Új hozzászólás Aktív témák
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Elnézést kérek ha kicsit hosszú lesz!Sajnos kissé laikus vagyok az autók lelki világához és félek,hogy ez már nemigen fog megváltozni.
- 3 Hete ruháztam be egy 2005-ös évjáratú 1.3-as fekete színű Suzuki Swift-re,valós 125 ezer kilométerrel.2002-es 1.2-es G Astrát váltott mert annak már erősen deficites volt a fenntartása.-Már a megvétele után hazafelé kivillant a Check Engine.Kolvastam és kidobta a P0420 katalizátor alacsony hatásfok hibát.Utána olvasgatva ez sok esetben lehet"fals"hiba is.A kódot kitöröltem és pár 10 kilóméter után nem jött(még)vissza.Viszont lassan aktuális a műszaki.Ott vajon nem fogom megszivattyúzni a brét ez miatt?Nem annyira van kedvem 100+ ezer forintért katalizátort cserélni ha nem feltétlenül muszáj.
- A kuplung nekem kicsit fura.(Nem értek az autókhoz)Eléggé a pedál felengedésének majdnem az utolsó centijén jön meg a"fogáspont".Rommá lenne kopva a kuplung tárcsa vagy ezek ilyenek?Esetleg van ráállítási lehetőség?
- A"Board Computer"jobb oldalán van egy kis piros Led ami ha leveszem a gépet gyújtásról és kiveszem a kulcsot akkor is villog.Az mi a tosz?
. A neten olvasgatva sok az ellentmondás a bele való olajat illetően.Én Mobil Super 3000 5w30-ra gondoltam.Ez lehet jó választás?(Sajnos a gépkönyvem nincs meg az autóhoz és a neten sem találtam hozzá)
- Van valami különlegesség amire esetleg érdemes odafigyelni ezzel a típussal kapcsolatban?
Olvasgattam,hogy érzékeny a váltó és a fékolaj cserére az Abs kocka és a váltó nyelestengely csapágya miatt ezért azokat lecseréltetem,csakúgy mint az összes szűrőt,a hűtőfolyadékot és a gyertyákat.Biztos ami biztos.Remélem,hogy nem megy rá még a gyatyám is.Köszönöm szépen az esetleges válaszokat!
-
Fulár
senior tag
Köszönöm szépen a segítsêgeteket!
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!
Nagyjából 3 hete van nálam a 2005.ös 1.3-as Swiftem és egyre jobban kezdem megkedvelni.Picurka autó nem túl nagy csomagtérrel és számomra kicsit kemény futóművel de mindent összevetve már bánom,hogy nem korábban vettem ilyen verdát!
Lenne két kérdésem ha megengeditek!
1,Tudom,hogy itt senki sem távjós de esetleg meg tudná valaki becsülni,hogy ha a felsorolt dolgokat cseréltetem akkor ezek mennyiben állnának meg minőségi olajokkal és"durva"szervíz árakat figyelembe véve?
- Olaj és olajszűrő csere
- Légszűrő és Pollenszűrő csere
- Fékfolyadék csere
- Váltóolaj csere
- Hőtőfolyadék csere
- Gyertyák cseréje2,Durván zabál az autó.Már-már extrém módon.Vegyesben 100 kilóméteren 15! liter körül benyakal.(100-as benzin.Lukoil vagy Mol.Ezek a kutak vannak a közelemben)A méréseim nem tévesek.3 alkalommal is méregettem.Volt egy katalzizátor alacsony hatásfok hibakódom amit kitöröltem és azóta nem jött vissza.Nem tudom,hogy lehet e összefüggés.Jó lenne valamiféle nyom amin el lehetne indulni.
Köszönöm Szépen a segítséget!
-
Fulár
senior tag
-
Fulár
senior tag
válasz AMD Power #48106 üzenetére
Én mint laikus csak az esetleges szivárgást nyomát próbáltam keresni aknára állva Steck lámpával de nem találtunk semmit sem.Vagy egy másik lehetőség,hogy durván csal az üzemanyagszintmérő ha ez egyáltalán lehetséges.Az viszont biztos,hogy ez elég idegesítő és aggasztó!Nem beszélve az anyagi vonzatáról!
-
Fulár
senior tag
Igen!Többszöri tele tankolással ellenőriztem.Bízom benne,hogy hamarosan kideül,hogy mi a fene ez az egész!
-
Fulár
senior tag
Köszönöm Szépen a segítségeteket!
Most indulnék melóba de ebből kerékpározás lesz.Az autó alatt ott van az "üzemanyag folt" és halványan a szagát is érezni!Ezek szerint akkor csak szökik a rohadék!Gondolom valahol hajszál repedés lehet.De az egyszeűen nem fér a fejembe,hogy amikor tudatosan kerestük akkor nem talátuk meg! -
Fulár
senior tag
Sziasztok!Hihetetlenül hálás lennék érte ha valaki tudna dobni egy linket ahol le lehetne vadászni egy gépkönvyet 2005-ös Swifthez!
Már feltúrtam a komplett netet de sehol sem találok. -
Fulár
senior tag
Sziasztok!Elképesztően hálás lennék érte ha valaki tudna dobni egy linket ahol találok gépkönyvet 2005-ös Swifthez!Már feltúrtam a komplett netet de semmi!
Egyre jobban kezdem megkedvelni ezt a kis autót. Pedig még nincs 2 hónapja,hogy nálam van!De ugye öreg használt autó révén szolgál azért meglepetésekkel.Mára virradóra például nem ad magáról életjelet a klímakompresszor.Cseszik bekapcsolni.Remélem konkrétan nem az nyekkent meg hanem valami más ami okozhat ilyen hibát mert ha mégis akkor az jó zsebbenyúlós történet lesz.Jövő hónapban esedékes a műszaki.Tartok tőle,hogy az első szélvédőt addig cserélnem kell.Az előző kedves tulajdonos nem észlelte,hogy a bal oldali lapát lepotyogott és így törölt még egy pár kanyart vele.Így pedig lett egy igen konkrét karc a lapát törlőtartományának ívében.Gondolom az műszakin instant bukó.
Elnézést a duplázásért de szarakodott az oldal![ Szerkesztve ]
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Lenne két kérdésem!
2005-ös Swift.Lecserélném a gyári rádiót.Érintőképernyőset nem akarok mert nincs hangulatom menet közben képrenyőt kapargatni.Ez a cucc beférne vajon a gyári helyébe úgy,hogy ne kelljen fúrni faragni,vagy jobban járok ha vadászok egy 1 Dinest egy beépítő kerettel?Ha ez jó bele a multi kormányt bukom?- Ha a klíma tök üres attól még bekapcsolna a kompresszor és nem fújna hideget vagy ilyenkor be sem kapcsol?
Köszönöm az esetleges válaszokat!
[link][ Szerkesztve ]
-
Fulár
senior tag
válasz Pist@bácsi #48462 üzenetére
Nagyon Köszönöm!
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!
Bocs ha a kérdésem ostobán hangzik de laikus vagyok.
2005-ös Swiftről van szó.Most volt műszakin a gépsárkány és ez össze lett kötve egy nagyobb átnézéssel és karbantartással.Az előbb vesztem össze a szerelőmmel mert hívott,hogy lehet vinni a verdát de ő a klïmához nem nyúlt mert ő önhatalmúlag úgy döntött,hogy a tél derekán feltöltetni fölösleges mert úgysem fog bekapcsolni.
Én viszont szeretem télen párátlanításra használni.Az előző autóm G Astra volt.Az minusz akárkány fokban is bekapcsolt.Illetve ha már egy gramm gáz sem volt benne akkor is ment a kompresszor csak nem fújt már hideget.
Arra lennék kïváncsi,hogy ez a Swift-nél tényleg úgy működik,hogy ha leürült a klïma akkor már be sem kapcsol a kompresszor?Illetve minusz akârhány fok alatt valőban letilt?
Köszônôm az esetleges válaszokat![ Szerkesztve ]
-
Fulár
senior tag
Köszönöm!Mindenképpen megnézetem,ha másért nem is akkor azért,hogy időnként meg tudjam járatni mert nem szeretném,hogy a sok állástól majd még rosszabb legyen a helyzet.
laca891 :Itt mifelénk(Nyergesújfalu.Komárom-Esztergom megye)az átlag árak 25 ezer forint körül mozognak.Ebben benne van a feltöltés-tisztitás-átvizsgálás-nyomás próba stb.A javítás ha szükséges nyilván nem.
Nem tudom ez mennyire mondható korrekt árazásnak.Olcsóbb vagy esetleg drágább mint mondjuk a fővárosban. -
Fulár
senior tag
2005-ös jó öreg Swiftemen kicseréltem az első szélvédő törlő lapátokat.Ha már úgyis kókányoltam akkor ellenőriztem ezt-azt.Többek között a löttyök szintjét.És itt jött a meglepi.A nívó pálca műanyag feje úgy a kezemben maradt amikor kihúztam volna mint a szél!Halaszthatatlan dolgom lett ezért nem volt időm vele szarakodni.Imádkozok,hogy ki lehessen valahogy bányászni házilag....Remélem nem lesz belőle nagyobb cumi!
Járt már valaki hasonlóan?És ha igen mi lett a történet vége? -
Fulár
senior tag
Köszönöm a válaszaitokat!
Nem!Szerencsére nem esett be a pálca!Még kis lóg belőle egy kicsi ami remélhetőleg pont elég lesz ahhoz,hogy meg tudjam fogni fogóval és ki tudjam húzni!
Azóta nem mentem az autóval.Amíg ez nem lesz orvosolva addig nem is fogok.Pedig kellene de holnap időpontom van a gumisnál.Új pálcát már nem tudok beszerezni mert ami autós boltok vannak elérhető közelségben ott is csak rendelni tudnak és abból a héten már nem lesz semmi sem. -
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Még csak Szeptemberben lesz 1 éve,hogy nálam van a 2005-ös 1.3-as benzines Swiftem és a megvétel utáni összes lötty és szűrő csernén kívül semmihez sem kellett hozzányúlni.És elég tisztességesen ketyegnek bele a kilométerek.Viszont pár napja nagyon halványan elég fura hang jön az első futómű környékéről.Ilyen..nem is tudom....amikor egy csavart már túl feszítesz és"ropog" ahogy erőlteted.De semmilyen kísérő jelenség nincsen!És a baj nem jár egyedül! Tegnap este melóból hazafelé a melós parkolóból kifelé jövet nem volt jobbra irányjelzőm.Semmi nem történt.Az izzó nem villogott.A műszerfal visszajelzés sem.A"kattogó"visszajelzés sem.Balra viszont nem volt baj.És nagyjából félúton hazafelé egyszer csak magától megjavult.
Hogy ez mi a túrótól lehet...?
Sajnos még egy darabig nem tudom szervizbe vinni mert éjjel-nappal melózok.Bízom benne,hogy nem lesznek komolyabb bajok! -
Fulár
senior tag
válasz tboldi #53371 üzenetére
Ennek is lehet pár oka gondolom.Biztosíték.Vezeték sérülés.Kapcsoló kontakt hiba stb stb.
Csak azért próbálok valamerre elindulni mert a környékemen lévő normális szervizek piszkosul be vannak táblázva.A trógerekhez pedig semmiképpen sem viszem!
Nagyon Köszönöm a tippet! -
Fulár
senior tag
válasz tboldi #53373 üzenetére
Értem és Köszönöm!
Sajnos az autószerelés nem az én világom.Laikus vagyok.
Majd elviszem doktor bácsihoz az első adandó alkalommal!
Csak most az egyetlen szerviz ami szabad az egy moslék!Amikor anno az előző autómat(G Astra)vittem hozzájuk és kezdtem gyanakodni,hogy valami nem kerek akkor Ráírtam a munkalapra Pollen szűrő és benzin szűrő cserét pedig ezek cseréje nem volt esedékes.Megjelöltem a szűröket alkoholos filcel.Természetesen a cseréjük ki lett számlázva és persze hozzájuk sem nyúltak!A megjelölt szűrök voltak benne a gépben!
Sajnos ilyen szervizek is vannak. -
Fulár
senior tag
Sziasztok!Azért fordulok hozzátok mert sajnos nincs sok érzékem az autószereléshez és a Környékbeli szervizek elég khm...érdekesek,a normálisak meg be vannak táblázva vagy egy hónapig.
Érdekes problémák ütötték fel a fejüket a 2005-ös 1.3 Swiftemben.
Lassú tempóban nagyjából 30-40-ig fura"pattogó"hang szerűség hallatszik az autó eleje felöl.Elég jól hallható!Nem nagyon kell fülelni hozzá.Kb 40-nél meg mintha elvágták volna és megszűnik a hang!Nagyjából ahhoz tudnám hasonlítani amikor mondjuk napokig áll az autó behúzott kézifékkel és ezután a kéziféket kiengedve ás elindulva"pattan"egyet a bovden.Ezzel már volt szervízben.A Torony csapágyak lettek cserélve mert már eléggé lógtak.De átnézve semmi más rendellenességet nem találtak.A jelenség mégis fennáll!A hangon kívül más jelenség nincsen de már halálra idegesít!És az is,hogy a nyomorult szervizben nem találják az okát.Máshová kellene vinnem de ahogy fentebb írtam be vannak táblázva.- A másik gondom az,hogy néha a jobbra irányjelzőm elmegy!De csak jobbra!Elöl hátul egyaránt!Ilyenkor nincs műszerfal visszajelzés sem és semmi.Balra viszont oké.Az elakadás jelzőt bekapcsolva is oké!Néha viszont maga az irányjelző villog és csak a műszerfal visszajelzés nincsen!Aztán gondol egyet és magától megjavul.Aztán random megint szarakszik és vagy teljes jobbra irányjelzés megy el vagy csak a műszerfal visszajelzés.Ezzel majdnem egy időben elment a tolató lámpám is.Izzót cseréltem de nem az a baja.Nem hiszem,hogy a tolató lámpa kapcsoló halt volna meg.Az vajon lehetséges,hogy elöregedett a világítás-irányjelző bajusz kapcsoló és esetleg kontakt hibás?Lehetséges az,hogy talán kicsapta a tolató lámpa biztosítékát?És én gyökér a biztosíték táblát sem találom. Ha begörnyedek a műszerfal alá egyszerűen nem látom.Néztem Youtubos segítséget,hogy hol van de egyszerűen nem találom ott a kormány alatt ahol lennie kellene.
Minden jótanácsot nagyon szépen megköszönök! -
Fulár
senior tag
Igen!A távgyógyászat nem frankó! Megvan a kezelési.Mutatja is egy árba a biztosítékok helyét mégsem találom. Nem értem,hogy lehetek ennyire vak mert Pl.régi Ignisen és G Astrán azonnal megtaláltam a cuccot segédlet nélkül is.
-
Fulár
senior tag
Üdv Urak!
Meg tudná mondani valaki,hogy 2005-ös 1.3-as Swiftben,hol a jó francban találom 1,a"belső"biztosíték táblát 2,a tolató lámpa kapcsolót?Nincs tolató lámpám.Az izzókat ma kicseréltem de sejtettem,hogy nem az a baj mert nem túl sok rá az esély,hogy egyszerre égjen ki mindkettő!Még a fentebb említett két biszbaszt kellene megnézni de elég hülye vagyok hozzá.A biztosítékokat szégyen gyalázat de nem találom.Ott kellene lenniük a kormány alatt de ott az Obd csatin kívül szar sincsen.A váltószoknyát leszedve a tolató kapcsolót sem találom.(Ha ott van egyáltalán.)Jó lenne ha ilyen pitiáner dolog miatt nem kellene szervizbe vinni.Köszönöm Szépen! -
Fulár
senior tag
válasz zsolt19900 #54568 üzenetére
Köszönöm!Majd világosban ránézek!
-
Fulár
senior tag
Sziasztok!Egy kollégám nevében írok.
Adott egy 2003-as évjáratú 1.3-as Ignis.A gyári kulcs központi zár távirányítója elöregedett és tönkrement.Rendeltünk egy távirányítót Kínából ügyelve arra,hogy típus azonos legyen.Elméletileg ezt hozzá lehetne tanítani az autóhoz.Találtunk a neten illetve a Youtube-on segédletet de nem akarja az igazat és nem tudjuk,hogy mit csinálunk rosszul.Van valakinek ezzel kapcsolatban bármilyen tapasztalata vagy tippje?
Köszönöm szépen az esetleges válaszokat! -
Fulár
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- BMW topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Filmvilág
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen