Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Attila2011

    aktív tag

    válasz BE4GLE #28685 üzenetére

    Erre a szakaszra nem szokták mondani, hogy betoldás lenne, ellentétben a parázna asszony esetével, akit meg akartak a zsidók követni. Az a rész néhány 4. századi kéziratból vagy hiányzik, vagy szélén szerepel. Valóban János evangéliuma az egyik legkésőbbi könyv, ráadásul sok olyan kérdésre, tévtanra is reagál, ami megjelent az első száz végére. Elképzelhető, hogy pont ezért született. Az, hogy magát Jézus Úrnak, héberül Adonajnak nevezi, elég egyértelmű jelentéssel bírt.

    A második idézet inkább csak neked, nekünk tűnik furcsának, de az akkori zsidók nagyon is tudták, hogy mit jelent. A Fiú itt már nem egy olyan teremtő és hűséges teremtményi viszonyt mutat, mint az Ószövetségben, ahol az Isten fiai kifejezést használják mind Isten hűséges népre, a zsidókra vagy korábban Sét fiaira és mind a hű angyalokra. Hanem Jézus "a Fiú", aki nem teremtmény. Nem véletlen, hogy a zsidók meg akarták ölni.

    A harmadik idézet tűnhet erőltetetnek, de az igeidő nagyon furcsa, ha mégnézed. Pont azt használja, amit egyedül Isten használ, amikor kijelenti magát, ráadásul pont úgy használja. Nem azt mondja, hogy már Ábrahám előtt voltam/léteztem, hanem azt, hogy vagyok, héberül Jahve.

    Egyébként sok idézhető rész van a szinoptikus evangéliumokból is, de azok sokszor háttértudást igényelnek.

    #28687MageRG
    Ez alapján Jézus az az Isten, aki az Ószövetségben kinyilvánítja magát, aki kivezette népét Egyiptomból, aki megjelent Ábrahámnak. De ezekre még sok más rész is utal.
    Hogy mennyire eredeti, az jó kérdés, de a legfrissebb, jelenlegi tudásunk szerint legpontosabb alapszöveg az ujszov.hu oldalon elérhető.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák