Egymillió dollárt ajánlanak a szoftverjavításért


Meg kell dolgozni érte...

A Netflix Inc., az Egyesült Államok legnagyobb online filmkölcsönző vállalata (körülbelül 85 ezer filmet kínálnak a nagyjából 6,7 millió regisztrált tagnak, átlagos napi forgalmuk 1,6 millió DVD) tavaly egymillió dolláros jutalmat ajánlott fel annak, aki a jelenleg használt intelligens filmajánló rendszert, a Cinematch nevű szoftvert tökéletesíti. Ez a program a korábbi filmek (jelenleg az elmúlt nyolc évből, 10 millió ügyfél közel 2 milliárd kölcsönzésének adataira építették adatbázisukat) tetszése alapján igyekszik megjósolni, hogy a fogyasztók hogyan fogadnak majd egy új filmet, s erre alapozzák a személyre szabott ajánlatokat. Az egymilliót az kapja meg, aki a jelenlegi módszernél 10 százalékkal pontosabb előrejelzést tud nyújtani a megadott mintaadatok felhasználásával.

A cég kedden jelentette be, hogy a fődíjat idén nem tudják kiadni, hiába nevezett 161 országból körülbelül 27 ezer pályázó, mivel a feltételt nem sikerült teljesíteni. Ezért úgy döntöttek, hogy az AT&T Labs csapatának, akik a legjobb eredményt érték el 8,43 százalékkal, egy évig havi 50 ezer dollárt fizetnek, s hogy fenntartsák az érdeklődést, bárkinek, egyénnek vagy csapatnak, aki a 10 százalékhoz közeli eredményt tud a jövőben produkálni, havi 50 ezer dollárt ajánlanak fel a következő egy évre is.

Az idei első helyezett, a Yehuda Koren, Robert Bellből és Chris Volinsky alkotta csapat több mint kétezer órát töltött el ezzel a munkával, s így sikerült megközelíteniük a 8,5 százalékos javulást. (A díjat a cég, az AT&T – mivel dolgozói munkájuk részeként végezték a fejlesztést s ők is fel fogják használni a kutatás eredményeit – jótékony célokra ajánlja fel.) A csapat – melynek vezetője úgy véli, hogy 8,5 százalékról 10-ig eljutni sokkal nehezebb lesz, sőt, mint nulláról az 5 százalékos javulásig – úgy tervezi, hogy eredményeket a díjátadó után, a jövő héten közzéteszik, hátha segítenek valakit, valakiket abban, hogy elnyerje a fődíjat.

Azóta történt

Előzmények