Szolgáltatási üzletággal bővült a Fujitsu Siemens


Kovács Zoltán

Szolgáltatásokkal bővíti portfólióját a Fujitsu Siemens Computers. A vállalat 2006 áprilisában vásárolta fel a Siemens Business Services egyik szolgáltatási üzletágát, majd ez év tavaszán Magyarországon is lezajlott az átszervezés, melynek eredményeként IT Product Services (ITPS) néven megkezdhette tevékenységét az új üzletág – jelentette be sajtótájékoztatón Poros Gábor ügyvezető igazgató, hozzátéve, hogy az üzletágtól már az első, 2007–2008-as pénzügyi évben egymilliárd forint körüli értékesítési volument, a további években pedig kétszámjegyű növekedést vár.

Az ITPS üzletág vezetője, Kovács Zoltán elmondta, hogy az eddig jellemző infrastruktúra-szállítás mellé teljes körű tanácsadási, tervezési, megvalósítási és üzemeltetési szolgáltatásokat kínálnak. A saját infrastruktúra eladásához legszorosabban a terméktámogatás kapcsolódik, melynél többféle, nagy mértékben testre szabható csomag közül választhatnak az ügyfelek. A helpdesk és a helyszíni javítás mellett lehetőség van hibamegelőző karbantartás, logelemzés, javítócsomag-menedzsment és más feladatok áthárítására. Az ITPS többféle platformra és többféle gyártó termékeire épülő környezetekben is vállal menedzselt szolgáltatásokat, melyek fő célja a meglévő IT-rendszerek optimális kihasználása. Az úgynevezett outtasking esetében – az outsourcing szolgáltatásokkal ellentétben – az alkalmazások üzemeltetése megmarad az ügyfél kezében, a Fujitsu Siemens Computers csak az infrastruktúra – adott esetben speciális tudást megkövetelő – üzemeltetését végzi el, melynek körébe a desktop-, szerver- és nyomtatási rendszerek is beletartozhatnak. A megoldás révén megtalálható az egyensúly a költségek és az üzemeltetés rugalmassága között.

A tanácsadási szolgáltatások között említendő egyebek mellett az IT-stratégiaalkotás és auditálás, ezentúl komplett projektek is lebonyolíthatók a tervezéstől az infrastruktúra kivitelezéséig. A Fujitsu Siemens Computers kész megoldásokat is szállít, azonban az infrastruktúrára települő alkalmazások bevezetését (pl. Oracle vagy SAP) és a nagyon speciális szakterületekkel kapcsolatos konzultációt, ahogy eddig, ezentúl is partnereire bízza.

Kovács Zoltán hangsúlyozta, hogy tapasztalatai szerint a vállalatok nagyon érzékenyek az IT-rendszerek költségeire, ugyanakkor a rugalmasság, a rendelkezésre állás és a teljesítmény terén komoly elvárásaik vannak. Mindez azt jelenti, hogy az informatikai infrastruktúrának nemcsak gyorsnak és megbízhatónak kell lennie, de előtérbe került a hatékony kihasználás is. Ehhez az ITPS olyan megoldásokkal járul hozzá, mint az üzleti folyamatokra alapozó SOA, a virtualizáció vagy a dinamikus (az erőforrásokat automatikusan a megfelelő szolgáltatásokhoz rendelő) adatközponti architektúrák.

Azóta történt

Előzmények