-
IT café
A jól bevált formula, ezúttal a II. világháború tengeri legendáival.
0.8.9 Patch Notes
----------------------------------------------------
Magyar WoWs Discord Közösség
----------------------------------------------------
Ajánlott Buildek
I Battleships I Cruisers I Destroyers I Aircraft Carriers I
----------------------------------------------------
Új hozzászólás Aktív témák
-
szilva01
őstag
válasz Chabe89 #22099 üzenetére
1,5 éve van ilyen menüpont a játékban, 'oszt ilyen IAP facebook app lesz?
szerk.: biztos van ennél is lejjebb, de most megint átgondltam az életem, idén 6086 forintot költöttem erre a játékra, de már kezdem megbánni.
szerk2: árnyék: engem olthatsz, ha azt akartál volna, nem sértődöm meg.
szerk 2.5: most rankedon a végjátékban egy Fuso vs. Bayern csatát nézhettem végig, 12 km táv, egymásnak broadside alap, de HE-val csapatták egymásnak.
[ Szerkesztve ]
-
-
#52588800
törölt tag
Alabama + Gearing vagy Missouri legyen?
-
-
#52588800
törölt tag
válasz Chabe89 #22108 üzenetére
Arról van szó, hogy van 16k doubloon. Missourihoz még kellene kicsi akciós átváltáskor is. Texas és Arizona tetszik. DD ágon meg Fletcherrel játszom és az is bejön. Szóval megvenném Alabamát, a maradék doubloonból meg megugranám a Gearinget Fletcherről.
[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
válasz Chris0321 #22098 üzenetére
7. vagy 10., a másik a ranked vége... Bávaltása a konténereknek tovább egy picivel...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
TCSZ
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek a Moskva cirkáló mennyire játszható?Tóth Csaba Amit most csinálsz az közelebb, vagy messzebb visz a céljaidtól? Mert ami nem visz közelebb, az messzebb visz.
-
Chabe89
addikt
válasz #52588800 #22109 üzenetére
Ha tetszik a Feltcher akkor hajrá, a Gearing még jobb. Nem tudom, hogy hoz-e annyivel többet egy Missouri, mint az Alabama, hogy megérje.
TCSZ: Tűzereje nem rossz, de akkora mint egy Yamato és a páncélzata se valami kemény. Zao, Hindenburg, de még a Des Moines is sokkal jobb nála szerintem.
redzsi: Nem tudom lehet-e így bűvészkedni vele, de egy próbát megér.
[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
válasz #52588800 #22114 üzenetére
Az átképzést elindíthatod, mert vissza már nem fog kelleni, mert prémiumba kerül...
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
ledgeri
nagyúr
-
TCSZ
senior tag
-
ledgeri
nagyúr
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
ledgeri
nagyúr
Mi jár ha másodjára is meglesz a Dunkerque kamo? Mi jár helyette?
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
Luperator
tag
válasz Chabe89 #22113 üzenetére
Szia!
Akkor összességében az amerikai cirkálókat jobbnak tartod mint az oroszt?
Tier 4-nél feladtam, inkább játszottam az orosszal és nem is tartottam rossznak, viszont nagy tierben már sok xp-nél nem mindegy miért küzd az ember.
Rankeden láttam, hogy a Cleveland mire képes, gondoltam is rá, hogy free xp-ből kihúzom.
-
félisten
-
Luperator
tag
válasz FoxiestFox #22126 üzenetére
Meglátjuk. Csábító, mert az amerikainak a jó légvédelem mellett az ágyúi is egész jók, a 10-esről nem is beszélve.
Mondjuk az orosznál épp a Kirov van meg és eddig nagyon elvagyok vele.
-
félisten
-
olivera88
veterán
válasz #52588800 #22128 üzenetére
Többet ér a Missi, mivel az ingyé van, már ha nem váltasz rá XP t, van rajta radar és több pénzt is hoz. Amúgy az Alabama nagyon jó sztem, mondhatni Missouri kettő, csak T8.
[ Szerkesztve ]
LG Velvet 5G Android 11 - Windows 10 Pro x64 & Debian 11 Bullseye - WoWS unsinkable_sam_
-
ledgeri
nagyúr
Mentem ma egy csatát, Missourival, mid tier voltam, volt egy yamato-nk is, gyorsan, hogy meglegyen a napi dunk konténer, elpüttyögtem kb 110k 12 km-en eljátszadoztam egy Bismarkkal (jött:mentem, ment:jöttem) 2 dd-ről levettem 5-5k-t, egy két pattanós egy Iova-n...
2000 base xp, team top...Meg is lepődtem: vagy este van (fél 3-kor kezdődőtt a csata) vagy ilyen a random és csak elszoktam tőle ?! Lol
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
#65675776
törölt tag
A Wg a sok "fejlesztés" közepette nem akarja javítani a motor elég komoly geometriai hibáit? Pl a kép széli ótvaros nagy perspektivikus torzítást?
-
sith7
nagyúr
a 19 pontos kapitányok megmaradnak, ha vége az eventnek ?
elvileg át lehet képezni őket más hajókra is -
-
sith7
nagyúr
köszi a válaszokat ... túl szép lett volna
-
-
frame>24
addikt
válasz ledgeri #22049 üzenetére
Próbáltam a tegnap nyílt orosz teszt-szerveren este megjelenni, de már a letöltésénél sok hiba/megállás volt, aztán meg éjjelre már nem volt elérhető a szerver...
Majd még próbálom.Annyit tudok, hogy engem a tier6 (?) Nelson fog érdekelni nagyon, ami viszont állítólag prem. hajó lesz, kivették a grind tech tree-ből.
daa-raa #22058 :
köszönöm a kimerítő választ, ez akkor egy jelentősen hézagos fogalom, kb. mint a magyar jogszabály rendszerAkkor kb. egy századnyi Gripenünk van, és kész, ha jól értem.
(rokonok az MH 59 bázis mellett laknak, és van, aki dolgozott is kiszolgáló személyzetként. Nagyon sokat fikázták a Gripent, hogy "utánégető + még 2 kiskatona tolja," hogy felszálljon, bezzeg a Mig-29.
Próbáltam mondani, hogy a Jas39-ben elvileg az elektronika, ami kifinomultabb. Erre mondták, hogy ja, emiatt folyton légkondis hangárban kell tartani, bezzeg a Mig-29...
Nem kezdtem el kifejteni, hogy a manőverező légiharc hőskora már lejár lassan.Most tényleg ennyire fos, amit lízingelünk?
Ez OFF, bocs érte.[ Szerkesztve ]
▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
#65675776
törölt tag
válasz frame>24 #22139 üzenetére
Igen, egy század. Csak a Gripenek kétülésesei teljes harci kapacitásúak, csak a hatótávolságuk kisebb némileg.
Hülyeség, a Gripen az egyik legrövidebben felszálló gép jelenleg. A MiG-29 úgymond rövid felszállóhossza annak volt betudható, hogy kb soha sem tankolták őket 50% felé, és többnyire mindenféle függesztmény nélkül repültek. Ilyen körülmények között a Gripen ~200-250 m-en felszáll.
A manőverező légiharc hőskora már Vietnám felett lejárt.
A MiG-29 meg egy nagyon durván túlértékelt típus. Olyan helyeken, ahol arra használták, amire tervezték gyakorlatilag totális kudarcot vallott. Talána legújabb változata (K és KUB) ér valamit. Az, hogy nálunk parádésgépnek használták mindent elmond a magyar haderőről. Egyébkétn a jelek szerint gazdag ország vagyunk. Erre utal, hogy a 28 gépes állományból a parádézások következtében egy megsemmisült, kettőt már a magyar üzemeltetők sem engedtek repülni, további négyet pedig az oroszok selejteztek le a felújítások során. Ugyanis egész egyszerűen szét lettek repülve. Volt példány, amelyik még 800 órát sem repült, de a főtartói mér rommá voltak repedve. Ja és mellé a parádés pilóták alkalmatlanok voltak éles bevetésre, mert egész évben csak a programjukat gyakorolták, harci kiképzésen, gyakorlatokon nem vettek részt. Egyébként ügyes pilótáink már Horvátországban egy légibemutatón kishíján odavágtak egy Gripent vagy hat éve (kísértetiesen hasonló helyzet volt, mint anno Soproni Károlyé MiG-23-mal). Akkor a svédek szóltak is, hogy az ilyen veszteségeket nem fogják pótolni, hiába 14 gépre szól a szerződés. Hogy jelenleg milyen jól képzettek a pilótáink, azt meg az utóbbi évek balesetei bizonyítják. Mind a kettő egyértelműen pilótahiba volt.
Egy kis témába vágó: legutóbbi csatában ~40 látható találatom volt egy Furutaka-n. 8 egészet be is regisztrált a motor. Ebből egy cit volt, és hogy, hogy nem, pont úgy adódott a sebzés, hogy maradt 385 HP-ja. Jó előfordul utóbbi. Node a csata későbbi részében egy 7k HP-os teljes oldalát mutató Königen (itt legalább csak 12 találat maradt észrevétlen a motor számára) egy teljes broadside pont annyit sebzett, hogy annak is 385 HP-ja maradt. Egyébként Kongo-val mentem. Omaha teljes oldalába menő lövedékek meg lepattantak időnként. Mert ugye az Omaha nem egy úszó citadella. Alig volt előre fixálva a meccs.
[ Szerkesztve ]
-
redzsi
senior tag
válasz frame>24 #22139 üzenetére
Egyáltalán nem fos. A szomszédos országokat tekintve overkill kategória. Az más kérdés hogy nincsenek kihasználva a képességei, a hozzá beszerezett fegyverzet meglehetősen hiányos, a repült órák alacsonyak, a kifizetett összeg meg brutális. De magával a géppel mint fegyverrendszerrel semmi gond nincs.
Az általunk rendszeresített Mig-29A-kat a dogfight-ot kivéve mindenben veri. Persze ha lenne sisakcélzó meg Aim-9x vagy IRIST rendszeresítve akkor abban sem.
Utánégetőt meg a Mig is használt felszálláskor, ebben az üzemmódban minden gép hangos.
Ráadásul a hangáros magyarázat is már-már elképesztő, konkrétan a szabad ég aladt rohadtak szét a 29-esek (is). Tényleg sokkal vagányabb...
Még jó hogy a svédekkel kötött szerződeésben szerepel hogy légkondis hangárban kell tartani, amúgy a Gripenek is így járnának.(#22140) daa-raa: Olyan helyeken, ahol arra használták, amire tervezték gyakorlatilag totális kudarcot vallott.
Azért vegyük figyelembe hogy a szerb és iraki pilóták elég komoly hátrányban voltak. Azért ha az ellenfél repülőit folyamatosan egy E–3 légtérellenőrző, plusz légi utántöltők támogátják akkor légierő legyen a talpán amelyik helytáll ellene. A kiképzettségbeli különbségről már nem is beszélve.Az egyik Gripenünk nem futómű probléma miatt ment a levesbe?
[ Szerkesztve ]
-
ledgeri
nagyúr
Csak számolj utána: ha nem prémiumba rakod, akkor az átképzés öszege (ha jó emlékszem 100000 xp kell 19 pont esetén vagy akár több) veszendőbe megy, vagy időben, és zászlókban, vagy doubloonban...
Megéri, vagy inkább 10 kör Operations, 10-20k Elit XP-ért?// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
-
redzsi
senior tag
válasz olivera88 #22143 üzenetére
E-3 Sentry. Röviden egy mobil lokátor ami távol tud maradni a veszélyzónától de mégis közel hogy támogassa a baráti repülőket 24/7. Állapottól kortól üzemmódtól függően 4-600km "lát" el. És mivel kb. 10km-en repül nem befolyásolja a föld görbülete. Nem véletlenül ez a gép az elsődleges célpontja a mindenkori ellenfélnek.
A szerbek és az irakiak amint bekapcsolták a saját lokátorukat garantáltan jött is az égi áldás rájuk, így vakon voltak. Időlegesen ugyan be-be kapcsolgatták így tudtak pár egyéni akciót végrehajtani főleg a habáboru korai szakaszaiban, de a végeredmény ismert. Plusz repült óraszámban, harci tapasztalatban, technológiai fölényben stb. is voltak a szövetségesek.[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz redzsi #22141 üzenetére
Az etióp-eritreai konfliktusban nem voltak légtérellenőrző gépek. De a MiG-21-eket lemosták az égről így is. Hiába hasonló a fegyverzete a MiG-29-nek és a Szu-27-nek, utóbbinak az elektronikai rendszerei annyival jobbak, hogy ugyanazokat a fegyvereket sokkal hatékonyabban képes bevetni. A legtöbb alkalmazó nem találta korszerűsítésre érdemesnek a beszerzett MiG-29-eseit, mert annyiért jobb gépet vesz használtan. Sok korábbi MiG-29 alkalmazó nem tartozik embargo alá, szóval hót olcsón beszerezhet kivont benelux F-16AM/BM-eket például. A MiG-29 egy vér egyfeladatú gép, de még ebben a feladatában sem igazán jó. A radarja kb az F-4E eredti radarjának szintjén van ha légi célokról van szó, földi célok ellen meg kb semmiféle üzemmóddal nem rendelkezik. Légi célok ellen nem képes pl track while scan-re sem a gyakorlatban. Pedig ez a '60-as évek végének technológiája. Csak az N019 számítási kapacitása olyan kicsi, hogy nem képes rá érdemben.
Egyébként nem MiG-29A-kat rendszeresítettünk, hanem MiG-29B-ket.
Az a Gripen is pilótahiba miatt került olyan álapotba, amilyenbe. Mert ugye a földön guruló, lassuló gépből valójában az égvilágon semmi sem indokolta a katapultálást. De így legalább teljesen újjá kellett építeni a pilótafülkét, és a körülötte levő elektronikai tereket is teljesen felül kellett vizsgálni és újra kellett kábelezni. Emellett a gép is messze nagyobb sérüléseket szenvedett, mint azt a probléma indokolta volna. Egy C kategóriás üzemzavarból így lett A kategóriás baleset.
olivera88: E-3 Sentry, aka AWACS. Légtérellenőrző és irányítópont. Igen, van magyar szócikk is rá, de az is a "van, de minek" kategóriát képviseli.
[ Szerkesztve ]
-
redzsi
senior tag
válasz #65675776 #22145 üzenetére
Nekem nem kell magyaráznod tisztában vagyok ezekkel.
Mig-29B = Mig-29A export, kissé lebutítva. Borzasztó nagyot tévedtem..Az Eritrea-Etióp háború hogy jön ide? Mig-21 Szu-27 szintén? Itt most a szerb-irak vs nato, usa balhéról volt szó.
De ha arra gondolsz hogy a Szu-27-esek lelőttek pár Mig-29-est így már más. Az általad felsoroltakon kívül az alap Szu-27-nek jobb a radarja, jóval több üzemanyagot vihet magával, sokkal erősebb a hajtómű.
Egyszóval más kategória, mondhatni papírforma eredmény született. De azért sem releváns az összehasonlítás mivel ukrán orosz, ex-jugó stb pilóták harcoltak egymás ellen, ki tudja pontosan milyen körülmények között.Amire tervezték a szovjetek (egyfeladatú elfogó vadász, korabeli szovjet taktika alkamazására: a légiirányitás rávezeti a célra a pilótát) arra jó volt. A összességében az elektronika gyenge volt, de a korabeli F-16 sem volt csúcs ezen a téren, sőt a 29-es radarja legiharc üzemmódban jobb volt. Tudom az amcsi egy vadászbombázó de mihez hasonlítanánk?
A lengyelek is okkal tartották meg és modernizálták a 29-eseiket, hiába volt már meg az F-16-os. (A Szu-22-esek is még üzemben lesznek egy darabig...)
Mely országok vásároltak exbenelux F-16AM/BM gépeket a 29-ek helyett? Várom a listát.
És mi az hogy hót olcsón? Főleg orosz technika helyett (átállás nyugatira). A beszerzési áron felül szeritik egyesek elfejteni a plusz kötségeket: pilóták, kiszolgáló személyzet, karbantartók át-, kiképzése, a fegyver és pótalkatrész, kiszolgáló eszközök, logisztika. Ráadásul akármennyire is fel vannak újítva ezek 40-éve gyártott gépek.... Szóval mire összeáll a rendszer az már egyáltalán nem olyan olcsó.Nyilvánvalóak a hiányosságai az első generációs Mig-29-nek de nem minden fekete vagy fehér.
A legutóbbi leszármazott Mig-35 pedig már igencsak potens gép.[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz #65675776 #22140 üzenetére
Van egy súlyos tévedésed. Mig ugyanazokra a feladatkörökre készült, mint az F16.
Volt egy légi párbaj még valamikor 94/95 környékén. Összeeresztették őket légi harcban, Mig fölényesen lenyomta közelharcban az F-t.
Az már más kérdés, hogy a való életben közelharcra soha nem került volna sor, mert elektronika téren sokkal jobb a 16-os, Mig még nem is látja ellenfelét, már leszedték.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
#65675776
törölt tag
válasz redzsi #22146 üzenetére
Nem egészen. Az A-nál például nincsen infracsapdaszóró, míg a B-nél már van. Pont, hogy sok szempontból az A a gyengébb. Utóbbit az oroszok is csak kis mennyiségben rendszeresítették, gyorsba átálltak a C-re.
"Olyan helyeken, ahol arra használták, amire tervezték gyakorlatilag totális kudarcot vallott."
Ezt írtam, így jön ide. Az etióp, eritreai konfliktusban MiG-29 és Szu-27 összecsapásokra került sor. Előbbiek minden esetben alulmaradtak, kb esélyük sem volt. Még az a pár állítólagos, de soha sem igazolt légi győzelmük is nyögvenyelős volt a saját bevallásuk szerint. Az egész harci alkalmazást Te egyszerűsítetted le a délszláv és iraki konfliktusra.
Persze, hogy jobb volt a légiharc üzemmódja, mint a korai F-16A-nak. Elvégre az utóbbinak nem volt BVR fegyverzete, ergo ehhez tartozó funkciói sem a radar sw-ében. Meg lett írva hozzá, és az ANG F-16ADF-jeinél telepítve is lett, mivel azokhoz rendszeresítették az AIM-7M-eket. Nos, azok a gépek már minden szempontból az akkori MiG-29-ek előtt voltak. Feladatukat tekintve hasonlóak voltak, mind a kettő tisztán vadász feladatú volt, az ADF-eknél hiányzott is az összes földi támadó üzemmód. Viszont 15 évig a világ legjobb IFF rendszere volt a fedélzetükön.
A vásárlást feltételes módban írtam. A lehetőség adott. De a legtöbb ország csak simán kivonta a MiG-29-eket (pl a románok).
A lengyelek megtartották két okból: egyrészt a nemzetközi szerződések által engedélyezett géplétszámon belül vannak így is. Másrészt így lehet DACT rendszerben képezni a pilótákat. Emiatt maradt rendszerben a németeknél is (és azért kaptak kisebb elektronikai frissítést, hogy teljesen reális célként részt vehessenek a Red Flag-en), és sokáig részben a NATO pénzelte a magyar gépek üzemeltetését is ugyanezen okokból. Sokkal hatékonyabb módszer, mint mindig ugyanazokkal a gépekkel harcolni.
40 éve gyártott gépek. Éppen most tervezik az élettartamukat kiterjeszteni 16k repült órára. A FalconUp után ennyire megerősödött a sárkányszerkezetük, hogy simán bírnak ennyit. Úgy, hogy a legtöbb gépben már van átlag 1500 óra valós harci körülmények közötti alkalmazás, tipikusan legalább 2 t függesztménnyel repülnek (plusz a póttartályok). A MiG-29 teljes terhelhetősége alig több ennél. A MiG-29-ek tervezett élettartama 3k óra, de a felhasználók szerint ez nagyon optimista érték, kb csak függesztmények nélküli útvonalrepülésekkel érhető el. (Egy magyar gép sem tudta ezt megközelíteni sem.)
A MiG-29 változatai is olyan szinten számosak, mint a Szu-27-é. Csak éppen ezeknek töredéke sem került rendszerbe. A MiG-29K/KUB jelenleg a csúcs. Gyártottak belőle vagy 100-at kb. Jobb híján ezzel fogják felszerelni a Kuznyecovot, bár az is egy szép kudarc. A MiG-35-ből meg összesen három proto és két nullszériapéldány készült eddig 10 év alatt. Kb a kutyát sem érdekli, nem találnak rá vevőt (talán 200 lesz legyártva). Eleve csak egy átnevezés kb, ahogy a legtöbb verzió. Sokszor láthatóan az oroszok is össze-vissza keverik, mert már ők maguk sem tudják követni.
Na mindegy, nem erre a topicra tartozik.
-
#65675776
törölt tag
Egyébként meg kifarmoltam a Bayern-t és négy Random után gondoltam elviszem Rankedre. Stock állapotban. Alig kezdődik el a csata, egy jóképességű feljelentett, merthogy stock hajóval nem megyünk Rankedre. A vége meg ez lett:
A feljelentő az Arizonat vezette. A Fubukira még rálőttem (volt valami 650 HP-ja), és ránézésre ültek is volna a találatok (2-3s kellett volna még a célbaérkezésükig), de addigra elértük az 1000 pontot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Dell Latitude E6430, 14" HD+ Kijelző, I7-3720QM, 8GB DDR3, 320GB HDD, Nvidia 1GB, WIN 10, Számla,
- Apple iPad (7.generáció) IPS Wi-Fi + Cellular 32GB Tablet DOBOZOS
- Apple iPad (8.generáció) RETINA Wi-Fi 32GB Tablet Dobozos
- Iphone 12 pro max 256gb,akku 100%, hibátlan működés,szép állapot,független
- Újszerü HP 850 G2 Világitó Magyar Bill /Intel i5-5300 /8gb ram / 256gb SSD
- Apple watch series 7 45mm Product Red megkímélt,tartozékaival,fix 67000ft.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest