-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyalifali
aktív tag
-
nyalifali
aktív tag
válasz MasterDeeJay #7177 üzenetére
Hát ha MO üzembe helyezés lehet sikerrel jársz.
Nekem NL nem mondták meg.Amúgy tudja valaki miért nem lehet közölni a szerviz előéletet??
Így persze cserélem én is...
VaNmIT
-
nyalifali
aktív tag
válasz MasterDeeJay #7179 üzenetére
Szerencsére jönnek a szakik, pontosítják, én szintén automata, de Auris.
Nem gondolnom, hogy tévedtem, de erősítsek meg benne.
Tiszta ügy, jó vétel.Amúgy tudja valaki miért nem lehet közölni a szerviz előéletet??
VaNmIT
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7205 üzenetére
Attól függ, hogyan helyezték el a szűrőt, érdemes lenne típust ismerő szerelőt keresni. Ha nincs mód átmosásra, akkor valahogy így csinálnám, esetleg többet járva vele alapjáraton ketyegés helyett: [link]
Helyileg? -
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7207 üzenetére
Átmosás külön géppel megy, akkor valószínű marad a sima tölt-leereszt módszer, azt meg szerintem kb bármelyik szerelő megoldja
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #7320 üzenetére
Erdekes amiket irsz... foleg: Piros lámpánál állva nem rakja ki üresbe.
Tudtommal nem letezik olyan ami ezt tudna.A hatragurulas nyil;van fugg a sulytol az emelkedo szogetol na meg persze a furdulattol is. Mindenesetre ha megtartja ha nem ez igy tutira nem tesz jot a valtonak en eleve azt mondom, h ilyenkor taposs a fekbe
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #7322 üzenetére
WOW! Mindig tanul az ember...
Ha viszont mar volt automatad akkor lehet foloslegesen koptatom a billentyuzetet mert tisztaban vagy vele, de a hiresztelesek es szervizajanlasok ellenere is erdemes az olajat cserelni benne.
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #7329 üzenetére
90e??? Az azert elegge lehuzas szagu mar ne is haragudj...
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #7336 üzenetére
Egy fel pillanatra azt hittem, h az osszes olaj es szuro csere kerul ennyibe... mert az ugy mar realisabb lenne.
En 50e-kent csereltettem az olajat a valtoban (ami kisse tan folosleges, de 90e vagy 120e-nel azert erossen ajanlott)
Anno itt a hollandoknal volt aki elvitte bevizsgaltatni a leengedett olajat mert a szerviz azt mondta "elettartamolajjalvanfeltoltve" ami nyilvan hulyeseg. Emberunk legtobbszor varosban es elovarosi kozlekedesre hasznalta, havi 1-2 alkalommal palyazott csak.
A teszt eredmenye, h a kicsit tobb, mint 90e km-t futott autoban a valtoolaj a viszkozitasanak mar tobb mint 70%-at elvesztette. Errol raadasul volt hivatalos jegyzokonyve is nem pedig a sarki magmondos Jan bacsi tallata ki hasrautesszeruen.Ebbol itt a forumban az a kovetkeztetes lett levonva, h aki ritkan palyazik az 90e korul (ahogy az amcsi kezikonyvbe is szerepel ha jol emlekszem) erdemes. Ha tobbet palyazol es kevesebbet "valtogatsz" akkor lehet 120e km is.
Ja es a munkadij: Olajjal es a kis rez alatettel egyutt fizettem 120 vagy 130EUR-t. (szuro nincs)
Ennek tukreben mondom, h a 90 az kisse lehuzos.Ismersz esetleg jo Prius szerelot? Mert van par, igaz nem sok, de ez attol fugg merre mozogsz.
U.i.: Bocs, h ilyen hosszura sikeredett
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7329 üzenetére
kérj árajánlatot több márkaszerviztől és a toycar-tól (toycar is megkapta a hivatalos minősítést)
A toycar-os ár valószínűleg ennek a fele lesz.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7339 üzenetére
én Pécsről járok
Még így is megéri, és ott legalább értenek a Prius-hoz."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #7341 üzenetére
Prius --> eCVT
-
rob210
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7692 üzenetére
Ez elég szomorú.
SevereIntervals:
Check45000km/36months
Change:
90000 km/ 72 months
Akkor a tied azt hiszem teljesítette a gyári előírást, jah több mint kétszer is.Bár az nem mindegy, hogy melyik váltó van a kocsid alatt. Mert van eltérés, van amelyik 120e/5 év. ;)
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7699 üzenetére
Igen ezért írtam, hogy kérdés melyik.
Ennek ellenére én ami a kezeim között megfordul mindnél agitálom a tulajt, hogy a hosszú élet reményében tegye meg, hogy lecserélteti az olajat benne.
Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7741 üzenetére
Csomó autóban gyárilag sincs, akár ki is veheted. Esetleg Avensis fb csoportban nézz körül, hátha van jó áron eladó
-
rob210
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7741 üzenetére
Kárpitragasztó spray, csak nagyon durván át kell itatni vele.
Renault power
-
Dorian
félisten
válasz MasterDeeJay #7741 üzenetére
Sztem ez sima üveggyapot vagy ásványgyapot. Ekkora mennyiség tüzépeken fillérek.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7923 üzenetére
Hát nem bizalomgerjesztő...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8075 üzenetére
Korai direkt befecskendezős benzinmotorok főleg, amihez nem ajánlják, gondolom az üzemanyagrendszer jobban ki van hegyezve. Auchan 98 vagy prémium, aztán kész
hhenry: nem voltam
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8077 üzenetére
Némi plusz fogyasztás lehet, de itt pár százalékok csak. Az egyik német oldtimer lap összehasonlította amúgy, és az E10 ott kevésbé károsnak bizonyult, mint az E5, szóval végképp furcsa témakör... Esetleg forensis stb üzemanyag kártya jó lehet, ha nincs a közelben olcsóbb lehetőség.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8107 üzenetére
Milyen motorral szerelt?
Amúgy így látatlanban ha tényleg csak 2-3dl hiányzott belőle, akkor nincs para, annyival több vizet el kell viselnie, ha nem -35°C lesz, hanem -33°C akkor sem dől össze a világ. Ha mindenáron akarsz bele fagyállót tölteni, akkor például [ilyesmi].A nagyobb para az, hogy miért tűnt el a rendszerből hűtőfolyadék. Nézz rá rendszeresen, mert ez lehet hengerfejességre utaló jel is!
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8109 üzenetére
A low és a full között általában van max. fél liter, szóval nem hiányozhat túl sok. A lényeg, hogy G12+ / KFS12+ legyen, és én valami jobb minőségűt raknék bele (pl. Liqui Moly KFS12+).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
helkis
addikt
válasz MasterDeeJay #8111 üzenetére
én ezt raktam bele, teljesen jó..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8109 üzenetére
Benzinkúton általában be tudják mérni a fagyállót. Ha bizonytalan, hogy milyen van benne, akkor maradnék a víznél, vagy csere.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8137 üzenetére
Na jó, de neked egy 2.0-ás motorral van 8,5 literes fogyasztásod.
Egyébként itt (is) azt látom / érzem, hogy a mindenféle trükkök (downsizing és társai) a fogyasztáscsökkentésre nem érnek sokat a való életben.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8139 üzenetére
Hát... kiváncsi leszek, hogy az E210 Corolla TS / Hatchback esetében is mennyire lesz tartós az 1.2-es 8NR-FTS motor... Annak örülök, hogy a Sedan legalább megőrizte az 1.6 szívót. Igaz ezt a Káeurópai piacra szánták eleve (ahogy anno az 1.6 szívó benzines Avensis-eket).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8141 üzenetére
"Azért a Corolla nevét mint a megbízhatóság egyik szimbólumát csak nem csesznék el rossz motorral, szóval nem hiszem hogy gond lenne vele."
Bizonyos szintig ezt megtették már az Toyota Yaris / Auris / Corolla esetében az 1.33-as motorral. Ami amúgy szintén az NR család tagja, 1NR-FE a jelölése.
Annyi a pozitív hozadéka, hogy a Toyota garanciaidőn túl is vállalta adott esetben a motorcserét - amennyiben végig gyári szervizbe hordtad az autót...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8143 üzenetére
Én úgy tudom, hogy szakszervízben is raktak az 1.33-asokba 5W-30-as olajat.
Én egy 1.33-as Corollát néztem meg még októberben, külföldről hozták be, és ott volt az olajcserés papíron, hogy 5W-30. Pedig a könyve szerint évente, kevesebb, mint 10e km-ként cserélték az olajat. Igen, ettől lehet, hogy elmegy még 150 ezer km-t a motor, de most ez is egy rizikófaktor. Mondjuk nem emiatt nem hoztam el végül (akkor még nem voltam képben a témában).Azért valahol probléma, hogy egy Toyotától nem azt várja az ember, hogy 150-200 ezernél kikönyökölhet a motor. Erre kiderül, hogy erre is van esély.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8143 üzenetére
"Szóval szerintem azzal az 1.33-asal nincs semmi baj csak rosszul lettek tájékoztatva az emberek."
Tájékoztatva? Az annyi, hogy elmondják vinni kell évente/15.000kmenként.
Aztán beviszi átadja a kulcsot 1h múlva fizet és kész.
Szóval ha az 5w30 a probléma akkor a márkaszervíz hibás alkatrészt rak bele.btw egy nagy kamu a 0W20. 1.33on csak késlelteti a letapadást.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
helkis
addikt
válasz MasterDeeJay #8141 üzenetére
A suzukival kötöttek egy együttműködési megállapodást [link] szvsz az lesz az 1.2-es moci..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Dare2Live
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8150 üzenetére
A lehuzó letapadás egy ~20éves dolog toyotanal.... szóval nem beáll a sorba hanem beállt. De csak bizonyos esetekben. Közbe gyárt még legendásan jó benzineseket... Egy nagy x akta az egész nekem.
Vmi olyasmi ez mint VWnél az első szériás turbosok a bicikliláncal. Vagy Hyundai/Kia vonalon a theta esete... na az mondjuk csúnya.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8430 üzenetére
Én is pont azt nézegetem, hogy van-e értelme drágább benzint tankolni. Amíg 95-öst tankoltam, 8,2 liter / 100km körül volt a fogyasztásom, most, miután 100-as Shellt tankoltam, 7,7 liter, ami fél literrel jobb. Lehet, hogy ez pusztán csak "szerencse", mert a forgalom most épp olyan volt, hogy kevesebbet álltam a dugóban, ezt még ki kell tapasztalni, de ha ennyivel jobb a fogyasztás, azért az tétel...
Ha 25 forint árkülönbséggel számolunk, 400 illetve 425 forintos üzemanyagárral, akkor cirka 400 km megtétele esetén, cirka 30 liter körüli tankolásnál a matek::
30 x 25 forint = 750 forint
4x 0,5 x 400 = 800 forintTehát csaknem kihozza a felárat (50 forint híján) a Racing 100-as benzin a V-Power 95-öshöz képest.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #8444 üzenetére
Brazíliában E25 van
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Csabroncka
addikt
válasz MasterDeeJay #8444 üzenetére
Alapvetően az E10 a 20 évesnél öregebb autók problémája. Én nem ezért nem tankolom a kocsimba, mert tönkre tenné, hanem azért mert hetente 1x, 2x járok vele, akkor is inkább rövid utakra. Erre a felhasználásra (hónapokig a tankban lötyögjön) az (etanolos) E10 alkalmatlan . Ez már egyébként az E5 esetén is így volt.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #9450 üzenetére
Szerintem ez a meret nem stimmel... az ajanlott kereknyomas pedig a vezeto oldalon az ajto peremere kell(ene) legyen felragasztva. Elvi szinten 2.4 elore es 2.3 hatra, de ahogy irtam csekkold le a meretet mert igaz csak fejbol tolom, de nekem mas meret remlik 17-es meretben.
Eastsider
Az autoklimas-ra gondolsz? Par eve jartam ott, nekem is jo tapasztalataim voltak. Egyebkent fura vagy inkabb szerencses eset, h szezonban kaptal masnapra idopontot.[ Szerkesztve ]
-
válasz MasterDeeJay #9453 üzenetére
2,4-2,3 ra fújattam.
Barum Bravuris 5HM 225/45 R17 91Y lett a választás, az volt 20eft alatt. Halkabb mint az előző 3-as szériás ami rajta volt.
Ja G astrán 195/60 R15 a gyári méret én meg 195/65/15-el használtam de sokaknál láttam hogy azzal megy. Meg úgy emlékszem a Calibrámon is iylen méret volt. Meg nyilván csalni fog az km óra, azt megnézem majd gps-el mit ír bár ezek 1-2km/h jelentenek.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #9453 üzenetére
Szerintem ilyen hulye meret nem lehet a gyari
Rakeresve inkabb 215/45 R17 vagy talan 215/50 R17 motortol fuggoen.
A nyomast eleg jol tippeltem[ Szerkesztve ]
-
válasz MasterDeeJay #9752 üzenetére
Ja azt kihagytam hogy 1AZ-FSE (2.0) és 2AZ-FSE (2.4) motor ami a Gen2 Avensisekben van hivatalosan NEM E10 kompatibilis!
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
Gaben92
őstag
válasz MasterDeeJay #9775 üzenetére
Azt hiszem Dluinet írta meg egyszer a frankót. Valami olyasmi volt, hogy élettartamos az olaj bennük csak a gyártó 4-5 év élettartammal számol.
Én annyit tudok, hogy az eCVT (ami ugye nem CVT) hivatalosan kimegy a világból olajcsere nélkül, aztán később rájött a Toyota, hogy nem és azóta 90k km-enként javasolják a cserét.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
dh66e
veterán
válasz MasterDeeJay #9838 üzenetére
Corollán cseréltem tegnap, 260k-nál kezdett el éppen csak szuszogni,de nem akartam megvárni amíg nagyobb lesz a lyuk így gyorsan kicseréltem ,még a nagy hidegek előtt.A lamellák elég jó állapotban voltak,csodálkoztam is,de aztán bontásnál észrevettem a klímahűtőt,na az porlik rendesen-persze az kapja rendesen elől az áldást- így vettem egy újat azzal jövő héten megyek a klímásokhoz.
-
joefasalasso
aktív tag
válasz MasterDeeJay #10122 üzenetére
Köszi...
-
joefasalasso
aktív tag
válasz MasterDeeJay #10122 üzenetére
Amúgy az én forgalmimban sincs motorszám, csak az hogy 1ZZ.
-
Lacko32
tag
válasz MasterDeeJay #10390 üzenetére
Pontosan ilyesmi infora volt szükségem megerősítés gyanánt. A 10k alatt 0.5L még a bőven elfogadható kategória.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
galervin93
őstag
válasz MasterDeeJay #10390 üzenetére
MasterDeeJay és rbalint88, köszönöm!
Nagyjából így sejtettem, akkor nem is izgatom magam miatta.Dluinet
Tavasszal Toycar és gyári 5W30, most december elején meg helyi (nem márka)szerviz asszem ilyen Castrol.Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Dorian
félisten
válasz MasterDeeJay #10433 üzenetére
Szerelő megnézte, utánatöltött. Megnézte akkor már, hogy a tartály nem ereszt-e, de az rendben van. Viszont észrevette, hogy a klímagáz ereszt. Szóval majd a tavaszi kerékcserére ha viszem, azt is megcsináltatom.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #10474 üzenetére
Talan meg igazad is lehet csalhogy ahogy te is irod azota eltelt 2 ev... ami szvsz nem tesz tul jot a kinalattal...
-
No.01
őstag
válasz MasterDeeJay #10663 üzenetére
Homasitaban tavaly elege szeles valaszteka volt a patenteknek. Tovabba volt v.mi "speci" de magyar oldal (patentdepo remlik, de nem) is igaz most nincs meg, de ha megtalalom beirom.
Csak meglett. A design nagyon hasonlo igy lehet en emlekszem rosszul vagy nevet valtottak. Pantentcentrum
[ Szerkesztve ]
-
kw3v865
senior tag
válasz MasterDeeJay #12274 üzenetére
A 100-as benzin átlagára mennyivel magasabb, mint a sima E10-é? Ha azt is beleszámolod, akkor az olyan, mintha legalább fél literrel többet enne az autód. De lehet még nagyobb a különbség.
-
kw3v865
senior tag
válasz MasterDeeJay #12276 üzenetére
Persze, ha azt ajánlja a gyártó, akkor mindenképp azt tankolnám én is. Csak azért írtam, mert mindenképp figyelembe kell venni, hogy jóval drágább üzemanyaggal használod, a fogyasztáshoz ezzel is számolni kell. Egyébként az a 2 literes motor Toyota viszonylatban a bonyolultabbak közé tartozik, jellemzően több probléma van vele mint pl. az 1,8-asokkal.
-
VaZso
senior tag
válasz MasterDeeJay #12274 üzenetére
Nekem egy éve van 2010-es 1.8-as Avensis (manuális), ez a Valvematic 147 lóerős változat.
Fogyasztás bár sok mindentől függ, nálam nagyon rövid utak esetén ír 8.6-8.7 körül, de valós fogyasztásom valamivel hosszabb távokon inkább 7.4 - 7.8 liter környékén van, pályán csináltam kerek 7.4-et és 6.9-et is, országúton tud ez alá menni.
Olajat szerencsére nálam sem eszi.
Váltóolajat most cseréltettem, ill. gyertyákat is nem túl rég a közelgő esedékesség miatt, amúgy eddig fékeket kellett csak a kötelezőkön kívül.Ennek a könyvében amúgy benne van, hogy használható E10-zel, de én is 100-as üzemanyagot tankolok bele...
Korábban úgy olvastam, jellemzően a 2000 utáni autóknál nincs gond az E10-zel, csodálkozom, hogy a 2008-as kiadású 2 literes motornál ezt nem oldották meg, bár lehet, a közvetlen befecskendezéshez van köze.A 3ZR-FE 2.0 motoroknál sajnos írják a kokszosodást, kevésbé szereti a rövid utakat.
A hátsó ablaktörlőt nem értem, a szedánokból miért kellett kihagyni, de beírnék egy 1-est annak, aki kitalálta, hogy ez így jó lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs