, feladattal jött létre, s máig nem változtak ezek a meghatározók. Az egyik epizódban XIII. Piusz az apácáknak kifejti a legfontosabb tételt: a világ változik, a társadalmak pedig idomulnak, de az üdvtörténeti szent cél (és értékek) állandósága elengedhetetlen, különben az Egyház természetének lényegét, hovatovább a létjogosultságát vesztené el. Itt tér vissza az út végén az alapokhoz: rendíthetetlen sziklának kell lennie (értékek és üdv-cél képviselete) a mindenkor szüntelenül háborgó történelmi óceánban (aktuális, fel-/eltűnő trendek tajtékjai). A gyökereitől szabadulni vágyó nyugati világ egyébiránt ugyanebben az identitásválságban lubickol épp…
Mivel XIII. Pius karaktere egy teljesen fiktív vágykép lehet mind az Egyház, mind a hívek számára – III. János Pál vagy II. Ferenc összességében már sokkal emberibb, hihetőbb, kisszerűbb figurák –, valószínű volt az , s a rendező ezzel a lezárással volt képes kifejezni imáját... ésévadvégi sorsa egyaránt.realitásérzékét
A sorozat két évadban tárgyalt több aktuális világi, egyházi és a kettő viszonyával kapcsolatos problémát.
A trendek: az egyéni szabadság végletes túlzásai (mely a piac fogyasztóit óhajtja legyártani személetével), a bomlasztás (szexuális szabadosság propagálása a valós, értékes-tartalmas kapcsolatok, és végső soron a választható életcél, mint pl. család kárára), a gazdasági és politikai szembeállítás (az Egyház lejárt szavatosságú, gazdag hűbérurak klubjaként való ábrázolása a modern, szabadnak hazudott, kihasznált áldozatnak beállított, felvilágosult tömegek felé, miközben nem számol e tömegek természetes belső hitigényével).
Az iszlám: finoman, de egyértelműen megjelenik a kibékíthetetlen ellentét, mely ellehetetleníti az együttélést. A szekularizált nyugati világ jogállamiságát a még mindig vallásjogi alapú iszlám életszemlélet nem tudja (nincs is választása) magáévá tenni önfeladás nélkül, míg Európa a katolicizmust életformaként elutasította, és a magánügy szférájába száműzte azt. Hovatovább a két vallás kizárólagossági igénye is éket ver a közeledési álmok közé. S közben a világi élet kiüresedése szakadékként tátong az eltávolodott keresztény egyház és bizalmatlan (ex-)hívei közt. A három "alany" riadtan méregeti egymást...
Az Egyház bűnei: sok klerikus szereplő sokféleképp válik bűnössé az évadok során, és elhangzik a legfőbb kérdést érintő tétel a problémával kapcsolatban, ti. a bűnt büntetni kell, de az Egyház „terméke” a megbocsátás és kegyelem „csomagja”, szóval a hitelességet sem ártana megőrizni közben. Viszont tudjuk, hogy mennyi valós mulasztás és rejtés zajlott, így a sorozat is hiteles képet fest a tökéletlen, bűnösök félmegoldásait használó, ergo konstans problémákat leküzdeni képtelen Egyházról. Nagyon ügyesen nem kívánja elfelejtetni és bagatellizálni ezt egy látszólagos megoldással, sem szó nélkül hagyni a felemlegetése nélkül. A feladat tehát még mindig megoldásra vár.
Erős audiovizuális műremek, mély és aktuális gondolatokkal, tartalmas párbeszédekkel, kiváló alakításokkal és szórakoztatóan tálalt tanulságokkal. Az első évad nekem jobban tetszett, de a másodiknak sincs szégyenkeznivalója. Örömömre szolgált ezt a két évadot követni, és kívánom, hogy szülessen még hasonlóan nívós széria, mert minden szempontból kirítt az ömlesztett középszerből."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz nubreed #49881 üzenetére
Klisés volt, de legalább elhitette, hogy egy tétre menő történetet kapunk - akár max. egy egyévados tömör nyers gyönyört -, de számomra a fordulatoknak "hála" egy végtelenbe tartó standard középszert mutatott föl. De tényleg: részenként untam el -
mindig mindent megúsznak, összejön, stb. A végén meg a "suttyók önérzete" "Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Szia!
Kifejezetten rövid sorozatok:
Háborús:
Gyilkos megszállás
A 22-es csapdája
Band of Brothers - Az elit alakulat (jobb a Hős alakulatnál )Sci-fi:
Westworld (1. évad istencsászár szint, és szerintem kerek egész is; nekem a 2. évad nem jött be)
Sötét angyal (régibb, de hangulatos, ez a leghosszabb sori)
Serial Experiments Lain (anime sori, de üt)
Ghost in the Shell - Stand Alone Complex (2 évados)
Black Mirror (én csak az 1-2. évadot javaslom)[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz abridabri #49905 üzenetére
Nekem bejött az is, nem is értem ezt az általános fanyalgást : oké, nem annyira "erősen" sci-fi, de csak mert már valóság minden eleme (technikai, módszertani megoldások). Ha mellé teszed a Waldo-t, akkor szép politikai tablót kapsz.
Ja igen, sajnos a 3. évadtól usa-szintű lett a sorozat (ha van is jó ötlet, túl hosszú részekben túl felszínesen, de legalább szájbarágósan tálal). Az Arkangel pl. egész jó lett.[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Nem mertem írni, de egye fene, akkor is
Cowboy Bebop (ez egy sci-fi-western kombóféle hangulat-trip, ínyenc gyöngyszem)
The Dragon Prince (lezárt fantasy történet, nagyon jó karakterekkel, vicces, de tétre megy)"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
válasz #31600896 #50009 üzenetére
Nem lett volna rossz szűkíteni az eredeti kérésedet: milyen műfajra/tematikára/hangulatra vagy vevő, esetleg mit láttál eddig a fenti "tematikákból"?
Így, hogy semmi konkrétum nincs:Huff
egész rövid, kiválóan megírt családi dráma nagyszerű karakterekkel, és színészekkel.The Good Wife (A férjem védelmében)
ez hosszabb, de szintén ragyogóan megírt karakterekkel van tele, nagyon jó a politikai szál, és mind az átkötő szál (az ügyvédi iroda), mind az aktuális jogi esetek igényesek és sok témát boncolgatnak.The Leftovers (A hátrahagyottak)
közepesen hosszú, de nagyon lassú, mesélő történet, szintén erősen megírt, összetett karakterek erősítik az alapsztorit, ami nagyon jól járja körül az emberi pszichét/érzéseket/vágyakat/kitartást/eltökéltséget/gyengeséget, stb. A látvány és a zene is roppant igényes.The New Pope (Az ifjú pápa) és The Young Pope (Az új pápa)
két évad (egész rövid), de minőségi sorozat. Bizonyos témákat jár körül (a nyugati világ - elsősorban európa - identitásvesztése főként a Vatikánból nézve), szokásos: jó karakterek/színészek/látvány/zene.The Wire (Drót)
5 előre elgondolt évad, tehát kerek egész a története. Bűnözők és bűnüldözők, civilek és politikusok, tanárok és melósok, no meg a média is terítékre kerülnek egy helyi érdekeltségű nyomozásból globális szálakkal átszőtt világábrázolásig jutva, generációváltásokkal. Lassú, de odafigyeléssel készített, intelligens sorozat.[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz #31600896 #50013 üzenetére
Akkor a Drót! Persze, ha még nem láttad. Sokan szidják, mert nem pörgős akciósori, hanem a lassú, reálisabb, összefüggésekre és apró részletekre alapozó cucc... Ha a csi-okat csíped, akkor ez nem lesz feltétlenül jó Neked, de, ha az agyalósabb, kibontakozósabb cuccokat, akkor ennél jobb nem igazán van máig.
+- ízlések és pofonok"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz ROBREGGAE #50083 üzenetére
Az első évad valami zseniálisan elkapott tömör-gyönyör, amit szerintem (de tévedhetek) csak azért folytattak, mert nagyon bejött a népeknek. Azért gondolom ezt, mert tartalom szintjén semmi újat nem tudott villantani a folytatás, még el is sütik poénként, hogy
. Ed Harris sztoriszála nem igazán tett hozzá újat az eddigiekhez, és azbeszólnak a történetírónak, hogy copy paste az egész japán világ meg elnyújtott... Szóval a 2. évad nekem sem jött be. Most majd a harmadikat mégis megnézem, mert nagyon dicsérik, hogy erős. Hátha... De majd csak egyben (nem tudok már a heti várakozásra visszaállni ).exodus "Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz bagyulajuve #50088 üzenetére
Nem vészes, de előfordul. Mondjuk úgy (első évadról van szó), van is helye, meg felesleges is volt így csavarni a forgatókönyvet. (A többi évadot nem tudom, engem elveszített az évad végére, nem folytattam.)
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz #75501312 #50103 üzenetére
Azzal spec. egyet értek, hogy "le a kötelező szexjelenetekkel". Minden filmbe/sorozatba beleteszik, de pl. amerikai filmekben a korhatárbesorolás/átlagos prüdéria miatt úgyse látaz semmit, össz-vissz annyi a szerepe, hogy "lássuk": 10 mp alatt meglátták és halálosan megszerették egymást (ezt fejezi ki egy mámorosan heves együttlét - fejezné ki, ha nem lenne erőltetett és gagyi).
Franciáknál még a postára is szexelve mennek, az meg a másik véglet.Az viszont egy kötelező érzékenyítő trend, hogy most a melegszex a divat, ha kell! ha nem kell! akkor is nézzed. Ugyanolyan fölösleges a sztorikba, mint a hetero szex.
Vannak olyan filmek (pl. Nőies játékok) és sorozatok (pl. Euphoria), ahol szervesen elfér, nem lóg ki. Akkor van gond, ha kilóg a történetből. És itt jön a trend: mindenbe berakva, sokkal feltűnőbben kilóg a lóláb.
Még egy dolog: eltérő vélemény nem egyenlő a korlátoltsággal! Te sem leszel haladó, menő, ha éljenezel a melegek mellett. Magánügye mindenkinek, ezért se vigyék képernyőre, ki kivel hogyan. Arra ott a pornó. Arra lett kitalálva.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz #75501312 #50109 üzenetére
Ízlések és pofonok, amiről szó van/volt. Nem gyűlölködésről (vagy túl magasan van a lécem). És ezt - a moderátori kérést figyelembe véve - nem a témára, hanem a szankció-követelésre reagálom.
1. Mert a tolerancia "kétirányú zsákutca"
2. Alapvetően ugyanis művészeti alkotások témaköréről beszélünk."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz bagyulajuve #50183 üzenetére
A Black Sails openingje elsőrangú (zene+kép), de nagy kár, hogy a sori nem annyira veszi komolyan magát, sokkal jobb is lehetett volna.
Mi lett végül a vége?"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz bagyulajuve #50187 üzenetére
Addig néztem, míg az egyik évad (talán a 2.) végén
Addigra már túl nyújtottnak éreztem, nem szeretem a tekergőzésta mufurc kalózvezér feláldozza magát Flintért, míg a nyurga kalóz elkezdi a legendagyártást...
Köszi azért"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Unbelievable +1 (Toni Colette tök jó benne, és a történet is érdekes)
(#50263) elod22:
"...nagyon bejönnek az ügyvédes, tárgyalásos sorozatok."A The Good Wife számomra eddig a legjobb ilyen (jogi) sorozat. Biztos láttad, de ha még nem, lesd meg. 7 (mondjuk hosszú, 22 rész körüli) évad, kerek egész történet, nagyon szerteágazó témákkal, szerethető karakterekkel.
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
válasz fecaga21 #50401 üzenetére
Már az első évad is háromszor hosszabb volt, mint amit nyújtott tartalmilag. Futkostak föl-alá, mindenki nagyon vagány, micsoda tétje van, és vége lett az évadnak.
Csak lesek, ha írják, milyen jó.
Félreértés ne essék: ízlések és pofonok. De korszakalkotó műremekként babusgatják, közben egy régibb-angol Dallas..."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
1. Bocsánat, hogy beleugatok
2. Annak ellenére, hogy letettél róla... Nem ismerem az ízlésedet (nem vagyok fanatikus rajongód, mint némely film/sori karakterei, hogy tisztában legyek a részletekkel), így tévedhetek, de talán az eseménydús-történésközpontú sorozatok/filmek jobban fekhetnek Neked, mint egy lassan mélázós (nevezzük ezt "filozofálgatós szellemiségűnek") történet. Ebben az esetben valóban esélye sincs e sorozatnak, mert ez nem kimondottan pörög fel (ritkán, rövid ideig, de leginkább máshogy tud és akar feszült lenni), és a vége sem egzakt a misztériumot illetően. Spoilermentesen leginkább ebből tudod meg, mit takar ez a "gyöngyszem": RetroShock! - A hátrahagyottak3. "Írhattok spoileresen is nyugodtan, csak légyszi valaki fejtse már ki nekem, hogy mi lesz ebben jó?!"
A sorozat lényege nem a misztérium, az csak katalizátorként funkcionál, hogy az alkotó (és a fogékony nézők) gondolatkísérleteit beindítsa. A hangsúly a karakterek mélységeiben lelhető meg. "Röviden", spoileresen:
Keviny Garvey -a fő-főhős, aki anélkül roncs, hogy érintett lenne közvetlenül (gondolja ő, meg mi, aztán mi legalább megtudjuk, hogy részben amiatt is megy gallyra a családja, mert a múltján kívül - ami leginkább bekavar nála - a felesége még nem bejelentett/nem tervezett kisbabája is eltűnt az "eseménykor", amit a nő nem tudott megemészteni, így lelépett). Végigjár egy hosszú, lassú, pokoli (belső és tényleges) utat, míg újra össze tudja magát rakni fejben, és rájön, hol a helye, mi a fontos, és végül, tehát, hogy miért és hogyan érdemes élnie. A sori vége neki nem adja meg (egyértelműen) a megoldást, de a nézőknek igen, mert általa mi is eltöprenghetünk - az általa átélteket megúszva - ugyanezeken az alapvető fontosságú kérdéseken.
Laurie Garvey -a(z ex)feleség, akit összetör babája elvesztése (még várandós vele az "eseménykor"), ezért kb. elmenekül, elveszik, megkapaszkodik a dologban, ami talán értelmet nyújthat az egésznek, de végül rájön, hogy tovább kell lépnie, és lassan de összeszedi magát, újrakezdi.
Nora Durst -az egész családja eltűnik, teljesen összetörik, illetve vágyik a válaszra (miért?) és valami kiútra. Lassan, nehezen, de újra tudja kezdeni.
Matt Jamison -lelkész, aki hosszú évekig kitartó szeretettel gondoskodik katatón állapotban levő feleségéről, aki - miután "magához tér" - az első kihívást jelentő fejleménynél hátat fordít neki... Nem egyenlő a türelem, szeretet, megértés köztük. Hihetetlen drámai íve van a fószernek önmagában és kettejük viszonyában is.
Meg Abbot -"miből lesz a cserebogár?" avagy kb. A jövő hírnökéből Bethlehem tábornok-féle elszabadult fanatikus, aki magasabb szintre viszi a szekta hatását. És itt jegyezném meg az emlék-szekta, a tudomány, a politika, stb. szép kitekintést kínál a családi drámából. 4. Miről szól a sorozat? Szerintem nem a konkrét "esemény" mibenlétéről, az csak egy szükséges indikátor, hogy egy globális témát járhasson körül a szerző a karakterei és a cselekmény segítségével.
Az ember legbensőbb mibenlétéről kíván szólni, egyénként és szociális (meg más csoportos) valójában. Le a legmélyebb ösztönökig, fel a legfelsőbb transzcendensig, és az emberek közötti erős/törékeny/változó viszonyokról, kommunikációról, a döntésekről és felelősségekről (amit igazából A kis herceg tömören és gyönyörűen megragadott már régebben), legvégül az élet értelméről/értelmetlenségéről egy planétán, ahol minden reggel új nap virrad akkor is, ha elhagytak, akkor is, ha összetörtek, vagy ha mindent elvesztettél vagy ha a legszerelmesebb vagy mind közül, vagy ha terveid vannak, vagy ha nincsenek...5. "...miért is lett ennyire híres?"
Tök szubjektív - ahogy a fenti is -, de a filmezés, a zene, a színészek, a karakterek, a "történet", minden nagyon magas minőségű (nekem legalábbis). Hogy híres lenne? Nem tudom, mennyire ismert, de megosztó (ld. itt is)."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Rengeteg - szinte "végtelen sok" - sorozat elérhető, de olyan érzésem van, mintha amolyan "félgőzzel tömeggyártott" (tartalmatlan rétestészta) kliséhalmazok és propaganda-anyagok özöne lenne a kínálat. (Inkább filmeket nézek, azok legalább rövidek, vagy max. lezárt minisorozatokat.) Lassan is szoktam rávetni magam egy-egy szériára, így általában jókora lemaradással bírok. Azonban néhány kincs akad. (Most ezt a Raised by Wolves-t meg a The Foundation-t várom, ezekben látok potenciált, remélem jók lesznek, és nem végtelenségbe tartó szappanoperák.)[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Westworld (Season 3)
Rámentem - most kicsit üresjárat van, így belefért -, bár tartottam tőle. Végül "igazam lett", sajnos: üres szappanopera (már a 4. évadot is berendelték, nem tudják - akarják - lezárni).
Az első évad elmélkedős, gondolatébresztő felvetésekkel teli, izgalmas sztoriötlettel játszó cucc volt (szerintem kerek egészet alkotott), a második a fejős tehén-szindróma, a harmadik a bőrnyúzó műhely jellemzőit viselte magán. Önmaga logikájának figyelmen kívül hagyása (szabályok, "jellemek", célok, stb.), ez által pedig túlírt, unalmas történet, valamint legalább egy szimpi hős hiánya miatt feladom ezt a sorit.
A zenék viszont tetszettek, (a látvány nem)."Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz nubreed #52513 üzenetére
Én meg elképzelni sem tudom, miről fog szólni...
A világ lángokban, Bernard a gazda-mennyországban azt keresi, hogyan tovább... Ez ilyen Alapítvány-válaszkereséses Dűnés-végülmajdúgyismindegyütténeklikakumbayat, hangulatra meg ugye Blade Runneres török-brazil-mexikói-usa szappanopera már
De a zene jó"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
-
Miklós315
aktív tag
(Azért még várd ki:
)lehet, hogy még három évadig szenvednek, mire megtanulja Johnny a facebook kezelését... A sulis bunyó egyrészt kicsit jobb volt az eddigieknél (másrészt meg nagyon hiányzott "valami"), de nekem nem mentette meg ezt a szappanoperát. Elengedtem. Az első évad jó volt kis nosztalgiázásra, a "barátokközt" már nem izgat.
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz #75501312 #52904 üzenetére
Kontextus:
1. AmcsiKapcsi képe: ő ugyebár bejár egy karakterívet, szóval melyik stációjára gondol a költő éppen? (És akkor legyünk idealista-naivak és gondoljunk a kiindulópontra, de innentől spoiler)
Kapitány egy naiv, jószívű, kötelességtudó hős, és igen: az USA is szerette így beállítani magát a világ porondján (legyőzte a mordori sötét urat - nácik -, ellenállt a kommunista nyomásnak is, és felügyeli a világbékét). Persze ezek csúsztatások, de hát ki szól be egy vezető katonai hatalomnak? Szóval innen nézve a felső kép lenne a hazug kamuprofil. Más kérdés, hogy Cap eljut az idealizmustól a teljes kiábrándulásig: csalódik Amerikában, a szeretett hazájában, és ezzel pont a karakter fogja semmissé tenni a mémet. 2. Homelander képe (spoileres, újabb, ismeretlenebb lévén)
Ő egy Superman-szerű legyőzhetetlenül erős, de érzelmileg egyrészt visszamaradott, másrészt nem kicsit pszicho-/szociopata beütésű, ergo egyszerre manipulálható egy bizonyos valaki által, másfelől szanaszét manipulálja (és/vagy öli-dirigálja) a környezetét. Roppant veszélyes. Persze a marketingelt imidzse a feddhetetlen hős jófiú, de csak egy túl erős esendő seggfej. Tud jó lenni, ha akar, de simán önzően átgázol rajtad, ha olyanja van. Emberi. 3. A mém:
Túlzottan szélsőséges az értelmezési mezeje, mivel egy adott szélsőértéket egy másikkal vet össze (fekete vs. fehér), miközben a világ a szürke50megannyi árnyalatából tevődik össze, hogy az a komplexitás létrejöjjön, amiben nem lehet az usa-t egyértelműen elítélni vagy felmagasztalni. Vannak előnyös, vonzó és visszatetsző, taszító jellemzői... ahogy minden egyes népnek/államnak a történelem minden pillanatában.
Én ezért nem tartom jónak (működőnek) a beszúrt képet: fals kiindulópontból irányított (fals) konklúzióig vezeti a befogadót, nem pedig elgondolkodtat egy jellemzően nem megvilágított igazság kapcsán.[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Bad Pritt #52951 üzenetére
(#52950) Mik76:
(Én sem ismerem annyira a Witcher világát...) nem jött be: lenne benne kraft, néhol már azt hittem, hogy "na most majd", de nem...
Nem érzem rajta azt az egyediséget, amit elvileg erőlködés nélkül (magából adódóan) kéne hoznia, ezért Viszlát jól fogalmazott: "iparosmunka" (nevek, helyszínnevek mások, de amúgy).
Másrészt bizonyos szálak nagyon nyökögve haladnak és érdektelenek (nekem legalábbis).Ha tudod, javítsd a forgatókönyvet is
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz bagyulajuve #53038 üzenetére
Ratched egy érzéketlen, hatalmaskodó rohadék volt (legalábbis a "szakmai törődése" pl. nem jött át - vagy rosszul, sarkosan írták meg, vagy tényleg egy dög volt), és most mentegetni akarja a sorozat, hogy szegény csak áldozat?(Ez kérdés: erről/másról szól, mert amúgy kit izgat Ratched figurája, ha nem e körül forog? Hogy megtanult-e sütni, táncolni?)
A következő sorozat Breivik iskoláséveiről fog szólni, és majd drukkolunk, hogy lője szét a zaklatóit (csak épp későn, másokat fog, de hát ez az apróság ugye...)?"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz bagyulajuve #53040 üzenetére
Hmm, akkor egy feminista "Dexter" (számító szociopata) narratíva? Sokkal jobb
Mindegy szerintem elengedem (csak olvasom itt - innen tudtam meg, hogy van ez a sorozat -, hogy egy olyan egymondatos mellék-kellék-karakter kapott saját sorozatot, akinek ezt semmi - a filmből - nem teszi indokolttá. Hacsak nem...tudjuk mi.)
Így aztán kitört. Bocsi"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz bagyulajuve #53043 üzenetére
Csak a társadalom számára hátrányos (nem szerethető vagy fejlődő) - tk. "negatív hős" - karakter-azonosság miatt hoztam fel.
Végső soron Dexter esetében sem szimpi (pozitív) a karakter, csak rájátszanak a készítők arra a mozzanatra - és ezzel jól összemosnak több dolgot -, hogy a néző igazságérzetét kielégíti, ha , amit a "főhős" nyújt. Közben meg "puhulnak" a világos határok (jó és rossz között).a mocskos bűnözők jól megkapják a magukét "Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
Raised by Wolves
Sol áldja meg ezt a demens "jóembert" és takarítsa már el a nyugdíjasotthonba, el, messzire a filmek és sorozatok közeléből!!
Ekkora öncélú, unalomig ismételt paneleket összelopkodó, zagyva marhaságot összetákolni, engedélyezni, folytatni...Ellentmondásokkal teletűzdelt (fejlettebb de "kőbehatárolt"-babonásnak beállított hívők; érzőhisztiző-érzéketlenracionális androidok; ateista nevelés temetkezéssel; ide-oda toporgó hiteltelen és bizonytalan karakterek; stb.), de világos üzenettel, céllal nem rendelkező sztoriív és sok üresjárat (történés-információ tekintetében max. 3 részben összefoglalható lett volna), unalmas közeg/látvány (a bolygó), teljesen felesleges hit-szál (semmi érdemlegeset nem tud vele kezdeni, akkor minek?? ráadásul egy katyvasz az egész: napistenkultuszt a keresztény áldozással + ez a szellem/hacker/VR-haluizé, ami lóg a levegőben), rengeteg pofátlan lopás (Blade Runner 2049 / Star Wars 5 / Warhammer 40k / GoT / stb.), és a vége az maga a wtf-élmény csimborasszója.
JAA! Mi a frászért volt fontos Romulus és Remus, hogy ez legyen a cégére ennek, valaki rájött?
Botrány!!Ezt is kiadtam
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz OPiiPO #53159 üzenetére
Pont az a baj ezzel a sorozattal, hogy nem késztet gondolkodásra, mégpedig két okból kifolyólag:
1. új témát vagy új szempontot (régi témához) nem tud felmutatni, viszont "mindent a szádba rág" addig, amíg feltesz egy-egy "kérdést" (android-ember-lét; vallás-hit-racionalizmus; értékek; nevelés; 'emberiség jellege/jelleme a túlélés határán is'), de
2. semmire nem kapsz még fél választ sem (nem zár le témákat, sorsokat, viszont következetlenül írja meg az összes témát és karaktert).
Sőt: segítsen, aki látta- a telep lerohanásakor Apa-droid a csapdával nem azt a lelkes Marcus-követő szőke nőt öli meg, aki aztán mégis gond nélkül ott sétál velük? (Lehet, hogy csak két hasonló külsejű nő volt, ezt benézhettem, de...) Tök jó példa arra, amit írtál a Westworld első évada: új témával az sem foglalkozik, viszont az intelligens írás/rendezés példája. Okosan szűkre veszi az optikát (a park androidjaira koncentrál, hogy töprenghessen), és mellette csak jól elhelyezett utalások szintjén emeli a rétegek számát. Pl. amikor Ford és Bernard egy helyiségben beszélget, hallod a szöveget, kombinálsz, hogy melyiküknek mik a keretei, szándékai, stb., és közben a háttérben jól látható kép bővíti az alaptémát pl. a hit-lélek szinttel, amire rá tudsz cuppanni, hogy végigjárd a "vonalat". Egyébként is, rengeteg díszlet-segítség ad támpontokat/gondolatokat. Talán ami a hátránya e módszernek, hogy annyi időt hagy töprengeni, ameddig a jelenet tart, aztán továbbhalad, szóval praktikus "ihletkor" megállítani a részt.
A karakterívek pedig következetesek (pl. valahonnan valahová tartanak, nem össze-vissza toporognak).
A szimbolika (akármely szinten: fő téma vagy karakterek fejlődése esetében - pl. Dolores és a légy) is ügyesen alkalmazott elem.
Ilyen értelemben még a The Leftovers is jól (okosan) írt, következetesen haladó, gondolkodásra is késztető mű (pedig azt szokták szidni, hogy sehová se tart). És jobban bánik a hit-tematikával és a "halu-etapokkal" is.No, a Wolves esetében steril (üres) a szín, nincsenek a háttérben kapaszkodók sem, nem hogy pluszok, amikor mégis látnál valamit (kép, minta, szöveg), kb. félig van csak a képben, és max. másfél másodpercig mutatja, aztán elveszi. Úgy kell tehát vadászni, aztán rájössz, hogy nem tudod hova tenni, mert végül nem kapsz válaszokat a sorozattól, tehát Tőled függ, mit akarsz belemagyarázni (teljesen szabad asszociációs játék).
A vallás téma is lóg a levegőben. Nincs háttere (nem tudjuk az eredetét, pár jelentéktelen "díszlet"-sor ismételgetése mellett egy-egy aktuális "burkolt" közlés az adott jelenetre vonatkoztatva (pl. az sorai Sue-nak idézve)),altatódal -t sosem tudjuk meg, micsoda/kicsoda/mit akar (teljesen következetlenül, indokolatlanul, furán időzítve machinál az évadban), a többi vallásokról sem esik szó, csak utalnak rá, hogy vannak.Sol
A háború is csak be van dobva, de pár szükséges (valóban az volt?) flashbacken túl semmi nem derült ki (ok, arányok, stb.), vagyis ez is csak a szokásos "emberiség önmaga ellensége " toposz.
Az ateizmus következetlen szála, a hittel összevetve pedig most mi az értelme egyiknek és másiknak? Teljes az átjárhatóság... és akkor most mi volt az üzenet? Mindkettőnek van létjogosultsága? Egyiknek sincs? Akkor minek van értelme (ha ezeket elvetjük)?
A karakterek meg ócskák: az androidok hisztigépek (Spock jobb robot lenne, mint ezek), a többi meg sétálgat, toporog a meg(nem)írt ívének random adott pontjain. És a végén( az új hajó az mi?? Elvileg senki más nincs, de jó, legyen valami túlélő csapat. De ez már az a szintű írás, amikor könyörgök érte, hogy valaki keltse már fel Pamelát... Egy ponton az is eszembe jutott, hogy a bárkán szimulálják az egészet mondjuk felkészítésképpen...) Ez a sori nem gondolkodásra késztet, hanem összezavar, közönybe taszít, tipikus trendi, üres, inkoherens agypestis a végtelenbe tartó érdektelenséggel (több évad).
Szerintem.[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz trialboj #53223 üzenetére
Kb. 10-11. évadig bírom, aztán teljesen közömbös lesz. Egy fentről lefelé szálló ívet rajzol a sori nálam. (Az elején, míg "geek-normális" viszonyban ülnek a poénok, addig jól működik, aztán lassan átmegy standard kapcsolati "vígdrámába", végül csak a női nyomásra terelgetett "uncsiboyok" maradnak... teljesen leül, és "unalmasan - nem poénosan - önismétlővé" válik.)Más:
The Last Kingdom S01-02
Szappanopera.
Az első évad szórakoztató, de már hamar látszik, hogy túl nagy léptékben rohan át a korszakon a sztori. A másik fő bajom a főhős: egy "Jon Snow light", aki még "annál is kevesebbet tud" Egy barom. A legtöbb konfliktusát a hülyesége okozza.
A második évad már nettó Barátok közt a forgatókönyv/izgalmas fordulatok terén.Sajnálom, mert nagyon vonz e korszak és vidék, de ez így nem nekem való. Mondjuk, a Vikingeknél jobban bejött: az meg túl lassú, uncsi volt.
[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Miklós315
aktív tag
válasz OgreImre #53236 üzenetére
Tényleg darálós (most épp évad/nap ment az első kettő), de szerintem hagyom. Szórakoztató lenne, csak unalmas, hogy Alfred és Uthred ugyanazt nyomják (
), illetve nekem túl felületes-rohamtempós (többet szeretnék a korból - apróbb részleteket, stb. - de arra ott vannak a törikönyvek...).nem bízok benned. de miért? csak. jó, nem érdekel. akkor sem bízok. legyen úgy, de azért mindig én leszek a hős Azt vitatnám, hogy JS nem volt aktív (és csak sodródott). Szerintem kb. ugyanaz a kettő, csak JS erkölcsileg próbált maximalista lenni, U meg egy meg nem értett dán a szászok közt aki amúgy egy dánok közt elveszett egykori szász
(Más környezetben/világban/és sztoriban voltak, így különbözőbbnek hat az "aktivitásuk/passzivitásuk".)Lehet, hogy U vaják is
"Szerintem."
Új hozzászólás Aktív témák
● a spoiler formázás a topikban elérhető. A használatával kapcsolatban olvasd el a téma összefoglalót az oldal tetején!
● Ha spoilert észleltek egy hozzászólásban, akkor a moderátoroknak tudjátok jelezni a modkerben. Linkeljétek be a problémás hozzászólást és írjátok le, mit kellene spoilerbe tenniük.
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- TCL LCD és LED TV-k
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Minden ami hőszivattyú
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Energiaital topic
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Robotporszívók
- További aktív témák...
- I5 13600k rtx 4070 ti 32gb ram
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs