- Linux Mint
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- ASUS routerek
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
hi!
Ha már így beszéltek róla.
Szerdán lesz 3 hete, hogy átvettem az új corolla kombit. 3 hét alatt háromszor felejtette el a beállításaimat, és jelentkeztetett ki teljesen, nagyjából minden vasárnap. Ezt betudom annak, hogy frissült a rendszer, és ez a MyToyota app is új még.
(Ezek között volt olyan, hogy le kellett mennem, és beindítani, és azt csinálni, amit mondanak, hogy igazoljam, hogy az autó birtokában vagyok, tehát eleve mintha telejsen elfelejtette volna, hogy még a szalonban hozzá adtak - és volt olyan, hogy elsőre nem is sikerült, azt hittem, most már oké, majd 200 km múlva derült ki, hogy még mindig nem kötötte össze, és az nem is maradt a logolt útjaim között)Korábban, májustól novemberig egy szintén újonnan átvett Corolla hatchback-em volt, az kb. 3 havonta csinálta ezt. Az még a MyT appal volt. (Viszont az volt, hogy naponta is kért jelszót, ami azért, lássuk be, nem túl jó. Pláne, hogy menet közben feljön egy ablak, hogy üssél be jelszót... (A hatchback-kel olyan 9 ezer km-t mentem, és ebből csak úgy 6000-et logolt az ilyenek miatt) )
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz Drizzt #18964 üzenetére
az első lépések bonyolultnak tűnnek, de amúgy nem az. Csak a logikáját kell felfedezni. Gyakorlatilag tényleg úgy alakítod, ahogy akarod, és a variációk száma irtó sok. De nekem tetszik. Igaz, volt olyan funkció, ami annyira "intuitív", hogy 3 hónap után vettem csak észre, hogy a jobb- és baloldali elemeket is külön lehet válogatni Ha akarod szívesen megmutatom.
Volt nálam egy facelift előtti sedan egy napig, ahhoz képest szerintem ez, amit nyújt, ugrásszerű fejlődés a műszerfal és az infotainment tekintetében is.viszont a hatchback-et azért gondold át (pláne, ha sedan-ból jössz)
Nekem májustól most 7 hónapig egy hatchback-em volt - nagyon fasza kis autó, jól össze van rakva, jól is megy - de hátra felnőtt ember nem fér be. Illetve befér, de beszállni alig lehet (a B-oszlop és a hátsó ülés között akkora volt a rés, hogy alig fért be a lábam, csak elfordított lábfejjel - komolyan sose láttam még ilyet, még kisautókban sem)Ehhez képest a kombi istenes hátul. Nagyon hiányzik az a 6 centi a hatchback-ből, amennyivel kisebb a tengelytávja. Illetve maga a hely/tér elosztása sem ideális a hatchback-ben, a csomagtartója nem kicsi, simán lehetett volna 3 centivel hátrébb rakni az ülést, és annyival kisebb csomagtartó még élhető kompromisszum lett volna, az ülésen meg több hely maradt volna. Nem is beszélve a hátsó lökhárítóról, ami szintén nagyon kilóg (így igazából hiába 437 centi hosszú a kocsi, egy ilyen 425 centissel vetekszik hátul a tér)
(Szóval igazából meglepő az, hogy a kombi mennyivel nagyobbnak érződik, pedig csak 6 centivel hosszabb a tengelytáv, és 28 centivel hosszabb az autó, )
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz dragon1993 #18987 üzenetére
nekem nem volt jelölve sehogy. Nem volt aktív a funkció.
Most már az szerencsére.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Tényleg, ha már fogyasztás, nektek mennyit eszik?
Ugye, nekem most májustól decemberig egy új, 140 lóerős, 1,8-as hatchback-em volt. Mentem vele cirka 9500 kilométert. Nagyon jól fogyasztott. 4,6 volt az átlagom, úgy, hogy városban ilyen ~3-3,5 liter volt, autópályán meg ilyen 5--5,8, stb. Az utolsó hetekben, ahogy bejött a hideg, és felkerült a téli gumi, persze, picit feljebb kúszott, olyan 0,5 literrel.
Ehhez képest most a kombi jóval többet evett, az első utam fogyasztása (Tokaj-Hegyalja, oda-vissza), M3-ason, előtte kb. 70km várossal 6,95 liter/100 km lett, úgy, hogy visszafelé már lassan jöttem, mert azzal stresszelt, hogy mindjárt elfogy a benzin... Elsőre tehát 500 km-t sem sikerült mennem egy tankkal.
(Ezt a távot a computernek mérsékelt sikerrel sikerült megbecsülnie, amikor indultunk haza, azt írta, hogy még mehetek 375 km-t, majd Mezőkövesdnél már azt írta, hogy csak 60 km-nyi van, majd Hatvannál kiírta, hogy elfogyott, tankoljak.... és ez egy 215 km-es út. persze még hazajöttem vele, és így ment bele 36,5 liter elsőre, azaz még akkor is maradt a tankban 6 liter, de nem értem, hogy miért stresszel ennyire, és miért ilyen pontatlan és hektikus a hatótáv-kijelzés, ha 2 x 215 km-t autópályázok ugyanazon a napon...
Amúgy a fogyasztás-mérés kb. jó értékeket ír ki, csak pár tizedes lehet az eltérés a ténylegestől, tehát az a része viszonylag jó)Most 3,5 tankolás után 6,24 liter a teljes átlagom, az utóbbi kettő tankolás az ilyen 6 liter körül volt, ugyanúgy autópályás utakkal, de már inkább csak ~120-szal mentem.
------
A motor végül is ugyanaz a kombiban, mint a hatchback-ben, és a kombi kb. 75 kilóval nehezebb.
A katalógus-adat szerint a 0-100-as gyorsulási adat is 0,3 másodperccel rosszabb a kombi esetében. Erről korábban azt gondoltam, hogy á, ez nem lesz majd érezhető, de őszintén, érzem, messze nem olyan fürge a kombi, mint a kis hatchback volt, lámpánál, körforgalomból való kigyorsításkor is úgy érzem. Autópáyán, emelkedőn is többet forog a magasabb fordulatszám-tartományban, mint a hatchback. Lehet, itt tényleg jobb lenne, ha a (lefojtott) benzinmotor nem csak 98 lóerős lenne, (simán lehetne 120, vagy 140 is, elvégre 1,8-as)De persze több más dolog is lehet benne, hogy ez még bejáratós, még csak 1700 km van benne, hidegebb van, téligumi, és az autó-csere kb. egybe esett azzal,hogy bejöttek a nagy hidegek, lehet, a guminyomásra is jobban kéne figyelnem, (legutóbb 2,4-re fújtam, ez most itt a 8-10 fokos időkben a műszer szerint felment 2,6-ra is akár.)
Na mindegy, bár azt gondoltam, hogy fél literrel többet fog fogyasztani, összességében ennél azért több lett. Kíváncsi leszek, mi lesz később.Amúgy igazából a 6 liter is korrekt egy ekkora autótól, bár, ha 130-nál már 7, az már sok. Mondjuk ez se zavarna, csak akkor lehetne nagyobb a tank, mint 43 liter.
Persze a Toyoták előtt volt az elmúlt 4 évben 3 másik új céges autóm is, és 2-3 ezer kilométer után mintha mind jobban kezdett volna menni / fogyasztani, lehet, hogy itt is ez lesz.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz sequator #19028 üzenetére
szia.
"A becslés a korábbi utak alapján számol, ha keveset fogyasztott (pl országúton jártál) és utána mész egy hosszú autópályás szakaszt rendes pályatempóval, ott borul a becslése. "tisztában vagyok vele, hogy általában hogy kéne, hogy működjön, hogy az utóbbi 20-30-50 km alapján saccol, ez okés.
De itt arról volt szó, hogy mentem 3-4 nap alatt a városban 70 km-t, 4,5-5 literes fogyasztással, majd elindultam egy 215 km-es útra vidékre, amiből 170 km autópálya, majd a maradék "gyorsforgalmi". Odaértünk, 7 liter feletti fogyasztást írt ki.
Ott voltunk fél napot, majd este, hazafelé induláskor kiírta, hogy 375 km a megtehető táv, de nem sikerült menni vele csak kb. 160km-t, mert szerinte addigra elfogyott... Azaz rosszul becsült. A gyorsforgalmis / autópályás odaút alapján tudhatta volna nade mindegy, lehet, hogy csak az elején csinálja ezt, aztán majd megtanulja. : )[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz fokukac #19015 üzenetére
Na, ma is eljöttünk a kombi hibrid corollával Nyíregyházára, 229 km, majdnem végig autópálya, csepegő esőben, 7 fokban,
és 6,8 liter/100 km volt az átlagfogyi, de mielőtt lekanyarodtunk az autópályáról, még 7,3-at írt ki, csak míg átjottünk a városon, addig ment lejjebb 6,8-ra.
Ja, még fújtam is pluszban a gumiba és átalában ilyen 120-szal jöttem csak,
Szóval még mindig sokallom ezt a fogyasztást...@sequator: az úgy elég buta lenne, hiszen ezt a dolgot kilométerben mérik, és a nagyságrend számít, nem a darabszám... ... Le is ment útközben a becslés elég gyorsan, csak nem időben, és nem következetesen...
sokféle autót vezettem már, ilyen nagyságrendi különbséget egyik se mutatott...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz st6969 #19267 üzenetére
-hatótáv: kicsit hektikus a kijelzés, nekem az előző hatchback-en egy idő után egész jól jelezte, de most az új kombin totál káosz volt az elején. (amúgy 43 literes a tank, tehát ha csak 31 ment bele, és 5-öt fogyasztott, akkor abban volt még több mint 200 km, ez a japán túlbiztosítás)
-nincs napi km-számláló, trip A / trip B van, meg a mobilapp rajzol grafikont naponta, ha szeretnéd. (én amúgy legjobban az előző tankolás óta számolt átlagfogyasztást hiányolom)
-nem csak a mobilodat tudod hozzárendelni a profilodhoz, hanem a kulcsot is (a menüben keresd) így akkor is fel fog ismerni, ha otthon hagyod a mobilt.
-volt december elején (közepén?) egy frissítés az autón, (mert állítólag kihagyott néha a DCM modul), ez valószínűleg segített, mert azóta engem egyszer sem dobott ki.
- a sípoló hang az elektromos motor és a visszatöltés sajátja, én is hallom. amúgy szinte mindig hibrid mód van, amikor megy a benzinmotor, az elektromos akkor is rádolgozik, azért is hallhatod akkor is...
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz st6969 #19274 üzenetére
olyankor tölt (az inverter akkor is dolgozik )
lehet nullázni.
a kormánytól balra lent (a térded felett) van egy trip gomb, azzal tudsz váltani a teljes táv, a trip a / trip B és a szervízig hátralévő táv között.
Ha trip a-n állsz, és nyomva tartod, akkor nullázza. de amúgy fönt is lehet a menüben,
ha jobbra kirakod azt az állást, ami a trip A-t mutatja...
de van olyan is, ami az adott utat mutatja.
rendkívül sokfélén be lehet állítani a műszerfalat, hogy mit mutasson, nem tudom, arra rájöttél-e már?[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Hol? én egész biztosan nem láttam. Sőt, még trip A-ra és Trip B-re sem számolja külön...
tudom mutatni a teljes átlagfogyasztást és az adott útét, egymás alatt-felett.
A teljes átlagot amúgy már kétszer véletlenül nulláztam a középső kijelzőn a menüben (van egy olyan, hogy "frissítés", de az igazából nullázza)
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
az új corollákban nem környezetbarát, de ablakbarát megoldás a fűtés távírányítással való bekapcsolása (az appból), és mire leérsz a kocsihoz, ha nem is leolvad a jég, de legalább az alja megolvad, és úgy könnyebb leszedni...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
a sűrű csipogás arra figyelmeztet, hogy ütközni fogsz ha úgy érzi, hogy akadály van előtted, akkor csinálja. érdemes az érzékenységét levenni a minimumra. De még úgy is csinálja, hogy állnak balra kanyarodók, én tudom, hogy simán elmegyek mellettük, hiszen van egy csomó hely, nem fogok ezért megállni, de ő úgy érzi, hogy akadály van a sávban, ezért riaszt. DE amúgy hozzátenném, hogy sokkal jobb a Toyota ezen rendszere (és a sávelhagyás-gátló is) mint ami a Kia Proceed-emben vagy a Ford Mondeómban volt.
A kijelentkezést tegnap nekem is újra csinálta, de most amúgy másfél hónapig jó volt. Lehet, frissítés volt megint.
A kattanás az a kézifék / váltó, főként, ha lejtőn állunk. Tizenéve autós guruk azt mondták erre, hogy célszerű úgy megállni, hogy először N-be rakod, ott behúzod a kéziféket, majd utána rakod P-be, és akkor nem a váltó tartja az autót. Persze az újaknál automata amúgy a kézifék is, nem tudom, itt mi lenne a helyes megoldás.
-----
"visszafelé 130-cal, itt is óvatosan, nem pörgettem"
ezt már többször írtad, de nem egészen értem. Ez egy CVT-s autó. Itt nem Te döntöd el, hogy mikor pörgeted. Ha hegynek felfele mész, akkor pörög magától is. Ha gyorsan mész felfele, pl. autópályán, domboldalon, felüljáróra, vagy bármi ilyen helyre, akkor is felpörög...
Szóval az egy dolog, hogy nem padlózod le, de szerintem túl van ez itt ragazova.
Nyugodtan adjál gázt, azért van.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz balazs1956 #19348 üzenetére
Nem biztos, hogy jól értem, amit akarsz mondani, de balra az a 4 ikon a legutóbb futtatott programok ikonja. Ha elinditasz másik programokat, akkor azoknak az ikonja lesz ott.. azaz, amit nem használsz, annak az ikonja eltűnik.
Régebbi autókon, régebbi android auto verziókon alul voltak ezek az ikonok (Opel Astrával és Ford Mondeóval volt ilyen tapasztalatom)
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz OCTAMD #19456 üzenetére
szerintem itt másról van szó.
Ha volt már más autótok, tárcsafékkel, akkor láthattátok, hogy ha nem mentetek vele, akkor a tárcsa felszíne akár pár nap alatt elkezd rozsdásodni.
Namost a hibrideknél ezek a fékek tényleg alig vannak használva, szerintem full rozsdás mind, és azért adják ezt a hangot. Próbáld "kivasalni", fékezz jó nagyokat, párszor, hogy bekopjon, és utána jobb lesz a hang....Nekem volt ilyen hangom esők után Kia Proceeden, Ford Mondeon is.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
"Ezen a felszereltségi szinten elérhető, hogy a kocsi reggelre felfűtse magát? Ahogy nézem mobilaplikációval lehet vele kommunikálni. Igaz csak egy katalógusban találtam."
mindegyik új Corolla fel tudja fűteni / le tudja hűteni magát. Szerintem még az alap felszereltségű is.
Van a myToyota app, ott be tudod kapcsolni a klímát távolról is. Annyi, hogy időzíteni viszont nem lehet, ezt kézzel kell megtenni. De mire leérsz, meleg a kocsi.
Amikor beteg voltam decemberben, nagyon jól esett ez a fícsör.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
Korábban volt másfél évig egy Kia Proceedem (1,5 t-gdi, 2021-es), szerintem kb. ugyanannyi idő alatt melegszik fel ez is, mint az. SZerintem nem kell neki 10 perc, pláne, ha nincs minusz sok fok.
Jó, persze nem jó garázsban járatni, de tényleg rövid idő kell csak neki, 10 perc alatt nem lehet baj ott sem.
(és ez nem olyan mint az amcsi filmekben az öngyilkosságos jelenet, hogy füstöl a régi 4 literes motorú autó, mint állat)Amúgy a garázsban nincs igazán hideg, szóval lehet, akkor nem is kell nagyon melegíteni.
Ui. amúgy a kiához képest ez nem annyira fickós autó, azzal azért legyél tisztában.
a proceednek asszem 8,7-es gyorsulása volt, a corolla kombié pedig 9,4 a katalógus szerint...
De ott a 160 ló azért tépett, ha odaléptem, itt meg eleve csak 140 van összesen
de különösen autópályán gyengébb a corolla a kiához képest, mert a benzinmotor itt csak 98 lóerő.
Viszont ez a Corolla nem rázza szét úgy az agyam, mint a Proceed, a futóműve sokkal élhetőbb.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz st6969 #19627 üzenetére
néha van ilyen nagy frissítés. Nekem ha bejelentkezek, utána visszakrakja a számlap-beállításaimat, legalábbis úgy emlékszem.
a telefonos kapcsolat többféle lehet, legalábbis úgy rémlik.
töröld a telefont, és dugd rá újra, végig fog futni a telepítés. Amígy az az egy van hozzáadva, és az az alap, addig vegyes módban van, azaz ha nem dugod rá, akkor bluetooth, ha rádugod, akkor pedig AA.
Nekem pl. két telefonom van, és a kettőt egyszerre csak úgy látja, ha cserélgetem a menüben a pipákat, hogy az ájfón az carplay (akkor a bluetooth-ot kikapcsolja), a pixel meg bluetooth (ekkor az AA nem aktív). Sajnos ez ilyen.
De mondom, úgy emlékszem, amíg csak egy telefon van hozzááadva a varázsló utána, addig ezt okosan kezeli.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz galervin93 #19680 üzenetére
az újakon nem feltétlenül. 10 fok felett simán elmegyek úgy a boltba, hogy be sem indul a motor. Nagy gázra, emelkedőre persze indul akkor is. DE arról volt szó, hogy beülsz, elindítod, és vársz 30 másodpercet, míg felépül az olajnyomás, és csak utána indulsz. Na, azért az újakon ez nem feltétlenül van így.
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
az én két 2023-as corollám is úgy riasztott, hogy még vagy 200 km-re elég benzin volt benne...
amikor legelőször szólt, akkor valami 29 liter ment csak bele. Azóta nagyvonalúan leszarom ezeket a riasztásokat, általában addig megyek még, amíg ilyen 35 megy bele. még akkor is van benne amúgy 8 liter...Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz ddsteel #19743 üzenetére
azzal tisztában vagyok, hogy az aljáról a dzsuvát nem jó, ha felszívja, de az "alja" az nálam nem azt jelenti, hogy az utolsó 15 liter, hanem, hogy az utolsó 2-3-5...
én személy szerint utálom, hogy nem tudok megtenni egy autópályás oda-vissza utat anélkül, hogy ne rinyálna, pedig még van 200-250 km-nyi benzin...[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
ez nem hiba, hanem egy lehetőség, hogy két állása van, lehet teljesen sima, és lehet olyan, hogy rekeszes... és az is egy jófejség tőlük, hogy jár ez a csúszásgátlós bevonatú tálca, magától, és nem kell külön megrendelni mondjuk százezerért, mint más márkáknál...
ha nem tetszik, levághatod. vagy vehetsz másikat, ami a lenti álláshoz jó.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
nagyúr
válasz st6969 #20075 üzenetére
nem értek hozzá, de szerintem attól függ, mennyire peres vagy ballonos a gumi.
nekem 17-es, de peres gumim van, és csak 2,3-at, 2,1-et ír a használati, 160 km/h-ra pedig 2,6-ot, 2,4-et.persze a gumisok 2,6-ra fújták elöl - hátul (legalábbis a computer szerint), bár igazi mérővel még nem néztem.
pattog is meg ráz is a szar utakon, de kurva jól fogyaszt, most a városi napi átlagom már ilyen 3,5 liter körül van.fél éves 1,8-as, 140 lovas kombi.
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen