Átalakulnak az internetezési szokások, a hagyományos tevékenységek – e-mailezés, böngészés, informálódás, online magazinok olvasása – mellett egyre többen fedezik fel maguknak a világháló egyéb hasznos vagy szórakoztató funkcióit – derül ki az NRC és a TNS 2007 első félévére vonatkozó kutatásából. Az egyik új tendencia, hogy a VoIP (Voice over IP) rendszerek terjedésével a chatet egyre inkább felváltja az online telefonálás. Az internetezők közel fele szokta alkalmanként felhívni ismerőseit a világhálón keresztül, 25 százalékuk pedig ezt rendszeresen teszi.
A multimédia is egyre nagyobb szerephez jut online: a felmérésben résztvevők több mint fele (55 százalék) rádiózott, 29 százaléka pedig tévézett már a világhálón. A rendszeres online tévénézők aránya azonban – szemben a rádióhallgatókra jellemző 11 százalékkal – még csupán 2 százalék. A videomegosztó portálok is nagy népszerűségnek örvendenek: legalább alkalmanként a netezők 50 százaléka keres fel hasonló oldalakat, 14 százalékuk pedig már töltött is fel felvételt.
Egyre többen veszik igénybe a világhálót ügyeik intézéséhez is. Az internetezők 61 százaléka hívta segítségül a webet álláskereséshez, míg 30 százalékuk hivatali teendőit is bonyolította már a virtuális térben. A netpolgárok 53 százaléka használta az internetet vásárlásra, az online fizetés azonban még mindig nagyon szűk körre jellemző: 2006 második félévéhez hasonlóan csupán a felhasználók alig több mint 10 százaléka próbálta ki ezt a lehetőséget. Az alacsony arány a bizalmatlanság mellett azzal is magyarázható, hogy csak az internetezők 30 százaléka rendelkezik online fizetésre alkalmas bankkártyával.
Chat helyett egyre gyakrabban nettelefonálunk
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
Azóta történt
-
Ha hallgathatjuk, ingyen telefonálhatsz
Aligha lesz zökkenőmentes a Puddingmedia által javasolt megoldás bevezetése.
Tech 0
-
Még mindig félünk az online vásárlástól
A GfK felmérése szerint az internet elsősorban a vásárlás előtti tájékozódás terepe.
Mérleg 0
-
Mit csinálnak a gyerekek az interneten?
Először készült felmérés hazánkban a 15 évesnél fiatalabbak netezési szokásairól.
Közösségi média 5
-
Mit olvas, hallgat és néz a magyar internetező?
Az NRC reprezentatív felmérése szerint nyomtatott napilapot rendszeresen alig olvasunk. Inkább tévézünk, esetleg rádiózunk.
Mérleg 6
Előzmények
-
Magyarországon még bizalmatlanok vagyunk az online bankolással szemben
A Symantec felmérése szerint az internetes tevékenységek közül az online bankolás könnyíti meg leginkább az emberek életét.
Biztonság 1
-
A gyerek mint internetes fogyasztó
Az NRC Piackutató felmérése a magyar gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait vizsgálja.
Közösségi média 0
-
Az európai cégek nem blogolnak
Egy nemzetközi felmérés szerint a vállalatoknak csak 2,5 százaléka vezet blogot.
Közösségi média 0
-
Környezettudatos-e a hazai informatika?
Egy most folyó hazai kutatás az informatika és a környezettudatosság viszonyát vizsgálja.
Mérleg 2
Hirdetés
Felesleges óvatosság a vírusvédelem?
PR Gyakran hallani ismerősöktől, fórumokban, hogy nem kell vírusvédelem, maximum a beépített, ingyenes. Sőt, szakcikkekben is sokszor lehet találkozni olyan állításokkal, hogy manapság már felesleges dolog az antivírus, kár erre költeni.
Percről percre
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
- Milyen TV-t vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus Nord CE 3 Lite 5G: zöld erdőben jártam
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Gitáros topic
- Videós, mozgóképes topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...