Új hozzászólás Aktív témák

  • zola96

    senior tag

    válasz MARVEL #266298 üzenetére

    Egy adott pillanatban, egy szolgáltatást vettél igénybe, ami akkor ott teljesült. Az óra eredeti, és nem volt szükség szervízre. Ráadásul idén januárban gyártott óra, tehát garanciában javítják az órád. Kiváncsi lennék, hogy mi a problémája a szerkezetnek. Megoszthatod nyugodtan szerintem ezt a fontos részletet. Nem foglalok állást senki egyik oldalnál sem, de az órás szakma mellett igen.

    [ Szerkesztve ]

  • alite

    aktív tag

    válasz fagyalllo #266285 üzenetére

    Igen, a "mélyebb részletek" egy 2 másodperces keresés után kiderülnek. :DDD

  • tboldi

    nagyúr

    válasz fagyalllo #266294 üzenetére

    Én is csináltam hasonlót, csak sokkal kevesebb energia befektetésével. :D
    G-Shock M5610U a B5600BC combi braceletével. [kép]

    Aztán végül is nem adtam el, jobban megkedveltem a B5600BC-t, mint gondoltam volna. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Misi1979

    őstag

    Igen, természetesen tisztában voltam azzal, hogy rólunk van szó, viszonylag könnyű volt beazonosítani az ügyet. 2023-as kb hordatlan óra volt, márkát és típust adatvédelmi okokból nem közlök.

    Mint ahogy nem illesztem be a bevizsgálásnál a szerkezetről készült fotókat sem, de mailben szívesen átküldöm őket.

    De akkor tegyük tisztába a dolgokat:
    1.) a bevizsgálásnál Te választottad a drágábbik, jegyzőkönyv alapú megoldást - mondtuk, van szóbeli eredményközlés is, ami jóval olcsóbb - és amit javasolni is szoktunk ilyen esetben.
    2.) írtad:
    Egy hétre rá, az óra nagyon furcsa hangokat adott ki. Arra tippeltem, hogy a szerkezet rotorjának a csapágya megadta magát... Írtam a szerviznek, de az üzenetemre adott válaszukból arra a következtetésre jutottam, hogy jobb ha helyettük inkább a márkaszervizzel veszem fel a kapcsolatot.

    Mi erre ezt válaszoltuk megkeresésedtől számítva 15 percen belül:

    Üdv,
    Nyitvatartási időben hozza be nyugodtan, megnézzük, mi lehet a baj, ha van baj egyáltalán!

    De mivel az óra garanciális, valóban jó döntést hoztál azzal, hogy egyből a márkaszervizt választottad.

    Mondjuk -sajnos- bevizsgálás céljából őket nem is tudtad volna választani..

    Mint írtuk, új óránál nincsenek és nem is lehetnek olyan kopások és lógások pl az automatikánál, amik feltűnőek tudnak lenni, ami hibajelenséget tud okozni. Viszont vannak hibák, amiről jellemzően nem is az ügyfél tehet - hanem a gyártó. De a garanciaidőszak pont erről szól, hogy eme hibákat a gyártó ügyesen és csendben megoldja (és jó esetben tanul belőle).

    Egyébként ha rákeresel az órádban lévő kaliberszámra és a következő szavakra: (kaliber) + issue vagy "órád típusa + rotor noise - bizony nem egy hasonló esetet fogsz találni. Én rövid kereséssel találtam olyat, ahol vásárlás után jelentkezett, máshol fél év, több hónap használat után jött elő a hang.

    A kismókusok kenyérre is kenhetik.

  • MARVEL

    tag

    Az adott pillanatban igénybe vett szolgáltatás nem kizárólag az óra eredetiségének a megállapítására, hanem ez mellett az időmérő szerkezetének az átvizsgálására, annak műszaki állapotának a felmérésére is irányult.

    Ha bizonyosságot nyer, hogy az órának olyan hibája volt, amit a szolgáltatást nyújtó félnek fel kellett volna ismernie az átvizsgálás folyamata során, akkor véleményem szerint a szolgáltatást nyújtó fél felelősségre vonható...

    Az órát az átvizsgálást követően nagyjából négy alkalommal viseltem. Átlagosan 4x8 vagyis 32 órát töltött el a csuklómon.

    Ezen röpke idő alatt semmilyen olyan hatás nem érhette, ami maradandó károsodást okozhatott volna a szerkezetében.

    Teljes, részletes "diagnózist" csak a javítás végeztével fogok tudni mondani.

    Természetesen a bevizsgálást végző vállalkozással az információk birtokában mindenképpen fel fogom venni a kapcsolatot.

    A vásárlás előtt alaposan tájékozódtam az órával kapcsolatban. Én is olvastam azokat a bizonyos kommenteket, de én azt mondom, várjuk meg mit mond a márkaszerviz.

    Szögezzük le, hogy nem a szolgáltatás árával van a probléma, hanem azzal, hogy konkrétan azt az összeget a semmire fizettem ki.

    [ Szerkesztve ]

  • zola96

    senior tag

    válasz MARVEL #266305 üzenetére

    Nem értelek. Komolyan.
    Tisztában vagy vele, hogy az óra amit vásároltál, gyártásából adódóan problémája lehet a szerkezetével. Hiszen utánanéztél. Nos ezt senki sem fogja szemre meglátni, hogy bizony bizony egy héten belül elő fog jönni a hiba. Nem a semmire fizetted ki, meg tudtad, hogy eredeti az óra és szükséges-e szervizelni. Igen. Nyomás próbázva is volt.

  • MARVEL

    tag

    válasz zola96 #266306 üzenetére

    Csodálatos! :C Egy picit este van már ehhez, fáradt vagyok de akkor tegyük rendbe a dolgokat...

    Bebizonyosodott már, hogy az említett (az óra gyártója által tudomásom szerint nem elismert és egyébként azért valljuk be, nem túl gyakori) hiba okozta a gondot?

    Egyelőre az óra javítás alatt áll. Az, hogy én mire tippelek illetve az, hogy a bevizsgálást végző szerviz tulajdonosa/dolgozója mit feltételez a hiba esetleges okánat, jelenleg lényegtelen. Majd ha a kezemben lesz végre az órám, majd ha ténylegesen tudni is fogom, hogy mi volt a szerkezet hibája, ha rendelkezni fogok a javítást dokumentáló iratokkal, majd akkor térjünk erre vissza. Lehet, hogy lógott a rotor... Lehet, hogy nem... Lehet, hogy a szerkezetnek ettől független hibái is voltak... Lehet, hogy nem... Lehet, hogy teljesen más tényező volt a hiba forrása. Meglátjuk...

    Nem bántásból, de az említett szerviznek meg lehet fel kellene tüntetnie a weboldalán, hogy bizonyos/esetleges gyártási vagy egyéb hibákat nem tudnak az átvizsgálás során megállapítani...

    [ Szerkesztve ]

  • fattyu

    veterán

    válasz MARVEL #266307 üzenetére

    de a jó isten áldjon meg.

    megvetted az órát. megérkezett nem volt semmi baja.

    elvitted bevizsgáltatni. elleőrizték eredeti-e, igényel e kenést szétszedést (nem) nyomáspróba pipa.

    Visszakaptad hibátlanul.
    majd x nap után elöjött egy hiba.

    és haragszol mert nem néztek bele a kristálygömbbe?
    szerintem fordítva ülsz a lovon.

    ha beadtad volna egy teljes szétszedés olajozás dologra és utána kapod így vissza azt jogosnak gondolnám. de ahogy elhangzott nem volt szétszedés, és hiba sem amikor az óra náluk volt. főleg az eredetiség ellenőrzés miatt vitted oda. pipa.
    mivel garos az óra nem rövidülsz meg.
    gyakorlatilag úgy érzem csalódott vagy és emiatt vagdalkozol.
    csak nekem ez kb hitelrontás szagú, FŐLEG hogy még vissza se kaptad ahol le volt írva hogy mi volt a hiba.

    a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

  • 5-ös kezelő

    senior tag

    A lebutított Powermatic védelmében : Rohadt pontosra sikerült belőni a Certinám a gyárban, nem kellett belepiszkálni. Igaz, csak 21600, nem mozog oly szépen a mp mutató.

  • MARVEL

    tag

    válasz Misi1979 #266310 üzenetére

    Én sem így terveztem az estémet... Ez az egész ügy belőlem nem stresszt hanem inkább csalódottságot váltott ki. Hárítasz és azt az érzetet kelted, hogy azzal az órával biztosan én csináltam valamit. Ti mindent jól csináltatok és még a minimális esély sincs meg arra, hogy esetleg elnéztetek valamit.

    Igen, úgy döntöttem, hogy inkább a márkaszervizbe viszem az órát. Ennek két oka volt: egyrészt már nem bíztam meg bennetek, másrészt nem szerettem volna bukni a garanciát. Az e-mailjeimre adott válaszotokból nekem az jött le, hogy nem nagyon volt amúgy sem ínyetekre a reklamációm. Lehet, hogy én értettem félre, de ez a ,,ha van baj egyáltalán!" felkiáltás a válaszotok végén nem volt túl bizalomgerjesztő.

    Jól tudod, a pesti szerviz csak leadási pontként funkcionál. Sem eredetiségvizsgálattal, sem pedig szervizeléssel nem foglalkoznak. Az órát most jelenleg valahova külföldre, szerintem Svájcba küldték ki. Az is lehet, hogy Bécsbe. Ezt nem kérdeztem meg tőlük. Ha minden jól megy december közepén fogom visszakapni, a garanciát elméletileg tudtam érvényesíteni, kíváncsi vagyok, hogy mi volt a probléma.

    Az órát nem érte rázkódás. :) Tudom, hogy mi tehet kárt egy automata szerkezetben és mi nem. Az átvizsgálást követően csak párszor viseltem. Felraktam a csuklómra, elmentem az egyetemre, meghallgattam az előadást, hazamentem, levettem. Ettől nem mehet tönkre egy szerkezet. Lehet, hogy gyári hibás volt, nem tartom kizártnak, csak azt nem értem miért nem sikerült ezt észrevenni? Hol mehetett félre a dolog? Miért nem mondtátok el, hogy bizony előfordulhatnak olyan rejtett hibák, amiket nem tudtok az átvizsgálás során észlelni? Ha ezt közlitek, elmondjátok, akkor lehet én sem kapom fel a vizet. :)

    Viszont én úgy döntöttem, hogy ezt a dolgot elengedem. :) Ennyi negatívitásra nekem nincs szükségem. Szeretnék az egészségemmel kapcsolatos problémák megoldására, a tanulmányaimra és a munkámra koncentrálni. Hajnal négy óra van és még mindig nem tudok aludni. :) Konkrétan nagyon finoman, virágnyelven fogalmazva azt sugallod, hogy az órát én rontottam el. Rendben, nem így történt, de hidd csak ezt. :) Nem hat meg... :))

    Minden jót! A továbbiakban pedig sok sikert kívánok! A téma részemről lezárva.

  • arn

    félisten

    Ezeket a dolgokat vhol erdekes olvasni (belatni a szinfalak moge), de nem tudom mennyire jo otlet ide kiteregetni a szennyest.

    Az mar az en gondolatom, hogy garancialis termeket csak az eladohoz vagy a markaszervizbe viszunk, igy a felmerulo problema hazon belul marad.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • vinczetibor

    aktív tag

    válasz 5-ös kezelő #266312 üzenetére

    Nekem is a legpontosabb a Tissot PRX Powermatic a 14 mechanikus órám közül.
    Néhány sw200-1, 6R35, 4R34, 4R35, L888, ST19, ST17 szerkezetes óra közül.

    [ Szerkesztve ]

  • ricsik

    őstag

    válasz dzsi23 #266283 üzenetére

    A 3 óránál felfelé tároláskor fémszíj esetén nem kap felesleges terhelést a szíj? Mert ugye ilyenkor a tok oldalán és a szíj alján pihen az óra súlya. Nem egyenesen pihen, hanem ívesen, vagy hogy mondjam :)

  • fagyalllo

    őstag

    válasz arn #266314 üzenetére

    Valójában nem is volt itt semmilyen szennyes. Vett egy alig használt Black Bay 58-at, amit garancián belül javítanak, pénzbe nem kerül. Oké, az eredetiség megerősítését és állapotfelmérést akár ingyen is megcsinálta volna másik szerviz, de nem kényszerítette rá senki és bármennyit is kifizetve érte felelősséget elvárni az óra jövőbeli működéséért irracionális.
    Ha gyors elemcsere után nyomáspróbán megfelel a tok, majd következő héten beázik a strandon, nem a szerviz felelőssége, hiszen nem cseréltek tömítést, csak az elemcserére tudnak garit vállalni.

    rádiótelefon javítás - drmobil.hu - eladó órák: https://bit.ly/3kY1lFj

  • petipetya

    nagyúr

    válasz arn #266314 üzenetére

    Több ilyen esetet kellene nyilvánosságra hozni, mert lehet belőle tanulni. A topicban olvasható eseményekben például fontos lehet, hogy az óra tulajdonosa az írásbeli jegyzőkönyv birtokában lépett tovább a szerviz felé. Nyilván többet ér vele, mintha csak szóbeli eredményközlés történt volna a bevizsgálás után.

    "nincs rá lezsóidő"

  • Memmaao

    addikt

    válasz MARVEL #266313 üzenetére

    Bár nem vagyok pszichiáter ( a feleségem az 🙈), de ebből az utolsó kommentedből bőven érződik, hogy érzelmileg sérülékeny állapotban lehetsz (egészség, egyetem, stb). Nyilván ilyen lelki állapotban az ember borúsabb és szűrőn át látja a dolgokat. De az itt elhangzottak alapján vettél egy svájci, inhouse szerkezettel szerelt órát (Breitling? Longines? Tudor?). Második tulajdonos vagy, bevizsgàltattad. Ez alapján eredeti. Elhangzott, hogy a típusnak van ilyen ismert hibája, Reddit és YT is elérhető ezzel a hibával kapcsolatban. Írták több helyen, hogy előjel nélkül jelentkezik a hiba, hangos lesz a rotor. A tiéd is érintett ebben. Beküldted a hivatalos úton szervizbe, elküldik Svájcba, javítják, visszakapod, él a garancia. Hol itt a hiba? Ha hetekkel előtte jó volt, most meg nem az, akkor hetekkel előtte a vizsgáló órás miért is hibázott? Nem értem az összefüggést!
    Hyundai Kona EV ismert hiba a gyorstöltés utáni akku hűtő folyadék kristàlyosodàs. A szervizben amíg nem dob emiatt hibát, nem cserélik le a hűtő közeget, pedig ott ismert az ok. A Tissot T Solar connect órám légnyomás szenzora egyik pillanatról a másikra ment tönkre. Külföldi vásárlás volt. A magyar hivatalos szervíz partner a tempora óra. Elküldtem nekik, kiküldték a gyártó szervíz pontjára, 12 hét után visszakaptam, javították.
    A te oràdat is fogadta a forgalmazó, elküldte garanciális javításra (pedig te tokot nyittattàl rajta, mert ellenőriztetted, hogy eredeti e, viszont ez alapján elutasíthattàk volna), valószínű azért, mert tud erről a hibáról.
    Konkrétan Te most azt várnàd el, hogy amíg nem volt hibája, a Pesti órás meg kellett volna tudni mondja, hogy lesz e hibája? Vagy tájékoztatni kellett volna téged, hogy ennek a típusnak lehet ilyen hibája?? Nem értem, hogy hol a hiba?
    Más kérdés, hogy korrekt e 30e forintot kérni egy eredetiség ellenőrzés és szerkezet vizsgálatra, ami egy timegrapher bemérést, a szerkezet szemügyre vételét és egy nyomás próbát takar. Szerintem nem korrekt! Kriston Karcsi ennek az árnak a duplàjàért teljes szervizt végez egy valjoux 7750 szerkezeten. Az sem korrekt, hogy a pesti órás itt azon lamentál, hogy ezek után elgondolkodnak azon, csinálnak e egyáltalán majd eredetiség ellenőrzést a jövőben, meg bevizsgálást. Persze, hogy csinálnak majd. Hiszen van fóka, aki erre kifizet 30e forintot. Nagyon is jó óradíj ez, és nem kell hozzá hatalmas beruházás.
    Szóval ez a téma itt egy kicsit már sok. Te irreálisan várod el, hogy ő a jövőbe lásson, az ő "arrogáns" válaszuk meg szintén nem korrekt, engem pl teljesen hidegen hagy, hogy most akkor ezek után ők ezt csinálják e tovább, vagy nem, mert nem vagyok célközönség egy 30e forintos bevizsgálásra. Jó reklámot ad arra ,hogy őket ne keressem. Ennyi. Az autómat sem viszem oda, ahol a reszi órabér az én órabérem nyolcszorosa.

    [ Szerkesztve ]

    My name is Bond, James... Dean.

  • dzsi23

    addikt

    válasz ricsik #266316 üzenetére

    Biztos nagyobb terhelést kap, mint ha számlappal felfelé tárolnám, de az óra majdnem függőleges állapotban van, így szerintem nem hat túl nagy erővel a szíjra (ez akár nulla is lehet, ha úgy helyezem el, hogy valami középről megtámassza az órát), ezen felül a saját tömegét kell még elbírnia a szíjnak, oldalanként a felét. Lehet, hogy 10 év múlva ennek látható következménye lesz, 20 év múlva meg már zavaró is lesz, nem tudom, de ennyire nem tervezek előre. :)
    Jelenleg is 3 órával felfelé pihennek a vitrin egyik polcán, és szeretem, hogy szemből látom az órákat, amikor odanézek, és nem kell egy doboz fölé hajolnom. Viszont abban a dobozban, amiről beraktam egy képet, igényesebben mutatnának, mint csak "odahányva" egy polcra, és akár máshova is rakhatnám, nem csak a vitrinbe. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Misi1979

    őstag

    válasz Memmaao #266320 üzenetére

    Az úr írásbeli jegyzőkönyvet kért, ami nem csak az általad leírtakat takarja - illetve mi felelősséget is vállalunk annak tartalmáért. Dolgozunk cégeknek, hatóságoknak és jogi személyeknek is, a magánszemélyeken kívül.

    Mi nem a "ránézünk és szerintünk jó" bevizsgálást végezzük, ismerjük azt is, viszonylag sok történetet tudnék mesélni legózott Rolexekről és hasonló dolgokról. Sok olyat is, amit itt sokat említett órások is benéztek. Amikor vita volt belőle (pl az illető nem fogadta el, hogy hamis az órája, kiposztolta fb-ra, hogy elment vele X óráshoz, aki megnézte és szerinte igazi), mi azokba is beleálltunk. Volt, hogy márkaszerviz ellenében :)

    Azért válaszolgatok itt, mert kedvelem ezt a fórumot, régen aktívabb voltam, de légyszi hadd ne kelljen megmagyaráznom az árazást, de pl tökre érdekel, hogy ki mennyiért vizsgálna be egy 2-3-5-10-20 millió Ft értékű órát úgy, hogy az eredetiségre garanciát vállal, természetesen áfa tartalmú számlával, ahogy kell.

    Szerintem én is és Viktor is szívesen mesélünk műhelytitkokat, elvégre bírjuk ezt a fórumot. Szóval hajrá, nyugodtan kérdezzetek.

    A póvermacis (=powermatic) kérdésre az a válaszom, hogy szerencsén is múlik, hogy mit produkál pl. járáseltérésben. A leggyengébb pontja a járórugó, vékony, hosszú és bizony törik, mint a fene. Magától :) A horgony-gátszerkezettel is szokott probléma lenni. Itt is az van, hogy én inkább sima ETA-val szerelt modellt vennék, ha van ilyen opció. Tudom, legtöbbször nincs.

    A kismókusok kenyérre is kenhetik.

  • Polarstar

    nagyúr

    Imádom! Kurvaszép!
    De.... Sajnos se szerviz, se funkciók nem ismertek. Maradt szépen ott. :( (ja! Órabörze!)

    [ Szerkesztve ]

    Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!

  • Speeedfire

    nagyúr

    Sziasztok
    Honnan érdemes órát venni?
    Nagyon szemezek a citizen, Orient, seiko órákkal.
    Jelenleg van egy casio edifice, és egy huawei okos óra. Mind a kettő 42 koronával, valami elegánsabb, letisztultabbat akarok. De ha kintről olcsóbb, akkor inkább onann 😁

    Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

  • Memmaao

    addikt

    válasz Misi1979 #266325 üzenetére

    Ok, a 30 ezer forintos bevizsgálás és szerkezet vizsgálat akkor nálatok mit takar? Elképzelésem szerint fogjátok az órát, ugye egy szakértő már az élek tapintása, a fém megmunkálása, a polír és a gravírozott részek alapján kap a tokról benyomást. Aztán timegrapher -re rakjátok, ha kellően igényes az ember, fóliát rak a tok bal felére vagy a timegrapher rogzítőjére, mert gyárilag sajnos az nincs burkolva és karcolja a polirt. 52° szögben elindítod (órást nem láttam még, aki beállította volna a típus pontos szögét), kiolvasod a lengésszámot a beat errort és a napi +/- eltérést, akár ki is nyomtatod. Ezután tok nyitás és lupe/mikroszkóp alatt szerkezet vizsgálat. Gondolom típustól függően megvan, hogy melyiknél mit kell nézni, milyen a kidolgozottság, megvannak e a jelölések, stb. Lupe/mikroszkóp alatt tömítés vizsgálat, mozgó alkatrészek vizsgálata, a rotort meg lehet nézni, hogy lötyög e, a rugót, hogy rendben van e, illetve hogy száraz e a rendszer, vagy van kenőanyag. Pára/ázás nyomok. Vagy ti egy ilyen 30e forintos certificate-es bevizsgálás során ennél jobban bontjátok a szerkezetet? Lekerül a rotor? Ha igen és garanciális az óra , erről a beavatkozásról adatok írásos és fotó dokumentációt? Miután a szerkezet atnézése megtörtént, tokzárás és nyomáspróba. Ezután az ügyfél kap egy papírt, hogy a bevizsgálás pillanatában az óra eredetinek mondható, működési hibája nincs. Kimaradt valami? Mert én így képzelem el ezt a történetet.
    Más kérdés, hogy polgári peres úton egy ilyen certificate -nek van e bármi jelentősége...

    [ Szerkesztve ]

    My name is Bond, James... Dean.

  • arn

    félisten

    válasz Memmaao #266320 üzenetére

    Van egy regi csaladi oram, egy iwc zsebora 1905 kornyekerol. Bementem az iwc becsi uzletebe, ha jol remlik 450 euroert vizsgaltak volna be. Igaz ezert kikuldtek volna svajcba, de a vegen kapsz egy a4es nyomtatott papirt az eredetisegrol. Szoval nem olyan rossz az a 30e ft egy draga oranal (szvsz az iwc piaci ara sem lehet igazan magasabb egy ilyen ujszeru tudornal).

    Ha kicsit jobb a korites, akkor lehet erdemes lenne erteknovelonek, de ugy voltam vele, akar eredeti, akar nem, ez ilyen, es ilyen is marad, mert ezt igy kaptam, es jopar evtizede a csaladomhoz tartozik, ezen a tenyen nem valtoztat egy igazolas, foleg hogy eladni sem akarom.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • dzsi23

    addikt

    válasz Speeedfire #266335 üzenetére

    Modellfüggő, hogy éppen melyiket honnan a legolcsóbb beszerezni. Ha lenne olyan hely, ahol minden olcsóbb, mint máshol, akkor mindenki ott vásárolna. :)

  • Memmaao

    addikt

    válasz arn #266338 üzenetére

    Esetedben a gyártó vizsgálja be a terméket és ad róla certificate -nek. Ami nagyjából az órának olyan, mint egy Nemesnek a kutyabőr. Ez meg egy órás műhely által kiállított igazolás. Aminek vajmi kevés köze van a gyártói certificate -hez.

    My name is Bond, James... Dean.

  • arn

    félisten

    válasz Memmaao #266340 üzenetére

    Jo, de ez az elvegzett munkat illetoen mennyiben ter el?

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Memmaao

    addikt

    válasz arn #266341 üzenetére

    Nem tudom, mert a pesti órás nem írta meg, hogy miből is áll pontosan egy ilyen átvizsgálás.
    A gyári certificate során Svájcba küldöd, ott visszakeresik a pontos gyártási időpontot, minden infót, amit az óráról tudni lehet és kapsz egy hivatalos igazolást a gyártótól. Nem tudom, hogy a pesti órás kiadott dokumentuma milyen minősítéssel rendelkezik, ezt sem írták meg.

    My name is Bond, James... Dean.

  • Misi1979

    őstag

    válasz Memmaao #266337 üzenetére

    Nagyon jól leírtad, nem akarsz hozzánk jönni dolgozni? :)

    Pár kiegészítés: a műszereink többsége felismeri a kalibert és hozzá állítja az emelkedési szöget, nekem is a halálom, amikor lengésszögről posztolnak fotókat (330at leng, de rossz a lift angle, ha beállítja, már csak 280..).

    A timegrapher eredményeit összegezzük és ha bármelyik pozícióban eltérés van, akkor ott biza rá kell jönni, hogy mi a baj.

    Automatikát csak akkor bontunk, ha hibát tapasztalunk - és erről tájékoztatjuk az ügyfelet is, hogy mit kell tennünk. Mondjuk új/garis óránál ezt el tudjuk végezni úgy is, hogy ne vesszen garancia, a toknyitás és csavarfejek kitekerése elvégezhető külsérelmi nyom nélkül.

    Egyébként lupe helyett sokszor mikroszkópot használunk. Billegőnél kb kötelező.

    Pára, ázásnyomok: na igen, ez érdekes téma, mert arra is rá kell jönni, hogy mi történt a beázás óta, ha régi, hol és miért ázott be, mik látták kárát, hogyan próbálták kezelni. Sok szakbarbár munkát látunk, törött üvegtömítés ragasztóval javítva, indexek csálén ragasztva. UV lámpában sűrűn cserélünk elemet :)

    Nem is a hibátlan órák vizsgálata a macerás, hanem a berhelteké, javítgatottaké. Mert olyankor megpróbálunk rájönni az okokra is, hogy mit miért csinálhattak.

    A kismókusok kenyérre is kenhetik.

  • fagyalllo

    őstag

    válasz arn #266341 üzenetére

    Például abban, hogy a tiéd egy több mint 100 éves óra, csoda hogy a gyártónak van róla dokumentációja, míg a másik egy jelenleg forgalomban lévő, népszerű modell, aminek a pár éves szerkezetét valószínűleg még nem is hamisítják, ránézésre egy laikus is megmondja, hogy eredeti Kenissi, vagy valami 2824 klón.

    rádiótelefon javítás - drmobil.hu - eladó órák: https://bit.ly/3kY1lFj

  • arn

    félisten

    válasz fagyalllo #266344 üzenetére

    Nem vagyok benne biztos, hogy ebben az esetben az ora kora befolyasolta az arat.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • fagyalllo

    őstag

    válasz arn #266346 üzenetére

    A kora és a márkanév együtt. Meg az IWC-nek ez nem üzlet, csak jófejségből vállalják, az árral pedig a feleslegesen sok melótól is megkímélik magukat, közben meg az exkluzivitás látszta is megvan a magas ár miatt. :)

    rádiótelefon javítás - drmobil.hu - eladó órák: https://bit.ly/3kY1lFj

  • Memmaao

    addikt

    válasz g0n21 #266345 üzenetére

    Ez egy üzlet, egy versenyszféra. Vékony jég, könnyen beszakad. 2023 van, már nem az a világ, amikor az ecserin vagy a pécsi vásárban valamit rád lehet sózni szöveggel, mindenkinek a zsebében van az internet. Minden is ellenőrizhető, azonnal. Így legtöbb hely bizony nehéz helyzetbe került, mert ugye minden online és azonnal kommentelhető és minősíthető. És ez meg is történik. A fogyasztói társadalom egyik fegyvere így a szó lett. És ez bizony sok szolgáltató számára problémás lehet. Mert egy dolog a jól elvégzett munka, egy másik meg a jó kommunikáció. Ha a kettő társul, akkor legritkábban tapasztal a vevő korábbi negatív értékelést és a legtöbb esetben pozitív élményként él meg egy szolgáltatást. A kommunikáció egyébként messze többet nyom a latba, mint a jól elvégzett munka. Pláne speciális szakmák esetén (orvos, szerelő,órás,stb). Mert itt a laikus kisebb eséllyel tudja lemérni az elvégzett munka minőségét, de sokkal nagyobb hatással bír rá, hogy hogyan kommunikáltak vele. Tehát egy üzlet, szervíz lehet szakmailag bármilyen jó, elég egy alkalmazott, aki szarul kommunikál, flegma, vagy bunkó, borul az egész. És lehet szakmailag szar egy szolgáltató, ha egységesen az egész csapat vevő barát, kedves és készséges, sokkal jobb értékelése lesz, mint annak, aki jobb, csak flegmább. Ritka az, amikor minden összejön. A legrosszabb, ha valami szar is és még flegma is, van rá példa, ilyen pl a gázkazán biznisz Pécsen. Kevesen csinálják és ezért van aki monopol helyzetben van.
    Az, hogy egy fórumon, ami órás fórum, szóba jön 1-1 szolgálató, teljesen rendben van. Itt szerintem bárki leírhatja, hogy 30e forintért ki van zárva, hogy bevizsgáltatna egy órát. Ezért fórum. Lehet erre reflektálni. Minden cég maga szabja meg az árait. De azon lamentálni, hogy ezen itt polemizálnak forumozók, tök felesleges, mert bárkinek szíve joga leírni, ha drágának tartja, ettől még ti sem fogjátok olcsóbban adni a szolgáltatást és így is lesz, akinek ez ennyiért teljesen megéri.
    Akikhez én járok órásokhoz, pl Pécsen a Sellei Sanyihoz, még én érzem néha kellemetlennek, hogy a Sanyi egy forintot nem kért a múltkor egy Seiko óra beszabályozásért, vagy egy macerásabb Casio szíjcseréért. Mindig azt mondja, úgyis megyek majd még hozzá, elem cserére, vagy viszem valamelyik órám szervizre, karbantartásra. Vintage órákat is vállal, keni- vágja a régi szerkezeteket. Ez is egy hozzáállás. Nem abból csinál pénzt, hogy egy pár perces munkát elad drágán. Élmény hallgatni, ahogy órákról beszél és az fix, hogy az ember visszamegy hozzá. Mert ő egy órás. Nem nagy üzlet, nem bérleti díj, nem minél magasabb profit. Nem, ő vérbeli órás, már az apja is az volt. Karcsira Szigetszentmiklóson ugyanez igaz! Vérbeli órás, ahogy az apja is az. Családi üzlet, családi örökség, alázatos, kedves és a szakmáját imádó ember. Kollégám Fortis óráját ő rakta helyre, miután valamelyik jó nevű pesti órás azt leszervizelte. Nem mondta meg nekem sem, hogy ki után kellett dolgoznia, ennyire korrekt srác ő!
    De PL reflektálva arra, amit írtál, hogy 20-30 perc egy ilyen, mert toknyitás előtt le kell pucolni a koszt, hogy az ne a szerkezetbe kerüljön: Igen, ez nem egy kiemelendő dolog, ezt így kell a szakma szabályai szerint. De neked le kellett írnod, hogy milyen figyelmesek vagytok, mert a vevő meg milyen redvásan használja 🤦. Na ez az, amit a versenyszférában gáz, ha megtesz egy szolgáltató. A vevő minősítése. Ebből a pár sorból sugárzik a hozzáállás a vevőhöz. Aki retkesen viseli az órát. Minden óra hátlapján a csavaros menet résében lehet szennyeződés, és ez nem a viswlőjét minősíti. Te mégis őt minősíted. Ha ezt a kollégákkal négyszemközt beszéled és véleményezed ,. minősíted a vevőt az is más,.mint egy nyilvános fórumon.

    [ Szerkesztve ]

    My name is Bond, James... Dean.

  • driv4r

    tag

    válasz g0n21 #266345 üzenetére

    Köszönöm, ez egy korrekt összefoglaló volt. Pusztán emiatt nem is szólnék hozzá, de két dolog miatt mégis megtenném.

    1. Írtad az előző bejegyzésedben, az árazásotok a költségeiteket tükrözi, és abban nincsen semmi 'celebség'. Én ezt készséggel elfogadom, viszont egyúttal szeretném tisztázni a 'celeb' kifejezést, mert azt én használtam egy mostani hozzászólásban. Szeretném egyértelművé tenni, nem a Pesti Órás műhelyre gondoltam, hanem Hantosra. A 'celeb' egy ironikus utalás volt a 'csak a Hantos!:)' jellegű, szintén jobbára ironikusan elhangzó számtalan egykori hozzászólásra itt, még azokból az időkből, amikor nem szakadt ketté a topik. Sajnálom, hogy slendrián voltam, ha bántóan hangzott, elnézést kérek.

    2. Nyilvánvalóan név nélkül, de esetleg valamennyire pontosítható, melyik 'belpesti' boltból kerülnek elő rendszeresen a problémás használt darabok? Ha esetleg csak a kerületet jeleznéd, akár privátban, nekem az is elég lenne. Előre is köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák