Fél az internetes banktól a magyar

Az Agria Produkció Kft. ma II. E-Money Symposium néven szakmai tanácskozást rendezett az elektronikus ügyintézés, az e-bankolás és az e-számlafizetés gazdasági és technikai érdekességeiről, tapasztalatairól és jövőjéről. A rendezvényen szó esett arról, hogy a magyarországi internetezők aránya ma még alacsonynak mondható: a fiataloktól az idősekig terjedő, 15-69 éves korosztályban az internetpenetráció nem haladja meg a 39-40 százalékot. Különösen bizalmatlanok az emberek az internetes bankolással szemben. Annak ellenére, hogy szinte az összes bank kínál valamilyen online banking szolgáltatást, internetbanki szerződéssel csak az összes banki ügyfél 20 százaléka rendelkezik. Közülük sem sokan használják aktívan az e-bankot: 2007 második negyedévében egy lakossági internetbanki ügyfélre havonta átlagosan 0,7 tranzakció jutott. A többség csak lekérdezésekre, számlainformációk megismerésére használja az e-bankot, tranzakciókat, igényléseket nem indítanak az interneten.

Az internetbankolás, mobilfizetés, elektronikus ügyintézés legfrissebb trendjeivel foglalkozó tanácskozáson a Budapest Bank (GE Money Bank) részéről Turny Ákos, a pénzintézet internetes üzletágának vezetője tartott előadást. Merre tovább e-money? című előadásában az internetbankolás jelenlegi helyzetéről, jövőjéről és a Budapest Bank által a hónap közepén bevezetett új internetbanki szolgáltatásokról beszélt (Budapest Internetbank 3.0). Az üzletágvezető szerint az internetes bankolás alacsony népszerűségének oka, az emberek ismeretlentől való félelme és a pénzügyi kultúra viszonylag alacsony szintje. Turny úgy gondolja, hogy az új és korszerű internetbanki szolgáltatások létrehozása nem elég ahhoz, hogy az ügyfelek nagyobb arányban használják az internetbankot. Szerinte nem elsősorban a termékfejlesztők javaslatai, hanem az ügyfelek igényeinek megfelelően kell kialakítani az internetbanki szolgáltatásokat.

A Budapest Internetbank 3.0 segítségével a bank ügyfelei a számítógép előtt ülve kérdezhetik le folyószámlájuk adatait, indíthatnak egyedi és állandó átutalási vagy csoportos beszedési megbízásokat, bankkártyát igényelhetnek, betétlekötést kezdeményezhetnek, feltölthetik mobiltelefon-egyenlegüket. A Budapest Internetbank egyik egyedi szolgáltatása a Számlaradar, amellyel a bank ügyfelei jobban átláthatják, hogy havonta mire költik a fizetésüket. A portfólióelemzés megmutatja, hogy a különböző banki termékek között, hogyan oszlik meg a pénzük, mennyi van betétben, hitelkártyán, folyószámlán. Azt is megnézhetik, hogy az elmúlt 3 hónap folyamán hogyan gyarapodott vagy fogyott a vagyonuk. Ügyfélbarát megoldás a csekkbefizetés az interneten szolgáltatás is, amellyel egy postai csekk formájú űrlapon állíthatják be az ügyfelek a befizetés adatait. Hamarosan a hitelfelvétel és az elektronikus ügyintézés és a befektetési megbízások intézése is elérhető lesz a bank weboldalán – közölték.

Azóta történt

Előzmények