- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Programozás topic
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Az IMF szerint cunamiként csap le a munkaerőpiacra az AI
- Vírusirtó topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz Kemenesfalvi #47 üzenetére
Jogos (bár Sinesol nyilván a cikkre gondolt, nem a balesetes autóra), de ez is katasztrófa, és a T1 még veszélyesebb volt.
-
moleculez
veterán
“…miközben vannak olyan elektromos városi terepjárók, amelyek három üléssort kínálnak.” -eddig olvastam.
Pedig sok kínját, nyűgjét elnéztem volna. Mondjuk nem ennyiért hanem pár év múlva használtan, amikor egyáltalán esedékes egy váltás. A koncepcio tetszik amúgy, de lehet kell neki 1-2 generácio.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
válasz moleculez #52 üzenetére
Pár év múlva, használtan lesz 3 üléssor. Német piacon már van, nem tudom, mit bénáznak a magyar forgalmazók. Az a gyanúm, hogy ngayobb a kereslet, mint a kínálat (a rengeteg kritika ellenére), így limitált variációkban értékesítenek csak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Shadowbull #54 üzenetére
id3+id4-ből kb annyit adnak el, amennyit gyártani bírnak. Cégek meg végtelen mennyiségű hybrid passatot vesznek. De amúgy, ahogy szó volt róla, ebből a semmire való vacakból sem tudnak eleget csinálni.
De az összes német gyártónál kb ez van. És nemcsak elektromosból. Mini azért vezette ki a One belépő szériát, mert kellett a kapacitás a drágább modelleknek. Azokat meg amúgy is jobban megéri gyártani. Polo ugyanez.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz parandroid #55 üzenetére
Ehhez képest tegnapi hír hogy a VW legnagyobb csak elektromos autókat gyártó üzemében Zwikauban nagyobb akár több ezer fös létszámleépítésbe kezdenek. Ott gyáratnak pl ID.3-at, ID.5-öt. Részletek jövö héten.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Sinesol
veterán
válasz Shadowbull #54 üzenetére
USA eladasokban meg asszem top 15-ben egyetlen VW konszernes auto sincs, ami azert eleg durva, mert még a draga premiumok (BMW, Merci) is beférnek. Szoval igy tünik nagyon lehuzta az ottani megitelesuket a dieselbotrany. Na meg az első generacios ID is nagyon gyengen sikerült, gondolom most mar a masodik lehet piacon, ami biztos jobb lehet, ha veszik. Hazai piacon mondjuk nyilvan veszik, de az keveset mutat a teljes kepből, annyi biztos, hogy itthon is nagyot esett a nepszerusege, habar a Skoda legalább nagyot megy, az is hoz penzt nekik.
Azsiaban meg nem hiszem hogy labdaba rughat, hagyomanyos brandek terén vannak ott jobbak, ev-k terén pedig még roszabb a helyzet. Ha a Tesla is veszelyeztetve erzi magát a kinai gyartok miatt, ott egy legalább generacionyi lemaradasban levő VW EV technika elég harmatos.[ Szerkesztve ]
-
válasz Tigerclaw #56 üzenetére
Valszeg a spanyol, meg cseh gyárakban olcsóbb a gyártás. Elektromos autó amúgy is egyszerűbb szerkezet, mint a robbanómotoros. Mondjuk épp ezért vicces, hogy jóval drágábban adják, de ez meg már közgazdaságtan.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #58 üzenetére
EVt sokkal drágább gyártani mint ICEt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #59 üzenetére
A kisebb darabszám miatt talán igen, de amúgy meg főleg az akku miatt. Ha az utóbbit sikerülne megoldani, az az elsőt is megoldaná, onnét kezdve pénznyomda.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Noukoum
veterán
válasz parandroid #58 üzenetére
Nem igazán van már árkülönbség.
Sőt egy Tesla model 3 jóval olcsóbb mint egy Toyota Prius.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Sinesol
veterán
Az egyre olcsobb aksik és présöntés miatt nagyon sokat sporolt a Tesla, 2 darabbol megvan az egesz karosszeria, csak ugye akkor van gebasz, ha egyszer javitani kell, akarcsak egy kisebb koccanas utan es szembesul az ember a gazdasági totálkárral. Emiatt persze a biztositas is joval dragabb, plusz ha jol emlekszem Casco-t se nagyon akarnak ra kötni, bar lehet ez mar valtozott.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #60 üzenetére
Nyilván, HA majd sikerül megoldani. Jelenleg önmagában az akku jóval drágább, mint egy komplett egyszerű ICE hajtáslánc tokkal vonóval.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mondjuk előbb vennék Priust. Ha lehetne kapni. De még kutatóba sincs a kereskedésekben. Próbálták nekem elmagyarázni, hogy eleve késő őszre tervezték, mutattam nekik a hírlevelet, amit tavasszal küldtek, hogy rendeljem meg most, és nyáron már vezethetem.
De megengedték, hogy megadjam az email címem, és szólnak, ha lesz bemutatóautó, legalább bent a szalonban. Na, kb így áll most a teljes autópiac. Meg egyéves várólistákkal.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Shadowbull #63 üzenetére
Jó, csak ugye a drága akku miatt nem kell a gyárban a teljes motorgyártó, meg -beépítő személyzet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #67 üzenetére
Így van, de azzal együtt is sokkal drágább az EV.
Bár az akkut meg a villanymotort is be kell építeni.[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
válasz Shadowbull #68 üzenetére
Ja, ezt nem az árára, hanem a leépítésekre.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Alaaf Pi
aktív tag
válasz parandroid #67 üzenetére
A végösszeszerelő gyárban ez nem sok embert érint. Ellenben a motorgyárban, váltógyárban kb. mindenkit.
-
Aligha, az összes autójuk egy ocsmány förtelem szerintem, most is próbáltak rábeszélni valami hybrid suv-re, de kiröhögtem őket, hogy úgy néz ki, mint egy pörsenéses mutáns valami 80-as évek scifiből. Amikor mondtam, hogy most egy fullos Mazda 6-tal járok, akkor meg mutogatta nekem a Corollát, de csak még jobban kiröhögtem. Pedig biztos jó autó, de hogy néz már ki? Kb, mint egy 2010-es Hyundai. Kívül-belül. Szerencsétlen csak hümmögött, meg gondolom magában szidta szegény édesanyámat. Ez az új Prius az első Toyota, ami tetszik, külsőre-belsőre + műszaki tartalomra is, kb az első Yaris óta, pedig az se tegnap jelent meg. A klasszikusok bezzeg jöhetnének, egy Celicát a mai napig bevállalnék. Kb bármelyiket.
Ahogy állnak a dolgok, szerintem tavasszal, a lízing végén megveszem a Mazdát, jobb autót most ennyi pénzért úgysem kapni. Persze az igazi az lenne, ha kapna ez is egy facelifttel valami fasza hibrid hajtást, de az is csak a cx60-nak járt, hogy szakadjon rájuk az összes bakancs-forma divatterepjáró.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz parandroid #72 üzenetére
Kár lenne ha a Mazda eldobná amit elértek a benzines motorok terén. Én úgy látom hogy a Japán gyártók inkább a plug-in hibridben hisznek és jól teszik. Az EV-knek erősen limitált a piaca, miközben sok a kompromisszum velük és a negatívum is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
plömplöm
őstag
"Majdnem három méteres az összesen 4,71 méter hosszú autó tengelytávja, ... lényegesen jobb a helykihasználása"
hát, ez így leírva szép, de ha konkrét számokat nézünk, akkor ezzel a hossz / tengelytáv aránnyal még az id3 és az i3 is jobban áll nála helykihasználással, a joggerről és az mcv1-ről pedig ne is beszéljünk
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Alaaf Pi
aktív tag
-
válasz Shadowbull #54 üzenetére
Tudnal referncia linket adni? Ahol elek, ott nem nagyon latni VW elektromosakat. Egy ID3 van a kornyekunkon (utcankban)Amugy en kozel a BMW teszpalya szivenel lakom. EV-bol tobbnyire Tesla, Mitshu Phev, Fiat 500, Smart es Mini megy, neha egy-egy VW Up!, meg BMW I3 de mast nem latok, pedig sokat megyek autoval. Volt fonokmnek pl E-UP-ja van, es mindig hatotav paraja van, mert 160 km-t csak klima/futes nelkul tud elatokazni 80 km/h sebesseggel es gondolkodik,hogy eladja a francba, mert parazik,hogy a kaminosok megolik, mert megelozik. Az autoban 8k kilometer van. Azert ez is elarul valamit.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
válasz Shadowbull #77 üzenetére
Landsham, a tesztpalya meg Speichersee Ismaning felett van, amerre sokat cangaztam/cangazom. Ismerek is par embert mar, akik ott dolgoznak. Koszi a linket, erdekes adat, erdekelne az is, mennyi megy ki kulfoldre, mert itt rovidebb a varolista. Pl mondtak cegen belul, hogy Norvegokhoz kb 15-30%-al hasznnal el lehet adni egy uj Elektromos autot, csak varniuk kell egy evet, hogy ne kelljen az allami tamogatast visszafizetniuk. Itt is megy az okoskodas
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
bteebi
veterán
válasz parandroid #55 üzenetére
"De az összes német gyártónál kb ez van. És nemcsak elektromosból. Mini azért vezette ki a One belépő szériát, mert kellett a kapacitás a drágább modelleknek. Azokat meg amúgy is jobban megéri gyártani. Polo ugyanez."
Ha a gyártókapacitás a szűk keresztmetszet (és nem pl. az ellátási lánc gyengélkedése), akkor ööö... miért nem építenek új gyár(ak)at? Oké, idő, meg sok pénz, de nyilván megtérül. Vagy ennyire nem bíznak a jövőjükben? Vagy mert így könnyebb drágábban eladni ugyanazt, a paraszt meg majd max. kicsit többet várakozik a kasszánál?
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
válasz parandroid #72 üzenetére
"Persze az igazi az lenne, ha kapna ez is egy facelifttel valami fasza hibrid hajtást, de az is csak a cx60-nak járt, hogy szakadjon rájuk az összes bakancs-forma divatterepjáró."
Tudtommal a következő Mazda6-ba 6 hengeres motort (is?) terveznek. Aztán lehet, hogy mégse. Nem kizárt, hogy lesz már végre hibridben is, de az csak tipp. Simán benne van, hogy nem.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-
bteebi
veterán
válasz parandroid #82 üzenetére
Ne küzdjenek, szerintem nemsokára lesz megint egy facelift + újabb motor. Tőlem nevezhetik 7-nek vagy 6.2-nek is, pont nem érdekel. Amúgy elég jó a CX60, de brutál drágára sikeredett az is. Mondjuk pár éve még a 6-os is 10 millió alatt volt, most meg vígan elmegy 15 fölé.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Alaaf Pi
aktív tag
Az a jó az autógyárban, hogy a gyártósoron elég rugalmasan lehet alakítani. Mini esetében pl. tavaly elment 164k, az oxfordi kapacitás 220k évente. Vagyis ciklusidők, plusz műszakok alakításával simán lehet itt még feljebb menni, nem kell egyből új gyárat építeni.
A belépő szériát meg leginkább azért vezették ki, mert nem hozott elég bevételt, esetleg nem is rendelték elegen.[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Igen, a plusz műszak megy egy darabig... amíg vannak emberek. De idővel nem lesznek emberek. Legalábbis "kicsiben" (=itthon), szarabb fizetéseknél (=itthon a legtöbb helyen) ez megy. Persze Angliába, Németországba találhatnak pl. vietnámiakat, de már magyarokat se biztos, hogy fognak. Itthonra meg jó eséllyel vietnámiakat se. Mert az inkább továbbmegy Németországba, az a kb. +1000-1500 km már igazán nem távolság nekik.
Aztán meg előjön az, hogy gyakrabban áll meg a sor, több karbantartás kell. Ez persze kisebb gond, lehet rá "tervezni", a termelékenység összességében nőni fog. De ha nincs ember, aki termeljen, ott álljon a gép mellett, vagy akár csak karbantartson, az már gázabb.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
"A szigeten meg gondolom a sok brexiteer majd beugrik dolgozni, ha már olyan lelkes volt."
Minden bizonnyal. Azok pont olyanok. Az analfabéta nyugger meg a segélyes alkoholista. Persze ők legalább igazi, tősgyökeres angolok, nem pedig holmi büdös kelet-európaiak.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
KROK640
veterán
Nyugat Ausztriában már egész sok akad belőle. Egy olcsóbb dieseles/benzines változat normál hatótávval tuti nagyot tarolna.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Series X|S
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- TCL LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hobby elektronika
- Horgász topik
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Jövedelem
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen