-
IT café
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
IEF
lelkes újonc
Hello!
A segítségeteket szeretném kérni. Röviden: 10 éve UPC előfizető, net hol volt, hol nem volt, de az utóbbi években stabilitás és elégedettség......ez idáig.
5 napja kezdett el ugrálni a latency játék közben. Még aznap felhívtuk UPC-t és azt állították, hogy az ő rendszerük nem észlel problémát. Valószínüleg az Ethernet kábellel lesz a gond és kiküldik a szakembert megvizsgálni. Közben találtam egy pót kábelt és ugyanaz a probléma jelentkezett: latency spike, egy pillanatra megáll a játék, "nem adja" (CSé) stb.
Játékban a beépített grafikonon a ping az stabil, de a latency az ami extrém mértékben váltakozik. Fölmentem UPC weboldalára, pingeltem a Google-t és ott tapasztaltam, hogy 10 MS-ról fölugrik 10000 (tízezer) MS-ra is ami tíz másodperc leforgása alatt visszacsordogál elfogadható értékekre. Ezután elég szkeptikus voltam az Ethernet kábellel kapcsolatban...habár nem vagyok IT-s, de én se most jöttem le a falvédőről! Wifin is észlelhető ez az anomália (tablet). DSLreports.com bufferbloat: F
Karácsony óta van Connect Box és előtte Technicolor volt. Semmi panasz nem volt rá. Akkor tudatosult bennem a dolog. Igaz a szerelő kijött (pont olyan nap olyan időtájt amikor nem volt csúcsforgalom). Rákötötte, megnézte, minden stabil, ő nem tud vele mit csinálni és hozzátette, hogy nagyon jó jeleket tapasztalt az átlaghoz képest. Még hozzátette, hogy a CB 16 csatornás míg TC 12, és azok az extra csatornák okozzák a problémát a zaj miatt.
Teljesen el vagyok keseredve... a játék játszhatatlan és itt nem csak egy 5 percenkénti "mini-freeze"-re gondolok, hanem latency spike-ra öt-tíz másodpercenként. Kérlek benneteket segítsetek megoldást találni a problémára, mert ez elfogadhatatlan így és noha karácsony óta van CB, de a probléma kevesebb mint egy hete kezdődött. Az első panaszkodás után állítólagosan átraktak egy másik csatornára (?) ami "kevésbé leterhelt". Elképzelhető, hogy itt az IPV4 vagy IPV6-ról van szó?
IPV4, 6, port forwarding stb. azt se tudom, hogy eszik vagy isszák ezeket. A lényeg, hogy ők kibújtak a felelősség alol és ezért is szeretném a segítségeteket kérni.
[ Szerkesztve ]
-
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #75951 üzenetére
-
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #75954 üzenetére
Nincs Fam/Attenuator feliratú csillapító. A szakember megvizsgálta a kábeleket és mindent rendben talált.
-
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #75967 üzenetére
Szerkesztve: Először is köszönöm szépen az eddigi segítséget! A modemhez kötött csatlakozót meghúztam szorosabbra. Máshol szabad kézzel jobban nem lehetne. Annyit tudok, hogy miután szóba hoztátok az 50-es értéket azóta többször is csekkoltam és nem változtak az értékek UPC hivatalos oldalán. Más tesztek:
[ Szerkesztve ]
-
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #75980 üzenetére
Kb. 2 perc után volt egy 'Request Timed Out'. Ping 10 és 35 között váltakozott.
UI. modem már többször volt resetelve, visszaállítva, áramtalanítva meg miegymás. Nem segített.
-
IEF
lelkes újonc
válasz Alommano #75992 üzenetére
Szia!
Magától nem indul újra. Latency spike van online játéknál, írdatlan mennyiségben. Nem tudom, hogy ez máshol hogyan nyilvánul meg, mert játékon kívül streamelni szoktam (Youtube) és olvasgatni. Streamnél van, hogy "elfelejt" tölteni és megáll bizonyos pontoknál így rá kell segítenem F5-el, de ez olyan kis semmitmondó probléma az online játékhoz képest (ami teljesen élvezhetetlen a csomagvesztések miatt). Kifejezetten letölni pl. filmet, progit stb. nem szoktam.
-
IEF
lelkes újonc
Már a TV-vel is gond volt. Technikus ma itt járt és kicserélt sok mindent (kint is bent is) splittertől elkezdve a csillapítóig. Eredmény:
Még nem teszteltem le játékban, de bix.hu-val megszokott módon akad egy-két 'request timed out' és a ping 40 alatt marad java részt, de 100-130 néha előfordul. A cserélgetés előtt nem volt ritka a 2000+ ping sem.
Lényeg, hogy a dBmV csökkent. Későbbiekben visszajelzek, hogy történt-e javulás vagy nem. OFF: PÜ-re választ eddig még nem kaptam.
Köszönöm szépen az eddigi segítséget!
-
IEF
lelkes újonc
Semmilyen javulás nem tapasztalható hiába alacsonyabb a dBmV. Latency spike latency spike hátán, játszhatatlan a játék minden szerveren. Szörfölés közben is már bizonytalan. Most ilyenkor mi van? Megérteném ha mindig ilyen szar lett volna, de az elmúlt 10 évben csak most ilyen. Hogy tudom kicserélni ezt a rohadt fehér dobozt egy régi TC-re ha be van regisztrálva a rendszerükbe? Mit tudok még tenni? Itt nincs Diginet. UPC monopoli van.
-
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #76059 üzenetére
-
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #76063 üzenetére
Kezd szakadozni önmagában is. A távolban már látok esőfelhőket...gondolom azért.
-
IEF
lelkes újonc
válasz Alommano #76096 üzenetére
Csak annyit tennék hozzá, hogy fogalmam sincs mi és ki az az "unknown" a listában. Tablet kikapcsolva, mobilon wifi kikapcsolva. PC-ről fut a net etherneten keresztül. Talán a VPN Express....? Rég letiltottam MSCONFIG-ban, de a hozzátartozó "The non-sucking service manager" ott van a feladatkezelőben és hiába iktatom ki... ugyancsak a WD Drive Service ami köztudott, hogy adatokat küld és sokaknál megoldódott a multis lag annak kilövésével. Próbáltam, de semmi. Küldhetek képet a feladatkezelőről, de a wifi-s Tableten is előjön a ping probléma és az csak szinte passziánszozni van. Remélem a fenti képek segítenek.
[ Szerkesztve ]
-
IEF
lelkes újonc
válasz Kleinti #76111 üzenetére
Szia!
Balaton északi part. A technikus urat finoman fogalmazva hidegen hagyta a ping még annak ellenére is, hogy mutattam tabletről az értékeket (bix.hu 1000+ ping & Request Timed Out amikor tegnap itt volt), kizárva ezzel az ethernet kábel problémát. Ő fölment UPC sajátos speedtest-jére, hozta a 150/10-et aztán elballagott. A héten kétszer is járt itt és mindkétszer megpróbáltam kihangsúlyozni a dolgot, de mind hiába.
Nem enged feltölteni semmilyen képet.
"Network Protocol Error
An error occurred during a connection to logout.hu.
The page you are trying to view cannot be shown because an error in the network protocol was detected.
Please contact the website owners to inform them of this problem."
és
"Request Timeout
Server timeout waiting for the HTTP request from the client.
Apache Server at logout.hu Port 443"Amint megoldódik feldobom a MAC-et.
-
IEF
lelkes újonc
Őszintén sajnállak Téged, kedves olvasó, aki a jövőben idelátogatsz annak reményében, hogy segítséget kérj az online játékokban történő, rohadtul idegesítő latency spike miatt, ahogy én is nagy reményekkel tettem...Bizonyára az évek során nem használtál fehér dobozt, de valamilyen okból most az van beüzelmve és azt vetted észre, hogy az online élmény közel sem olyan jó, mint előtte volt.
...
Nagy nehezen sikerült elérni hogy kicseréljék a modemet miután náluk is megmutatkozott a magas ping érték. Az új modem ugyanolyan szar, sőt! A technikust bajba sodorhatom ezért nem akarok kitálalni, de legyen annyi elég, hogy olyan dolgokat hallottam amit még technicolour cikkjében SEM. Elegem van ebből a mocskos, sunyi, férges bandából már!!!!! Spórold meg az időd és energiád... ne próbálj meg vírusírtózni, BIOS-t és hálózati adapter frissíteni, csillapítók koax stb. cserét végezni. Hiú remény. Ha Te is hasonlóan UPC által monopolizált övezetben élsz (lásd: nincs Diginet), akkor nem tudok mit mondani csak együttérezni. Telenor mobilnet, szerintem még az is stabilabb lenne. -
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #76158 üzenetére
Nekem a technikus azt mondta, hogy az ő rendszerükbe be kell regisztráltatni a modemet és ezért lehetetlen a dolog. Múltkor adtál egy elérhetőséget ahol meg lehet tenni a beregisztrálást, de nem válaszoltam hiszen az ő szavaiból azt vettem ki, hogy finoman szólva ez nem egy legális út. Mi az igazság?
Bocsánat! Konkrétan azt mondta, hogy a régebbi TC, Cisco stb. nem képes hozni a jelenlegi 150/10-et és azt nem tudom, hogy az hogy nézne ki? Lenne egy modem ami tegyük föl fele sebességen tud üzemelni és ennyi? Vagy csomagot kéne váltanunk, hogy egyáltalán működjön?
[ Szerkesztve ]
-
IEF
lelkes újonc
válasz Livius #76169 üzenetére
Ennél jobban nem tudom hogy lehetne optimalizálni, mert koax, csillapítók, bekötés minden klappol.
Hol tudom megnézni a CB verziószámát?
Esetleg itt töltsek le valamit? [link]
Nekem eleve IPV4-ben van minden... se bridge mode, se reset, se áramtalanítás, se új ethernet kábel, se modem csere nem hozott eredményt. Karácsony óta van CB és előtte Technicolor tc7200 volt. Akkor is volt, hogy leesett egy csepp eső vagy fújt a szél aztán egy napra elment a net, de latency spike SOHA nem volt.
Ui.: egész eddig nem találtam frissítést CB-re, mert mindig "firmware"-t kerestem hozzá... zéró találattal. Bár kétlem, hogy segítene. Ezeket a drivereket kipróbálom sorba, hátha...
[ Szerkesztve ]
-
IEF
lelkes újonc
Ne haragudj, hogy közbe vágok. Szerintem itt lesz a probléma... nekem pl. miért 4-es hardver verzióm van holott még Watercolour cikkjében is 5.x-et használt (és azt nem tegnap előtt írta)...?
Lehet, hogy ez lesz a gond? Nem csak hogy hardveresen kell megfelelnie, de szoftveresen is? Tehát ha aktuális hardver és firmware együttesen van benne, akkor kiküszöbölődne a probléma? Csak spekulálok...
Az imént írtam kértem egy firmware frissítést, de csodát nem várok. Használt Ubee-ra már befizettem és várom szeretettel.
[ Szerkesztve ]
-
IEF
lelkes újonc
Túl sok embert nem kérdeztem, de akiknél elhárult a probléma azoknál mind adott egy történet: modem csere, modem csere és modem csere egészen addig amíg csodával határos módon megszűnt a probléma. Ez arra enged következtetni, hogy a connect box (hardver ver.) és firmware kéz a kézben szüntetik meg a ping mizériát nem pedig a szimpla firmware frissítés önmagában. Kár, hogy eddig elkerültem az eszköz információ menüpontot. Kíváncsi lettem volna a karácsonyi CB-s adataira. Lehet, hogy a sötétben tapogatózok.
[ Szerkesztve ]
-
IEF
lelkes újonc
válasz kabelmania27 #76188 üzenetére
Jó tudni. A CB hardver ver. lehetne újabb, de ennek ellenére javulást tapasztaltam. Felkerült az új firmware (ua. mint Livius-nak van). Pingeltem upc.hu-t és semmi RTO. Játszottam egy órát és tükörsimán ment a játék. Zéró latency spike és a pingem is picivel alacsonyabb volt a megszokottnál. A böngészés is más... nincs gondolkodás hanem egyből behoz mindent. Az irónia az egészben az, hogy már lecsaptam egy használt modemre, de hát ez van. Remélem megmarad ez a stabilitás.
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Apple iPad (8.generáció) RETINA Wi-Fi 32GB Tablet Dobozos
- Iphone 12 pro max 256gb,akku 100%, hibátlan működés,szép állapot,független
- Újszerü HP 850 G2 Világitó Magyar Bill /Intel i5-5300 /8gb ram / 256gb SSD
- Apple watch series 7 45mm Product Red megkímélt,tartozékaival,fix 67000ft.
- Eladó szép állapotban lévő ASUS TUF Gaming laptop!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest