Nagyon nyomul itthon az Acer

Több mint háromszorosára növelte forgalmát, és ezzel mind a notebook-, mind a teljes PC-piacon az élre ugrott Magyarországon az Acer – közölte ma a tajvani PC-gyártó hazai leányvállalata a Gartner harmadik negyedéves jelentésére hivatkozva. A cég az eredményt az év elején piacra dobott két új portfóliója sikerének tartja.

A Gartner adatai szerint a harmadik negyedévben az Acer részesedése a hazai PC-piacon 18,3 százalék volt, a hordozható gépek szegmensében pedig 32,4 százalék – ez pedig mindkét területen piacvezető pozíciót jelent. Egri Csaba, az Acer Magyarország képviseletének vezetője szerint leginkább két új portfóliójuk (Gemstone és Profile) járult hozzá, hogy mind a professzionális, mind a fogyasztói szegmensben növelni tudták a piaci részesedésüket. „Amíg a notebookpiac idén majdnem kétszeresére nőtt Magyarországon, a cégnek sikerült több mint háromszoros növekményt felmutatnia” – fogalmazott.

A vállalat egyébként az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló EMEA régióban is jól teljesített. Itt 54 százalékos növekedéssel megerősítette második helyét a teljes PC-piacon, a notebookszegmensben pedig 65,4 százalékos forgalomnövekedés után 23,6 százalékos piaci részesedést szerzett, és így megőrizte piacvezető helyét.

A tisztánlátást a hazai piaci erőviszonyokkal kapcsolatban nehezíti, hogy három piackutató is készít statisztikákat, eltérő módszertannal. Míg az IDC és a Gartner a gyártók által szolgáltatott adatokat veszi alapul, addig a GfK Hungária a kereskedőktől kéri be az eladási számokat. Ónody Csaba, a Fujitsu Siemens termékmenedzsere ugyanakkor azt mondja: a Gartner cégüket nem kereste adatszolgáltatás végett. Az azonban tény – árulta el –, hogy a harmadik negyedévben az IDC kutatása szerint is az Acer volt az első az országba behozott – azaz a viszonteladókhoz került – noteszgépek darabszámát tekintve. Ez azonban nem feltétlenül tükrözi a valós kiskereskedelmi forgalmat – tette hozzá.

Azóta történt

Előzmények