- Musk megígérte: betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépik
- A hírnévkezelési cég megígérte: eltünteti a rossz értékeléseket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Opera böngésző
- SkyShowtime
- Synology NAS
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Donald Trump lehet a kriptobajnok elnök az USA-ban
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Vírusirtó topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
blg
senior tag
Szia,
Az, hogy 5 km-eket jársz vele, szerintem negatívan befolyásolja a fogyasztást. Nincs ideje rendesen bemelegedni, pláne hűvösebb időben, pláne, ha óvatosan nyomod csak.
Én amíg 2-es priussal jártam (úgy tudom, a motor/hajtásláncuk egyforma a yarissal) 5 l/100km átlagom volt vegyesen, de nyáron, klímával, csak Budapesten, 4,2-4,6 összejött (napi 2*25 km a városban).
Bezzeg most egy 1.6-os Aurissal 7,9 az átlagom.
-
blg
senior tag
válasz molnarkrav #5281 üzenetére
Én a 2-es Priusomban B módot CSAK hegyen használtam. N módot meg csak autómosóban. Sík terepen D-ben kell menni, és kész. Ha nem túl erősen fékezel, akkor úgyis a generátor fékez, nem a féktárcsák és a fékpofák.
Igazából a B annyiban különbözik a D-től, hogy B-ben erősebb a lassulás, amikor nem nyomod sem a gázt, sem a féket. Ilyenkor kicsit erősebben tölt vissza az akksiba, mintha D-ben lennél. Az meg D-re és B-re is igaz, hogy ha már tele van az akksi, akkor kezdi használni a motorféket (pörgeti a motort üzemanyag nélkül).nekem így 5 literes fogyasztásom volt (64000 km-es átlag)
[link] -
blg
senior tag
Olvastátok már ezt a cikket? [link]
Azt írja, ne járjunk 1/3 üzemanyagszint alatt, hogy megelőzzük az üzemanyagpumpa meghibásodását.
Sajnos elég magas a fogyasztásom, ha ezt betartanám, kis túlzással annyi lenne a hatótávom, mint egy villanyautónak -
blg
senior tag
válasz zolee3000 #5750 üzenetére
Szia,
Nekem 2-es Priusom (abban még 1,5-ös volt a benzinmotor, és 110 LE a rendszerteljesítmény) volt, most meg új 1,6-os Aurisom van, ezért nem tudok pont olyan összehasonlítást adni, amit keresel. Újabb, 1,8-as motorral szerelt hibrideket még nem vezettem.
Priusból Aurisba átülve: Az 1,6-os Auris gyenge, nem megy, állandóan váltani kell, hogy menjen. Hiába van 22 LE-nyi különbség az Auris javára, és a Priust erősebbnek éreztem, bár valószínűleg inkább a Prius nagyobb nyomatéka volt az, amire emlékeztem és hiányzott.
De a különbség azért főleg városban érezhető (mind rugalmasság, mind fogyasztás tekintetében - természetesen mindkettő a Prius javára), ahogy növekszik a sebesség, csökken a különbség a két autó között. Egy előzést mindkettővel meg kell gondolni, mert egyik sem rakéta, a manuális váltó miatt az Aurisban persze még a megfelelő sebességfokozatra is ügyelni kell (megfogadtam, hogy 3000-es fordulatszám alatt nem kezdek előzni), a hibridben meg csak padlógáz...
Döntéskor ne csak a teljesítményt vedd figyelembe, hanem azt is, hogy az automata váltó sokkal-sokkal kényelmesebb, de szerintem biztonságosabb is. -
blg
senior tag
válasz zolee3000 #5754 üzenetére
1,6 szívó: amikor átültem a 2-es Priusból, nagyon szidtam, hogy milyen lassú, rugalmatlan, nem húz, hogy lehet ilyen gyenge, mennyit kell váltogatni stb. Azóta beleraktam 13e km-t, és közben megszoktam/beletörődtem (ebben biztos sokat segített az is, hogy egy fillérembe sem kerül az autó, mert céges).
De ha sokat mész városon belül, akkor én mindenképpen a hibridet javaslom. Ezzel az 1,6-al a városi fogyasztásom 8l és fölötte. Ez szerintem nagyon sok, ahhoz képest, hogy nem is megy. (előtte a Prius 5 alatt volt)
Városon kívül szerintem nem vészes, oda kell figyelni a fordulatszámra, bátran visszakapcsolni, és akkor azért megy. Amúgy sem vagyok egy száguldozós típus. -
blg
senior tag
válasz Csabroncka #6311 üzenetére
nekem a BT-n keresztüli zenelejátszás egyből elindul a telefonról, amikor a BT-re váltok a fejegységen. Ezzel csak az a baj, hogy én ezt nem szeretném, azért váltok BT-re, mert a navigációt akarom csak hallani, zenét nem...
(a telefonon nem fut lejátszó alkalmazás. egyszer próbáltam ki a zenelejátszót a telefonon, több hónapja, és azóta nem lehet ettől a feature-től megszabadulni)
[ Szerkesztve ]
-
blg
senior tag
válasz molnarkrav #6672 üzenetére
nekem 7,8 az átlagom, napi 2*25 km-t megyek Bp-n, de síkon, nagyon sokszor dugóban. vidék ritkán.
spritmonitor link -
blg
senior tag
válasz Ehnaton88 #7191 üzenetére
el kell olvasni a használati utasítást, világosan le van benne írva, hogy 0w20-at kell használni.
bocs, angol van meg pdf-ben:
"SAE 0W-20 is filled into your
Toyota vehicle at manufacturing,
and the best choice for
good fuel economy and good
starting in cold weather.
If SAE 0W-20 oil is not available,
SAE 5W-30 oil may be
used. However, it should be
replaced with SAE 0W-20 at the
next oil change" -
blg
senior tag
a benzines Auris előtt 4 évig Prius2-esem volt, 5 literes átlagfogyasztással. Az Auris nagyjából ugyanezzel a felhasználással 7,8-at fogyaszt. Ez kb. 1000 Ft/100 km üzamanyagspórolás a hibrid javára. Ezzel x év alatt kitermeli a hibrid a felárát, és ne felejtsük el, hogy a hibrid többet ad (manuális vs. automata váltó).
-
blg
senior tag
én is szinte csak városban és autópályán használom. 33500 km van benne, ennek kb. 90%-át városban és autópályán nyomtam le. már miért ne lenne ezekre alkalmas? legfeljebb nem ideális a városban. de autópályára még ezt sem mondanám.
tény, hogy:
- sokat fogyaszt városban
- 3000 alatti fordulaton nem megy jól
- kézi váltó macerás dugóbancserébe olcsóbb, mint a többi motorváltozat. aki ezt választja, az az árkülönbséget a többihez képest szépen lassan kifizeti a többletfogyasztás formájában...
-
blg
senior tag
válasz pècsimunkás #8611 üzenetére
-
blg
senior tag
válasz Declare #8687 üzenetére
én nem értek hozzá, de valamelyik Totalcar Égéstérben egy olaj-szakértő azt mondta, hogy de, kifejezetten árt, ha az első olajcserét előrébb hozod. Valami olyasmi a lényege, hogy az első olaj összetétele speciális, nem olyan, mint amit utána fogsz beletölteni, és az első intervallumra kell ez a speckó olaj.
talán ebben volt: [link] -
blg
senior tag
válasz Csabroncka #9831 üzenetére
-
blg
senior tag
a márkaszervizben 1000 km/1l olajfogyasztásra mondták, hogy az már probléma lenne...
amúgy szerintem 85% Budapest volt a felhasználásom, de én is használtan vettem, nem tudom előttem hogy használták
de mindegy, már nem az én problémám. a vevőnek eladáskor elmondtam az olajfogyasztást.most 1,6 Aurisom van, szerintem semmivel sem alkalmasabb az autópályára, mint a P2 volt, de legalább szűkebb...
-
blg
senior tag
az előző hozzászóló rosszul írta.
motorfék akkor van, ha nem nyomod a gázt és már tele van az akksi (ilyenkor nem tud már többet visszatáplálni, ezért kénytelen a motorféket használni a lassításhoz). Amíg nincs tele az akksi, és nem nyomod a gázt, akkor generátorként tölti az akksit és ezzel lassít (érzetre ugyanolyan, mint a motorfék)
Ez D-ben és B-ben is ugyanígy működik, de B módban erősebb a fékhatás -> B módot lejtőn lefelé érdemes használni
-
blg
senior tag
ha normális mértékben fékezel (nem vészfékezel), akkor előbb a generátort használja a fékezéshez, majd, ahogy egyre lassulsz, átvált a hagyományos fékre (minél alacsonyabb a sebesség, a generátoros fékezés annál hatástalanabb, ezért kell átváltani a hagyományos fékre.) minél észrevehetetlenebb az átmenet a generátoros fékezésből a hagyományosba, annál jobb. ebben állítólag jobb a Toyota, mint más gyártók
-
blg
senior tag
2018-as Aurisban én sem nagyon használom, mert nem megbízható. De úgy emlékszem, hogy a használati utasításban le is van írva pl., hogy kanyarból felbukkanó autó esetén nem biztos, hogy jól működik.
De az esőérzékelős ablaktörlővel sem vagyok megelégedve. Esőben állandóan az intenzitás gombot tekergetem. Ennyi erővel tekergethetném a sima szakaszos ablaktörlő intervallumkapcsolóját is...
-
blg
senior tag
nekem 2018-as Aurisban a motor indításakor a nappali menetfény még nem kapcsolódik be, csak ha kiengedem a kéziféket/sebességbe rakom/elindulok (nem tudom pontosan a 3 közül melyikre)
ha a világítás AUTO-n van, és sötétben vagyok, a tompított egyből fölkapcsolódik, az nem várja meg, hogy elinduljak. -
blg
senior tag
válasz Paxker315 #14460 üzenetére
nekem magyarországi Active Trend van (nem hibrid)
ránézésre ugyanilyen a felszereltsége, kivéve, hogy itt nincs első és hátsó parkolóradar + parkolássegítő
nem látszik, hogy van-e automata világítás és ablaktörlő (ezek nekem vannak)
16-os a felnim, és ránézésre (bár oldalról van fotózva, és nem látszik jól) ugyanilyen az alufelnim[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen