- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Synology NAS
- DIGI internet
- PHP programozás
- Invitel (TV, internet, telefon)
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
Aki ki tudja hasznalni a Plug-in elonyet annak nem is annyira nehez hasonlot produkalnia.
A mutereknal a gond mindig ott romlik el, ha palyazniuk kell. Gondolom te ilyen fogyasztas mellett csak elvetve mesz palyan... vagy meg akkor sem***
Tegnap volt szerencsem menni egy kisebb karikat egy uj CH-R-el ami mar a FL es a nagyobbik motor volt benne. Meglepoen jo volt igaz a simaval csak egy hosszuhetvege volt anno.
Ami viszont furcsa, h a csomagtarto kis tulzassal a hasznalhatatlan katagoriara zsugorodott. Erzesre akkoranak tunt, mint a Swiftunkke volt...
Szoval marad a Corolla kombi terv a nagypbb motorral... de mostmeg mar azon gondolkodom, h mit hoz majd a jovobeli FL? -
KTTech
veterán
Ha lett volna rá keret, tuti én is egy plug-in-t veszek Napi 2*16km a melóba az út 4 vagy 5 fővel, viszont a cégnél elvileg lehetne tölteni, a napi 11 órás munkaidő meg elég is lenne rá... illetve meg most már otthon is lehetne etetni (amikor a Yaris HSD lett, még másik albi volt, ahol esély nem volt rá, még parkolni is tilos volt a ház előtt).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Megmutatná a dB is, hogy mennyire "kellemetlen" a zaj, ha tudnánk, milyen súlyozású... de így amiket mérnek, kb. semmire nem jók. Nem tudjuk, hova van elhelyezve a mérőmikrofon (hivatalosan a zajforrástól 1m-re kellene elhelyezni, de kocsiban pont a vezető feje helyére lenne megfelelő - hiszen ott hallja a sofőr -, csak épp akkor nincs ki vezessen. Akár 15-20cm eltérés is több dB különbséget eredményezhet (doppler befigyel)... ráadásul nem mindenki egyforma magas), illetve a többi paramétert sem, ahogy írtad is... szóval kb. egyenrangú a hasraütéssel amit "mérnek", nem megfelelő összehasonlításhoz.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Az lehet, hogy a bontott cuccok olcsók, de a munkadíj sokkal több, mint a gari meghosszabbításának díja. Ráadásul a futóműre és a klímára is vonatkozik, egy klímagond meg elég zsebbenyúlós (ezt tapasztaltam a Seat-omnál, amiben eldurrant egy nagy nyomású cső, rögtön 1000 font felett lett volna a csere a plusz javításokkal, nem csináltattam meg, annyit nem ért az egész autó).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Gombinyó
őstag
5 év/100e km alatt egyiknek se lesz baja, tök mindegy mennyire egyszerű vagy bonyolult technika. Ha mégis gond lenne, akkor meg ott a gari. Ennyi idő alatt a kuplungnak sincs ideje elkopni, ha csak nem dugóban nyektetik végig.
Amiket felsoroltál max második tulajnak lehet probléma, az meg majd legyen az ő gondja. Az első 5 évben egyébként drágább is a hibrid karbantartása a vékonyabb olaj miatt. -
Gombinyó
őstag
Pontosan nem tudom mennyi a különbség, de ami szerviz számlákat láttam eddig ott mindig a hibrid volt a drágább azért érezhetően (talán a hibrid rendszer átvizsgálásának is van egy minimális felára). Az biztos, hogy nem olcsóbb a karbantartásuk. Persze csak amíg kötelezőkre kell hordani. Ha sokat használja az ember városban ott sokat spórolsz vele a fogyin meg jóval kényelmesebb is, hogy nem kell bohóckodni a váltóval, kuplunggal, ez tény. Én pl csak városon kívül ingázok vele, alig váltok, mindig üzemmeleg a motor, így nem láttam értelmét hibridet venni. Ez is inkább felhasználás függő, hogy melyik az ideálisabb választás. Amennyivel több lett volna a 2.0 TS azt a pénzt megforgatom, amíg megvan az autó és legközelebb veszek belőle egy másikat
-
nagyúr
Ha nem megtérülésre veszik, akkor sose lett volna népszerű a Diesel motoros autó...
Linkeltem a tavalyi hozzászólásom, ott vannak a számok, Te meg feltételezéseket támaszkodsz, nem tényekre. Például nincs 1,2 millió árkülönbség, ha ránézek a 2016-os Aurisok árára. Olyan 4-600 ezer Ft körüli van azonos felszereltség és futásteljesítmény esetén. Én anno 600-al számoltam.
5 év / 100 000 km alatt egyik említett alkatrésznek se kellene cserére érettnek lennie normális használat mellett. Tehát ez sem alátámasztott érv.
A VW és Hyundai azért lett felemlítve, mert igényesebb a belterük. De ha megnézzük a használt 2016-os Golfok árait, akkor azt látom, hogy drágábbak, mint egy hasonló korú hibrid Auris. Pedig nagyságrendileg egy árban voltak újkorukban...
Innen nézve az Auris tulaj spórolt mondjuk félmilliót a benzin költségén, meg mondjuk nagyságrendileg 1-2 százezer forintot a szervizköltségen. A Golfos viszont 5 évig egy sokkal igényesebb autóban utazott. A végén pedig anyagilag nem sokkal áll jobban az, aki a hibrid Aurist választotta.
Tehát én 2 dologra mutattam volna rá: gazdasági szempontból nem olyan meggyőző a hibrid, illetve azonos áron azért van megfontolandó alternatíva.
Persze egy autóvásárlást szubjektív tényezők befolyásolnak, tehát nem is kívánok senkit eltántorítani semmitől. Csak igyekszem pár olyan dologra rámutatni, ami hasznos lehet a döntésben...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Nekunk a P2 ezust (nem szeretem, de halas szin) a P3 Plug ugyszinten szurke csak a sotetebb (na ez mar kevesbbe toleralja az utca porat)
Az itteni velemenyeket viszont en is kisse furcsan olvasom. Megmondom oszinten, h a Toyota/Lexus gyongyhazfeher szine nekem mar 10 evvelezelott is tetszett, de vannak olyan modellek amin szvsz egyszeruen nem adja ki.
A Corolla is ilyen szerintem... igy lett vegulbordovoros.
Labjegyzetkent megemlitem, h a cement szurke a.k.a. Manhattan szurke baromira tetszett mindkettonknek, de az utobbi idoben annyi, de annyi helyen lattuk. Audik ugye, Skodak sot mar Vespan is, tovabba nem is annyira metal (pedig az) igy elengedtuk es nem bantuk meg.Viszont Lenne egy kerdesem a kozelgo gumicseret illetoen. A teli szetthez lesz uj felni is mert a 17 az megiscsak kisebb es olcsobb is tovabba a szep gyarit nem szivesen tennem ki a teli ido viszontagsagainak.
Szoval a kerdesem az, h ha gyari Toyota TPMS szenzort vennek a 2. szetthez akkor is kell programozni/feltanitani vagy ilyenkor az Ready to use? -
Coccolino_O
őstag
Szivárgásról csak tudna a szerelő, de rá fogok nézni arra is. Fojtószelepet kipucolta, minden más kérdéses. Ezeket mind le kell ellenőriznem, amiket írtál. Motorkódot meg kell lesnem, nem akarok hülyeséget mondani. Amúgy köszi, ezek el fognak látni teendőkkel, a közeljövőt illetően.
[ Szerkesztve ]
-
FLx
addikt
Ha mondjuk a nagyobb varosokat es foleg Budapestet nezem, akkor kozel zero azoknak az embereknek a szama akik tudjak otthon tolteni az elektromos autot. Csaladi hazaknal persze megoldhato, de varosokban pont ahol ertelme lenne ezeknek a kocsiknak ott kapufa a toltogetes.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
A "mercis" történet pedig érthető. Ha horror pénzt adsz ki, akkor a felhasználók nem azt várják el, hogy nehezebb legyen az életük. A zöld rendszámos Porsche Cayenne terepjárók háttere is annyi, hogy kapnak egy sor kedvezményt...
De én is láttam nem egy és nem két olyan esetet, hogy beállnak luxus zöld rendszámos autókkal a zöld parkolóhelyre (mert az van a bejárathoz legközelebb, így is kiemelve a "környezetbarátságot"), a töltőt meg nem tolja rá. Minek? Kényelmetlenség, időveszteség, úgy is hazaér, stb...A céges autó történet is érthető valahol. Ha nem kényszerűség a töltés (plug-in hibrid esetén nem kényszerűség), akkor nem fognak törődni vele.
Saját vélemény, de a "zöld" energia nem a plug-in hibridek vagy az elektromos autók sajátja. Amíg a falból érkező delejt nem környezetbarát módon állítják elő, addig legalábbis nem nevezném annak. Sokkal könnyebben sokkal többet lehetne tenni a környezetért, ha a közutakról eltűnnének azok a füstokádó benzin/diesel autók és teherautók, amelyeket simán áttolnak a műszaki vizsgán...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gibzon37
csendes tag
Benyúltam és megnéztem ezen nincs semmilyen lemez, csak sima szövet behajolva.
Toyotás munkafelvevőnek megmutattam, szerinte ez ilyen, megkérdeztem tőle, hogy abba az üregbe belemegy a por, sár eső, hólé, só, és ettől nekiáll rozsdásodni az alja az autónak az normális? Erre csak hümmögött.
Kötve hiszem, hogy rendben lenne, minden autónál ez a rész zárt, vagy ez a toyota új filózófiája? Döbbenet. -
Drizzt
nagyúr
Én a Corollám életének jó részét eco módban töltöm. A fogyasztáson azért én azt látom, hogy meglátszik. Annak a karakterisztikája is különbözőnek tűnik, hogy mikor használ elektromos motort inkább. Engem annyira nem zavar az eco mód, de szokni kell a legelején. Az, hogy egyeneseken lassabban érem el az utazósebességet, már egyáltalán nem zavar. Eleinte viszont zavart.
I am having fun staying poor.
-
gaborn1
tag
Ez igaz. Április-május környékén ránéztem, mennyiért mehet majd el a Corollánk (sedan 1.6 benya, comfort tech, 33k km + gyári téli alufelni gumival), olyan 6.2 környékén mentek. Most már ahogy nézem a kínálatot, simán 6,5-6,7 körüli árról beszélünk.
más: Camry fogyi ha nem pályázok 140 tempomattal, mint horvátoknál (plusz pár izmos gyorsítás 160-180-ig ), hanem csak 110 körül gurgulászok főúton, akkor kezd beállni ilyen 5.6 környékére fogyi. Nyaralásos pályázós ugye 6.1 lett. Kb 4 liter lehet a tartalék a kocsiban, amikor 0-t mutat a műszerfal megtehető távra, mivel 43 lityit tudtam belenyomni, mikor azt írta, hogy a maradék táv még 60km.
-
No.01
őstag
WoW, ez jo kis info aradat
Az uj altalabban jobb vagy legalabbis tovabb csiszolt. A problema altalaban abbol adodik, h ezaltal osszetettebb is szoval ha v.mi felresikerult azt nemhogy kijavitani, de megfejteni is nehezebb.
Ennek ellenere en nagyonis hiszek a fejlodesben. Viszont a Corolla Cross semmilyen szinten nem alternativa (szamunkra legalabbis) a kombi Corollanak. Kar erte, kivalo ugynok volt -
KubanitoS
veterán
Elfogadom, így is lehet nézni. Na meg úgy is, hogy a két autónak köze nincs egymáshoz. Az egyik méretben kisebb, kisebb motorral, egy kisebb kategóriában és mégis az a drágább. Ebben szerintem az égvilágon semmi logika nincs.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
bajnokpityu
félisten
jól tudom, h abban már csak egyben lehet cserélni a hybrid akkut?
egyébként annyira hamar megszokható a 4. gen bégetése, hogy én pl valszeg jobban örültem volna, ha minimum kérhető a régi váltási módszer, tehát nem próbálja meg jobban imitálni a fokozatokat. cserébe még jobban gyorsul.egyébként a gen 3 és a gen 4 között brutál nagy a difi, nemtom, h az 5 mennyivel jobb. már elképzelésem sincs, hova lehet fejlődni. corolla TS, alias suzuki swace nálunk 3.7 3.9...
a gen3 és 4 között fogyiban is, bégetésben is nagy a difi rav4 esetén.eladó Kawasaki j300 robogó
-
FLx
addikt
Nyilvan tudja a rendszer, hogy mekkora a nyomas, de nagyjabol ertelmetlen az egesz, ha kb, csak akkor szol, amikor mar kritikusan kicsi a nyomas. Ergo ugyanugy magamnak kell nezegetnem, mintha nem is lenne benne semmilyen szenzor. Cserebe szivas van a gumicserenel, a programozassal es meg felesleges koltseg is ha cserelni kell. Ez olyan klasszikus Toyota-s megoldas. Jovanazugy.
-
KTTech
veterán
Kb. 1.2-1.4 körül válik érezhetővé a nyomásvesztés, addig max. a fogyasztáson látszik meg... ezt az első autómnál tanultam meg (ami egy 1995-ös Golf mk3 volt, nekem meg friss jogsim, nulla tapasztalattal, a családban autó sem volt előtte).
(Mondjuk én a 255/45R17-eseket a Yarison nem szoktam 2.6 alá engedni 😃)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
rmehesz
tag
Köszönöm szépen. Megnyugodtam. Amit újra be kell állítani az nem gond. Ha meg ténylegesen hibakód marad benne akkor az úgyis szerviz. Sajnos az a gondom, hogy télen keveset használom ezért nincs elég visszatöltés a generátorról ... és sajnos udvar/garázs hiányában nem tudom máshogyan megoldani a töltést csak ha kiveszem és felviszem a lakásba.
-
őstag
Köszi! Szerintem az ajtó alján a gumicsík a rav4-en is ott van, de megnézem. Én is leghamarabb májusban akarom (patentek és a hideg).
Másik kérdés ami bennem felmerül hogy a [lidl zsebbika] vezetékét, ami a linkelt videóban a 2.40-nél van lehet cserélni hosszabbra (a csatlakozó az valami szabvány)? Ha tudna valaki helyet (vagy linket) ahol van azt megköszönném. USA-ban már kiadott a toyota egy közleményt hogy csak a gyári negatív ponton lehet csatlakoztatni ami jó messze van a pozitívtól (és direkt, ha pozityv melletti test csavarra teszed a negatívat megsülhet valami jó drága elektronika) a 2.5-es hybridnél.
-
Paxker315
addikt
még a yarisos időkben vettem egy pár gumicsíkot amit ajtók alsó élére ill. b-oszlophoz, meg ajtószélekre lehetne applikálni, gondoltam jó lesz valamire. Hát, az autó már nincs meg, a mostanira meg nem látom, hová tudnám feltenni, mert van "gumiszoknya" az alsó ajtóíveken. Így esetleg extra "ajkat" lehetne dobni a küszöbre, s akkor a gyári szoknyával összesimulva akár érdemben kisebb lehet a bejutó zaj. Ami miatt szerintem ezzel érdemes egy próbát tenni: mosáskor azért folyik be víz a gumicsíkok ellenére is a küszöbökhöz.
Amit jó lenne kideríteni, mivel lehet megbízhatóan odaragasztani a gumicsíkot. Palmatex? Ugyan "önragadós" csíkokat vettem, de, nem bízom benne, hogy ott is marad. Gondoltam, egy kis zsírtalanítás (IPA, etanol v mittomén) után pár csepp palmatexszel jobban ragadnának a csíkok Ha jobb idő lesz, lehet, teszek egy próbát
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KTTech
veterán
Nem feltétlenül állítja le a motort, ráadásul P, D, R és B módban be tudja indítani bármikor, amikor szüksége van rá, ezekben az állapotokban az MG1 összekapcsolható a motorral azaz szükség esetén tölthető a hibrid akku, az N-ben viszont nem, az kifejezetten olyan helyzetekre van, amikor valamilyen oknál fogva mindenképpen le kell választani a futóművet a hajtásláncról, legyen az az ICE vagy az MG1/MG2.
Egyébként igen zavaró hangon tud csörömpölni a figyelmeztetés az N módban (és teljes kijelzős figyelmeztetés van, hogy a hibrid akku sérülhet, és rakjam P-be vagy D-be), egy sima autómosásnál simán az idegeimre megy, és kikapcsolhatatlan.
Kéziféknél nálam tuti nem kopik a bowden mivel elektronikus. A fékpofák meg N-ben is kopnak, ha be kell húzni, mert esetleg mégsem teljesen egyenes a talaj. Én mondjuk az "Auto HOLD"-ot használom, így D-ben nem "fárasztom" magam a fék nyomásával, vagy megnyomom a P gombot (szintén D-ben), és simán olyan, mintha a kéziféket húztam volna be - egyébként ez a mód való arra, ha 3 percnél tovább kell várakozni valahol.
Ugyanígy, megállásnál nem kell N-be rakni, hanem D-ben megnyomom a P gombot, a parkolási fék aktiválódik, és simán átrakom P-be, így biztosan nem kap "pofont" a váltó rögzítője.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
A dolog ott megbukik, hogy már vannak olyan LHD-k, ahol a bolygóműves egységhez társítva van egy 2 fokozatú automata váltó is. Idővel lehet a HSD-ben is megjelenik. Szerinted ott sem kopik semmi? Ne bíztassunk senkit arra, hogy a HSD-féle automatát kezelje máshogyan, mint egy hagyományos automatát. Az ottani ökölszabályt megtartva itt sem lesz probléma, ám egy rossz szokást itt eltanulva, ha valahogy a kezünk ügyébe kerülne egy hagyományos automata, máris kész a baj.
Nálunk, ha N-be váltogatna valaki a cégnél, először figyelmeztetik, másodszorra csúnyán is néznek, harmadjára már nem lenne alkalmazott a delikvens.[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Kuplung azért van a HSD-ben, igaz mindig zárt állapotban, viszont képes meghibásodni. A Yaris MK4-nél pl. volt ilyen probléma.
Az N állásnak viszont mindenképpen fizikainak leválasztásnak kell lennie, mivel a hibrid és a 12V-os akku nélkül is működnie kell - ahogy működik is -, minden HSD-ben fizikailag kapcsolható.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
vicces
addikt
nekem sem. Ma öntudatlanul a helyi melegerádiót hallgattam. Jó zenék mentek rajta és a reklámspotban mondták be hogy mi ez a rádióadó
Egyébként ma ment a klima kb 5-10 percet. Úgy ahogy korábban már leírtam. Fújta szépen a csípős hideget, majd mikor a városba visszatértem kikapcsoltam még időben hogy legyen ideje kifújni a kondenzvizet/párát a klimaboxból. Se szag se pára 👍[ Szerkesztve ]
:)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Horgász topik
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs